Scientific Linux - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Scientific Linux


Googleness

Recommended Posts

מישהו מכיר? לאחרונה יצא לי שוב לצאת למסע בעקבות הפצות ולראות מה חדש (בעבר ניסיתי להתקין על הלפטופ שלי אבל נתקלתי בתופעות הזויות עם כל מיני הפצות אז חזרתי לחלונות).

בקיצור לאחר חיפושים מצאתי את ההפצה הזאת שממה שקראתי היא גרסה מקומפלת מחדש של Red Hat Enterprise Linux אשר מתוחזקת על ידי ארגון CERN (מאיץ חלקיקים בשווייץ מישהו?) וארגון נוסף בשם Fermilab.

בניגוד לשם זאת לא הפצה עם מיליון תוכנות מדעיות אלא הפצה שמיועדות לעובדים של Cern וFermilab ומתוחזקת על ידם.

לינק לאתר של ההפצה - https://www.scientificlinux.org/

לינק לפורומים של ההפצה - http://scientificlinuxforum.org/

הניסיון שלי לבדוק מה הסיפור הגדול היה על המחשב נייד שלי (Lenovo U550) לקחתי כרטיס SDHC בנפח 16 ג"ב ובעזרת תוכנה בשם live usb creator של Fedora (בהתאם למדריך באתר ההפצה) העתקתי את הISO של הLive DVD 64bit (יש כל מיני גרסאות בנפחים שונים) אל הכרטיס זיכרון וטענתי את המערכת בLIVE.

אני חייב לציין שלהפתעתי המערכת גם בלייב נטענה במהירות יוצאת דופן (יותר מהר מחלונות 7) עם המון תוכנות מובנות. הFLASH וכל הפונקציונליות של הדפדפן עובד כמו שצריך. סרטים עם דרישה לקודקים עובדים ישר מהלייב (הפעלתי סרט מכונן NTFS עליו מותקנת חלונות). אפילו יש קומפיז שעובד ישר מהלייב.

מבחינתי מה שהכי גרם לי להיות מרוצה היא העובדה שמדובר בהפצה היחידה עד כה מתוך 15 הפצות שניסיתי כבר שכבר בלייב הרשת אלחוטית שלי וגם בלוטוס עובדים כמו שצריך בצורה חלקה לחלוטין.

למי שרוצה ביקורת של מישהו על גרסה ישנה יותר: http://www.dedoimedo.com/computers/scientific-linux.html

בקיצור אני הולך להתקין על מכונה וירטואלית עכשיו כדי לראות מה ההיצע ואיך ההפצה מתפקדת וכנראה שאני בשעה טובה אעבור אליה לשימוש יום יומי בקרוב אם הכל יהיה בסדר.

מומלץ.

עריכה:

התקנתי ואכן עובד מצויין אבל בסוף חזרתי לLinux Mint, פשוט SL בנויה ליציבות ופיירפוקס 3.6 עם גרסה מיושנת של גנום ושאר דברי מתיקה זה טו מאץ' לעדכן ידנית. אבל בשביל משרד או כיתת לימוד למשל זאת אחל'ה הפצה שמגיעה מוכנה לעבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...