מתחבט בסוגיית צ'יפסט H67 מול Z68 (וכנראה לא מבין מספיק בנושא) - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתחבט בסוגיית צ'יפסט H67 מול Z68 (וכנראה לא מבין מספיק בנושא)


yoavb

Recommended Posts

שלום,

החלטתי לרכוש מחשב חדש.

המעבד - i5 2500k, נתון.

לגבי לוח אם: אין לי כוונה לבצע OC (למרות שידוע לי שמעבד המסויים מותאם לכך). בנוסף חשוב שיאפשר למצות את היכולות הגרפיות המוטמעות במעבד (הגם שמדובר ביכולות צנועות).

'חבר שמבין' המליץ ללכת על כרטיס של Gigabyte. אז הלכתי.

תוך שימוש במנגנון ההשוואה המוצלח באתר של החברה איתרתי שני מועמדים: H67A-UD3H-B3 ו Z68X-UD3H-B3. ראו קישור:

http://il.gigabyte.com/products/comparison/list.aspx?ck=2&pids=3772,3853

הכרטיס הראשון קיבל ביקורות טובות בכמה אתרים אך קשה להשיגו בארץ משום מה. מצד שני המוכר בחנות המחשבים הקרובה טען שמדובר בהתפשרות וכי מוטב ללכת על הכרטיס השני (אני מרשה לעצמי להתייחס לדבריו בערבון מוגבל). מצד שלישי, הביקורת באתר זה לא יצאה מגדרה בהתייחס ל Z68 של (סקירה של יונתן קלארק).

עכשיו כמה שאלות, ברשותכם:

1. עד כמה משמעותית בעיניכם מגבלת תדר העבודה המירבי של כרטיס ה H67 העומדת על 1333Mhz ?

2. האם הכרטיס מבוסס ה H67 מסוגל לקבל כרטיס גרפי חיצוני בנוסף ליכולות הגרפיות של המעבד (לגבי ה Z68 אני מבין שהתשובה חיובית)?

3. מה משמעות הפערים המופיעים תחת הסעיף multi-graphics-thechnology?

4. האם קיים כרטיס בסדרת ה GA-Z68X העונה על הדרישות שלי שיכולותיו עולות על יכולותיו של הכרטיס שציינתי?

5. בהתאמה לכרטיס המומלץ על ידכם, איזו קונפיגורציה של מומלצת? (מבחינת יצרנים - הבנתי מה FAQ שאין לכך ממש משמעות).

בתודה מראש,

יואב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. על איזה מגבלה אתה מדבר?

2. אין קשר בין הליבה הגרפית המובנית במעבד לבין כרטיס גרפי ייעודי. אם אתה מתכוון להשתמש בכרטיס גרפי ייעודי, לא משנה באיזה לוח תבחר, הליבה הגרפית לא תהיה פעילה. לא מדובר פה על שילוב היברדי כלשהו בין הליבה הגרפית המובנית לשבב הגרפי הייעודי. אם אתה לא מתכוון לשחק אז אינך זקוק ליותר מהליבה הגרפית המובנית. אם אתה מתכוון לשחק (ברזולוציות והגדרות גבוהות) הרי שאתה צריך כרטיס גרפי ייעודי.

3. ההבדלים חשובים רק אם אתה מתכנן להשתמש במערך מרובה כרטיסים גרפיים. מדובר בתמיכה במערך כרטיסים של Nvidia ו/או או שניהם, וברוחבי הפס של חריצי ה-PCI-Ex16.

4. לא בדיוק הבנתי מהן הדרישות שלך.

5. כל זכרון בתדר 1333/1600 שעובד במתח של עד וכולל 1.5V.

מספר הערות:

1. אם אתה לא מתכנן OC אז ככל הנראה חבל לקנות מעבד 2500K (אם כי ההפרש במחיר לא כזה גדול).

2. אם אתה לא מתכנן OC אך מעוניין להשאיר את האפשרות פתוחה, כדי שתבחר בלוח P67 או Z68.

3. כפי שציינתי לא מדובר בעבודה משולבת של הכרטיס הגרפי הייעודי והליבה הגרפית. בחלק מלוחות ה-Z68 יש את טכנולוגית Virtu שבאופן תיאורטי מאפשרת לעבור באופן אוטומטי (מנוהל על-ידי המערכת) בין הליבה הגרפית המובנית לייעודית, אך כיום זה יותר גימיק מאשר בשלה ושימושית. בכל מקרה גם כאן לא מדובר בשילוב בין המעבדים הגרפיים אלא בעבודה לסירוגין.

4. תנסה לפרט יותר על השימושים והדרישות שלך. אם אתה מתכוון לשחק? מהםה שימושים העיקריים במערכת? האם אתה זקוק לכמות מסוימת של חיבורים בלוח?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הכוונה הייתה למגבלת מהירות העבודה של הזכרונות (לפי המפרט באתר) ולא של הכרטיס. ה H67 תומך עד 1333Mhz.

2. בסקירה על ה Z68 מתוארת הפעלה היברידית של שני האמצעים בטכנולוגיית LucidLogix Virtu. לזאת כוונתי. בשלב זה אין לי כוונה לשלב כרטיס גרפי ייעודי אלא אם כן יתברר בדיעבד שהצורך קיים. ראיתי את הערה (3) שלך וירדתי מהסיפור.

3. קיבלתי.

4. מעבר לפעולות הבסיסיות (office) אני עושה שימוש מסויים ב matlab, ב autocad וב photoshop.

5. כוונתי הייתה לכמות הזכרון ולחלוקתו (ארבעה כרטיסים של 2G לעומת שניים של 4 וכו').

לגבי ההערות:

1. המעבד כבר נרכש מסיבות שונות.

2. אין לי כוונה לבצע OC.

3. כאמור ירדתי מהעניין.

4. פירטתי לעיל.

תודה!

יואב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לתדר הזכרון אין משמעות בפועל. לא יהיה שום הבדל מורגש בין בתדר 1333 ובין בתדר 1600. כך שלא על הסוגיה הזאת צריכה לקום וליפול ההחלטה.

2. אז אם אינך מעוניין להשאיר את האפשרות הזאת פתוחה, קנה לוח H67 כי אחרת חבל על הכסף. אם אתה כן רוצה להשאיר את האפשרות הזאת פתוחה, אז לוח Z68 הוא המתאים יותר. לאור קלות ביצוע ה-OC בפלטפורמה, ומכיוון שייתכן שהיישומים שלך (בעיקר Matlab, אך תלוי בהיקף ובאופן השימוש) ירוויחו מתדר גבוה ביותר, אם אין מגבלת תקציב הייתי בכל זאת שוקל לוח Z68, בטח לאור העובדה שמעבד מתאים כבר יש לך. כמובן ש-OC לא צריך להיות המטרה של המערכת, נכון לעכישו ככל הנראה גם אין לך בו צורך, אבל בעתיד סביר שזה יאפשר לך לסחוט עוד קצת אורך חיי שירות מהמערכת כשהיא כבר "תתיישן".

3. טכנולוגית Virtu היא לא הפעלה היברידית (כלומר שני המעבדים הגרפיים פועלים במקביל) אלא שבעזרתה הערכת מנהלת באופן אוטומטי את חלוקת העומס בין הליבה גרפית לבין הכרטיס הגרפי הייעודי. כאמור היום זה די גימיק.

4. כמובן כל זה בתנאי שהלוח (ולא משנה איזה מהם) עונה על כל שאר הדרישות שלך מכל בחינה אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שי,

1. האם תוכל להתייחס לסוגיית קונפיגורציית הזכרון (כמות הזכרון הנדרשת ואופן חלוקתו במידה וקיימת לכך משמעות)?

2. לאלו תכונות עלי לתת את הדעת בבחירת הכרטיס (מעבר לנושא המעבדים הגרפיים)?

3. האם תוכל להתייחס לכרטיסים הספציפיים שציינתי ובפרט לחוות דעה אם קיים לוח בסדרת GA-Z68 העונה לדרישותי והוא עדיף על הלוח שציינתי מסיבות שונות.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אין כזה דבר בדיוק כמות זכרון מומלצת, זה מאוד תלוי בהרגלי השימוש. כמות זכרון שמספיקה למשתמש אחד עשויה שלא להספיק לאחר. אלא אם כן אתה יודע שאתה צריך יותר מ-4GB של זכרון, הייתי מתחיל עם 4GB בתצורה של 1x4GB. אם אתה יודע, או שמעוניין ב-8GB, קנה שני מודולים של 4GB.

2. נפח הזכרון המרבי שבו אתה רוצה שהלוח יתמוך, כמות וסוג החיבורים שבלוח (חיבורי SATA לדוגמה), כמות וסוג חריצי ההרחבה (PCI-E, PCI). אם אתה לא יודע להגדיר את הדרישות הללו משמעות הדבר היא שאין לך דרישות מיוחדת וכל לוח יענה עליהן מהבחינה הזאת.

3. לפי התיאור שסיפקת עד כה עושה רושם שהלוח Z68 שבחרת קצת מוגזם עבורך, אך מצד שני לא ממש ציינת מהן הדרישות שלך מלוח האם. הייתי מציע לך לבדוק גם את Pro 3 (ו-Pro 3-M) וגם את GA-Z68M-D2H של GB.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאור מה שקראתי פה ובשרשורים נוספים אני מצטרף לדעתך שאין לי צורך בלוח מבוסס Z68.

האם לדעתך ההתמקדות בלוחות של מוצדקת? הוצעה לי חלופה בדמות לוח DH67CL של במחיר נמוך משמעותית.

ובהקשר זה: מה פשר ההתעלמות המוחלטת מלוחות בפורום? האם מדובר בלוחות בעיתיים?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינה צרכנית אף פעם לא נבון להגביל את עצמך רק להיצע של יצרן אחד. תמיד צריך לבדוק את ההיצע של היצרנים כולם כדי לבחור בלוח המשתלם ביותר לצרכים שלך.

אין שום התעלמות מלוחות Intel, להפך, הלוחות DH67BL ו-DH67CL הם בין הלוחות המומלצים המבוססים על ערכת השבבים H67. אם אתה שואל באופן היסטורי, אז הלוחות של Intel פחות היו נפוצים בדיונים בפורום מכיוון שלא אפשרו לבצע OC שהיא דרישה די נפוצה בפורום. הלוחות של Intel לא יותר בעייתיים ולא פחות בעייתיים מלוחות של יצרנים אחרים. בכל נקודת זמן יש לוחות משתלמים יותר ופחות, לפעמים של יצרן אחד ולפעמים של אחר.

גם H67M B3 הוא לוח די מומלץ בקטגוריה. קצת פחות עשיר בתכונות מהלוחות הללו של , אך בעל מערכת חשמל מעט יותר איכותית (אין לזה משמעות גדולה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...