עבור לתוכן

התיעצות - תקלת שבר במחשב נייד (?)

Featured Replies

פורסם

לפני כחצי שנה רכשתי מחשב נייד של ASUS מדגם U31f.

לפני שבוע בערך, הנחתי את המחשב בארון, כשאיו מעליו שום דבר, וכשהדלקתי אותו אחרי זה ראיתי שנהיו פסים על המסך. והפסים האלה השתנו מפעם לפעם שהשתמשתי במחשב. התקשרתי לסרבפרו, החברה שנותנת לי אחריות עליו, ופתחתי תקלה. סך הכל היה שירות טוב מאוד, לפחות בהתחלה.

אחרי שבוע שהיה אצלם במעבדה התקשרו אליי ואמרו שהתקלה שיש לי במסך היא תקלת שבר, שהאחריות לא תופסת על זה. למרות שניסיתי להסביר ולהתווכח שזה לא יכולה להיות תקלת שבר כי לא נגעתי בו אפילו, הנציגה עמדה על שלה ואמרה שהתקלת שבר היא עובדה.

היא אמרה לי שכרגע אני יכול לבקש הצעת מחיר, שהם יתקנו את התקלה למרות זאת. כך שתיקון התקלה יעלה כ1390 שקלים (כשקניתי את המחשב ב3000 שקל בלבד).

האפשרות השנייה היא שיחזירו לי את המחשב כמו שהוא, כשזה מה שביקשתי כרגע.

אין לי מושג מה לעשות. מחיר של 1390 שקלים זה נראה לי מחיר מוגזם.

ובכלל, איך זה הגיוני שיש בכלל תקלת שבר?

מה הייתם עושים במקומי?

תודה מראש.

  • תגובות 30
  • צפיות 3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מחליפים מסך לבד.

זה יוצא חצי מחיר. אף פעם לא מחליפים אצל יבואן רישמי. הם שודדים.

לחבר שלי נשבר מסך של HP (מסך יקר). ב-HP רצו 2100 ש"ח, ואני החלפתי לו ב-1000 ועוד הרווחתי.

פורסם

לפני שממהרים להחליף מסך לבד, תן לי להבין משהו: אמרת שהפסים על המסך משתנים מפעם לפעם - איך לכל הרוחות זה יכול להיות שבר? תדרוש שיסבירו לך איך ייתכן הדבר. אם לא תקבל הסבר מניח את הדעת - אמון הציבור ותביעה.

פורסם

אני מניח, (וזו הנחה המבוססת על הנחה בלבד) ;D , שזה הפסים שרואים על מסך כשיש שבר (במידה ובאמת יש שבר),

ואז, כשנוגעים במסך, הם משתנים (הצבעים וכו'...)

פורסם

יכולה להיות גם תקלה בכבל בציר...

פורסם

נכון, יכולה... אבל האם ראית אי פעם תקלה שכזו שנגרמה כתוצאה מנזק פיזי לכבל, וזאת מבלי שניתן יהיה לראות כל סממן לנזק חיצוני באזור הציר?

פורסם

בלאי?

ראיתי הרבה מחשבים של HP עם בעיה כזו של כבל.

צריך לראות בעיניים, החברה "טוענת" לנזק פיסי... צריך לראות במה מדובר.

פורסם

"נזק פיזי" זה נזק שרואים בעין.

תקנו אותי אם אני טועה.

פורסם

כן, אבל יכול להיות שהחברה פשוט לא רוצה לטפל בזה בחינם..

אני אומר - שיראה בעצמו מה התקלה הפיסית ועם אבחון נכון אפשר לתקן את זה לבד.

בין אם זה להזמין כבל או מסך.

אם יש ידע טכני אפשר להחליף לבד ולסיים את העניין במאות שקלים בודדים.

פורסם
  • מחבר

אני מניח, (וזו הנחה המבוססת על הנחה בלבד) ;D , שזה הפסים שרואים על מסך כשיש שבר (במידה ובאמת יש שבר),

ואז, כשנוגעים במסך, הם משתנים (הצבעים וכו'...)

זה בדיוק נשמע כמו מה שיש לי. כשאני לוחץ על הפלסטיק שליד המסך הפסים משתנים.

מחליפים מסך לבד.

זה יוצא חצי מחיר. אף פעם לא מחליפים אצל יבואן רישמי. הם שודדים.

לחבר שלי נשבר מסך של HP (מסך יקר). ב-HP רצו 2100 ש"ח, ואני החלפתי לו ב-1000 ועוד הרווחתי.

מאיפה אני קונה מסך של הדגם הזה?

וזה לא יכול לפגוע במחשב אם אני עושה את זה לא נכון?

פורסם

תיארתי לעצמי :yelclap: .

אם יש לך טיפה ידיים טכניות - זה לא בעיה.

איפה מוצאים מסך? www.eBay.com

פורסם

לפני שאתה מקבל את רוע הגזירה ומתקן את המסך על חשבונך (אפילו אם באופן עצמאי ולא במחירי העושק של מעבדה רשמית), הייתי מציע את הדברים הבאים:

תבקש שיוכיחו לך שזה שבר. שישלחו לך תמונות, או שתיסע למעבדה אם אתה רוצה. "פסים" על מסך יכולים להיות גם כתוצאה משבר וגם לא, קשה לפי התיאור המילולי לדעת בוודאות.

אם אתה משוכנע שאכן מדובר בשבר, אך עם זאת אתה משוכנע לחלוטין שלא אתה ולא מי מטעמך ביצע דבר בלתי-סביר עם המחשב, ושהמחשב לא נפל ולא הופעל עליו לחץ מעבר לשימוש סביר, זכותך להתעקש שהשבר נגרם בלי שום אשמה מצידך, לא בזדון ולא בשוגג, אלא נובע מפגם בייצור, ועל כן על המסך להיות מוחלף על חשבון היצרן.

זה הופך להיות מילה שלך מול שלהם, וזה יכול להיות תהליך ארוך ומייגע, ולא בטוח שתזכה, אך כבר שמעתי על מקרים שאנשים כן זכו. לא יודע איך זה אצל אסוס, אבל ללנובו יש נציגי פניות ציבור בפורומים שלהם בחו"ל שעובדים בצורה טובה מאוד (להבדיל משאר המערכת המחורבנת שלהם) ומנסים לרצות את הלקוחות, ולרוב מצליחים.

מה שיש לך להפסיד כאן זה זמן. אם אתה מעריך את הזמן שלך מעל לעלות הכספית ולעקרון (שזה אגב בסדר גמור) - וותר.

אם העקרון חשוב לך - התהליך שאני הייתי מנסה:

* להסביר לנציגי המעבדה את כל מה שהסברת כאן ולבקש לערער על ההחלטה מול בכירי המעבדה

* בשלב הבא אם יש צורך לפנות לנציגות ASUS בארץ (בד"כ היבואן) ולפניות הציבור שלהם

* לפנות ישירות לASUS דרך מייל התמיכה הטכנית או הפורומים שלהם

מה שלא תחליט - בהצלחה. :)

פורסם
  • מחבר

תיארתי לעצמי :yelclap: .

אם יש לך טיפה ידיים טכניות - זה לא בעיה.

איפה מוצאים מסך? www.eBay.com

חיפשתי שם ולא מצאתי. ובכללי לא נראה שיש שם הרבה דברים לדגם הזה.

לפני שאתה מקבל את רוע הגזירה ומתקן את המסך על חשבונך (אפילו אם באופן עצמאי ולא במחירי העושק של מעבדה רשמית), הייתי מציע את הדברים הבאים:

תבקש שיוכיחו לך שזה שבר. שישלחו לך תמונות, או שתיסע למעבדה אם אתה רוצה. "פסים" על מסך יכולים להיות גם כתוצאה משבר וגם לא, קשה לפי התיאור המילולי לדעת בוודאות.

אם אתה משוכנע שאכן מדובר בשבר, אך עם זאת אתה משוכנע לחלוטין שלא אתה ולא מי מטעמך ביצע דבר בלתי-סביר עם המחשב, ושהמחשב לא נפל ולא הופעל עליו לחץ מעבר לשימוש סביר, זכותך להתעקש שהשבר נגרם בלי שום אשמה מצידך, לא בזדון ולא בשוגג, אלא נובע מפגם בייצור, ועל כן על המסך להיות מוחלף על חשבון היצרן.

זה הופך להיות מילה שלך מול שלהם, וזה יכול להיות תהליך ארוך ומייגע, ולא בטוח שתזכה, אך כבר שמעתי על מקרים שאנשים כן זכו. לא יודע איך זה אצל אסוס, אבל ללנובו יש נציגי פניות ציבור בפורומים שלהם בחו"ל שעובדים בצורה טובה מאוד (להבדיל משאר המערכת המחורבנת שלהם) ומנסים לרצות את הלקוחות, ולרוב מצליחים.

מה שיש לך להפסיד כאן זה זמן. אם אתה מעריך את הזמן שלך מעל לעלות הכספית ולעקרון (שזה אגב בסדר גמור) - וותר.

אם העקרון חשוב לך - התהליך שאני הייתי מנסה:

* להסביר לנציגי המעבדה את כל מה שהסברת כאן ולבקש לערער על ההחלטה מול בחירי המעבדה

* בשלב הבא אם יש צורך לפנות לנציגות ASUS בארץ (בד"כ היבואן) ולפניות הציבור שלהם

* לפנות ישירות לASUS דרך מייל התמיכה הטכנית או הפורומים שלהם

מה שלא תחליט - בהצלחה. :)

ניסיתי להסביר לנציגת שירות שזה לא יכול להיות, אבל היא לא באה לקראתי בכלל, והחזירה לי בצעקות שזה מה יש וזהו.

אני אנסה לדבר איתם על ערעור אבל אני בספק עד כמה זה יצליח.

תודה על העצה בכל מקרה.

פורסם

חיפשתי שם ולא מצאתי. ובכללי לא נראה שיש שם הרבה דברים לדגם הזה.

ברור.

אל תחפש לפי דגם המחשב, תחפש לפי דגם המסך.

פורסם
  • מחבר

אוקיי, ואיך אני יודע מה הוא?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים