מחפש לוח mATX ל-i7 Sandy Bridge - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש לוח mATX ל-i7 Sandy Bridge


Dimka

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני עומד לרכוש את המעבד i7 2600K, ומעוניין בלוח mATX עם צ'יפסט Z68 החדש...

ראיתי שני לוחות שמתאימים לפרופיל:

Asrock Z68 Pro3-M

GA-Z68MA-D2H-B3

המחיר של נמוך מהשני, וכיוון שיש שם PCI הישן (לא חייב אותו) אז נראה שהדיל שלהם טוב יותר.

כיוון שמעולם לא היה לי מוצר של רציתי להתייעץ.

איך החברה לעומת ו-, האם ממליצים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ASRock היא חברת בת של . שתי היצרניות מציעות קווי מוצרים כמעט זהים, כאשר ההפרשים ביניהם הם בעיקר המחיר וערכת הצבעים של הלוח.

בשוק החומרה צריך להשוות בין דגמים ולא בין יצרניות מכיוון שכל היצרניות איכותיות באותה מידה, אך לכל אחת מהן יש בתקופות שונות דגמים משתלמים יותר ופחות.

כמו כן, למה דווקא את ה- i7-2600K? אתה יכול לפרט בבקשה קצת על השימושים במערכת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה About:blank

ידעתי שזו חברה שקשורה לאסוס, אבל לא מכיר את טיב המוצרים שלהם... לפי ויקיפדיה, הם התמקדו בשוק העסקי.

גיימינג ושימוש כללי, כרטיס מסך שלי יהיה לתקופה הקרובה GTX460.

הולך לנצל גם את Smart response (שימוש ב-SSD כ-cache).

ל- יש גם יתרונות בצריכת ההספק...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אלו השימושים אני ממליץ לך לרדת מה- i7-2600K ולבחור ב- i5-2500K. ההבדל היחיד ביניהם הוא תמיכה ב-HT שיש ב- i7 שזאת תכונה שלא תנצל במשחקים ובשימוש כללי ולכן חבל לשלם יותר כדי לקבל בסוף בפועל i5-2500K. כל זה נכון כפלים אם אתה מחפש מערכת שהיא יותר חסכונית באנרגיה ופליטת חום, וה-HT אף עלולה להגביל אותך ב-OC, אם אתה מתכנן OC גבוה.

לגבי מערכך ה-SRT, אני ממליץ לך לשקול את השימוש ולבחון אם זה באמת דרוש לך. אם אתה כבר קונה SSD, למה לא להשתמש בו ככונן עצמאי וזהו?

כדי לא סתם לחזור על עצמי, ראה את הציטוט מדיון(ים) אחר שנפתח בנושא הזה.

1. לא. ולא מדובר בהאצה. אתה מפרש את כל מהות המערך הזה בצורה קצת שגויה. מדובר על שימוש בכונן ה-SSD כמטמון לכונן הקשיח.

2. לא, אתה לא יכול להתקין מערכת הפעלה על ה-SSD. עם SRT אתה יוצר מערך בין הכונן הקשיח וה-SD. מבחינתך אתה רואה כונן אחד בודד. מכיוון שכל המערך הזה אינו מנוהל חומרתית אלא על-ידי מנהל התקן (רכיב תוכנה) אתה יכול ליצור אותו רק לאחר שהתקנת את מערכת ההפעלה על הכונן הקשיח.

אם אתה לא מקצה את כל נפח הכונן כמטמון או אם יש לך כונן שנפחו גדול מ-64GB, הנפח הנותר אמור להופיע לך ככונן נוסף במערכת, אך ככל הנראה יהיה פה מחיר שיבוא לידי ביטוי בביצועים.

אתה יכול לקרוא גם את מה שכתבתי בדיון אחר באותו נושא:זה לא לגמרי מדויק.

כל העניין הזה אינו משהו המובנה בערכת השבבים ומנוהל חומרתית, אלא בסך הכל במנהל התקן שמנהל את כל המערך מבחינה תוכנתית. המגבלה לערכת השבבים Z68 נכפתה על-ידי שבאופן עקרוני יכלה ועדיין יכולה לאפשר אותה גם על שאר ערכות השבבים מסדרה 6 וכנראה לא עושה זאת מטעמי מיתוג ושיווק.

מה שקורה הוא שאתה יוצר מערך בין הכונן הקשיח וה-. מבחינך כמשתמש מדובר בכונן בודד. הרעיון של המערך הזה הוא ליצור מעין מערך היברידי שבו הנתונים שאיתם אתה עובד ברגע נתון יעברו דרך ה- שלו כידוע זמני גישה קצרים יותר. יש למערך הזה גם הגדרות עבודה, Enhanced שבה אתה משיג מהמערך מהירות קריאה הקרובה לזאת של אך מהירות כתיבה של הכונן הקשיח. והאפשרות השנייה היא Maximized שבה אתה יכול להשיג גם מהירות כתיבה הקרובה לזאת של ה-, אך במחיר של סכנה גבוהה יותר לאובדן מידע (קריסת מחשב, הפסקת חשמל, וכל מה שנמצא ב-SSD באותו רגע הולך לאיבוד).

מבחינת תיאורטית המערך הזה אמור להציג ביצועים הגבוהים ב-20-40% בהשוואה לכונן הקשיח לבד, אך כאן יש לזכור שלא כל משתמש אותן פעולות עם המערכת ולכן לא תמיד היתרונות של SSD הם באמת מה שאותו משתמש זקוק לו, והעובדה שיש SSD לא אומרת שהכל ייפעל יותר מהר וכו' כמו שהרבה חושבים (כן יהיה שיפור במהירות טעינת המערכת ובפעולות נוספות שנהנות מזמני גישה קצרים), וזה עוד מבלי להתייחס האם התוספת התיאורטית הזאת שווה את ההשקעה הכספית הלא מבוטלת.

אני באופן אישי חושב שאם אתה כבר קונה SSD, למה לא להתשמש בו וזהו? המערך SRT הזה מתאים אולי למצבים מאוד מסוימים ולשימושים מאוד ממוקדים, אבל אני לא חושב שניתן להגיד שהוא צריך להיות הבחירה הראשונה לכל מי שיש לו SSD וכונן קשיח מכני.נפח המטמון המרבי שאתה יכול להגדיר במערך הוא 64GB. אם אתה מגדיר נפח קטן יותר (ויש לך כונן בנפח גדול מזה שהקצית למטמון) או אם יש לך כונן בנפח הגדול מ-64GB הנפח הנותר אמור להופיע לך במערכת ככונן נפרד. רק קח בחשבון שאם אתה משתמש בנפח שנותר ככונן נפרד במקביל לנפח מספיק גדול מהכונן כמטמון, כנראה שיהיה לזה מחיר מסוים בביצועים שתקבל. אני לא יודע עד כמה כי אני לא יודע איך מנהל ההתקן של ה-SRT מנהל את העבודה עם SSD בודד שמשמש לשני תפקידים (כאשר כמטמון הוא פעיל כל הזמן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים עם כל מה שאמרת, וזה נכון לעשות אם קונים מהחנות.

הייתי אפילו לוקח את i7-2600s, אבל לא מצאתי אותו בשום מקום. 2600K מתאים לא רק ל-OC אלא גם להיפך, אם ברצונך להוריד מהירות (אני נגד OC באופן כללי).

בכל אופן כבר יש לי (של 60GB, אז אני רוצה שתהיה לי אפשרות בעתיד להשתמש ב-Smart response), ואת 2600K אני מקבל במחיר מוזל -

לכן אעדיף להתמקד בלוח, כל השאר זה שיקולים מוכרים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

2600K מתאים לא רק ל-OC אלא גם להיפך, אם ברצונך להוריד מהירות (אני נגד OC באופן כללי).

אני לא ממש חושב שהבנתי למה אתה מתכוון פה. אם הכוונה היא ל-Underclock אז אין שום הבדל בין המעבד הזה למעבדים אחרים מפלטפורמת SB, או בכלל. לכל מעבד אתה יכול להוריד את המכפלה וכך גם את התדר. אני גם לא מבין מה המטרה של זה באופן מעשי (בהנחה שבכלל הבנתי נכון את הכוונה שלך), אבל בכל מקרה, תקנה ותבחר ברכיבים שאתה חושב שהם הטובים ביותר עבורך. לי רק היה חשוב להגיד את הדברים כדי שיהיה לך כמה שיותר מידע ותוכל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צריך לבחור לוח לפי הדרישות שלך ממנו. ברגע שמצאת את הלוח הזול ביותר שעונה על כל הדרישות שלך, קנה אותו.

מהן דרישות? בעיקר הכוונה לכמות וסוג חיבורים, תמיכה בנפח מרבי ועוד. מי שמתכנן OC חשוב שיבדוק גם שהלוח מאפשר לו לבצע OC בדרגה שהוא מחפש.

אגב, אם אתה לא מתכנן OC, לדעתי אתה יכול להסתפק בלוח H67/H61 בהתאם לסוג וכמות החיבורים שאתה מחפש. להשקיע סתם כסף בשביל ה-SRT זה לדעתי מיותר. מצד שני, אם ההפרש בין לוח Z68 מסוים ללוח H67 מסוים (ששניהם עונים על הדרישות שלך ויחסית זולים בקטגוריה שלהם) הוא לא גדול, אז אולי כן כדאי לבחור בלוח Z68.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...