שליש מהמורים למתמטיקה נכשלו במבחן בסיסי - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שליש מהמורים למתמטיקה נכשלו במבחן בסיסי


MiniMizer

Recommended Posts

בוודאי ראיתם את הכותרת היום בחדשות, אבל הסתקרנתי והסתכלתי על המבחן עצמו. חשכו עיניי.

זה המבחן המלא:

http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/E15DE711-8E92-493C-8F97-399A71B2E04A/116968/hitmaktzeut010AASOFexam.pdf

ציון עובר - 75

הממוצע במבחן - 68

וגם כשל מביך של ידיעות אחרונות:

261742_10150223445328346_545358345_7079114_4204751_n.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

רמת הוראה בארץ זה פשוט תת רמה !

הפתרון צריך להיות פשוט :

מורה שלא עובר מבחן חייב לעשות "מועד ב'" חודש אחרי, לא עובר גם אותו -> מכתב פיתורים.

הפתרון פשוט?

אוקיי. פיטרו את המורה. מה הלאה? מי ילמד בדיוק במקומו? אתה? :lol:

איך החלטת שיחליף אותו מורה טוב יותר?

הסתכלתי על המבחן. יש פה שאלה מעניינת, לדעתי.

האם המורים שנכשלו, נכשלו בחלק המתמטי של המבחן, או שהם בכלל נכשלו בגלל החלק הדידקטי של המבחן ("הסבר למה התלמיד לא פתר נכון")?

כמו כן, עולה בכלל השאלה - האם יש מתאם (חיובי) גבוה בין הציון של המורה בכל אחד מהתחומים שלעיל, ובין הציון המצרפי שלהם, להישגי התלמיד.

עד שאלו לא מוכחים (ולעומת רוב הציבור, אני לא חושב שזה מוכח), קשה להסיק מסקנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שמוסיפים עוד אגרוף לשק החבטות שנקרא "ההוראה" בישראל, יש פרטים על כמה זמן היה להם לעשות את המבחן? בעיקרון אם קוראים את השאלות כמו שצריך, הן פשוטות. בהינתן מספיק זמן, כל מי שיש לו שליטה ב 4 פעולות חשבון וגיאומטריה בסיסית יקבל פה ציון גבוה מאוד.

ונשאלת השאלה- אם במבחן הזה הממוצע היה 68, מה היה קורה אם המבחן היה משהו ברמה של בגרות? (טופס 004 או 006 למשל)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפתרון פשוט?

אוקיי. פיטרו את המורה. מה הלאה? מי ילמד בדיוק במקומו? אתה? :lol:

איך החלטת שיחליף אותו מורה טוב יותר?

אפילו אני, אם ישלמו לי בהתאם כמובן.

כשמציעים קרוב למשכורת מינימום אף בן אדם שיש לו משהו יותר טוב לעשות בחיים לא יכנס למערכת הרקובה הזאת.

מה שמשאיר של אנשים ברמה מאוד נמוכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א) מי החליט שתהיה מורה טוב יותר?

מורה לא צריך לדעת רק לפתור מבחנים (לא שאני מוריד מחשיבותו של ידע מקצועי). מורה צריך לדעת ללמד. מורה צריך לשלוט בכיתה של כ 40 ילדים, להדריך אותם, לדרבן אותם, לעודד אותם וכן הלאה.

ב) להגיד שצריך לשלם יותר ואז יהיה מורים טובים יותר זה ממש לא פתרון. תיאורטית, הוא נכון, מן הסתם. אבל הוא פשוט לא ישים במציאות.

בשביל לעלות את המשכורת של המורים צריך למצוא מימון. מימון אפשרי הוא ע"י העלאת מיסים - שהם גם ככה נקודה רגישה ביותר בישראל. מימון אפשרי אחר הוא על ידי קיצוצים במשרדים אחרים - מה שכמעט בלתי אפשרי.

ושוב - להגיד שכל המורים הם "ברמה מאוד נמוכה" זו סיסמה פופוליסטית, חצופה, יהירה ביותר ומעל לכל - לא מוכחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שמוסיפים עוד אגרוף לשק החבטות שנקרא "ההוראה" בישראל, יש פרטים על כמה זמן היה להם לעשות את המבחן?

כתוב על הטופס - 3.5 שעות. זה המון זמן.

כמו כן, עולה בכלל השאלה - האם יש מתאם (חיובי) גבוה בין הציון של המורה בכל אחד מהתחומים שלעיל, ובין הציון המצרפי שלהם, להישגי התלמיד.

איזה תלמיד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתוב על הטופס - 3.5 שעות. זה המון זמן.

פספסתי את זה לחלוטין.

ב 3.5 שעות אני מספיק לפתור את המבחן הזה לציון של 90 פלוס, ולצייר מחדש את המונה ליזה בזמן שנשאר....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א) מי החליט שתהיה מורה טוב יותר?

מורה לא צריך לדעת רק לפתור מבחנים (לא שאני מוריד מחשיבותו של ידע מקצועי). מורה צריך לדעת ללמד. מורה צריך לשלוט בכיתה של כ 40 ילדים, להדריך אותם, לדרבן אותם, לעודד אותם וכן הלאה.

ב) להגיד שצריך לשלם יותר ואז יהיה מורים טובים יותר זה ממש לא פתרון. תיאורטית, הוא נכון, מן הסתם. אבל הוא פשוט לא ישים במציאות.

בשביל לעלות את המשכורת של המורים צריך למצוא מימון. מימון אפשרי הוא ע"י העלאת מיסים - שהם גם ככה נקודה רגישה ביותר בישראל. מימון אפשרי אחר הוא על ידי קיצוצים במשרדים אחרים - מה שכמעט בלתי אפשרי.

ושוב - להגיד שכל המורים הם "ברמה מאוד נמוכה" זו סיסמה פופוליסטית, חצופה, יהירה ביותר ומעל לכל - לא מוכחת.

א) ניסיון רב של הדרכה - ניסיון בצבא, כמה שנים של פר"ח, הדרכות של מהנדסים אסיאטיים - יותר גרוע מילדים, אומרים כן על הכל מבלי להבין.

ב) רק משכורת טובה יכולה להביא אנשים איכותיים למערכת החינוך !!!

יש לי דוגמה מצויינת : חבר שלי שהיה לו פרופיל נמוך בצבא, הוא היה אקדמאי ובמקום חלק משירותו הצבאי, כשנתיים, עשה כמורה בבית הספר.

היה לו תואר בהנדסת חשמל + תעודת הוראה ובמקביל לעבודתו בבית הספר הוא גם עשה תואר שני במנהל עסקים.

הוא היה מורה מעולה, אחרי שסיים את השירות שלו הציעו לו לעבוד באותו בית הספר במשכורת רעב, כמובן יחסית למה שקיבל בחוץ.

אף בן אדם שפוי לא יסכים לקבל בשליש ממה שהוא יכול להרוויח במקום אחר בשביל להיות מורה.

ג) מניסיון שאישי שלי בלהיות תלמיד - ואני מאמין שמאז שנת 1997 שבה סיימתי בית ספר המצב נהייה רק יותר גרוע.

מניסיון של פר"ח שראיתי את המורים שלא שווים הרבה לא מקצועית ולא אישית.

אין לי מטרה להוכיח שום דבר, אני רק יודע דבר אחד - אם ילדים שיהיו לי יום אחר ירצו באמת ללמוד ולא להביר את הזמן בבית הספר - אני אכניס אותם לבית ספר פרטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...