athlon 640 vs core i3 2100 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

athlon 640 vs core i3 2100


st379

Recommended Posts

יש לי 2 שאלות :

1. 4 ליבות במהירות 3ghz באמת שווה ל12 ghz או שכל ליבה נוספת מאבדת טיפה מהיעילות שלה?

2. למה כל ההמלצות כאן הן על הcore i3 ולא על הathlon שהוא טיפה יותר זול, הלוחות אם הרבה יותר זולים, אני מבין שזו ארכיטקטורה מיושנת אבל עדיין 4 ליבות יותר חזק מ-2, אני ראיתי בנצ'מרקים שמראים שהcore i3 טיפה יותר טוב אבל בgta או 3 כשיצא נראה לי הathlon יקח ובגדול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא. עוצמת העיבוד של המעבד אינה שווה למספר הליבות כפול התדר של כל ליבה. הליבות גם לא מאבדות מהיעילות שלהן. כל ליבה עובדת בתדר של עד ל-X באופן די עצמאי. האם התוכנה יודעת לנצל ריבוי ליבות זאת כבר שאלה אחרת.

2. ה-Core i3 מבוסס על ארכיטקטורה חדשה יותר ו"הביצועים לכל מחזור שעון" שלו טובים מאלו של ה-Athlon IIx4 כאשר משווים עבודה של ליבה בודדת. לעומת זאת ל-Athlon IIx4 כוח עיבוד גדול יותר ביישומים המנצלים ריבוי ליבות. משחקים נכון להיום מנצלים לרוב 2 תהליכונים (2 ליבות אם תרצה) ולכן עדיין מושפעים לא מעט מהתדר ולאו דווקא מריבוי ליבות שמעל ל-3. כמו כן מכיוון שעכשיו אנו עומדים בפני מעבד דורות ב- לא כל הלוחות זמינים, בעיקר הזולים יותר אלו שיוצאים ממחזור השירות, ולכן לפעמים ההחלטה מתקבלת על-פי המלאי בפועל.

3. יש כאלה שממליצים על i3 ויש כאלה שלא. בשורה התחתונה מדובר בשתי פלטפורמות דומות מאוד, כל אחת עם יתרונותיה וחסרונותיה היחסיים, שמתגמדים עוד יותר עבור משחקים מכיוון שבמשחקים גם כך לכרטיס הגרפי חשיבות גדולה הרבה יותר.

נפתחו בנשוא לא מעט דיונים וניטשו לא מעט ויכוחים. ניתן לסכם ולהגיד שבמה שלא תבחר לא ממש תטעה. אם תריץ חיפוש בפורום בנושא המעבדים הללו תוכל למצוא ולקרוא את כל הדעות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר ל1 עדיין לא הבנתי. אם התוכנה מצליחה לנצל את כל הליבות זה באמת שווה ל12 ghz?

ול2 אני יודע שרוב המשחקים לא מנצלים את המעבד הוכחה טובה לכך זה call of duty שמנצל עדיין רק ליבה אחת !!! ובtomshardware הראו שהבדלי הארכיטקטורה למרות שאינטל מובילים ב-3 שנים האחרונות, לא משתווים להוספה של עוד 2 ליבות. אמנם לא מנצחים על אותו התדר את המעבדים של אינטל מאז הe6000 (שזה קצת עצוב בתחשב בכך שזה יצא מזמן לפני 4 שנים, תמשיכו לדחות את הבולדוזר אולי תחכו לivy bridge וזהו) אבל עדיין ההבדלים לא משמעותיים בשביל להעדיף 2 ליבות על 4.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא. זה אף פעם לא שווה ל-12Ghz של ליבה אחת מאותה .

התדר מציין את מספר הפעולות האפשרי שהמעבד מסוגל לבצע ביחידת זמן. כאשר מדובר על בודדת ככל שהתדר יהיה גבוה יותר כך יצאו לפועל יותר הוראות ביחידת זמן ולכן ככל שהתדר יעלה, כך גם ה"ביצועים".

כאשר מדברים על ריבוי תהליכונים לתדר יש משמעות קטנה יותר ולמספר הליבות חשיבות גדולה יותר, למעשה יש כאן מעבר מעיבוד טורי לעיבוד מקבילי. כך שבשום מקרה אי אפשר להקביל תדר של בודדת, שאותו מייצג התדר שבמפרט המעבד, לסכום התדרים של כל הליבות שמכיל המעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...