שאלה RAID0 בכוננים בעלי נפח שונה - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה RAID0 בכוננים בעלי נפח שונה


MotherShip

Recommended Posts

במחשב שלי יש כונן של WD בנפח 1 TB, וכונן בנפח 320 של סמסונג.

שניהם 7200RPM 3.5

מה יכולות להיות ההשלכות של RAID 0 בין שני כוננים כאלה ? (אם בכלל זה עובד)

ואם כבר פתחתי אשכול אז עוד כמה שאלות לגבי כוננים -

RAID 0 - ראיתי באנצ'ים שונים, והתוצאות של הRAID לא נראות כאלה מדהימות, אבל כל זה תוצאות של כלים שאני לא מכיר.

מה שמעניין אותי זה- האם יש שיפור משמעותי בזמני הטעינה והעבודה של מערכת ההפעלה ?

יש טעם לקנות למטרה הנ"ל SSD קטן ?

משהו כזה לדוגמה http://www.rsm.co.il/Product.aspx?productid=2273

להתקנת מערכת ההפעלה בלבד וכמה תוכנות שלא יתפסו יותר מידי מקום, ואם זה לא מספיק אז רק .

מהירויות כתיבה וקריאה לא חשובות, העיקר שעבודת מערכת ההפעלה תשתפר.

אני מנסה לשפר מחשב מתיישן שאני צריך לסבול ביינתים בזמן שאני חוסך למערכת רצינית... וגם אחרי קניית המחשב החדש הוא יהיה בשימוש ככה שאני צריך אותו לעוד כמה שנים טובות, עם זאת להוציא עליו את המינימום (מחיר הSSD זה בערך הגבול)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

RAID0 לא ממש ישפר לך את זמני טעינת מערכת ההפעלה או את תחשות ה"תגובתיות" של המערכת כאשר אתה כבר בתוך מערכת ההפעלה. SSD כן, אך בהסתייגות למצבים מסוימים.

בנוסף:

1. לדעתי RAID0 ממש לא מומלץ, בטח כאשר אין לך שום כונן לגיבוי.

2. במקרה שלך ממש חבל לעשות RAID0 כי המערך מוגבל לנפח של הכונן הקטן מבין השניים. תפסיד פה בערך 700GB של מידע.

3. אם התקציב לחוץ אני לא ממליץ על קניית SSD כזה קטן. מיותר. תחכה שהטכנולוגיה קצת תבשיל יותר ותהיה זמינה יותר (או שיהיה לך תקציב) ואז תקנה.

4. אתה יכול לתאר קצת יותר את האיטיות או מה היית מחפש להשיג? כלומר, מה מפריע לך עכשיו במצב הנוכחי? אם תוכל לפרט גם מהם הדגמים המדויקים של הכוננים ועל איזה מהם מותקנת מערכת ההפעלה אולי ישתלם לך יותר לקנות בכלל כונן קשיח חדש (אם כי אני בספק, גם הכוננים ה"מהירים" והמשתלמים יחסית של ימינו כדוגמת ה-F3 של , לא ייתנו שיפור מורגש או משמעותי ביחס לכוננים "איטיים" מהם, אלא אם כן ממש מדובר בכונן "עתיק").

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגיבוי יש לי דיסק קשיח חיצוני בגודל טרה ;)

ולגבי הגבלת הגודל - לא ידעתי , חשבתי שהם יראו ככונן מאוחה אחד ופשוט כשכבר לא ישאר מקום על הקטן הוא יעבוד רק עם הגדול =S

מה אני מחפש? MONKEY SEE MONKEY DO , יצא לי להתנסות במערכת עם אצל חבר, עכשיו אני קושר את הרגל לכסא כדי לא לבעוט במחשב שלי בזמן שהוא לוקח את הזמן עם ה''תגובתיות'' של המערכת.

אם אפשר קצת פרוט למה הSSD הקטן לא טוב? חוץ מזה שכמעט ולא ישאר עליו מקום בשביל תוכנות , ואני יכול לשער שמהירות הכתיבה והקריאה שלו לא גבוהה כמו של הVERTEX3 למשל... שאלה שני דברים שלא ממש מפריעים לי כי המחשב משמש בעיקר להורדות וגלישה באנטרנט\מוזיקה ברקע, ומידי פעם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חוץ מכמה זמן לוקח לווינדוס לעלות יש גם את הביצועים שלו בזמן עבודה נכון? :silly:

אל תבינו אותי לא נכון - אני לא מאלה שמנסים להוכיח שהם צודקים ופוסלים כל אפשרות הגיונית אחרת, אני מעלה שאם אומרים להם שהם טועים הם רוצים להבין במה.

כשהחלטתי לעבור באמצע הלילה ולהזיל קצת ריר על כונני הSSD שיש היום בשוק נתקלתי בכונן הקטן הזה ואמרתי לעצמי - הוא יכול להיות פתרון מצויין עבורי!

אני בסך הכל אתקין עליו את מערכת ההפעלה ואולי כמה תוכנות שלא שוקלות יותר מידי, ואז אני אראה את השיפור בעבודת מערכת ההפעלה שמציע בערך כל כונן רק בגלל שהוא כונן ורק בגלל איך שהוא עובד.

המחיר שלו כבר עבר את ה200 שזה היה הגבול מבחינתי למחשב הזה, ככה שיותר תקציב בהמשך לא יהיה.

במה אני טועה אם אפשר לדעת ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא טועה, כונן זה נחמד, אך לדעתי הוא לא ממש משתלם.

למשתמש הממוצע הרווח הגדול מ- הוא זמני הגישה הקצרים. לקצבי העברת הנתונים יש פחות משמעות כי בנפחים של הכוננים של היום, רוב אלו שקנו אותם לא משתמשים בהם לאחסון/העברה של קבצים, אלא בעיקר ככונני מערכת ראשיים.

זה נחמד וזה לא רע בכלל שיש, אבל הטכנולוגיה עדיין לא בשלה מספיק ובין היתר זה מתבטא במחירים הגבוהים של הכוננים (ביחס לנפח). לדעתי לא צריך עכשיו כונן בנפחים עצומים כי רוב המשתמשים כאמור יפיקו את מרב התועלת מזמני הגישה הקצרים, ולכן כונן בנפח של 40-60GB הוא די והותר עבור מערכת הפעלה + תוכנות.

אבל לקנות את הכונן שאליו קישרת כשיש לך תקציב מוגבל זה פשוט לא משתלם מהסיבות הבאות:

1. בשימושים שלך פחות תרגיש את ההבדל בין לכונן מכני. נכון שהמערכת תטען יותר מהר, נכון שבמידת מה המערכת תרגיש "זריזה" יותר, אבל אני לא יודע עד כמה רק בשביל זה כדאי להשקיע ב-SSD (לדעתי לא, אבל כל אחד ודעתו כמובן).

2. להשקיע בכונן 16GB כמעט בלי קשר לסכום זה לדעתי בזבוז. זה נפח ממש ממש גבולי למערכת הפעלה בלבד (תלוי במערכת). לא ישאיר לך מקום ל"התרחב" בעתיד (תוכנות, החלפת מערכת הפעלה וכו'). אל תשכח שמדובר בפחות מ-16GB בפועל ושאם אתה על 7 למשל (ולא הסרת ממנה רכיבים בעזרת כלי צד-שלישי), רק המערכת תתפוס לך את כל נפח הכונן. בנוסף, ופה אני מסייג את הדברים שלי קצת כי אני צריך לבדוק את זה יותר לעומק, נדמה לי שברגע ש-SSD מתמלא או קרוב לניצול הנפח המרבי שלו, גם ביצועיו יורדים קצת. אולי זה זניח, אולי פחות. צריך לברר.

כך שבסיכמו של דבר, אני לא נגד SSD, פשוט חושב שלצרכים שלך ובמגבלת התקציב שלך, SSD פשוט לא משתלם. עדיף לדעתי לחסוך את הכסף לקניית כונן בנפח של לפחות 40GB. זה ההגיון שמאחורי ההמלצה שלי. ייתכן כמובן שאתה חושב אחרת וזה גם לגיטימי, פשוט לדעתי חשוב לקבל החלטה מושכלת ולא החלטה "רגשית" בגלל שראית SSD בפעולה וזה מאוד מצא חן בעיניך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע אם זה יקרה. לדעתי לא תראה ירידת מחירים של ממש, אלא פשוט תוכל לקנות בסכומים של היום נפחים גדולים יותר או כוננים בנפח זהה רק מתקדמים יותר טכנולוגית.

כאמור, הטכנולוגיה עדיין חדשה וקצב השיפורים שבה מהיר יחסית.

לדעתי גישה ריאלית יותר היא לחסוך כסף לאזור טווח מחיר של כונן בנפח 40GB של ימינו (לאו דווקא מאלו שמציגים את הביצועים הטובים ביותר), וברגע שיש את התקציב ביחד עם ההתפחות החומרתית, אולי כבר יהפכו את הקנייה למשתלמת יותר.

אפשרות נוספת, אם אתה מכיר אנשים המבקרים בארה"ב, זה לקנות שם. לא שהפרש המחיר הוא עצום, אבל גם קצת לפעמים זה משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...