עבור לתוכן

לימוד נהיגה בירושלים, קנית רכב, מוטוריקה, טיפים עצות וידע כללי

Featured Replies

פורסם

אני לומד נהיגה עם מנוע בנזין

אני חושב שעשיתי טעות שבחרתי בבנזין.

יותר קל לעבור טסט עם סקודה דיזל 5 ליטר מנוע

  • תגובות 85
  • צפיות 13.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הוא בעיקר הסביר על השוואת ה RPM לפני החלפת הילוך שדווקא מוריד את העומס והשחיקה מהמערכת. אני מניח שאתה מתייחס בעיקר להחלפת הילוך ללא קלאץ' שהוא הסביר בסרטון הראשון שהבאתי.

לא רלוונטי כול ההשואת סל"ד האלה, יש לך היום סינכרונים בגיר וזה בדיוק תפקידם.

אתה אומר רכב יותר יקר, תן מספרים לאשש את הטענה? מה גובה היקור? אותה מכונית אחת עם מנוע בנזין ואחת עם מנוע דיזל עם אותם נתונים מה יהיה הפרש המחירים הצפוי.

החלפים יותר יקרים אבל גם אורך חיים יותר גדול, איך זה מתאזן?

יש משהו נוסף שגורם לך להעדיף בנזין חוץ מהסיבות שציינת. לא שכנעת אותי במיוחד.

עד עכשיו נסעתי בדיזל. בבנזין את חייב להוסיף גז לפני?

עם כך, הבחור בסרטון עם מנוע בנזין? אמר שצריך להוסיף מעט גז לפני שחרור הקלאץ'.

תשמע,

אורך חיים של מנוע ולא משנה בנזין,דיזל הוא ארוך מאוד. אם אתה נוהג ביום יום בצורה רגועה ומחליף הילוכים בטווח נכון ולא מתפרע המנוע יסחוב לך מאות אלפי קילומטרים..

להוסיף גז לפני הרמת קלאץ' זו פעולה של תלמיד נהיגה. נהג מיומן ידע לתת גז בדיוק בנקודת החיכוך.

אני באופן אישי נוהג ברכב ידני, ומעולם לא יצא לי לתת גז לפני הרמת הקלאץ'..

נ.ב

לפי נסיוני, ההבדל בין דיזל לבנזין מבחינת התחלת נסיעה וכו' הוא זניח מאוד ולא מורגש.

פורסם
  • מחבר

51715487.png

מה אתם חושבים על המודעה הזאת? מחיר זול/יקר? מציאותי? כדאי מנהג מונית? כמה קילומטראז' מנוע דיזל בנוי לספוג?

פורסם

עדיף על אוטו של מורה לנהיגה

פורסם

רכב חתונה קתולית. אם אתה רוצה לקנות חתול בשק שלא תוכל להיפטר ממנו בלי למכור את הרכב בגרושים למגרש/סוחר לך למכירה פומבית של רכבי משטרה, חפש אוקטביה דיזל פליטת משטרת ישראל ותהנה לך. רכב יסע - הרווחת רכב איכותי במחיר רצפה. לא יסע (כלומר תיכנס למוסך כל שני וחמישי) - זרקת לפח 30-40 אלף.

תבין אף אחד לא קונה דיזל כדי לנסוע 10 אלף בשנה. דיזל קונים כדי לנסוע 40,50,60 אלף בשנה. בגלל זה אני אומר לך אל תקנה דיזל. כסף שתחסוך על דלק (חסכון משמעותי תקבל רק אם תיסע 40,50 אלף בשנה) תוציא במוסך בצירוף ריבית דריבית. חפש רכב בנזין קטן, אוטומט, שמור שנת 2005-2006 כגון דייהטסו סיריון.

פורסם

למה אוטומט?

לא שבורה לו הרגל השמאלת הוא יכול לנהוג על ידני

פורסם

אין רכב קטן יפני עם גיר ידני. רק אוטומט. סיריון אחלה רכב. קטן, זריז, אמין מאוד וחסכוני. סוויפט רכב מעולה. מאזדה 2 גם. רכב קטן וידני זה רק פיאט. פנדה אופציה טובה אם הוא נוסע רק בעיר.

פורסם

לא רלוונטי כול ההשואת סל"ד האלה, יש לך היום סינכרונים בגיר וזה בדיוק תפקידם.

הסינכו משמש לסינכרון בין מהירויות הגלגלי שיניים בגיר. לא לסינכרון בין ה-clutch plate והגלגל תנופה. מה גם שאם אתה תעביר הילוכים בצורה ברוטלית ובהבדלי סל"ד גדולים אתה תשחוק את הסינכרונים די מהר. לא סתם בד"כ הילוך 2-3 יכנסו קשה.

אין רכב קטן יפני עם גיר ידני. רק אוטומט. סיריון אחלה רכב. קטן, זריז, אמין מאוד וחסכוני. סוויפט רכב מעולה. מאזדה 2 גם. רכב קטן וידני זה רק פיאט. פנדה אופציה טובה אם הוא נוסע רק בעיר.

יש, MX5 :)

אבל אם להיות ראלים רגע, גם הרכב הקודם ענה על אותה הגדרה, מיצובישי קולט (1995). אחלה רכב אבל כבר ישן מידי, מצד שני הוא ממש זול ב-11 אלף שקל אתה יכול לקנות אחד במצב מצויין הבעיה היא שלא תמצא אחד כזה כנראה.

פורסם

^^

וגם אם כע, יש סבירות לא קטנה שהוא ייגנב. כנ"ל גם לגבי ערסיוויק האץ' מאמצע-סוף שנות התשעים.

פורסם

דייהו סופר רייסר.

היה אצלנו במשפחה ונהנו ממנו מאוד.

ידני כמובן

פורסם

הוא מחפש רכב בתקציב 60 אלף.

פורסם

זה כבר ליגה אחרת

אולי אלטו/ כל רכב קטן וחדש אחר?

פורסם
  • מחבר

תבין אף אחד לא קונה דיזל כדי לנסוע 10 אלף בשנה. דיזל קונים כדי לנסוע 40,50,60 אלף בשנה. בגלל זה אני אומר לך אל תקנה דיזל. כסף שתחסוך על דלק (חסכון משמעותי תקבל רק אם תיסע 40,50 אלף בשנה) תוציא במוסך בצירוף ריבית דריבית. חפש רכב בנזין קטן, אוטומט, שמור שנת 2005-2006 כגון דייהטסו סיריון.

הנסועה הממוצעת לאנשים היא 17,000 ק"מ לשנה מה החיסכון שזה יתן לי בנסועה כזאת?

אני גם לא מבין למה זה רלוונטי כמה אני נוסע. הרי החלפת מנוע נובעת מבלאי ובמידה ואני משתמש מעט ככה גם אורך החיים של המנוע יגדל והחסכון רק יתפרס לאורך מספר שנים רב יותר. אני יודע שיש בלאי רק מזה שהזמן חולף אבל עדיין הוא יהיה קטן יחסית.

אתה מרבה להתריע מפני עלויות התיקון המופרזות, תוכל אולי לנקוט במספרים קונרטים במה מדובר. תן לנו מושג יותר מעשי, חוץ מהפחדות, אם באמת אפשר להתמודד עם זה או לא.

מנוע דיזל נראה כמו מנוע חכם יעיל וחסכוני. הסנגור הלהוט שלך אחרי רכב בנזין שיתן לי צריכה דלק גבוה יותר ב- 30% מאוד לא נהיר לי. גם רכבי דיזל לא ממש יקרים יותר בהשוואה לבנזין כמו שניסו לצייר פה מקודם ואני בכיף יכול להשיג אחד מתחת ל-50K נראה שאפילו 30K יספיקו.

אתה מציין רכב אוטומט שגם מיותר ובזבזני למי שמסתדר עם הילוכים. לא מבין את העדפות שלך.

אפשר לקבל התייחסות ספציפית למודעה מיד שניה שהבאתי?

פורסם
מנוע דיזל נראה כמו מנוע חכם יעיל וחסכוני. הסנגור הלהוט שלך אחרי רכב בנזין שיתן לי צריכה דלק גבוה יותר ב- 30% מאוד לא נהיר לי. גם רכבי דיזל לא ממש יקרים יותר בהשוואה לבנזין כמו שניסו לצייר פה מקודם ואני בכיף יכול להשיג אחד מתחת ל-50K נראה שאפילו 30K יספיקו.

צריך לסייג -

אין על מחירי הסולר כיום פיקוח ובחלק ניכר מהתחנות הוא עשוי להיות יקר יותר מליטר בנזין.

דיזל יקר יותר לתחזוקה (טיפולים/חלפים) וייתן לך יתרון בעיקר בנסועות ארוכות ומתמשכות. בעיר הרבה פחות.

עיקר רכבי הדיזל שאתה יכול למצוא יד"ש כבר ככל הנראה נשחטו ע"י נהגי המוניות/ספקי סחורה וכיוצ"ב.

פורסם

ברכב חדש יוצרים בלאי. רכב משומש קונים עם בלאי. רכב זה מנוע, גיר, טורבו, מזרקים, רצועות, צינורות, מערכת קירור, מתלים, בולמי זעזועים, ציריות, מזגן, חיישנים, מערכת פליטה, בידוד, מערכות חשמל, פלסטיק, ריפודים, מושבים וחלקים רבים אחרים. אז תקנה רכב דיזל עם מנוע תקין. אפשר לחשוב. אתה עדיין תיסע בגרוטאה גמורה בלי שום נוחות והנאה מנהיגה שתקרע אותך בכל כניסה למוסך. אבל היי העיקר חסכת 100 שקל דלק בחודש, נכון? ומה עם מכירה? מי ירצה לקנות ממך רכב דיזל שעבר 300,000 ק"מ והיה במקור מונית/לימוד נהיגה?

באמת נראה לך שאתה יכול לתכנן הוצאות בלאי שנים מראש? הכל עניין של הסתברות. סיכוי שמשהו יתקלקל ברכב שעבר 200,000 הרבה יותר גדול מרכב שעבר 40,000. מספיק שתיכנס פעם אחת למוסך על שטות וכל החסכון בכסף על דלק עובר לכיס של מוסכניק.

ב-60 אלף אתה יכול לקנות רכב חדש מהניילונים למשל פיקנטו שתעניק לך שנים של שקט נפשי או אם אתה רוצה יותר כוח ופרקטיות סוזוקי סוויפט/מאזדה 2 בת 3 שנים עם קילומטרז נמוך. זה רכב שתוכל ליהנות ממנו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים