עבור לתוכן

כמה "להשקיע" באוטו?

Featured Replies

פורסם

לא צריך להגזים. בידני צריך לאמץ הרגלי נהיגה נכונים יותר. אם אתה מתקדם מספר ס"מ כל פעם רק כי הרכב שלפניך זז טיפה זה מאוד מתיש. אם אתה מתקדם רק כאשר נפתח מרווח סביר שמאפשר לגלוש על הילוך ראשון משוחרר זה כמו לנסוע על אוטומט.

  • תגובות 82
  • צפיות 10.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

הפיאט פונטו אמינה,עם חלפים יחסית זולים וחסכונית בדלק. 170 זה גבוה,אבל אם תהייה עם היד על ההדק תוכל למצוא ביד 2 אחת טובה ב25 אלף. שים לב טוב איפה טיפלו בה כי הן רגישות לחלפים לא מתאימים. בהצלחה.

פורסם

בשורה התחתונה רכב זה הוצאה ארורה לא משנה איך תסובב את זה. תבחר על מה אתה מעדיף לזרוק את הכסף. כל אופציות נפרסו לפניך. נתראה בפקק.

פורסם

לא צריך להגזים. בידני צריך לאמץ הרגלי נהיגה נכונים יותר. אם אתה מתקדם מספר ס"מ כל פעם רק כי הרכב שלפניך זז טיפה זה מאוד מתיש. אם אתה מתקדם רק כאשר נפתח מרווח סביר שמאפשר לגלוש על הילוך ראשון משוחרר זה כמו לנסוע על אוטומט.

שאלה רצינית: האם ניסית פעם, במדינת ישראל, לנסוע בפקק (בכביש בעל יותר ממסלול נסיעה אחד לכיוון) לפי השיטה שאתה מתאר?

אני יכול להבטיח לך שאני מנסה מידי פעם, בעיקר מתוך עצלנות של להרים קצת את הרגל מהברקס.... וברוב המקרים - ברגע שנפתח פער באורך של מכונית - מישהו מהמסלול השני ידחף לשם תוך 0.5 עד 0.8 שניות.

פורסם

עמרי, הערכת המחיר שלך לגבי רכב היא דמגוגית. קנית ב-150 ומכרת ב-100, כלומר עלה לך רק 50? אבל אתה שוב צריך לקנות רכב.

אז יעלה לך עוד 50.

פורסם

שאלה רצינית: האם ניסית פעם, במדינת ישראל, לנסוע בפקק (בכביש בעל יותר ממסלול נסיעה אחד לכיוון) לפי השיטה שאתה מתאר?

אני יכול להבטיח לך שאני מנסה מידי פעם, בעיקר מתוך עצלנות של להרים קצת את הרגל מהברקס.... וברוב המקרים - ברגע שנפתח פער באורך של מכונית - מישהו מהמסלול השני ידחף לשם תוך 0.5 עד 0.8 שניות.

בהחלט. מניסיון מי שנדחף יזגזג לנתיב השני בשנייה שיפתח שם מרווח.

עמרי, הערכת המחיר שלך לגבי רכב היא דמגוגית. קנית ב-150 ומכרת ב-100, כלומר עלה לך רק 50? אבל אתה שוב צריך לקנות רכב.

אז יעלה לך עוד 50.

לא רק תוסיף אקסטרה שהוא משלם על ביטוח ודלק בהשוואה למכונית ב-60 אלף. בנוסף החישוב שלו לוקח בחשבון שהוא יקבל 100% מחירון ואני יכול להגיד כבר עכשיו שהוא בחיים לא יקבל 100% מחירון.

פורסם

עמרי, הערכת המחיר שלך לגבי רכב היא דמגוגית. קנית ב-150 ומכרת ב-100, כלומר עלה לך רק 50? אבל אתה שוב צריך לקנות רכב.

אז יעלה לך עוד 50.

דבר ראשון, המספרים נשלפו מהשרוול. במחשבה שניה אני חושב שההפרש יהיה הרבה יותר קטן (!).

דבר שני, אף אחד לא מכריח אותך למכור את הרכב אחרי שנתיים אתה יודע...

לא רק תוסיף אקסטרה שהוא משלם על ביטוח ודלק בהשוואה למכונית ב-60 אלף. בנוסף החישוב שלו לוקח בחשבון שהוא יקבל 100% מחירון ואני יכול להגיד כבר עכשיו שהוא בחיים לא יקבל 100% מחירון.

ביטוח - זה לא נכון. אני עברתי מרכב שנת 2000 לרכב שנת 2010. ההפרשים בביטוח (צד ג' / מקיף) הם זניחים. הבדל של מאות שקלים בשנה, לא משהו רציני.

דלק - מה הקשר בכלל. להיפך, מכונית חדשה יותר תהיה בעלת פוטנציאל חיסכון בדלק גבוה יותר. תלוי בדגם הספציפי כמובן, אבל עקרונית הטכנולוגיה מתקדמת עם הזמן, לא הולכת אחורה.

מחירון - תלוי מה אתה מגדיר מחירון. מחירון יד2 למשל הוא מחירון לפי שיווי השוק בפועל.

פורסם
  • מחבר

עמרי גם זרק מספרים לאויר (בהתחלה אמר 150 יהפוך ל-120 ואז ל-100. לא יודע). זה לשם הדוגמא אני מניח - סתם כי אין טעם באמת לחשב כל עוד זה בצד התיאורטי.

אני אמקד את הדיון מעט.

ההתלבטות שלי היא בין לקנות אוטו ב-30K בערך (אני די נעול על פיאט פונטו אוטומטית 2005-2006 - רק צריך למצוא כזו. אלא אם יש לכם הצעות נוספות), לדעת שזה אוטו של 6-7 שנים על הכביש עם לפחות 120K ק"מ ולקוות לטוב, לבין לקנות אוטו ב-60K~ - וכאן פחות בדקתי (אני חושב למשל על סוזוקי סוויפט 2007 - איך היא?)

מיני קטנות לא באות בחשבון כי נראה לי הזוי הרעיון של אוטו ידני שהוא 1L בגודל של ביצת קינדר, אבל אין לי גם כוונה לקנות משפחתית (כאמור - זה אוטו שב-80% מהזמן יהיה בו נוסע אחד) ובטח לא אוטו גרמני חדש ב-170K כמו עמרי.

וכן עמרי, 40K בשנתיים... כנראה שלמרות המשכורת שלי יש לי דברים אחרים לעשות עם הכסף שלי :)

פורסם

עמרי, הוא לא דיבר על הוצאות ביטוח של רכב מודל 2010 לעומת 2001 אלא על רכב מקבוצת רישוי 2 לעומת קבוצת רישוי 4

פורסם

הוא מתבסס על חישובים מאוד נוחים שלא יעמדו במבחן המציאות. יש סיבה למה רוב המדינה לא קונה רכב ב-170 אלף וזה לא שעומרי כל כך חכם ואחרים כל כך טיפשים.

סוזוקי סוויפט אחלה רכב.

פורסם

דבר ראשון, המספרים נשלפו מהשרוול. במחשבה שניה אני חושב שההפרש יהיה הרבה יותר קטן (!).

דבר שני, אף אחד לא מכריח אותך למכור את הרכב אחרי שנתיים אתה יודע...

ביטוח - זה לא נכון. אני עברתי מרכב שנת 2000 לרכב שנת 2010. ההפרשים בביטוח (צד ג' / מקיף) הם זניחים. הבדל של מאות שקלים בשנה, לא משהו רציני.

דלק - מה הקשר בכלל. להיפך, מכונית חדשה יותר תהיה בעלת פוטנציאל חיסכון בדלק גבוה יותר. תלוי בדגם הספציפי כמובן, אבל עקרונית הטכנולוגיה מתקדמת עם הזמן, לא הולכת אחורה.

מחירון - תלוי מה אתה מגדיר מחירון. מחירון יד2 למשל הוא מחירון לפי שיווי השוק בפועל.

דווקא צדקת. תפסיד בין 30-40 אלף במקרה הטוב. בדקתי ביד 2.

יופי. עכשיו תסביר לרוכש פוטנציאלי למה כדאי לו לקנות את הג'טה שלך כשיש לו אפשרות לרכוש רכב מנהלים יוצא ליסינג בתשלומים נוחים, יישור קו מלא על חשבון חברת הליסינג ואחריות לשנה - שנתיים.

פורסם

הוא מתבסס על חישובים מאוד נוחים שלא יעמדו במבחן המציאות. יש סיבה למה רוב המדינה לא קונה רכב ב-170 אלף וזה לא שעומרי כל כך חכם ואחרים כל כך טיפשים.

מה בדיוק לא יעמוד במבחן המציאות?

יופי. עכשיו תסביר לרוכש פוטנציאלי למה כדאי לו לקנות את הג'טה שלך כשיש לו אפשרות לרכוש רכב מנהלים יוצא ליסינג בתשלומים נוחים, יישור קו מלא על חשבון חברת הליסינג ואחריות לשנה - שנתיים.

כי היא הרבה יותר טובה?

פורסם

יש שני סוגי אנשים בעולם... לא שיכולים לקנות רכב יד שניה ואלו שחייבים לקרוע את הניילונים.

אז עמרי שייך לקהילת הניילונים, ויודעים מה? יש בזה משהו.

כי לקנות רכב יד שניה במדינת היהודים אינה משימה קלה כלל וכלל במיוחד כשכל אחד מנסה להרחיב את פי הטבעת אחד של השני.

מצד שני,

לא צריך לשכנע את כולם שזאת הדרך הנכונה לקניית רכב כי היא לא, אתה אולי לא אוהב להסתובב בין אנשים, לתחקר כל אחד ,להתמקח על המחיר, להעביר כסף למישהו שהוא אינו אירגון מוכר בממשלה וכד'... אבל יש אנשים שכן.

פורסם

באופן מפתיע (?), דווקא הרכב הקודם שלי היה מהצד הקיצוני השני - הוא היה יד שניה מליסינג. אין הרבה יותר "גרוע" מזה, אולי מונית..

אז כנראה שאני לא "חייב" כלום.. :)

פורסם

מעקב

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים