עזרה| מ3 ל4 ליבות הסברים בבקשה ><" - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה| מ3 ל4 ליבות הסברים בבקשה ><"


shahar0592

Recommended Posts

אז ככה יש לי:

מעבד X3 425

לוח אם MA74GM S2H של גיגבייט

כרטיס מסך 4670 512 בOC בינוני

ספק 450W (מחזיק טוב איכותי של פעם HEC)

במערכת הזו האם ניתן לפתוח את הליבה ללא צריבת ביוס?

ואם לא אז איך אני את זה

תודה מראש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקפצה

השאלה בנוסח שונה:

המערכת כנ"ל בעלת מעבד 3 ליבות של AMD

א, האם ניתן לפתוח את הליבה בעזרת הלוח אם המצוין?

ב, אם כן למה אני זקוק לביצוע מסימה זו?

ג, אם אני לא זקוק לכלום מה הדרך הבטוחה ביותר לבצע את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תריץ חיפוש קצר בפורום. תקרא על זה קצת. תהליך פשוט מאוד, עניין של עובד או לא עובד.

כשאני עשיתי את זה אז נתקלתי בלינק למדריך טוב מאוד מסביר בהתאם לכמה יצרניות לוח האם ומה צריך לעשות אחרי וכו'. תנסה למצוא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרצתי חיפוש די רציני זה למה אני פה ><...

אני כל הזמן רואה שצריך לשנות משהו בביוס ולתת לזה לעבוד אבל זה לא עובד אצלי לכן אני פרסמתי את המפרט בתיקווה שמישהו יודע אם זה עובד ביחד ><

אם מישהו שם יודע בבקשה תעזרו לי ^^

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ללוח שלך יש גשר דרומי מסוג SB710 ולכן צריכה להיות לך ב- ההגדרה Advanced Clock Calibration (או ACC). אם אכן יש לך אותה אתה פשוט צריך להפעיל אותה. אם לאחר מכן לא קורה כלום סימן שלא ניתן לפתוח את הליבה הרביעית במעבד הספציפי שלך (לפי דגם המעבד שלך והליבה שעליה הוא ככל מבוסס, מלכתחילה הסבירות להצלחה נמוכה).

לא בכל מעבד ניתן לפתוח ליבה "נעולה" (לפעמים היא לא נעולה אלא פגומה) כך שגם אם האפשרות קיימת או אם קונים במיוחד לוח המאפשר זאת, כלל לא בטוח שבפועל תצליח לעשות זאת כי זה תלוי גם במעבד.

אם כן הצלחת לפתוח את הליבה אל תשכח להריץ בדיקות מאמץ מקיפות כדי לוודא יציבות.

עריכה: בדקתי בחוברת לוח האם שלך, ואכן כצפוי יש ב- אפשרות להפעיל את ה-ACC. ראה עמוד 35 בחוברת לוח האם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סביר שהבעיה היא לא הספק, אלא הליבה הרביעית עצמה. אין שום הבטחה שהמערכת תהיה יציבה לאחר נסיון פתיחת הליבה. אבל הסבירות שזה הספק שלא עומד בעומס מאד נמוכה. לשם הרעיון פתחתי על לוח מבוסס 760G של מעבד 450X3 את הליבה הרביעית כאשר הספק הוא ספק 400W פשוט של COOLERMASTER.

בקיצור זה מאד נסיבתי, לא תמיד ניתן לעבוד עם הליבה הרביעית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עבדתי 25 דקות עם הליבה הרבעית והכול היה בסדר, בחרתי לבדוק יציבות עם התוכנה OCCT המעולה וכהפעלתי אותה הכל היה בסדר 20 דקות עבד ובום המחשב מכבה (טמפרטורה הגיע למקסימום), טוב הדלקתו שוב (שוב עם X4) והרצתי אותה שוב אחרי 35 דקות בום נכבה, אחרי זה החזרתי ל-X3 והרצתי את הבדיקה כמובן שהבדיקה עברה בהצלחה טמפרטורה בעבודה מאומצת נעה מ-45 ל-60 מעלות, במנוחה 23-25 מעלות.

מסקנות בדיקה:

לדעתי הקרור סטוק לא מחזיק מהסיבה הפשוטה שהליבה נסגרה עקב חשש להתחממות יתר לכן אני צריך להחליף את הקרור הנוכחי לקרור מסיבי יותר (AM3) לצורך פתיחת הליבה וחיזוק של 70.2% להשוואת הליבה למקור (קרור מסיבי לא מים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה קצת קופץ למסקנות מרחיקות לכת. אי אפשר לדעת בוודאות מה הסיבה שבגללה הליבה ננעלה לשימוש. מהסיבה הזאת כלל לא בטוח שהחלפת קירור תשנה משהו.

גם אם נניח לצורך הדיון שזאת אכן הסיבה, אז הרי שאני לא ממליץ לך לעבוד ככה. כאשר המערכת שלך נכבית במאמץ עקב טמפרטורות יתר, גם גוף קירור אחר לא ממש יעזור ולא כל כך שווה לך לעבוד בצורה כזאת רק כדי ל"הרוויח" עוד שספק אם יש לך בה תועלת שמצדיקה זאת.

המעבד שלך מבוסס על שבב Rana. המעבדים הללו בדרך כלל מכילים פגומה ולא אחת תקינה שפשוט נעולה על-ידי היצרן. לכן במעבדים הללו מלכתחילה הסיכוי לפתוח באופן יציב הוא יחסית נמוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...