עבור לתוכן

קרסו שפכו בנזין לשוק רכבי המיני החם

Featured Replies

פורסם

נתחיל מזה שניסיתי להחליף לבד

הלכתי לפי ספר הרכב שאמר נורה צד שמאל צריך להוציא קודם את המיכל שטיפת חלונות ואז להגיע לנורה. עשיתי לפי הספר ולא הצלחתי.

הלכתי לחשמלאי רכב שאמר לי בדגם הזה צריך להכנס דרך הפגוש (??) אמרתי תודה.

הלכתי למוסך מורשה של הונדה שהסביר לי שאין אפשרות להחליף נורות קדמיות ולא חשוב צד שמאל או ימין דרך המנוע רק דרך הגלגל הקדמי.

  • תגובות 49
  • צפיות 8.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

EPIC - :xyxthumbs:

לפעמים אני חושב שצריך להמציא פרס מיוחד למי שחושב על למקום דברים כל כך פשוטים במקום כל כך מסובך

וכדי שגם תצחקו קצת עלי - שבוע שעבר הייתי עם הרכב בטיפול 90 - אשתי ביקשה ממני להחליף את המראה במגן השמש של הנוסע - כדי שתוכל להתאפר בנוחות בזמן שאני נוהג.

אמרו לי שאי אפשר להחליף את המראה אלא לשים מגן שמש חדש - היתי מספיק לא חכם כדי לא לשאול כמה עולה ההחלפה - 400 ש"ח נזק :o .

אין לי מי להאשים רק את עצמי (היה נחמד אם היה לי את מי להאשים... ככה ל הייתי מרגיש כל כך רע).

פורסם

החלפתי נורה באוטו שלי לפני שבוע - לקח לי בדיוק 10 דקות (שזה כולל את הזמן של קניית הנורה)

אם דבר כזה לוקח יותר מ15 דקות זה אומר תכנון דפוק.

פורסם

מחזק :xyxthumbs:

שיא התכנון היה אצל הגרמנים בחיפושית שהיתה לי פעם

הייתי במוסך ואמרו לי בשביל הבעיה הזו צריך להוציא מנוע

נבהלתי ואמרתי אי אפשר בלי? אמרו אי אפשר אלה הוראות היצרן.

90 שניות והמנוע היה בחוץ על סטנדים

פורסם

אכן, הצעה מפתה מאד מאד ומבחינתי, הברירה הטבעית. אני מנסה לחשוב אלו עוד מתחרות עלולות לצוץ בקרוב לקליאו הזו אבל לא מצליח. למישהו יש דעה?

פורסם

מחזק :xyxthumbs:

שיא התכנון היה אצל הגרמנים בחיפושית שהיתה לי פעם

הייתי במוסך ואמרו לי בשביל הבעיה הזו צריך להוציא מנוע

נבהלתי ואמרתי אי אפשר בלי? אמרו אי אפשר אלה הוראות היצרן.

90 שניות והמנוע היה בחוץ על סטנדים

ככה זה כשפרדיננד מתכנן מכוניות ;D

לגבי הפוסט מעליי - בגדול זאת אופציה שרוב היבואנים כנראה יכולים לתת, אם יבוא להם. יש מלא מלא מלא מכוניות זולות לכל מיני יצרנים, הרבה דברים שמיוצרים במפעלים במזרח או במרכז/דרום אמריקה. כל מיני פולקסווגן גול (כן, גול. בלי ה'ף') וכאלה. בברזיל עדיין אפשר לקנות 306 חדשה למשל (לפחות היה אפשר עד לפני שנתיים, לא ממש בדקתי מאז).

אלה מכוניות ממש זולות שפשוט אף אחד לא טורח להביא לארץ, למרות שאלה מותגים שכבר מיובאים בצורה סדירה.

יכול להיות שעם איך שהשוק נפתח, היבואנים יקלטו שזה יכול להשתלם להם.

עם קצת מזל זה גם יהרוג את עדרי הליסינג המחרידים שמציפים את הארץ....

כנ"ל לגבי שאר הרכבים של צ'מפיון.

פורסם
  • מחבר

יבואנים לא יכולים להביא כל דגם שנמכר בעולם השלישי. מכונית חייבת להגיע עם ESP ולעמוד במון המון תקנים שאנחנו לא יודעים עליהם.

פורסם

כן, אבל אלו מכוניות מיושנות שנמכרות בעטיפה של מודל חדש. ה-206+ למשל, היא בבסיסה אותה 206 מוכרת מ-1998. הקליאו לעומתה (ולעומת כל אלו שמנית שהן כמו ה-206+ מבחינת הקונספט) היא עדכנית ומודרנית.

פורסם

היא יותר עדכנית ומודרנית, כן (אם כי זה רכב מ-2005 שאוטוטו מוחלף).

אבל זו לא הנקודה.

קרסו הצליחו לארגן רכב זול ב-30 אלף ש"ח עם פחות אבזור ומנוע קטן לעומת הרכב המקורי - קליאו רגילה עולה 99 אלף עם אבזור ומנוע חזק.

עכשיו אם לוקחים בחשבון שלכל היבואנים הגדולים בארץ יש סופרמיני עם מנוע טוב ואבזור שעולה סביב ה-100 אלף ש"ח יש מסקנה די ברורה:

רוב (אם לא כל) היבואנים בארץ יכולים לשחזר את מה שעשו קרסו.

במלים אחרות, העסק הזה יכול להתממש עם פונטו, i20, איביזה, פאביה, יאריס וכו' וכו'.

המגבלה היחידה היא מול יצרן שאולי אין לו בכלל בהיצע מנוע קטן יותר או גרסה עם פחות אבזור. אבל לרוב היצרנים יש מספיק היצע בשביל לארגן איזה משהו רלוונטי...

פורסם

לכל מכונית אפשר להתאים איבזור זול

חלונות ידניים

ריפוד פשוט בגוון אחד

כסא נהג שאינו מתכוונן (לא עולה ויורד)

מושב אחורי שלם (לא מתפצל 2/3)

גיר רגיל

מנוע הספק נמוך

לוח מכוונים פשוט (בלי שעון טורים)

צמיגים קוטר קטן וחתך גבוה

הגה לא מתכוונן

ועוד ועוד

כל יבואן יכול לקחת מודל ולהוריד ממנו הכל, השאלה אם בא לו

פורסם

אתם לא מעודכנים בכלל, הקליאו הזו זהה 1:1 לקליאו מרמת האבזור הנמוכה. להזכירכם, זו רמת אבזור של מכונית סופר-מיני לגיטימית, קונבנציונאלית. אין כאן גרסאת cut-down הכל כך אופיינית למצבי תמחור אגרסיביים. כאן, בניגוד לבדר"כ, אין קאצ' (אלא אם ארץ הייצור היא לא מה שיגרום לנו לרטוט, כי הקליאו מיוצרת במספר מדינות).

לפי שיטת האלימינציה (והאמינו לי שעברתי על היצרנים אחד-אחד), רק פיאסטה ידנית נראית באופק כמאיימת על הקליאו. אולי גם פאביה 1.2, אבל מסופקני לנוכח ההצלחה היחסית של הדגם.

פורסם

יופי - ותסכים איתי לפחות שהרבה יותר סביר שתצטרך להחליף נורה מאשר להתעסק עם רצועת טיימינג.

אני לחלוטין לא מסכים איתך :nixweiss: טיימינג זה כל מספר קילומטרים מסוים (בחלק מהמכוניות 60, בחלק 80, בחלק 90) או כל 3-5 שנים, שוב, בהתאם לרכב. וזה בלי להחשיב תקלות שקשורות לטיימינג ודורשות פירוק של האיזור, נורות איכותיות נוטות להחזיק יותר מזה (יש מכוניות עם 8-10 שנים על הכביש שעוד עם הנורות שיצאו מהיצרן, ויש לא מעט כאלו)

אז בתכל'ס, סביר יותר שתצטרך לעשות טיימינג/לפרק את הרצועה מסיבה אחרת מאשר להחליף נורה.

פורסם
  • מחבר

במנועים חדשים אין בכלל רצועת טיימינג. אצלי בפיקנטו יש שרשרת שצריך להחליף אולי פעם ב-200,000 ק"מ.

פורסם

לאשתי נקרעה רצועת טיימינג בפיאט פונטו

מסתבר שזו אחת המכוניות הבודדות בעולם ששורדות רצועת טיימינג

לכל האחרות מחכה שיפוץ מנוע

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים