זיכרון 1GB לא מזוהה במערכת - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זיכרון 1GB לא מזוהה במערכת


Oranl

Recommended Posts

אהליין,

הוספתי זיכרון 1GB למחשב פנטיום 4 עם 512MB והזיכרון לא מזוהה ע"י המערכת. הוא כן מזוהה ב-EVEREST ואני רואה את הסטיק אבל זיכרון המערכת נשאר כפי שהיה.. למה??

ניסיתי להחליף בין הסלוטים וזה לא עזר. הלוח המדובר הוא PM8M (MS-7222).

האם כל שנשאר הוא להחזיר את הזיכרון ולקוות להחזר כספי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאפייני המערכת בחלונות כלל לא מציגים את כמות הסטיקים ואת החלוקה בינהם, אלא את כמות הזכרון הכללית בלבד. אני חוזר על שאלתי: היכן מופיע לך שזכרון המערכת נשאר 512MB? חוץ מזה, בכל מקום בו כן מופיע פירוט הסטיקים תוצג גם כמות הזכרון בכל סטיק. מה מופיע לך שם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שלא שמת לב לנקודה בסוף המשפט הראשון מקודם. לא רשמתי שמזוהים מספר הסטיקים במאפייני המערכת.

במאפייני המערכת רשום שכמות הזיכרון הכללית היא 512MB ולא 1.5GB כפי שאמור להיות. כדי לדעת אם הסטיק הנוסף בכלל נקרא ע"י המחשב בדקתי ב-Everest ושם מופיע שזיכרון המערכת הוא 512MB למרות שתחת SPD שני הסטיקים מזוהים - אחד 512MB המקורי והשני 1GB החדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה הזה, הייתי מציע לך לבדוק את הגדרות הזכרון בביוס, כלומר לוודא שתדר, תזמוני ומתח הזכרון מוגדרים נכון. אם לזכרונות יש מאפיינים שונים גם מלבד הנפח, יש לקבוע את התדר הנמוך מבין השניים ואת התזמונים הגבוהים מבין השניים.

אפשר גם לנסות את הדבר הבא: תוציא את הזכרון הישן ונסה להעלות את המחשב עם החדש בלבד. אם הבעיה בהגדרות, הפעולה הזו אמורה לכוון אותם ע"פ הזכרון החדש, כך שאם הוא תקין, המחשב אמור לעלות בלי בעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עמוד 3-9 (למטה), שני הסעיפים הראשונים (Dram Clock & Dram Timing).

בתור התחלה נסה להתאים רק את הסעיף הראשון למהירות סטיק הזכרון האיטי מבין השניים. אם זה לא עוזר, בנוסף לכך תשנה גם את השני למצב התאמה ידנית ותשנה את הCAS Latency לאיטית ביותר (3:5), את שאר הערכים תשאיר על כנם. אם גם זה לא עוזר, תחזיר אופציה זו למצב אוטומטי ותפעיל את המחשב פעם עם הזכרון החדש ופעם עם הישן, כשבכל פעם תרשום את ההגדרות האוטומטיות המתקבלות, הפעם של כל הרשימה הזו - כל הסעיפים הכחולים תחת Timing. לאחר מכן תפעיל את המחשב עם שני הסטיקים יחד, ותוודא שהערכים המתקבלים גדולים או שווים לערך הגבוה מבין שתי ההרצות עם הסטיק הבודד. אם אחד מהם (או יותר) קטן מאחת התוצאות, שנה אותו ידנית.

אם גם זה לא עוזר, נסה להעלות את כל הערכים ברשימה לערכם המירבי (הכוונה לתת הרשימה בסעיף השני, לא כולל התדר שבסעיף הראשון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...