פנום 2 965 מרעיש בטרוף. - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פנום 2 965 מרעיש בטרוף.


matan007

Recommended Posts

שבוע שעבר פתחתי תרד לגבי מאווררים שקניתי מ- , באיזה כיוונים להתקין (מכניס/מוציא וכו"). בקיצר הם הגיעו והתקנתי אותם במחשב:

כעת יש 3 מאווררים של 120 מכניסים (עם לדים :D ), שלושתם אחרי מסנן אבק. 2 מאווררים של 120 + 140 מוצאים. סה"כ 5 מאווררים. בתוך המחשב יש את הספק (120 מ"מ) הכרטיס מסך (HD6850) והמעבד עם מאוורר של ה- BOX. מלכתחילה הקנייה נעשתה בגלל רעש חזק שיצא מהמחשב בזמן משחקים ועיבוד תוכנות ובגלל טמפרטורות. באופן מוזר כעת שהמחשב אמור להיות מאוורר יותר והעומס מהמאוורר של המעבד אמור לרדת (אגב phenom 2 x4 965) אני שומע רעש מטורף בזמן משחק/עיבוד! כאילו F-16 ממריא לי מתחת לרגליים, הרעש רציף ועקבי ומידי פעם יש אפילו פיקים שהמאוורר ממש ניגנב ומחריש אותי!! למה זה? יכול להיות שמשהוא בהגדרות לא טוב? יכול להיות שכל המאווררים ששמתי בלתי יעילים בחמסין בארץ?

המעבד שלי הוא לגרסת OC, אני רק חושב איזה כאב אוזניים יהיה גם בזמן מנוחה של המחשב אני מוותר על האופצייה של OC למרות שהייתי רוצה. למאוורר יש צינורות , צלע ומאוור ובגדול הוא נראה מאוד "מסיבי" "ויעיל". יש למישהוא פתרון/רעיון. קניית אחר לא באה בחשבון עבורי כרגע!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מובן לי משהו..מה המטרה שלך הייתה מלחתחילה ? להוריד את הטמפ' של המעבד וככה הRPM של הקירור שלו ירד..מה שמשליך על רמת השקט..

אם כן לרכוש מאווררים ג'נרים מEABY ולהתקין לא פחות מ5 מאווררים למארז..זה לא בדיוק פתרון..

קירור יעודי למעבד היה עולה לך זול יותר ופותר את הבעיה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המטרה העיקרית שלי הייתה להוריד טמפרטורה. אבל נגיד ככב: הגיוני שאם הוספת מאווררים למארז פתאום עולה ה- RPM של המעבד?

אגב הם אומנם גנריים אבל תאמין לי שהם סופר טובים ושקטים בעצמם!! אם אני יצלם תמונה של תוך המארז ואיך שהם שיפרו אותו מבחינה ווזואלית גם (לדים ב-4 צבעים) אז אני חושב שלקנות 3 מאווררים עם לדים בגודל 120 היה עולה לי בסביעבות ה- 170 שקל בארץ. לי עלה הכל יחד עם מסנן אבק נוסף שהזמנתי 30 שקל! והם נותנים אוויר ממש טוב! אבל אני שואל שוב: האם יכול להיות שהם לא מצליחים לקרר בגלל שהם מכניסים אווויר חם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם תשים 40 מאווררים במארז ותשאיר את הקירור סטוק המקורי עדיין לא ירדו לך הטמפרטורה בצורה משמעותית כמו אם היית שם יעודי למעבד וזה נכון גם לגבי הרעש- סטוק תמיד מרעיש נורא... יש קירורים טובים מאוד ולא יקרים כמו katana 3 שעולה איזה 100 שקל והוא שקט מאוד...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח התרד שקט זה יחסי..ולכן יכול מאוד להיות שזזה שקט לך..אבל לא בפועל..

כמו כן עצם העובדה שהתקנת אותם והם לא שיפרו משהו..אומר שדחיפת האוויר שלהם לא בדיוק אמינה :-\ :-X

בכל מקרה או שתרכוש אחר שיחלף את הסטוק ויהיה שקט יותר עניין של 50+- שקלים..

או שתרכוש טוב יותר שיעניק לך גם יכולת OC..מה שמגיע כבר ל150+ שקלים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במילים אחרות אין שום קשר בין המארז להקלה בעומס המאוורר של המעבד?

לגבי פתרון למעבד אני יחכה עם זה כרגע. אין לי צורך ב- OC לבנתיים, כל המשחקים רצים חלק! זה לא חכם לקנות מאוורר שיפתור את הרעש אבל לא ייתן אופצייה ל- OC במעבד שהוא black edition.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, ידוע שקירור הסטוק של AMD(במיוחד זה של מעבדי ה125W ומעלה) רועש בצורה בלתי רגילה.

לכן תמיד ממליצים להחליפו באחד זול..

יש המון קירורים טובים ומאוד זולים באיזור ה100~ שקלים.

אני לא יודע איך אתה יכול להמשיך לסבול את הקירור הזה...

זה רועש עד כדי טמטום :o

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן רועש עד כדי טמטום!!! עכשיו בדיוק שחקתי ב- "Duke Nukem Forever" , הכרטיס מסך נשאר חרישי כאילו זה כלום והמאוורר של המעבד צועק כאילו כאילו מה קרה!

מישהוא פה אמר ששקט זה יחסי, בהשוואה למאוורר של המעבד המאווררים שקניתי חסרי רעש לחלוטין! בעצם גם טנק מרכבה סימן 4 חסר רעש לידו :P

שקניתי את המחשב לפני 3 חודשים בערך לא ייחסתי חשיבות לרעש בכלל. לא ידעתי שזה יכול להיות עד כדי כך נורא. סתם שאלה להבא: אם הייתי קונה ישר אחר היו מזכים אותי על הזה שב- BOX?

אני יקדים את המאוחר וישאל כמה עולה קירור שיאפשר OC שאני באמת ירגיש את ההבדל איתו ויהיה יחסית שקט? איזה דגם? אני לא מתכנן לקנות מחר אבל לא נראה לי שאני יחזיק עוד הרבה זמן עם המאוורר הזה ולקנות סתם קירור שיפתור את הרעש אבל לא יאפשר OC למעבד שנועד לכך, זה לא בתכנון שלי. אם יש בחול במחיר טוב יותר אני מעדיף כי בטח בתחום של הקירור יש פחות דברים ג'נריים שאפשר ליפול איתם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי יש את אותו המעבד כמו שלך בדיוק , וכשקניתי אותו הוא גם בא בגרסת ה-Box עם הקירור הג'נרי , אבל אני לפני הקנייה התייעצתי עם האנשים פה ולקחתי עם המעבד ישר את הקירור Mugen II , הקירור עולה בסביבות ה-180 ש''ח והוא עושה עבודה נהדרת בשביל מחיר כזה , כולל , אני כבר הייתי עם של 4.1GHz במעבד הזה ובכלל לא שמעתי רעש מהקירור , כרגע אני על 3.7GHz בגלל היציבות וגם עכשיו אני לא שומע את הקירור של ה מעבד , אם כבר אז אני יותר שומע את המוורר של הכ.מסך כי הגדרתי אותו ידנית כדי שהמעלות שלו לא יעלו יותר מידי ( הן היו עולות עד 71 במצב מעלות בערך במצב אוטומטי ולא ממש רציתי את זה ) אבל זה סתם לידע כללי , בקיצור אני בחום ממליץ לך ללכת על ה-Mugen II וגם שמעתי שכיום ה-Ninja 3 גם טוב מאוד וקצת זול יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

JentuS לאיזה טמפרטורה מגיע המעבד שלך במאמץ?

אם כבר הזכרתה OC, מה הצלחתה להגיע רק ל3.7G עם המעבד? הוא עשה בעיות יציבות מעל זה?

חשבתי גם לעשות OC בעתיד אבל בשביל כזה שיפור לא שווה לי בגלל האחריות. אולי לא הגעתה רחוק בגלל הקירור או ספק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

JentuS לאיזה טמפרטורה מגיע המעבד שלך במאמץ?

אם כבר הזכרתה OC, מה הצלחתה להגיע רק ל3.7G עם המעבד? הוא עשה בעיות יציבות מעל זה?

חשבתי גם לעשות OC בעתיד אבל בשביל כזה שיפור לא שווה לי בגלל האחריות. אולי לא הגעתה רחוק בגלל הקירור או ספק?

מה שבטוח שזה לא בגלל הספק , תסתכל אצלי בצד את המפרט שלי ותראה את הספק שלי :)

עכשיו , אני רשמתי שהגעתי לאוברקלוק של 4.1GHz עם המעבד הזה , הכל עבד בסדר , המשחקים הכבדים , התוכנות הרגילות אבל ברגע שהייתי עושה לו בדיקות יציבות המחשב היה קורס , ואני כמעט בטוח ב100% שזה לא בגלל שהמעבד הזה לא יכול להחזיק תדר כזה אלא יותר בגלל שזה אני - אוברקלוקר לא מקצועי מספיק עדיין וכנראה עשיתי משהו לא נכון באוברקלוק שגרם למעבד לקרוס בתדר של 4.1 , אני העדפתי להוריד את התדר ל-3.7 במקום לחפש ולתקן את הטעויות שלי באוברקלוק כי גם בביוס של הלוח אם שלי יש כל כך הרבה אפשרויות שאני הולך שם לאיבוד , אתה מבין :)

דרך אגב המעלות , כשהייתי בתדר 4.1 אני כבר לא זוכר מה היו המעלות של המעבד במאמץ אבל כרגע כשאני בתדר 3.7 במאמץ המעלות לא עולות יותר מ-54

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב לשמוע ממישהוא עם ניסיון מעשי באותה חומרה כמו שלי!

אם אתה אוברקלוקר חובב אני בכלל לא יודע מה זה :silly: קניתי מאווררים למארז כדי לעשות OC לכרטיס מסך ואני מםפד לגעת בזה בגלל חוסר ניסיון. מעבד זה מסובך עוד יותר ואני לא מבין בביוס משהוא. גם לא כל כך צריך OC כרגע למעבד אולי לכרטיס מסך זה נחוץ (משחקים כבדים יש לי).

בקיצור שיהיה לי זמן אני ישקיע כבראה ב-2 Mugen ואז יעשה OC . אני צריך ללמוד קודם איך עושים OC. כנראה קודם אני יעשה לכרטיס מסך שלי. אבל לפי מה שאני מבין מימך ה- Mugen הזה מחזיק גם OC משמעותי ונשאר שקט? זה בסדר אם אני אתריד אותך בשאלות שאני יעשה OC בעתיד הלא כל כך רחוק?

נ.ב: למה אמרתה ספק? הייתה אומר תחנת כוח ;) סחתיין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...