עבור לתוכן

בחירת מושב מטוס בטיסה ארוכה, איפה עדיף?

Featured Replies

פורסם

אהלן חברה.

קניתי (בשעה טובה ומוצלחת :yelclap: ) כרטיס טיסה לדרום אמריקה (סאו פאולו).

הודיעו לי שאני יכול לבחור כבר מעכשיו את המושב שאני רוצה לעצמי ונכנסתי לבחור. לצערי גיליתי שכמובן כל המושבים הכי טובים (עם המקום הנוסף לרגליים) כבר תפוסים.. חח. אז כעת נותר להתפשר :)

איני מנוסה מטיסות (טסתי פעם אחת בגיל 12 ולפולין בכיתה יב' ואני ממש לא זוכר כלום מהטיסה.. לאדע למה) ואיני יודע ממש איזה איזור עדיף, ולכן אשמח לשמוע חוות דעת של אנשים יותר מנוסים בטיסות ממני.

מדובר על Boeing 777 - 200/200ER .

נכנסתי לאינטרנט ומצאתי תרשים מדוייק של המושבים במטוס וצירפתי אותו פה.

דבר שאיני מתפשר עליו בשום צורה וסיכוי - חובה חובה לשבת בצד הכי ימני של המטוס ליד חלון (מסיבה פשוטה שכשאני נרדם אני תמיד נוטה ימינה. וממש לא בא לי להתחיל ליפול על אנשים..)

כרגע בחרתי את המושב 29K. אך המושב הזה נמצא בדיוק על אמצע הכנף, ונודע לי שמשם:

1) אני לא אראה שום נוף.

2) יש את רעש המנוע הכי חזק.

מצד שני, המושב הראשון שאחרי הכנף הוא 47K. אבל אז אני מתקרב לקצה המטוס ושם אומרים לי שהטלטלות הכי מורגשות.

זאת הולכת להיות טיסה מאוד ארוכה (ישירה מתל אביב לסאו פאולו של אל על) וחשוב לי שיהיה לי נוח עד כמה שאפשר..

אשמח אם תוכלו לחלוק איתי חוויות טיסה שהיו לכם.

תודה! :)

[attachment deleted by admin]

פורסם

טלטלות מורגשות בכל המטוס, לא דבר שמפריע לי בכל אופן. מאחורה יותר יהיה לך יותר קל ללכת לשירותים \ לקחת חטיף או שתייה

בלי לחכות לדיילת. כך אני מעדיף בכל אופן.

אפשרות נוספת - מקדימה בדיוק לפני דלת החירום. אתה תודה לי על המקום לרגליים (זה מצד ימין)

פורסם

קח מושב על החלון ופשוט תירדם כמו משוגע... עבד לי בטיסות הלוך וחזור מוגאס

הייתי בהלוך ליד הכנף ולא הרגשתי יותר רעש מבדרך כלל (בכל מקרה, אוזניות!) ובדרך חזור הייתי מאחורה ולא הרגשתי יותר מדי טלטלות (למרות שנכנסנו לאזור מלא רוחות מלא פעמים) מצד שני ישנתי המון

פורסם

45K או 45A

ככה יהיה לך מקום לרגליים

פורסם

תמיד תבחר מקומות מהצד של A ו-B ולא מהצד השני.

קורה שמחליפים מטוס לרחב יותר או צר יותר ואז החלוקה הפנימית משתנה. A ו-B תמיד יהיו אבל המיספור של הצד השני יכול להשתנות.

אם חשוב לך מקום לרגלים ונוחיות אז קח מעבר "aisle" אלה נחשבים למקומות הכי נוחים

תיזהר ממקומות שצמודים למחיצה כלשהי יתכן ויש שם הגבלה לגב הכיסא, גם ביציאות החירום יש בעיה דומה.

פורסם

לא חשוב המקום, קח שני כדורי שינה, והטיסה תעבור לך צ'יק צ'אק(מנסיון).

פורסם

תמיד תבחר מקומות מהצד של A ו-B ולא מהצד השני.

קורה שמחליפים מטוס לרחב יותר או צר יותר ואז החלוקה הפנימית משתנה. A ו-B תמיד יהיו אבל המיספור של הצד השני יכול להשתנות.

אין שום סיכוי שאל על תחליף מטוס בטיסה הזאת כיוון שאין לה מטוס אחר שמסוגל לטוס את הטווח הזה (אולי אולי הג'מבו, אבל הוא רחב יותר והסיכוי די אפסי שזה יקרה). בכל מקרה תמיד אפשר לעשות online check-in ובכך לפתור את הבעיה, שם יופיעו המושבים של המטוס שיפעיל את הטיסה באמת ולא זה המתוכנן להפעיל אותה.

אני אישית בטסיה ארוכה לבד הייתי לוקח מושב במעבר (aisle). לא צריך לטרטר אנשים שאתה לא מכיר בכל יציאה לשירותים (ויהיו כמה וכמה פעמים כאלה בטיסה של 10-12 שעות+) וזה פשוט יותר נוח.

רעש? הכי מעט רעש יהיה לפני המנוע (בלי להכנס לפיזיקה, מספיק לחשוב בהיגיון - הכי הרבה שקט יהיה איפה שהאויר נשאב - שהוא יחסית איטי, לא איפה שהוא נפלט במהירות עצומה, נכון?) ואין שום משמעות לרעידות מניסיוני (ואם כבר אז באזור הכנף - הכנף "רועדת" במלך הטיסה ולכן אם יורגשו רעידות זה יקרה באזור קורות החיזוק שלה).

פורסם

בתור אחד שטס בחצי שנה האחרונה 6 פעמים בטיסה של 16 שעות ישיר ללוס אנג'לס:

קח את שורה F: באמצע של האמצע. זה נשמע לא הגיוני, אבל הנה הסיבות:

1. אף אחד לא עובר מעליך. מאד משמעותי כשאתה ישן.

2. כשאתה רוצה לקום, יש לך 2 אופציות, ולכן הרבה יותר סיכוי שאחד מהם ער (בניגוד למושב חלון).

3. נוף לא מעניין. זה נשמע מעניין, זה היה מעניין כשאנשים טסו פעם בחיים. בטיסה ארוכה זה זניח. 98% מהזמן ממילא אין נוף.

4. זה מקום לא מבוקש ביחס לחלון ומעבר, ולכן יש סיכוי טוב לתפוס מקומות בתחילת-אמצע המטוס. שורות 24-27. משמעותי מאד. בקצה האחורי של המטוס הרבה פחות מומלץ מבחינת טלטלות, רעש, וריחות (שירותים, הרבה פעילות דיילים).

5. במקומות של הרגליים שמים אנשים עם תינוקות. אי אפשר לישון.

חוצמזה, קח אטמים לאוזניים וכרית לראש. אם אתה לא ישן בקלות, אתה יכול לקחת כדור שינה. כדורים נגד אלרגיה עובדים מצויין. חוצמזה, תשתה הרבה מים (לא אלכוהול), אל תאכל משהו כבד, ותלך לפחות פעמיים לשירותים, לשתוף פנים ולעשות פיפי. כדאי להוריד את המכנסיים והתחתונים (כמובן בוקסר נוח בטיסות) ולתת לחברה קצת אוורור.

והכי חשוב - להוריד נעליים למשך כל הטיסה.

פורסם

חוצמזה, קח אטמים לאוזניים

אטמי אוזניים לרוב לא מונעים את רעשי המנוע, רק מעמעמים אותם קצת. לדעתי עדיף לשמוע מוזיקה בטיסה - משהו שקט שאתה אוהב ויכול להירדם לצליליו - כי זה מחפה על רעשי המנוע (אני אפילו הצלחתי להירדם לצלילי דרים ת'יאטר...). אם יש לך אוזניות מבטלות רעש - עוד יותר טוב.

פורסם

שם דבר לא ישנה לך בעניין של נוחות - המטוס טס ישר :smile1: (חוץ מהמראה ונחיתה)

את המנועים (שכול אחד בערך בגודל של מסעית סטנדרטית - תישמע בכול המטוס ....לא כול כך חזק אבל המיקום לא משנה יותר מידי

במידה והמטוס התרסק המקום הכי בטוח לשבת בו הוא בבית קברות ....

פורסם

שם דבר לא ישנה לך בעניין של נוחות - המטוס טס ישר :smile1: (חוץ מהמראה ונחיתה)

את המנועים (שכול אחד בערך בגודל של מסעית סטנדרטית - תישמע בכול המטוס ....לא כול כך חזק אבל המיקום לא משנה יותר מידי

במידה והמטוס התרסק המקום הכי בטוח לשבת בו הוא בבית קברות ....

2938-bad-post.jpg

פורסם

כמו שאמרו לך, 45A או K יתאים. יהיה לך קצת יותר מקום לרגליים

פורסם
  • מחבר

קודם כל, תודה רבה על כוווול התגובות שלכם :) :)

ועכשיו.

1) כעת אני באמת פחות מתלהב מעניין הנוף בצורה שאתה מציג את זה. באמת אפשר לומר ש99% מהזמן אנחנו מעל הים וכן, העננים נעשים נדושים דיי מהר.. חח.

2) אני עדיין מעדיף לשבת בצד ימין של המטוס בגלל הקיר ולאו דווקא עניין הנוף, והסיבה כמו שאמרתי - כשאני נרדם הראש שלי נוטה ימינה וגם באוטובוסים כל עוד אני יכול אני הולך לצד הימני שלו בגלל זה..

3) שורות 24-27 ו-45 תפוסות לחלוטין.

4) יש לי אוזניות אוטמות טובות שאני אוהב.

5) המטוס מתוכנן להמריא בשעה 21:05, ובכללי אני לא אחד שקשה לו מידי להירדם, ככה שלא צריכה להיות בעיה בעניין הזה (אלא אם יתקע לי איזה תינוק ארור בסביבה או מישהו נוחר.. וואי נחירות זה הסיוט הכי גדול שלי.. אבל בשביל זה כמה טוב שיש אוזניות אוטמות.. חח).

6) העניין על המקום בשורה F לגבי השירותים זה באמת חכם.. אבל אני חושב שזה פחות חשוב לעומת שאר הדברים שחשובים לי. אני מעדיף לישון טוב בצד ימין של המטוס ושיהיה לי קצת בעיה לצאת לשירותים לאיזה פעם-פעמיים במהלך הטיסה מאשר לא לישון כמו בנאדם אבל שיהיה לי קל לצאת לשירותים.. תקנו אותי אם אני טועה.. חח.

7) אני אשמח מאוד לוותר על התגובות של "במקרה של התרסקות", זה לא מעודד במיוחד...

סופו של עניין, הכי חשוב לי הנוחות ומקום לרגליים, כי סה"כ אני מאמין שחלק גדול מהטיסה הזאת אני אישן..

בין שורה 29 שבחרתי כרגע לשורה 47 (מושב K), יש הבדל ברווח לרגליים או הבדל מהותי כלשהו שהם אותו דבר? (הן מבחינת רעש וטלטולים/רעידות בטיסה)

פורסם

יש כאלה שמצליחים לישון במטוס ויש כאלה שלא, בעסקים ובראשונה מאוד קל לישון אבל בתיירים ובמיוחד באל על צריך הרבה מזל כדי לישון ואני לא מדבר על תנומה של חצי שעה פה ושם.

קשה להאמין שתשמע הרבה נחירות מהסיבה שיש רעש תמידי שבולע את הרעשים האחרים.

אני מציע לקחת ספר עבה וטוב, קל מאוד לקרוא במטוס.

תמיד כדאי לשבת מה שיותר קדימה, הרבה יותר שקט ורגוע.

גם איכות האויר הכי טובה מקדימה. האויר הכי טוב וטרי נמצא בראשונה ואחר כך עסקים ובסוף זורם לתיירים. בסוף המטוס תמיד מסריח.

אני תמיד מתנחם בעובדה שבסוף זה נגמר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים