עבור לתוכן

Q. ABOUT NITRO

Featured Replies

פורסם

חברה מספיק לריב יש פורום בשביל לדבר על דברים, אם אתם רוצים לריב תעשו את זה במקום אחר.

ומישה תודה על התמונה זה נראה מפלצתי ביותר .

  • תגובות 65
  • צפיות 11.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

בדוגרי תאכלס, אנשים סתם זורקים תורות שהמציאו בזה הרגע והתחילו להאמין בהן ולנסות להוכיח שהם צודקים..

איי, אם רק max-tuning היו רואים את הת'ראד הזה, היו מתהפכים בתאי הבעירה. במיוחד את התגובות המרזות של מישה.

טוב גאון דור שלנו, במקום לשחק אותה איינשטיין בנושא תתחיל לתת עובדות אמיתיות שאתה יודע.

אה.. אתה בעצם לא יודע כלום!

פורסם

בדוגרי תאכלס, אנשים סתם זורקים תורות שהמציאו בזה הרגע והתחילו להאמין בהן ולנסות להוכיח שהם צודקים..

איי, אם רק max-tuning היו רואים את הת'ראד הזה, היו מתהפכים בתאי הבעירה. במיוחד את התגובות המרזות של מישה.

שגיא max-tuning זה חבורה של ערסים [שנות ה2000 אתה יודע אלה שכבר גם יודעים להשתמש במחשב...] שמשפרים את הפיאסטה 1.1 שלהם עשה לי טובה ואל תנסה להציג את הפורום המסריח הזה כמקצועי אולי carsforum שווה משהו אם כבר ברמה של האנשים...

זיין את השכל פחות זה יעזור לך לבריאות... לך נגב את הידיים או משהו..

פורסם

מסכים בקטע שזה פורום של ערסים, לא מסכים בקטע שכולם שם ככה.

יש את הגאונים באמת שמשפרים לבד את המכוניות ודברים מורכבים כמו הוספת טורבו ועוד .

ולא אגזוז לחץ כמה ניאונים וספויילר בגובה 5 מטר מה שהרבה עושים שמה.

פורסם

ערסים, נכון, אי אפשר לומר שחסר. אבל להכליל זו טפשות, דור.

פורסם

אוקיי הכללתי אבל תסכים איתי שרוב האנשים שום [רוב מכריע] זה ערסים שהמקסימום שיפור שהם חושבים עליו זה הקצה של האגזוז מגנזיום ומדבקה על השמשה... ואיזה ספויילר של אימפרזה טורבו שהם גנבו לילה שעבר...

פורסם

צודק בהחלט.

וזו אחת הסיבות המרכזיות לפשיטות כי אחרי שהם עושים את ה"שיפורים" האלה

הם באים להשוויץ שאיין על מה בעצם ועושים באלגן ומהומה.

פורסם

תשמע בקשר לפ"ת אני מכיר אנשים רציניים שגם הלכו לשם אתה יודע בשביל הכיף וההתרגשות...

פורסם

ברור שיש אנשים רציניים אמרתי בהודעה הקודמת.

אבל תאמין לי שאלה שעושים תבאלגן עם מאזדות 626 323 משפחתיות למינהן.

לא עוזרים לתדמית ולא עוזרים שמה לאף אחד ופוגעים במכוניות שלהם.

לכן כמו שאמרתי יש קומץ של אנשים שבאמת מבינים בזה, ומשהו כמו 85 אחוז של פוזה וצלצולים.

פורסם

אני לא מבין למה שגיא בכלל טורח להגיב,

מישהו קורא את התגובות שלו?

פורסם

אני לא מבין למה שגיא בכלל טורח להגיב,

מישהו קורא את התגובות שלו?

הוא מגיב כדיי להראות לנו יותר את טיפשותו.

פורסם

חמצן הוא לא חומר דליק! הוא משתתף בתהליך הבעירה ואם מוסיפים אותו בקמויות עצומות לתהליך בעירה כלשהו התהליך נעשה במהירות גבוהה יותר זה כל מה שעושה החמצן, החמצן הוא לא כמו המימן, המימן הוא באמת חומר דליק שיכול לגרום לפיצוץ, אבל חמצן? לא נראה לי.

אני אומר את זה על פי מה שלמדנו בכיתה ט'... עשינו אלקטרוליזה למים מי שלא יודע כתוצאה מכך מקבלים חמצן ומימן . במבחנה אחת היה חמצן ובשניה היה מימן, איך יודעים באיזה מבחנה נמצא המימן והחמצן?? לוקחים גפרור חצי דולק (רואים רק את האדום אין להבה) ומכניסים לאחת המבחנות, מה קרה? כשהכנסנו את הגפרור במבחנה אחת שמענו פיצוץ קטן ובשניה הגפרוף נדלק ונשרף במהירות, מי שלא הבין המבחנה שהיה בה הפיצוץ היא המבחנה עם המימן ושניה עם החמצן.

בקשר לניטרו... אין לי מושג איך הוא פועל אני רק יודע שהוא מגביר את סיבובי המנוע בצורה דרסטית, בכך שהוא גורם לפיצוצים במנוע להיות חזקים יותר . אני גם יודע שאם מזרימים יותר מידי ניטרו למנוע הוא יכול להתפוצץ(המנוע), כי המנוע עצמו לא יכול לעמוד בכוח העצום של הפיצוץ.

פורסם

אז ככה, קצת סדר בבלאגן...

נתחיל בזה שנייטרוס (בשביל הנוחות של הכתיבה נקרא לו כך מעכשיו) לא דליק. הוא מורכב, כפי שציינו לפניי, מהיסודות חמצן (36%) וחנקן (64%), שימו לב שזו תרכובת הדומה מאד לאוויר, רק עם חמצן מועשר טיפה על חשבון חנקן. (במקום 21% חמצן באוויר רגיל שאנו נושמים)

אז למה הוא טוב לנו אם הוא לא דליק ?

בשביל לדעת את זה אנחנו צריכים להבין ממה מורכב בדיוק הכוח שדוחף את הבוכנה במנוע בעירה. במצב רגיל (ללא נייטרוס) נכנס לבוכנה תרסיס של דלק עם אוויר. היחס בין הדלק לאוויר הוא בערך 1:14 כלומר על כל גרם של דלק 14 גרם של אוויר. כאשר התערובת הזו נדחסת ומוצתת ע"י המצת היא מתפוצצת ונשרפת עקב תגובה של החמצן עם הדלק. שאריות הגזים שלא מגיבים כמו חנקן ושאריות של דלק/חמצן שלא הגיבו נפלטים החוצה.

המטרה היא כמובן שכל הדלק יגיב עם כל החמצן וכך לא ישארו "שאריות" לא מנוצלות שגם גורמות לזיהום, וגם מפחיתות מיעילות המנוע.

כדי להגביר את התפוקה של המנוע, כלומר, לגרום לפיצוץ חזק יותר בבוכנות אנחנו צריכים להכניס כמות גדולה יותר של חמצן ושל דלק ביחס המתאים . אם נכניס רק יותר חמצן - לא יהיה לו מספיק דלק להגיב איתו והוא "יתבזבז" ולא נרוויח כלום. כנ"ל בנוגע לאם נכניס יותר דלק - לא יהיה לו מספיק חמצן להגיב איתו. להכניס סתם יותר דלק ואוויר זה לא פשוט כי צריך לדחוס אותם לפני, אחרת הם פשוט לא יכנסו. (את האוויר בעיקר, אבל זה התפקיד של מערכת טורבו וזה כבר נושא לפעם אחרת אם תרצו..)

עכשיו לתכל'ס- נייטרוס בטמפרטורות גבוהות (300 מעלות ומעלה, שמושגות בעת בעירה במנוע בקלות יחסית) מתפרק לשני היסודות שמרכיבים אותו - חמצן וחנקן. כאשר נוסיף נייטרוס לתערובת של הדלק והאוויר, נוסיף בעצם חמצן לתערובת, ודי הרבה חמצן יחסית לאוויר משלוש סיבות עיקריות:

1. תרכובת נייטרוס לעומת אוויר רגיל מכילה - יותר חמצן (36% לעומת 21%) .

2. תרכובת נייטרוס דחוסה פי אחד וחצי מאוויר רגיל כלומר באותו לחץ נוכל לשים פי אחד וחצי תרכובות ולכן - יותר חמצן.

3. בעת המעבר של נייטרוס ממצב נוזל שבו היא שרויה בלון, למצב גז, היא יוצרת אפקט של קירור (אם זכור לכם מהדגמות בכימיה) ומקררת את התערובת הנכנסת למנוע וכאשר מקררים גז, הוא נדחס יותר ולכן ניתן להכניס יותר תערובת למנוע מה שאומר - (כולם ביחד איתי... ) - יותר חמצן.

כמו שאתם רואים, יש לנו יותר חמצן בתערובת שנכנסת למנוע ועכשיו זה הזמן גם להעשיר את התערובת ביותר דלק ולקבל הרבה יותר כוח בכל מהלך של בוכנה (וכתוצאה מכך גם עלייה בסל"ד - פיצוצים חבריה, פיצוצים... ;D).

