עבור לתוכן

שביתה ברכבת ישראל.

Featured Replies

פורסם

מה הקשר בין סין, יפן וישראל?

  • תגובות 43
  • צפיות 5.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

זו בדיוק הבעיה שלך , ראית תמונות ולא במציאות מה קורה....

פרוייקט הכפלת המסילה מת"א לב"ש הוא בזיוני, הם כבר חרגו ב3 שנים מהדד ליין המקורי של התוכנית.

הכל קומבינות ולגלגל כסף על חשבון המדינה (שזה בעצם על חשבוננו).

סבלתי מהרקבת הזאת קרוב ל4 שנים, מישהו חייב לשים לזה סוף.

6 שנים לוקח להניח מסילה של 100 ק"מ...

בסין הניחו 1300 ק"מ של מסילה ב3 שנים בין בייג'נג לשנחאי...

אולי כי יש להם יותר כוח אדם? ציוד? לוגיסטיקה יותר טובה? מפעלי פלדה מתחת לאף? ככה בשליפה.

פורסם

אולי. ואולי זה בגלל שרכבת ישראל היא חברה שאילולא הייתה ממשלתית, הייתה מזמן פושטת רגל ונסגרת למרות תקציבי העתק שעומדים לרשותה.

בכל מקרה, כנראה שאין שום קשר בין מפעלי פלדה או היקף כח אדם לזה:

ב-2005 חשפה חברת הבקרה האמריקאית BP חריגות גדולות בתקציב הרכבת, שנבעו בעיקר מתכנון וביצוע לקויים של התוכנית. כתוצאה מכך, הוגדל התקציב ל-26 מיליארד שקל, והוארך טווח היעד לביצוע התוכנית בשלוש שנים נוספות.

העובדים חוששים מהפרטה, כי אם הרכבת תופרט הם אשכרה ייאלצו לעבוד ומינוי המקורבים ייאלץ להפסק.

פורסם

התנהלות רכבת ישראל - גןף שהוא הן מונופול והן חברה ממשלתית ולכן סובל ממכפלת הנהרעות החולות של מונופול ושל חברה ממשלתית - היא פשוט שערורייתית. ראו למשל דו"ח מבקר המדינה על שנת 2005:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3273970,00.html

קבלת החלטות ללא פיקוח, נסיעה במהירות שאיש לא אישר, קליטת עובדים בשיטת "חבר מביא חבר" (או בן משפחה), וחוסר פיקוח על רמת עבודתם של הנהגים - אלה רק חלק ממצאיו של השופט מיכה לינדנשטראוס

ועל שנת 2006:

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtSR.jhtml?itemNo=857888&objNo=60085&returnParam=Y

תנהלות בלתי תקינה של מנכ"לים, חשד לניגוד עניינים, חריגות מחוק חובת מכרזים, חוסר יעילות ובזבוז

ומשנת 2007:

http://www.themarker.com/law/1.401144

מינויים פוליטיים, תוספות שכר, ופיצויים למורשע בהטרדה מינית

המצב השתנה ב- 2009? נדמה לכם:

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/105/789.html

איחורים, צפיפות בקרונות, ביטולי נסיעות ומידע חלקי.

וכך הלאה. אפשר למצוא את כל המידע באתר מבקר המדינה. זה העובדים, הוועד שלהם, הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה, כולם אשמים בהפקרות.

copy.pngurl.pngfavicon.icofavicon.icofavicon.ico

פורסם

אני ממש מתבאס בשביל כל החיילים שיצאו ביום חמישי (לא שהאזרחים שחיכו לרכבת סבלו פחות... אבל הבנתם..)

פעם אחרונה שזה קרה בהיותי חייל עמדתי בפני דילמה קשה: האם להיכנס לתא מטען של אוטובוס מפוצץ, או להירמס עי המון זועם של נחלוואים מתוגברים ע"י ערסים ממחנה נתן.

פורסם

אולי. ואולי זה בגלל שרכבת ישראל היא חברה שאילולא הייתה ממשלתית, הייתה מזמן פושטת רגל ונסגרת למרות תקציבי העתק שעומדים לרשותה.

בכל מקרה, כנראה שאין שום קשר בין מפעלי פלדה או היקף כח אדם לזה:

העובדים חוששים מהפרטה, כי אם הרכבת תופרט הם אשכרה ייאלצו לעבוד ומינוי המקורבים ייאלץ להפסק.

כמה חברות רכבת לא ממשלתיות שמתפקדות טוב אתה מכיר? בבריטניה הפריטו והשירות הפך לקטסטרופה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2674874,00.html

פורסם

בבריטניה עשו משהו מפגר לחלוטין, צריך להיות משפטן בכיר בשביל להבין מה עשו שם. כל קהילה הקימה איזשהי מועצה, שהעבירה את כל הזכויות לאיש עסקים שהיה חייב להיות שייך לחברה אנגלית ספציפית ועוד ועוד. לקרוא על תהליך ההפרטה של הרכבת בבריטניה זה משהו מטמטם לחלוטין. ובאמת, להביא כתבה מ-03' זה ממש רלוונטי... ועכשיו אני מראה לך שביפן רוב הרכבות הן פרטיות והכל שם עובד נפלא, אז אין ספק שצריך להפריט! זה טיעון לא חזק במיוחד.

מעיון קצר בויקי אגב, ממש לא ברור המצב הנוכחי של הרכבות בבריטניה וגם שם, כמו פה, יש הרבה מאוד פוליטיקה.

אני מניח שחכמים ממני(דוגמת איסתרא) יוכלו למצוא איזשהו סיקור מקיף יותר על המצב בבריטניה ודעת הקהל עליו.

אגב, יכול מאוד להיות שהפיתרון הנכון ביותר הוא בכלל לא להפעיל יותר רכבות. זה נשמע מוזר אבל מאוד יכול להיות שזה נכון, אני לא רואה סיבה מיוחדת להפעיל שירות שגם בשיא היעילות שלו יהיה בהפסדים שייפלו עלינו האזרחים... מה הטעם?

פורסם

אגב, יכול מאוד להיות שהפיתרון הנכון ביותר הוא בכלל לא להפעיל יותר רכבות. זה נשמע מוזר אבל מאוד יכול להיות שזה נכון, אני לא רואה סיבה מיוחדת להפעיל שירות שגם בשיא היעילות שלו יהיה בהפסדים שייפלו עלינו האזרחים... מה הטעם?

מה זה מהטעם? אתה רציני? תחבורה ציבורית טובה זה צורך סוציאלי ולאומי. תחבורה ציבורית חייבת להיות יעילה ואלטרנטיבה אמיתית לרכב כדי שגם אזרחים בעלי הכנסה נמוכה יוכלו לתנייד בנוחות ומהירות בלי להשתעבד לרכב. היא צריכה להוריד מכוניות מהכביש, להקטין את זיהום האוויר, תאונות, מפגעי רעש וצפיפות. תפקידה לאפשר אוכלוסיה להתפזר לפריפריה ועדיין להגיע במהירות יחסית למקומות עבודה במקום להדחס כמו סרדינים בגוש דן. יש המון סיבות למה חייבים להשקיע בתחבורה ציבורית גם אם זה גורר הפסדים למדינה.

פורסם

אוקיי. אבל היא לא עושה את זה, וכל זמן שבו היא בהפסדים - היא עולה לכל אזרחי ישראל כסף, וכסף רב - רק ש"קשה" לראות את זה בגלל שזה עקיף דרך המסים. בוא נשאל שאלה כזו: אתה היית מסכים לשלם כל שנה "אגרת חיבור הפריפריה והורדת הגודש בכבישים" על סך X שקלים?

תחבורה ציבורית שמחברת בין הפריפריה למרכז יכולה אגב, לעניות דעתי, ליצור בעיקר פריפריה משועבדת. כי אם מקום העבודה הוא "20 דקות ברכבת", אז מקומות עבודה יישארו במרכז במקום "ללכת" אל האוכלוסיות עצמן, והפריפריה תשאר כפרוור ענק למרכז הארץ שאין בהם דבר מלבד מיטות.

פורסם
אוקיי. אבל היא לא עושה את זה

הפתרון הוא מן הסתם לא לומר "טוב אי אפשר" ולבטל את מערך הרכבות שמשרת 130,000 נוסעים מדי יום. המציאות היא שתשתיות הכבישים כבר לא מסוגלות לשרת כמות כה גדולה של אנשים - ביטול הרכבת יגרום לקריסת מערכים נוספים, ואז מה תעשה? תבטל גם אותם?

רכבות עובדות בצורה נהדרת ברוב מדינות העולם המערבי, אין שום סיבה שהן לא יעבדו אצלנו באותה מידה של יעילות. זה יקרה ברגע שכל עוד ברכבת יידע את מקומו.

פורסם

כתבתי:

אגב, יכול מאוד להיות שהפיתרון הנכון ביותר הוא בכלל לא להפעיל יותר רכבות. זה נשמע מוזר אבל מאוד יכול להיות שזה נכון, אני לא רואה סיבה מיוחדת להפעיל שירות שגם בשיא היעילות שלו יהיה בהפסדים שייפלו עלינו האזרחים... מה הטעם?

כלומר, יכול להיות = ייתכן = אולי.

ויכול מאוד להיות שהרכבות בעולם המערבי בעיקר נראות כעובדות נפלא ולא באמת עובדות נפלא, אם הן מסובסדות על ידי האזרחים והממשל זה רע מאוד ואז הן הלכה למעשה לא עובדות. אם הממשל היה מעניק לי כל שנה מיליון שקל להפעלת פיצוציה והייתי ממשיך להפעיל אותה עקב כך, זה לא אומר שהעסק שלי הוא הצלחה ושצריך להמשיך ככה - נכון?

אני לא בקיא מספיק בנושא ואין שום ספק שרכבת ישראל לא מדגדגת אפילו את קצה היעילות שלה, אבל והיה וכאשר היא תגיע לקצה יעילותה ועדיין תעלה לי ולך כסף, אז יכול להיות שעדיף שלא תעבוד. אני למשל, אין לי שום בעיה שהרכבת לא תעבוד למשך שבוע כדי שגילה ארדעי ושאר החברים בפאמיליה שלהם יעופו לאלף אלפי עזאזל. והם עוד אומרים "איך יהודים עושים ככה ליהודים?". בחילה, כבר אמרתי?

פורסם
ד"ר יאיר ויסמן הוא מומחה תחבורה בעל שם דביל, אשר הועסק בחברות ענק בחו"ל ובארץ

הרכבת מסיעה רק 5% מנוסעי התחבורה הציבורית? זה נכון אם מסתכלים על כל המדינה שברובה בכלל אין רכבת, אבל נתון רלוונטי יותר יהיה אחוז הנוסעים בתחבורה ציבורית לתל אביב וממנה שהרכבת מסיעה מדי יום.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים