דילמה-לימודים קדם צבאיים - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דילמה-לימודים קדם צבאיים


tamos

Recommended Posts

הי, שלום לכולם. הרבה זמן לא נכנסתי לפורום, אני לפני גיוס ואני בדילמה מה לעשות.

אז...אני פרופיל 64, הציעו לנו לעשות לימודים קדם-צבאיים י"ג-י"ד בתחום המחשבים במכללה. אחרי לימודי י"ג אני יוצא עם טכנאי ובסיום לימודי י"ד כהנדסאי. במהלך לימודי יג אני יכול לנסות להתקבל לממרם או למשהו ב8200-אם אני מתקבל לאחד מאלה אז זה מעולה.

כמובן שנדרשת חתימת קבע לשנתיים(שנה אם אני יוצא רק טכנאי) ואפשר לצאת לקצונה.

לפי מה שנאמר לי, אם אני יוצא לימודי יד, הנדסאי, ככל הנראה ייקחו אותי ליחדיה בתחום המחשבים, לא ידוע איפה.

הדילמה שלי היא כזו:

האם לעשות את זה ולהרוויח כביכול את הניסיון ביחידה של מחשבים+הלימודים יג ו יד.

או לעשות איזה תפקיד מבוזבז בצבא(נהג או משהו דפוק אחר) לצאת בגיל 21 ולעשות תואר ראשון במדעי המחשב.

(כמובן שאת התואר אני לא יתחיל בדיוק בגיל 21, בטח יהיה טיול, עבודה, פסיכומטרי וכו'.)

אם אני יעשה תואר נגיד אני ייצא בגיל 25-27עם תואר ראשון לשוק, אם אני עושה את היג-יד אני ייצא בגיל 25 עם הנדסאי ונסיון לשוק, כמו כן חלק מהקורסים שלומדים בי"ד נחשבים מוכרים במוסדות האקדמאיים וזה מוריד לי שנה מהלימודים לתואר ראשון. בנוסף יש אפשרות(לא לכולם) ללמוד לתואר ראשון באונ' הפתוחה(ככה הבנתי) לתואר ראשון במקביל לתפקיד הצבאי וככה אני יוצא גם עם הניסון בצבא וגם עם תואר ראשון.

חלק מהחברים שלי אומרים לי זה חרא אל תלך, אתה מתגייס מאוחר, השנתיים האלה מבוזבזות ואם תעשה תואר שתשתחרר זה יותר טוב, זה לא מועיל בשום דבר וכו'.

חיפשתי קצת במודעות דרושים באינטרנט ובאמת יש חובה חד משמעית לניסיון, המון מודעות אומרות שתואר זה אופציונאלי בלבד, חלק חובה וחלק לא מזכירות את זה בכלל. אם כך מדוע יש צורך בכלל בתואר?

מה אומרים??

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משום מה קשה לי להאמין שיקחו משהו שעושה טכנאי יג' יד' ליהיות מפתח בממר"מ או 8200.

אלו לרוב לימודים טכנים (כמו אלקטרוניקה לדוגמא) ויהיה בצבא ביחידת מחשוב אולי , אבל לא בפיתוח.

ליביו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אסכם לך את זה ממש בקצרה:

1. אם אתה רואה את עצמך עושה תואר ראשון באוניברסיטה אחרי הצבא אז אין שום טעם להמשיך לעשות יג-ד. אתה סתם תבזבז זמן שבו תוכל לטייל/לעבוד.

2. הסיכוי שהצבא ישבץ אותך במקצוע שלך אחרי הלימודים הללו הוא מקרי בהחלט. תוכל ללמוד אלקטורניקה ולמצוא את עצמך מגרז טנקים או ללמוד תוכנה ולמצוא את עצמך מסדר לפוסתמות את ה-Outlook והמדפסת.

3. נכון, תמיד יש סיכוי (דגש על סיכוי) למצוא את עצמך ביחידה "טובה" ברמה מקצועית גבוהה, תפקיד שתופס לאזרחות וכו וכו. אבל שוב, זה הימור.

4. במידה ויצאת עם נסיון כלשהו מהצבא ואתה רוצה לעבוד בתור הנדסאי, אף אחד לא יקח אותך לשנה או שנתיים לתפקיד רציני במקצוע. מחפשים אנשים ל-3,4,5 שנים מינימום. כך שאם אתה בכל זאת מחליט להתחיל לעבוד, אז אתה די יכול לשכוח מהתואר הראשון שרצית לעשות אלא אם כן בא לך להתחיל בגיל 28. מצד שני אולי לא תצטרך אותו בכלל והעבודה, משכורת והתנאים יספקו אותך איך שהם, לך תדע.

לסיכום: אם יש לך דרך לוודא איפה אתה הולך להיות משובץ (הבטחה בע"פ של איזו משקית לא תופס) אז תעשה את השיקול שלך לפי סעיף 4, אם לא, די הייתי הולך על סעיף 1.

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תואר הוא כן נחוץ, אבל לא מספיק. הרבה חברות היי-טק מחפשות סטודנטים במהלך הלימודים, כך שבסוף התואר גם יהיה להם ניסיון עבודה וגם תואר אקדמי והם יהיו עובדים מעולים. אף חברה לא תיקח מישהו בלי תואר לתפקידים הטובים באמת.

לגבי לימודים קד"צ - למה אתה מניח שאם לא תעשה אותם אתה תגמור בתפקידים כמו נהג? לא חסרים מקומות בצבא שלוקחים חוגרים בגיל 18, מכשירים אותם טכנולוגית בקורסים צבאיים ונותנים להם תפקידים טובים (לוטם, 8200 ועוד) ואחרי זה אתה יוצא עם ניסיון, שלא שונה בהרבה מהתוספת שנתיים קדצ. אתה לא מועמד למסלולים האלה? קדצ זאת האופציה היחידה שלך לעשות משהו טכנולוגי בצבא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תואר חשוב, אך לא הכרחי. אנשים עם ניסיון וכישרון ימצאו עבודות טובות בפיתוח.

הבעייה היא שאתה לא יודע איזה ניסיון תצבור בצבא, בטח בלימודי הנדסאי\טכנאי. יכולים לדפוק אותך בתפקידים שאפילו לא קשורים כ"כ למה שלמדת.

אם אתה חושב שאתה מסוגל להוציא תואר באוניברסיטה אחרי הצבא, זה עדיף. אם אתה יכול ללכת לעתודה, זו גם אפשרות (על כל החסרונות שלה).

הבדל של שנה-שנתיים באזרחות זה לא מה שיהרוג אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף חברה לא תיקח מישהו בלי תואר לתפקידים הטובים באמת.

אמממ, זה פשוט לא נכון. אני מכיר עשרות אנשים שעובדים (או התחילו לעבוד) כמתכנתים בהייטק בלי תואר בכלל, רק עם נסיון מהצבא. אני וראש הצוות שלי ביניהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח הדיון,אתה פרופיל 64,זה הופך את החיים שלך להרבה יותר קלים בכל מה שקשור לתפקידי מחשוב בצבא.

למה שלא תנסה להתקבל לתוכניתן דרך מיונים קדם צבאיים?בד"כ מי שעושה את הי"ג זה בגלל שיש לו פרופיל קרבי והוא רוצה להיכנס לתפקיד הזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיבלית מיוני המשך ל "אשכול מקצועות המחשב" במנילה.

כמובן שבחרתי את זה כעדיפות ראשנה.

tdknight אני לא ממויין ליחידות האלה לפחות ע"פ מה שאני יודע. איך מגיעים למקומות האלה בכלל? 8200 אני יודע שמציעים ליג אצלנו. וכן, כרגע קדצ זו האופצייה היחידה שלי לקבל תפקיד טכנולוגי בצבא אלא אם כן אני מתקבל לתכניתן.

טוב אז הבנתי את הבעייתיות בעניין-אני פשוט לוקח הימור כי יכול להיות שאני יגיע למשהו לא טוב ויכול להיות שאני יהיה מפתח תוכנה, כלומר זה לא מבטיח לי כלום.

טוב אני ישנה את השאלה: במידה ואני כן עושה תואר אחרי הצבא, עדיף לוותר על היג יד הזה ולנסות להגיע למשהו אחר?

כמו כן, חשבתי על האפשרות לעשות רק יג, כלומר טכנאי ולקבל את האפשרות ל8200 ולממרם(גם ככה אני מקבל ממרם) בלי להמשיך להנדסאי, שווה לעשות או סתם בזבוז זמן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברים,

כבר שנים שיש בלבול במושג ממר"ם.

ממר"ם זאת יחידה בלוט"ם ואין לה קשר יותר ללימודי מחשב.

קמה לפני כמה שנים יחידה בשם בסמ"ח (בית הספר למקצועות המחשב) שדרכה עושים את קורסי המחשוב בין אם זה תיכנות (מה שכולם אומרים שזה קורס ממר"ם..), נתמ"מ, טמ"מ, מנהל , מטמיע מערכות מחשוב ועוד הרבה אחרים..

מי שעובר את הקורס תיכנות שבבסמ"ח יגיע ככל הנראה -לא- לממר"ם.

למה? כי בכל קורס כזה יש מלא חיילים ואין מספיק תקנים בממר"ם לתוכניתנים.

סביר להניח שהוא יגיע למקומות אחרים, בין אם זה בתפקיד תיכנותי או בתפקיד לא תיכנותי.

מעבר לזה, בממר"ם משרתים לא רק תוכניתנים... יש גם תפקידי מחשוב מעולים אחרים.

שלכם,

ממר"מניק שלא עשה קורס תכנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממליץ לחכות לדעות של אנשים נוספים (:

אישית לא עשיתי י"ג-י"ד אלא קורס מחשוב צבאי בלבד (מעבר לבגרויות במדמ"ח בתיכון..).

ואני עדיין לא התחלתי את הלימודים האקמאיים ככה שאין לי ממש מה להציע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...