עכשיו נסביר כמה דברים חשובים, כמו למה לא להזריק חמצן טהור ועוד כל מיני בעיות שיוצר הנייטרוס:

1. כמו שהסברתי מקודם, הגזים שלא מגיבים (בעיקר חנקן) נפלטים החוצה, ומה שלא ציינתי זה שיש להם מרכיב חשוב בקירור של המנוע. כאשר הם נוכחים בזמן הבעירה הם מתחממים ובעצם תורמים לקירור של הבוכנה והאזור המקיף אותה (הם מתחממים במקומה במילים פשוטות למי שלא מכיר את חוקי התרמודינמיקה...). אם נזריק רק חמצן ודלק למנוע אז אומנם נקבל פיצוץ הרבה יותר חזק משום שכל המקום בבוכנה נתפס ע"י חומרים שמגיבים אבל המנוע יתחמם הרבה יותר מהר וגם עלול "להתפוצץ" - בגלל שחמצן שלא יגיב, עלול בטמפרטורות גבוהות להגיב עם אלומניום / פלדה שממנה בנוי המנוע וגם בגלל תוספת הכוח, אבל לזה נקדיש את הסעיף הבא...

2. "פיצוצים" לא באים בחינם - תוספת הכוח למנוע אם אינה מבוקרת כראוי עלולה להעמיס מאוד על חלקי המנוע והרכב:

א. שסתומים - ובעיקר שסתום הפליטה מועמס מאוד משום שעליו לפלוט יותר גזים ובדר"כ גם בפחות זמן כי הסל"ד עולה. לכן רצוי לפעמים לשנות מעט את תיזמון השסתומים וגם להחליפם בשסתומים חזקים יותר.

ב. בוכנות וגוף מנוע - עקב ה"פיצוצים" החזקים יותר, צריך לוודא שהבוכנות, גל ארכובה, טבעות איטום ושאר חלקי המנוע יכולים לעמוד בעומס הנוסף.

ג. צריך לפקח על טמפרטורת המנוע משום שכל התוספת הזאת לביצועים גורמת למנוע לעבוד "קשה יותר" ולכן הוא גם מתחמם יותר.

ד. תוספת הכוח למנוע מתורגמת אח"כ לגיר למצמד ולשאר המכלולים וצריכים לוודא שהם יכולים לעמוד בזה (במיוחד הגיר והמצמד).

3. אמרנו שאחרי שמוסיפים נייטרוס צריך להוסיף יותר דלק (מי ששכח למה שיקרא שוב את החלק הראשון..) . צריך לוודא שמשאבת הדלק אכן יכולה לספק את כמות הדלק הרצויה והמחשב (צ'יפ) אכן מתוכנת לעשות כן. (אם לא צריך להתאים גם את החלקים האלו..)

4. לא נכנסתי לזה, אבל יש שני סוגים עיקריים של נייטרוס, "יבש" ו"רטוב", נסתפק בזה שעיקר ההבדל הוא בשלב שבו מוסיפים את הנייטרוס. אם מוסיפים את הנייטרוס מוקדם יותר ולא ישירות לשסתומים ("רטוב"), אזי הוא עלול להגיב עם הדלק ולהתפוצץ עוד לפניי שהוא מגיע לבוכנה וכמובן להרוס חלקים נכבדים במנוע...

5. מערכת נייטרוס ממוצעת ולא קיצונית מידי, תיתן בן 25% - 35% תוספת למנוע.

6. בלון נייטרוס שמכיל בערך 9 קילו נייטרוס יספיק למנוע 8 בוכנות בערך ל - 20 שניות, אמנם 9 קילו נשמעים הרבה, אבל אל תשכחו שהמנוע צורך המון אוויר לצורך פעולותו ( משהו כמו 4,000 ליטר לדקת פעולה למנוע 2 ליטר)

7. עוד משהו אחד, אני לא נתקלתי אף פעם במקרה של אש שיוצאת מאגזוז בגלל תוספת נייטרוס וגם לא שמעתי או ראיתי תיעוד כלשהוא לכך ובכל מקרה למי שמכיר טוב את הרכב יודע שהדבר בלתי אפשרי (בטח שלא עם מגדש טורבו...) ואם באמת למישהו יש אש מאחור אז או שזה מלאכותי או שהוא בצרות צרורות ובמקומו הייתי בולע נייטרוס ובורח מהרכב הזה לפני שהוא מתפוצץ... :)

וזהו בערך, זה כל מה שעולה לי בשעה כזאת בלילה...

בכל אופן, הערה חשובה: פישטתי חלק מהתהליכים, וקיצצתי פה ושם כי באמת אין טעם להכנס לכל מיני נושאים קטנוניים, אבל למי שמתעניין באמת, אני בטוח שיש המון חומר באינטרנט גם על נייטרוס וגם על מגדשי טורבו וכו'...

פורסם

פששששששששש, אתה מוזמן לפתוח נושא חדש גם על טורבו, אני מאמין שזה ימשוך הרבה מאוד אנשים... ;)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים