בחירת נעל ריצה טובה - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בחירת נעל ריצה טובה


Ben N

Recommended Posts

אהלן חברה.

לפני כמה חודשים החלטתי שאני חוזר לכושר (אחרי הניוון שרירים שנוצר בחיל האוויר.. חח) ומתחיל לרוץ שוב.

כיום אני רץ כ7 ק"מ אך לצערי אני עושה זאת עם נעליי New-Balance בערך בנות 3-4 שסיימו את תקופתן ואני בכלל לא יודע עד כמה הן מתאימות לריצה ובפרט ריצות ארוכות כאלה.

אני סובל כרגע מכאבים קלים באיזור הכף רגל (מאיזור תחת הבהן, לא הצלחתי ממש למקד את הכאב - זה לא שריר כי אחרת הייתי מוצא אותו בזמן שאני מעסה את המקום, אבל פשוט לא מצליח למצוא את הנקודה.. אני מרגיש את הכאב רק כאשר אני מטה את הבהן ימינה/שמאלה) ומעל כף הרגל (לא בקרסול אלא כאילו בעצם שמתחת לברך). אני חושש שאני מפתח שברי מאמץ ולכן אני לוקח מנוחה דיי ארוכה (3-4 ימי מנוחה בין ריצה לריצה).

אני משוכנע שזה נוצר עקב הנעליים המזופתות שלי ובגלל זה אני רוצה לקנות נעליים חדשות, שמיועדות לריצה, העיצוב לא כזה משנה לי כל עוד הוא לא בצבעים מזעזעים (עעין ערך - ירוק, צהוב, ודברים זוהרים/בולטים מידי למיניהם... חח ;D . אני בנאדם סולידי יותר ^^).

שמעתי ביקורות טובות על Asics Nimbus 12. בארץ הן יקרות אך אני יכול להשיג אותן בחצי מחיר מארה"ב..

לשאלות:

1) מישהו מכיר חנויות באיזור ירושלים שמוכרות Asics ויש מצב שאמצא את הדגם הזה למדידה?

2) שמעתי שמדברים על עניין של הקשת ברגל בין אם היא גבוה/בינונית/נמוכה. בעבר הייתי הולך עם מדרסים עד שפשוט יום אחד קניתי נעליים שהיו לי נוחות גם בלי המדרסים ומאז אני בלעדיהם בכל זוגות הנעליים. איך אני יכול לקבוע מה מידת הקשת שלי ולהתאים ככה את הנעל? (הרי אף אחד לא אמר שהנימבוס דווקא תתאים גם לי..).

3) אם יש למישהו המלצות לנעליים טובות שכדאי גם לבדוק, חנויות שכדאי ללכת אליהן (בעדיפות באיזור ירושלים ולא מעבר).

4) האם הכאבים שלי באמת נובעים משברי מאמץ/נעל לא טובה/סיבה כזו או אחרת?

תודה רבה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע להמליץ לך על זוג ספציפי (האמת - לך לחנות ותמדוד. נעל שמתאימה ונוחה לי יכולה להיות זוועה בשבילך, וכמובן להפך). אני כן יכול לומר לך בוודאות שנעליים, במיוחד כאלה המשמשות לפעילות ספורטיבית על בסיס יום-יומי מומלץ להחליף פעם במספר חודשים (3-4, 6 גג). גם אם חיצונית הן נראות טוב, פנימית הן פשוט גמורות ולמעשה לא מספקות לך הגנה על הרגל (כיוון שכריות האויר שחוקות, אין שיכוך זעזועים והברך, הגב וכו' נפגעים), והנזקים בעתיד יהיו שווים לך יותר מ-250-350 שקל של זוג נעלי סטנדרטיים (ולא, נעליים יקרות יותר לא בהכרח יחזיקו יותר זמן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סקוני או אסיקס, תבחר דגם שיושב לך טוב על הרגל.

גם אני רץ 7 ק"מ, וגם אני רצתי את זה בעבר עם נעלי נייק מרופטות מגעילות (שהיו נוחות דווקא, אבל נהרסו כליל מכל החול והמים שאני רץ עליהם). ישבתי לפחות שעה במגה-ספורט עם לפחות חמש זוגות נעליים שונות (ורצתי שעה נוספת על ההליכון כדי לבדוק אותן), עד שהחלטתי לקחת את הסקוני ג'אז-13 ואני מרוצה עד הגג. עברתי איתן גיבוש חובלים ואפילו לא הרגשתי צורך להחליף אותן באמצע (מה שהרבה אנשים כן עשו עם נעליים אחרות). הריצה איתן תענוגית למדי, ויש הבדל עצום ביניהן לבין הפומה שהיו לי בתקופה שבין הנייק הישנות לסקוני החדשות.

אבל כמובן, שלא תעז לקנות על עיוור - רק מה שמתאים לך לרגל. אל תפחד על מחיר אבל תזכור שלא תמיד יקר יותר = טוב יותר. סך הכל אם זה נוח לך, ואם לא כואב לך אחרי ריצות (תזכור לעשות חימום כמו שצריך אחרת אוי ואבוי), לך על זה. אבל אם יש משהו לא נוח תבדוק דגמים אחרים, כי חבל שתקבל שברי מאמץ שיכולים להשפיע עלייך לכל החיים בגלל שהתעצלת לקנות זוג נעליים מתאים יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהזדמנות אני אלך למגה ונעשה מדידות ככה. לגבי המחיר וההתאמה לרגל, זה אתר גדול שנקרא online shoes. אחי הגדול סיפר לי שהוא מודד בארץ ואז מזמין משם לפי מידה ודגם. זה אשכרה חצי מחיר כי זה משלוח מארה״ב.

אני אבדוק גם את הסאקוני (גם עליהם שמעתי ביקורות טובות בכללי..)

רק שזה יהיה קצת לא נעים לשבת ככה בחנות שעה למדוד ובסוף להגיד ״שמע לא אהבתי..״ חח מקסימום ניתן סתם טיפ למוכר שיעזור לי כדי שלא יתבאס ^^

וברור שאני עושה חימום, תמיד אני עושה בערך 5-10 דקות של הליכה מהירה עם שילוב של קצת עקבים לישבן או ברכיים לחזה ואח״כ עושה סידרה שלמה של מתיחות הזכורות לי מהשיעורי בבה״ס :),אני עושה גם אותו דבר לאחר הריצה בשביל הרפייה.. אני מבין מאוד את החשיבות של זה ולא מעז בכלל להתחיל ריצה ללא חימום (אוי ואבוי לי אחכ אני לא אוכל לזוז מרוב שרירים תפוסים.. חח)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנימבוס מעולות בשבילך בהנחה שהן מתאימות לך למבנה כך הרגל אבל באופן כללי אני ממליץ על סאקוני, תעשה מדידות בחנות כמו שצריך שיתנו נעל לך נעל טובה(שלא בהכרח צריכה לעלות 700 שקל או יותר).

בקשר לריצות הייתי מציע לך לרוץ פחות מרחק בכל ריצה, נגיד 4-5 קילומטר אבל תרוץ יום כן יום לא ותשתדל בשעות קבועות, שיהיה לך קל יותר להרגיל את הרגליים.

אן אתה מנוי בחדר תרוץ גם על הליכון, להתחלה זה טוב בשביל להרגיל את הרגליים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רצתי במשך כחודש וחצי בערך על הליכון שיש לי בבית, ככה באמת התחלתי לרוץ, אבל זה משעמם תופת.. לא יכול להסתכל עליו יותר..

במשך תקופה ארוכה הייתי רץ יום כן יום לא עד שכבר התחלתי לרוץ מרחקים יותר גדולים 6-7 והתחילו לי קצת הכאבים האלה (שבהתחלה על ההליכון לא היו בכלל כאבים. הייתי מסיים לרוץ ולמחרת כאילו לא קרה כלום).

אז אתה אומר שעדיף לי כרגע להוריד מרחק אבל לרוץ בתדירות גבוהה יותר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל vibram הן בטח נעליים לריצה בשטח לא? לא על אספלט..

(אני מכיר שהסוליות ויבראם הן מיועדות לשטח בעייתי בגלל הקשיחות שלהן.. יש לי נעלי הרים עם סוליה כזאת)

בהזדמנות אני אגש למגה בקניון מלחה.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.footlocker.com/product/model:137166/sku:2002030/new-balance-2002-mens/grey/navy/&SID=8732&inceptor=1&cm_mmc=SEO-_-Feeds-_-Froogle-_-null

אנ משתמש בנעליים האלו מאז שהם היו דגם 2000 , דרך דגם 2001

הנעל הכי טובה שאי פעם היתה לי

2 בעיות - יקרות בטירוף - לא אוהבות מגע עם מים

חוצמזה - על קלה וסופר נוחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו נעלי "עור" (five-fingers) זה פשוט אחד הלא נוחים וזה מרגיש כאילו רצים עם גופייה שקשורה לכף הרגל. זה בערך כמו לרוץ יחף, והן לא מספקות שום יתרון בריאותי מוכח. מי שזה נוח לו שיהיה לו לבריאות, אישית אני מעדיף לרוץ עם נעל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואוו הנעלי 5 אצבעות האלה נראות כל כך לא נוחות..

מעדיף שלא..

ועל שום מה ולמה הניו באלאנס האלה יקרות כל כך?... מוגזם לגמרי אין סיכוי שאני משקיע סכום כזה..

ויש לי שאלה, הנעל Columbia Shastalavista יכולות להתאים לריצה? רשום hiking אבל אני לא יודע בדיוק למה הכוונה. מדדתי אותן פעם בחנות וזאת נעל מדהימה, אבל היא עלתה 900 שקל ובגלל זה לא קניתי אותה (לעומת ארה״ב שהיא עולה כולה 70$..). היא גם קלה יחסית (430 גרם).

הנה קישור:

http://www.columbia.com/Men's-Shastalavista™/BM3629,default,pd.html#

מה אומרים? אומרים שהיא מתאימה לריצת שטח, אבל ריצה על אספלט יהיה גם טוב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...