לימוד נהיגה בירושלים, קנית רכב, מוטוריקה, טיפים עצות וידע כללי - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לימוד נהיגה בירושלים, קנית רכב, מוטוריקה, טיפים עצות וידע כללי


nat64x

Recommended Posts

מה זה קשור?

קודם תעבור טסט. אח"כ תחפש במקומות יעודיים כמו carsforum

מה איכפת לך? אני מתעסק בדברים האלה במקביל.

אני מעדיף לרכז את כול השאלות שלי שקשורות לנהיגה כאן מאשר לפתוח דיונים נפרדים, בשבילי הדברים חופפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 85
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

זה שאתה מעדיף זה יפה, אבל זה לא הופך את זה להגיוני או מסודר מבחינת הפורום.

א. זה לא קשור לנושא התראד.

ב. אולי עוד מישהו יתעניין בנושא של רכישת וימצא את התראד אינפורמטיבי. כותרת מתאימה גם עוזרת ל"נושאים דומים".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טכניקה מעניינת שמצאתי חבל שלא מלמדים את הדברים האלה.

:lol:

אתה מצפה ממורי הנהיגה/טסטרים ליותר מדי...

כפי שציינתי מוקדם יותר בת'ראד - ברגע שהגעתי למצב בו אני מתווכח עם מורה הנהיגה על כמה שהמראה הפנורמית, לרבות המראות הפנורמיות שמותקנות ע"ג מראות הצד, מיותרות ומחנכות רע את התלמידים, הבנתי שכל מה שצריך לשאוף אליו זה לעבור את הטסט וזהו. תחכה להזדמנות בה תראה את מורה הנהיגה שלך נוהג ברכב (לי זה קרה כשהמורה לקח אותי חזרה הביתה אחרי הטסט) עליו אתה למדת ותבין, ככל הנראה, שמורה הנהיגה שלך הוא לא יותר מעוד ישראלי מצוי על כבישי , על כל המשתמע מכך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שאתה מעדיף זה יפה, אבל זה לא הופך את זה להגיוני או מסודר מבחינת הפורום.

א. זה לא קשור לנושא התראד.

ב. אולי עוד מישהו יתעניין בנושא של רכישת וימצא את התראד אינפורמטיבי. כותרת מתאימה גם עוזרת ל"נושאים דומים".

שינתי לכותרת מכלילה יותר. מרוצה ::) .

:lol:

אתה מצפה ממורי הנהיגה/טסטרים ליותר מדי...

כן, כנראה... כבר שיגעתי מעט את המורה :silly: חח. לומרות, שזה דברים חשובים בהבנת התפעול של הרכב וכיצד הוא עובד ומגיב. למשל, אם הקלאץ' שלך מתקלקל במהלך נסיעה זה בעצם מה שיאפשר לך להגיע לידי עצירה בטוחה. גם לא ממש מתרגלים אותך עצירות חרום (הבטיח שיעשה לי את זה פעם אחת), מסלולי מכשולים, יציאה ממצבים מסוכנים, או נסיעה בתנאים מכבידים וחבל.

אולי אני אקח בהמשך כהשלמה קורס נהיגה מתקדמת, שמעתי שזה יכול גם להוזיל בעלויות הביטוח. אף פעם לא הייתי בקיא בתחום המוטוריקה או מתעניין במיוחד אבל ככול שאתה נכנס לתחום ומתערה בו אתה שואף להבנה ומקצועיות גבוהה יותר.

אם יש לכם סירטונים מענינים שמלמדים על הרכב, טכניקות מתקדמות, מבחני השוואות כדוגמת עם ABS בלי ABS, מכונאות, צרכנות, טריקים ושטיקים. בכיף תביאו זה דיון פתוח לכל הדברים האלה (עם גיל מאשר). זה דיון הכניסה שלי לעולם המוטוריקה מבחינתי והידע שלי שואף לאפס. אני מחפש כמה שיותר חשיפה לתחום שהוא ענף מאוד.

אין לי גם ממש עם מי להתייעץ בסביבתי הקרובה לאחר הטסט (או מלווה to that matter...), לכן אני מנסה להספיק ולהפנים כמה שיותר מידע על מנת שאוכל לתשאל את המורה במהלך השיעורים ולשאוב גם מנסיונו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי אני אקח בהמשך כהשלמה קורס נהיגה מתקדמת, שמעתי שזה יכול גם להוזיל בעלויות הביטוח. אף לא הייתי בקיא בתחום המוטוריקה או מתעניין במיוחד אבל ככול שאתה נכנס לתחום ומתערה בו אתה שואף להבנה ומקצועיות גבוהה יותר.

אם יש לכם סירטונים מענינים שמלמדים על הרכב, טכניכות מתקדמות, מבחני השוואות כדוגמת עם ABS בלי ABS, מכונאות, צרכנות, טריקים ושטיקים. בכיף תביאו זה דיון פתוח לכל הדברים האלה (עם גיל מאשר). זה דיון הכניסה שלי לעולם המוטוריקה מבחינתי

מומלץ ואף רצוי שתיקח לך קורס נהיגה מתקדמת בשלב מאוחר יותר (זה לא סיפור זול במיוחד, אבל שווה את זה).

תרגיש חופשי לעבור על הקליפים של "מסלולים" ו"אלטרנתיבי" בכדי לקבל קצת מושג על בלימות חירום, היגוי יתר/תת היגוי, תפקוד וחשיבות ה ABS וכיוצ"ב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ תודה. תביאו עוד. ישנונים אתם :sleep: .

טכניקות נוספות - HELL AND TOE

hard lunch, single clutch rev match downshift, double clutch downshift, and heel and toe

דריפטינג

וידאו מצוין למתחילים (כמוני ;) ) יכול לחסוך כמה שיעורים

עוד סיבה למה למד מיותר: http://tq.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=category&id=3&Itemid=13

:lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כול הסרטונים האלו מבלבלים את המוח. תלמד בשיעור עצמו ולא מהאינטרנט. (לא לדבר על כך שחלק מהם מיותרים ורק יסבו נזק לרכב שלך)

הכי הורג אותי הם "המדריכים" לתפעול ידני, ממש עושים מהומה על מאומה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תנו לי גם המלצות לחמש דגמי מכוניות בטופ 5 שלכם (תוך התחשבות בעלות), עם הדרישות המקדימות האלה: 5 מושבים, ידני, דיזל, 10K-50K, ירושלים. אפשר גם לקחת בחשבון היברידים, מכוניות חשמליות ויבוא מחו"ל.

אין צורך להיכנס לדיון והתפלספות מיותרת, אני רק רוצה לדעת את המסקנות והעדפות האישיות שלכם מסקר השוק שעשיתם. אני כבר ימשיך לסנן משם. יהיה טוב אם בצד כול המלצה תתנו את התכונות המרכזיות של אותה מכונית כדי שיחסוך זמן.

1. לא תמצא חשמל בתקציב

2. לא תמצא היברדי בתקציב

3. לא ניתן לייבא משומש מחו"ל. מחו"ל ביבוא אישי מייבאים רק מכוניות יוקרה.

4. לא תמצא דיזל במצב טוב בתקציב

10-50 אלף זה טווח תקציב אדיר. זה כמו שתגיד תרכיבו לי מפרט בתקציב בין 2,000-8,000 שקל. אני אומר חפש משהו באמצע ב30-40 אלף ואל תחשוב בכלל על דיזל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כול הסרטונים האלו מבלבלים את המוח. תלמד בשיעור עצמו ולא מהאינטרנט. (לא לדבר על כך שחלק מהם מיותרים ורק יסבו נזק לרכב שלך)

הכי הורג אותי הם "המדריכים" לתפעול ידני, ממש עושים מהומה על מאומה...

בשיעור כבר גמרנו ללמוד על התפעול. אנחנו עכשיו בעיקר מתרגלים, אז לא נשאר הרבה מה להרחיב מהבחינה הזאת.

אני לא מסכים שהם "מבלבלים את המוח" כדבריך, הם דווקא מוסיפים הרבה להבנה. אני בטוח שגם אתה הפקת מהם מידע שימושי שלא ידעת ממקודם, הלמידה לא מפסיקה לאחר קבלת הרשיון.... אם זה מיותר מבחינתך, אל תצפה.

אני יכול לדבר בשם עצמי שאותי זה כן מעניין לדעת את ה quirks ואופני שימוש אלטרנטיבים לנהיגה ברכב.

1. לא תמצא חשמל בתקציב

2. לא תמצא היברדי בתקציב

3. לא ניתן לייבא משומש מחו"ל. מחו"ל ביבוא אישי מייבאים רק מכוניות יוקרה.

4. לא תמצא רכב דיזל במצב טוב בתקציב

מהו מחיר סף הכניסה לשוק עבור היברדי וחשמלי?

למה לא ניתן לייבא רכב משומש? ולמה רק מכוניות יוקרה? תרחיב מעט. כמה מיסים צריך להוסיף על רכבים מיבוא מחו"ל? יש מיסוי ירוק?

בנוגע למס' ארבע, מנועי דיזל יקרים מבנזין? בכמה? תן פירוט מקוצר של יתרונות וחסרונות - בנזין VS דיזל, להחלטה מושכלת יותר.

היתרונות של דיזל להבנתי עד כה הם: מחירי דלק כמעט זהים לבנזין (כמה עולה ליטר בנזין? ליטר סולרר?), אורך חיים ואמינות גבוהה יותר למנוע, וצריכה דלק טובה יותר פר ק"מ.

מה מציין טורבו בדיזל?

הרכב של המורה הוא קיה ריו 2010 מנוע דיזל טורבו 1400 סמ"ק, מה השווי שלו בשוק?

10-50 אלף זה טווח תקציב אדיר. זה כמו שתגיד תרכיבו לי מפרט בתקציב בין 2,000-8,000 שקל. אני אומר חפש משהו באמצע ב30-40 אלף ואל תחשוב בכלל על דיזל.

התקציב לא סגור, הוא גמיש, יש לו גבול עליון ויש לו גבול תחתון מה שבאמצע זה לא באמת משנה וגם אין לי מספיק מידע להחליט כרגע, אני פתוח להצעות שונות. מה שצריך להנחות אתכם כקו מנחה זה ההשתלמות - ההשקעה הכספית מול התמורה (מנק' ראותכם). אפשר אפילו לתפס מעט מעל 50K אם יש לזה הצדקה טובה. קחו את זה מהזווית האישית שלכם ותגידו לי איזה רכב אתם הייתם קונים... תוך הנחה שאתם לא מליונרים ומחפשים לחסוך כמ שאפשר תוך התפשרויות. (אם הבחירה שלך היא דווקא בנזין, בכיף, אבל תציין שמדובר בבנזין - לא נשים דיזל עדיין כפרמטר מחייב).

אני רוצה להוסיף לפרמטים שציינתי עוד פרמטר חשוב מבחינתי: סחירות טובה ונזילות כספית, כלומר שאני לא אתקע איתו יותר מידי במידה ואהיה מעוניין למכור ולקבל את שוויו. יש גם להתחשב במחירי הביטוח במידה ויש לכם את הנתונים.

נרחיב את הדיון לרשימה של מחירים לטיפולים נפוצים במוסך וחלקי חילוף שונים שיצא לכם באופן אישי לעשות לאורך השנים. ציינו תיאור ספציפי של התקלה ועלות תיקונה - במידה והמידע לא רלוונטי או עדכני יותר נא לציין גם את שנת הטיפול. האם אפשר לחסוך ביבוא חלקים מחו"ל? מחפש לקבל תמונה כוללנית על הנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשיעור כבר גמרנו ללמוד על התפעול. אנחנו עכשיו בעיקר מתרגלים, אז לא נשאר הרבה מה להרחיב מהבחינה הזאת.

אני לא מסכים שהם "מבלבלים את המוח" כדבריך, הם דווקא מוסיפים הרבה להבנה. אני בטוח שגם אתה הפקת מהם מידע שימושי שלא ידעת ממקודם, הלמידה לא מפסיקה לאחר קבלת הרשיון.... אם זה מיותר מבחינתך, אל תצפה.

אז ככה,

רוב השיטות שהבחור עם המיני קופר מציג, לא חיוניות,לא רלוונטיות וחלקן יסבו נזק לגיר..

בנגוע למנוע דיזל,

המנוע אכן חסכוני יותר בהשוואה למנוע בנזין אך ישנם כמה בעיות עם דיזל:

1. בדרך כלל זה יקר יותר מבנזין.

2. חלפים של מכונית דיזל יקרים יותר ובנזין וגם הטיפולים.

3. בכול תחנת דלק המחיר לסולר שונה, אין פיקוח...

4. לא יודע מה איתך, אבל אין כמו לנהוג ברכב בנזין לעומת דיזל :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנזין יותר עצבני?

בדיזל שאתה מרים את הקלאץ האוטו נוסע? או שחובה להוסיף גז?

דיזל פחות נכבה?

בדיזל (כל עוד המנוע לא גמור), מתקבל מספיק מומנט בכדי להניע את הרכב מהמקום גם בסל"ד סרק, כך שעם עזיבת הקלאץ' אין צורך לתת גז ועדיין המנוע לא ייכבה או ייחנק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה,

רוב השיטות שהבחור עם המיני קופר מציג, לא חיוניות,לא רלוונטיות וחלקן יסבו נזק לגיר..

הוא בעיקר הסביר על השוואת ה RPM לפני החלפת הילוך שדווקא מוריד את העומס והשחיקה מהמערכת. אני מניח שאתה מתייחס בעיקר להחלפת הילוך ללא קלאץ' שהוא הסביר בסרטון הראשון שהבאתי.

בנגוע למנוע דיזל,

המנוע אכן חסכוני יותר בהשוואה למנוע בנזין אך ישנם כמה בעיות עם דיזל:

1. בדרך כלל זה יקר יותר מבנזין.

2. חלפים של מכונית דיזל יקרים יותר ובנזין וגם הטיפולים.

3. בכול תחנת דלק המחיר לסולר שונה, אין פיקוח...

4. לא יודע מה איתך, אבל אין כמו לנהוג ברכב בנזין לעומת דיזל :)

אתה אומר יותר יקר, תן מספרים לאשש את הטענה? מה גובה היקור? אותה מכונית אחת עם מנוע בנזין ואחת עם מנוע דיזל עם אותם נתונים מה יהיה הפרש המחירים הצפוי.

החלפים יותר יקרים אבל גם אורך חיים יותר גדול, איך זה מתאזן?

יש משהו נוסף שגורם לך להעדיף בנזין חוץ מהסיבות שציינת. לא שכנעת אותי במיוחד.

בדיזל (כל עוד המנוע לא גמור), מתקבל מספיק מומנט בכדי להניע את הרכב מהמקום גם בסל"ד סרק, כך שעם עזיבת הקלאץ' אין צורך לתת גז ועדיין המנוע לא ייכבה או ייחנק.

עד עכשיו נסעתי בדיזל. בבנזין את חייב להוסיף גז לפני?

עם כך, הבחור בסרטון עם מנוע בנזין? אמר שצריך להוסיף מעט גז לפני שחרור הקלאץ'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...