עבור לתוכן

למה קשה לקנות רכב בישראל

Featured Replies

פורסם

המספרים המדויקים אולי מחדשים משהו, אבל התופעה עצמה מוכרת וידועה כבר הרבה זמן.

הליסינג מחרב לגמרי את השוק בארץ, גם במחירים וגם במגוון ובאבזור שמיובא לכאן.

פורסם

כמובן שזו רק חלק מהתמונה. החלקים האחרים הם המיסוי הכבד (83% אם אני זוכר נכון) והרווחים העצומים של היבואנים גם ללא קשר לחברות הליסינג. כמובן שאפשר להרחיק עוד יותר, ולטעון שמה שמאפשר את הרווחים הללו הוא חוסר ההשקעה של המדינה בתחבורה ציבורית נורמאלית, המחייב למעשה אנשים (לפחות את מי שלא רוצה להיות תקוע בבית בסופי שבוע) להחזיק ברכב - כמו גם הריגת ענף הדו"ג דרך הביטוח.

תוסיפו לכך כל מיני אגרות שלא עושות חסד לבעלי משומשות (למה על רכב ששווה היום 10K אני צריך לשלם אגרת רישוי כמו על רכב חדש ששווה 80K, רק כי הרכב שלי היה שווה 80K לפני 15 שנה?), עלות מטורפת של חלפים עקב חקיקה המגבילה ייבוא חלפים תחליפיים או פשוט ייבוא מקבילי של חלפים (הוצאה שכמובן משפיעה יותר על רכבים ישנים שכבר אינם באחריות ונדרשים לתיקונים לעיתים קרובות יותר), חקיקה הזויה בתחום הייבוא המקבילי (הידעתם שבשביל להעלות רכב בייבוא אישי לכביש נדרש אישור של היבואן המטפל בדגמים דומים של אותו יצרן לכך שיש באפשרותו לספק חלפים וטיפולים - אישור שבד"כ ניתן רק תמורת אלפי שקלים?) וכיו"ב, ותבינו למה כ"כ מתעקשים בארץ על רכב חדש.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים