עבור לתוכן

כרטיס ל FHD+3D ו למשחקים 3D עד 1300-1400 שח

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

אם אני עף פה סתם על התלת מימד אני ישמח אם מישהו ירגיע אותי :)

אם יש למישהו חסרונות וחוויות שלילייות לגבי משחקי או סרטים ב3D אני ישמח לשמוע

פורסם

לעניות דעתי מדובר בגימיק יקר ולא משתלם במיוחד.

פורסם

דוגמא לפיזיקה היא שימוש בחלקיקים על פי חוקי תנועה וכבידה במשחק זה נכון, אבל זה לא אומר שזה מואץ חומרתית על ידי NVIDIA. בשביל זה קיים ה-PhysX ורשימות המשחקים התומכים במפורט למה כן יש תמיכה ולמה לא (רמז, למשחקים הפופולאריים ביותר - אין. יש לכותרים של חברות מסויימות הנושאים ציונים בינוניים ותדריות היציאת משחקים נמוכה מאוד).

...

במידה והתקציב של פותח הדיון היה גדול יותר הייתי ממליץ על משהו עם יותר מ1280 מגה-בייט של זכרון גרפי. כבר היום אפשר לחנוק את הזכרון הגרפי הזה ללא שימוש בתלת מיימד. תלת מיימד רק יגדיל את הצריכה משמעותית

19 משחקים שעושים שימוש בהאצת GPU ל-PhysX שוחררו עד כה. לכשליש מהם metascore גבוה מ-75, ולא בהכרח כל האחרים גרועים... עניין של טעם.

עוד משחקים יצאו בעתיד - בינתיים ידוע על כ-34 שבפיתוח, חלקם יעשו שימוש ב-GPU, חלקם לא. זה נכון שהתדירות לא גבוהה כרגע, אבל איזו מקריות בדיוק יצא באטמן.

לאמר שקיימים משחקים פופולארים יותר שלא עושים בזה שימוש זה מיותר, מאחר וזו נגזרת לעובדה שרוב המוחלט של המשחקים אינם תומכים GPU PhysX כלל.

עכשיו, כמה משחקים אתה מכיר שלא מסתפקים ב-1280mb vram בהגדרות max ברז' fullhd ? יותר מאחד? אז מהמספר החד ספרתי הזה תנפה את אלו ש gtx570 גם ככה לא היה מסוגל לסחוב כמו בנאדם בהגדרות המדוברות, ז"א גם אם היה לו נפח זכרון גדול יותר...

אני יכול לחשוב רק על אחד כזה (BF3 - אני מוריד טקסטורות ל-high במקום ultra), אבל הבחור אמר שאפשר להתפשר על פילטרים, אז גם פה לא ממש אמורה להיות בעיה.

חוץ מזה אם נתייחס למשחק הספציפי - לא חסרות ל-AMD בעיות ביצועים אחרות, בלי קשר לזכרון, לפי מה שקראתי ב-hardocp על חווית המשחק, ש-fps ממוצע לא משקף.

אז קח כרטיס AMD עם יותר זכרון והישר מהקופסא אתה לא יכול למקסם הגדרות ב-19 משחקים (physx) קיימים, בנוסף ל-JC2 שמשתמש ב-CUDA לאפקטים של מים ועדשה, או RAGE שמשתמש ב-CUDA להאצת transcoding של טקסטורות. ואם מדברים על הגדרות - הדריבר של אנוידיה מסוגל

להוסיף הצללה דינאמית מבוססת גיאומטריה (Ambient Occlusion) לקבוצת מנועי משחק שבמקור כלל לא מאפשרים את האפקט. זה כבר מעל ה-max.

אין בדברי מטרה להעצים פיצ'רים או להתפס על קטנות, אלא לשים את נושא הזכרון בפרופורציה, שלדעתי מתגמד לעומת שיקולים שונים, לפחות כשמדובר במסך fullhd.

אפילו ברזולוציות גבוהות יותר הזכרון של 570 לא נוהג לאכזב- בהרבה משחקים אני עושה downsampling (יחודי ל-NV) מ-2560x1440 ללא בעיה,

ומחליק אותה ב-FXAA (עכשיו גם מהדריבר - שוב יחודי ל-NV, ואני מרשה לעצמי להתעלם מ-MLAA).

אני לא יגיד שלא הייתי שמח לעוד זכרון. תמיד טוב שיש יותר, אם היתה אופציה גם הייתי מוסיף כמה שקלים. השאלה על חשבון מה זה בא, ומה הם הצרכים.

אגב קראתי ש-3DVision לא מנצל נפח זכרון גדול יותר, מאחר וברינדור סצנה מ-2 זויות טיפה שונות (2 תמונות במקום אחת) משתמשים באותם הטקסטורות שכבר נמצאות בזכרון. אפילו ראיתי השוואת זכרון מ-metro2033 שבשני המקרים (עם ובלי 3D) צריכת הזכרון היתה זהה. הנטל ברינדור הכפול נופל על כח העיבוד בעיקר.

andrei21, נראה לי מיותר להגדיל תקציב לטובת כרטיס פיזיקס יעודי, כאשר עומדת בפניך אפשרות לכלול את הפיצ'ר הזה (ועוד) בכרטיס NV ראשי אחד.

מילא אם היתה לך סיבה טובה להעדיף כרטיס AMD, וגם אז היה ספק בכדאיות השילוב...

רק קח בחשבון שמשחק כבד + האצת חומרה לפיזיקס + תלת מימד בו זמנית על ליבה בודדת - יכול להכביד גם על כרטיס חזק יותר (טוב יש רק אחד כזה - 580)

פורסם
  • מחבר

19 משחקים שעושים שימוש בהאצת GPU ל-PhysX שוחררו עד כה. לכשליש מהם metascore גבוה מ-75, ולא בהכרח כל האחרים גרועים... עניין של טעם.

עוד משחקים יצאו בעתיד - בינתיים ידוע על כ-34 שבפיתוח, חלקם יעשו שימוש ב-GPU, חלקם לא. זה נכון שהתדירות לא גבוהה כרגע, אבל איזו מקריות בדיוק יצא באטמן.

לאמר שקיימים משחקים פופולארים יותר שלא עושים בזה שימוש זה מיותר, מאחר וזו נגזרת לעובדה שרוב המוחלט של המשחקים אינם תומכים GPU PhysX כלל.

עכשיו, כמה משחקים אתה מכיר שלא מסתפקים ב-1280mb vram בהגדרות max ברז' fullhd ? יותר מאחד? אז מהמספר החד ספרתי הזה תנפה את אלו ש gtx570 גם ככה לא היה מסוגל לסחוב כמו בנאדם בהגדרות המדוברות, ז"א גם אם היה לו נפח זכרון גדול יותר...

אני יכול לחשוב רק על אחד כזה (BF3 - אני מוריד טקסטורות ל-high במקום ultra), אבל הבחור אמר שאפשר להתפשר על פילטרים, אז גם פה לא ממש אמורה להיות בעיה.

חוץ מזה אם נתייחס למשחק הספציפי - לא חסרות ל-AMD בעיות ביצועים אחרות, בלי קשר לזכרון, לפי מה שקראתי ב-hardocp על חווית המשחק, ש-fps ממוצע לא משקף.

אז קח כרטיס AMD עם יותר זכרון והישר מהקופסא אתה לא יכול למקסם הגדרות ב-19 משחקים (physx) קיימים, בנוסף ל-JC2 שמשתמש ב-CUDA לאפקטים של מים ועדשה, או RAGE שמשתמש ב-CUDA להאצת transcoding של טקסטורות. ואם מדברים על הגדרות - הדריבר של אנוידיה מסוגל

להוסיף הצללה דינאמית מבוססת גיאומטריה (Ambient Occlusion) לקבוצת מנועי משחק שבמקור כלל לא מאפשרים את האפקט. זה כבר מעל ה-max.

אין בדברי מטרה להעצים פיצ'רים או להתפס על קטנות, אלא לשים את נושא הזכרון בפרופורציה, שלדעתי מתגמד לעומת שיקולים שונים, לפחות כשמדובר במסך fullhd.

אפילו ברזולוציות גבוהות יותר הזכרון של 570 לא נוהג לאכזב- בהרבה משחקים אני עושה downsampling (יחודי ל-NV) מ-2560x1440 ללא בעיה,

ומחליק אותה ב-FXAA (עכשיו גם מהדריבר - שוב יחודי ל-NV, ואני מרשה לעצמי להתעלם מ-MLAA).

אני לא יגיד שלא הייתי שמח לעוד זכרון. תמיד טוב שיש יותר, אם היתה אופציה גם הייתי מוסיף כמה שקלים. השאלה על חשבון מה זה בא, ומה הם הצרכים.

אגב קראתי ש-3DVision לא מנצל נפח זכרון גדול יותר, מאחר וברינדור סצנה מ-2 זויות טיפה שונות (2 תמונות במקום אחת) משתמשים באותם הטקסטורות שכבר נמצאות בזכרון. אפילו ראיתי השוואת זכרון מ-metro2033 שבשני המקרים (עם ובלי 3D) צריכת הזכרון היתה זהה. הנטל ברינדור הכפול נופל על כח העיבוד בעיקר.

andrei21, נראה לי מיותר להגדיל תקציב לטובת כרטיס פיזיקס יעודי, כאשר עומדת בפניך אפשרות לכלול את הפיצ'ר הזה (ועוד) בכרטיס NV ראשי אחד.

מילא אם היתה לך סיבה טובה להעדיף כרטיס AMD, וגם אז היה ספק בכדאיות השילוב...

רק קח בחשבון שמשחק כבד + האצת חומרה לפיזיקס + תלת מימד בו זמנית על ליבה בודדת - יכול להכביד גם על כרטיס חזק יותר (טוב יש רק אחד כזה - 580)

תודה רבה על ההסבר המעמיק אני מעריך את זה מאוד, חשבתי כבר הפורום הזה איבד את המקצועיות שלו :)

די חיזקת אותי ללכת על NVIDIA

האם כדאי לשים כרטיס ראשי כמו 570 ולשים בנוסף עוד כרטיס זול שיטפל רק ב PHYSICS על מנת להקל על הכרטיס הראשי? או שזה לא משמעותי .

מתי צפויים לצאת כרטיסים חדשים לNvidia , הבנתי שממש בימים הקרובים AMD מכריזים על כרטיסים שיוצאים החודש\חודש הבא.

חשבתי לחכות לראות מה יש לAMD להציע , אבל אם אני הולך על Nvidia והכרטיסים שלהם לא יצאו בקרוב אז אין טעם לחכות. אלה אם כן לAMD יהיו כרטיסים ממש יותר חזקים שיעלו ביתרונות על פני כל הפיצ'רים של Nvidia

פורסם

בסביבות המחיר של תוספת כרטיס יעודי לפיזיקס שבאמת יתן שיפור מורגש ביחס ל-gtx570 בודד (שאגב מתמודד יפה לבדו), כבר אפשר

להביא SLI של gtx 560 ti למשל, שיתנו תמורה עדיפה כמעט בכל המשחקים (כולל בעיבוד פיזיקס), מאשר זאת של כרטיס יעודי שינוצל רק במבחר מצומצם של משחקים.

לא שאני בעד מערך SLI באופן כללי, אבל מול ביצועים ברמה דומה ואף גבוהה מ-gtx580, אין לי הרבה ספק ש-gtx570 + gtx460 (או gts450) במחיר כולל דומה - יהיו ביזבוז מוחלט. הייתי ממליץ לנצל כרטיס נוסף אם כבר היה ברשותך אחד כזה, או אולי אם אפשר להשיג כרטיס יעודי מיד שנייה במחיר מצחיק... אבל לא הייתי ממהר לרכוש. קודם כל תראה איך אתה מסתדר עם כרטיס אחד. אני מאמין שתסתדר יופי, וגם במקרה הגרוע שמשחק תומך gpu physx לא ירוץ חלק - סביר שתעדיף להתפשר בהגדרות מאשר להוציא עליו מעל 500ש"ח נוספים. אם לפחות עשירית מהמשחקים שמשתמשים ב- physx היו תומכים ב-GPU (שזה בערך פי 2 מאילו הזמינים כיום), אולי היה כדאי לשקול?

לא ידוע לי על כרטיסי nvidia חדשים המתוכננים לזמן הקרוב, מלבד gtx560 ti המשופר (שד"א כבר יצא).

אתה יכול להמתין ל-amd... אני לא סגור על תאריך ומחיר בארץ, אבל אם זה ממש בקרוב אז אני מניח שאין לך הרבה מה להפסיד.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים