עבור לתוכן

מה השיטות המדעיותבגרפיקה ממחושבת

Featured Replies

פורסם

אני רוצה ללמוד גרפיקה ממחושבת בעתיד ואני רוצה לדעת קצת על התחום מזה בכלל גרפיקה מצאתי קצת מדעי בפקידה על השיטות ולא כול כך הבנתי אולי כי לא התעמקתי מספיק זה הציטוט:השיטות הנפוצות לייצוג התוכן החזותי מתחלקות לייצוג על ידי תמונת מפת סיביות וייצוג בצורה ווקטורית-גאומטרית. האופן הראשון נפוץ יותר לייצוג דו ממדי והשני גם לדו ממדי וגם לייצוג תוכן חזותי תלת ממדי. ייצוג ווקטורי מבוסס על גאומטריה אנליטית ובו הדיוק אינו מוגבל על ידי התמונה הסופית אלא אך ורק על ידי יכולתו של המחשב לייצג ולחשב בנקודה צפה. בייצוג זה מקובל הייצוג הפרמטרי. על ידי פרמטר אחד, לדוגמה, ניתן לתאר עקום (במישור, במרחב ואף בממדים גבוהים יותר). וע"י שני פרמטרים משטח. גוף במרחב ניתן להגדיר על ידי אוסף משטחים התוחמים אותו באופן מושלם כך שמוגדר מתמטית לכל נקודה במרחב אם היא נמצאת בתוך הגוף, מחוצה לו, או על פני המשטחים התוחמים אותו, כלומר על פני הגבול שלו.

מזה אומר במילים פשוטות?

תודה לעוזרים

פורסם

שלום לך

אם תדע הכל עכשיו, מה תלמד :lol:

וקצת יותר ברצינות - הנה קישורים להבהרת הנושא -

1. http://graphicssoft.about.com/od/aboutgraphics/a/bitmapvector.htm

2. וקצת יותר בהרחבה -

http://www.google.co.il/#hl=iw&source=hp&biw=1020&bih=583&q=vector+vs+bitmap&btnG=%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9+%D7%91-Google&oq=vector+vs+bitmap&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=3535l34119l0l16l16l0l7l7l0l831l1272l4-1.0.1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=be5d093df77a30dd

כמובן שזה רק קצה הקרחון, יש עוד ימבה דברים, ועוד לא הזכרנו את נושא ה - 3D,

אבל כל דבר בזמנו.

לימוד מהנה.

:xyxthumbs:

לימוד מהנה

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים