עבור לתוכן

לנהגים שבנינו.. איך אתם בולמים עם רגל שמאל או ימין?

Featured Replies

פורסם

אינסטינקט זה דבר שאפשר ללמוד ולתרגל.

אינסטינקט מוטעה זה חוסר ניסיון.

  • תגובות 58
  • צפיות 12.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

^ THIS

פורסם

אתה לא צריך לחשוב, באופן אינסטקטיבי בעת בלימת פתע אתה "דוחף" את עצמך אחורה לתןך המושב, זה בדרך כלל קורא בעזרת רגל שמאל שנמצאת במיקום המיועד שלה (איפה שהקלאץ היה אמור להיות באוטמט יש משטח לרגל) אם אתה עם רגל ימין על הגז האינסטינקט הזה יהיה לרעתך

ועם כבר כשאתה עובד עם שני רגליים אתה מתאמץ פחות... למרות שבאמת כמה מאמץ כבר יש בנהיגה ולא משנה באיזה צורה אתה נוהג...

לפי התאוריה שלך באופן אינסטינקטיבי אתה תלחץ גם על הגז וגם על הבלם - איתך לא הייתי נוסע.

באוטומט האינסטינקט שלי הוא להוזיז את רגל ימין 10 ס"מ שמאלה וללחוץ חזק, אני לא יודע איך אצלך הדברים עובדים..

אני נוהג גם באוטומט וגם בהילוכים במהלך השבוע ואני לא מרגיש שום הבדל מבחינת זמן התגובה, הכל עיניין של עירנות, אם תתרכזו בעיקר בנהיגה ותמרו מספיק מרחק רוב הסיכויים שלא תצטרכו להגיע בכלל למצב כזה.

פורסם

שמאל.

ואם כבר דיון על נהיגה. מישהו יכול בבקשה להסביר לי למה 95% מנהגים בארץ מתחילים לפנות ימינה 5 מטר מהפניה עצמה ולא משתמשים בכיסים שמיועדים לפניות אלה?

פורסם

לפי התאוריה שלך באופן אינסטינקטיבי אתה תלחץ גם על הגז וגם על הבלם - איתך לא הייתי נוסע.

באוטומט האינסטינקט שלי הוא להוזיז את רגל ימין 10 ס"מ שמאלה וללחוץ חזק, אני לא יודע איך אצלך הדברים עובדים..

לא, כי אני לא מגיע למצב שזה אפשרי בגלל שאני נוהג כמו בן אדם עם רגל ימין..

למרות שכמו שסיפרתי פה כבר, פעם אחת כן קרה שמהרגל על נהיגה על טנקים כן דפקתי ברקס מטורף בטעות :) אבל זה בסדר השתחחרתי כבר :D

פורסם

שמאל.

ואם כבר דיון על נהיגה. מישהו יכול בבקשה להסביר לי למה 95% מנהגים בארץ מתחילים לפנות ימינה 5 מטר מהפניה עצמה ולא משתמשים בכיסים שמיועדים לפניות אלה?

האם הכוונה ללמה כשפונים ימינה, לא מתקרבים ככל שניתן לשפת המדרכה, אלא עושים זאת 2-3 מטר משמאל?... כך נגרמות לא מעט פגיעות ברוכבי אופניים/קטנועים שמשכילים להדחף מימין. אני תמיד משתדל כשאני פונה ימינה להיות כמה שיותר צמוד למדרכה, בכדי למנוע מהדפקטים האלה להדחף לי לאיזורים המתים.

פורסם

האם הכוונה ללמה כשפונים ימינה, לא מתקרבים ככל שניתן לשפת המדרכה, אלא עושים זאת 2-3 מטר משמאל?... כך נגרמות לא מעט פגיעות ברוכבי אופניים/קטנועים שמשכילים להדחף מימין. אני תמיד משתדל כשאני פונה ימינה להיות כמה שיותר צמוד למדרכה, בכדי למנוע מהדפקטים האלה להדחף לי לאיזורים המתים.

נכון, אבל מה שמדאיג אותי יותר שהנהגים שמתחילים את הפניה מספר מטרים מהפניה מאטים את כל התנועה, במיוחד בכבישים עירוניים עם מהירות 70 קמש, כשיש רמזור ירוק בכיוון ישר, תמיד ימצא איזה אידיוט שיחליט לפנות ובכך יאט את כל התנועה (וזה יכול גם לגרום לתאונות)

פורסם

אני בולם עם רגל ימין, כמו בנאדם נורמלי :nixweiss:

לבלום עם שמאל.... זה מוזר במקרה הטוב ומסוכן במקרה הרע.

אתה רגיל לבלום רק עם שמאל - אם תצטרך לנהוג על ידני ותהיה לך בלימת חרום הסיכוי שתבלום נכון שואף לאפס. כדי שהאינסטינקטים יהיו טובים בשתי הקונפיגורציות אתה צריך להיות מאומן בשתיהן. קרי, לנהוג מלא על ידני ומלא על אוטומט במקביל. אני מתאר לעצמי שזה לא בדיוק המצב...

בקיצור, עם ההרגל הזה הייתי ממליץ לך להתרחק מרכב ידני כדי שלא יהיו אסונות.

Zeev86 הרגת אותי :lol: 'תמיד יימצא אידיוט שיחליט לפנות' - באמת מטומטמים כל אלה שלא נוסעים ישר או לחילופין לוקחים פניה של 90 מעלות על 70 קמ"ש.

זאת בעיה רק אם כמו שנאמר למעלה, אנשים פונים ברגע האחרון ולא משתמשים בנתיב האטה במלואו. אם כי לא חסרים צמתים בהם הנתיב הזה ממש לא מספיק ארוך ואין ברירה אלא לעכב את התנועה...

פורסם

יותר מפתיע אותי איך הנהגים האלה לא מודעים לסכנות שהם גורמים. הרי לפני שפונים חייבים להאט, זה לא מפחיד אותם שנהג אחר יכנס בהם מאחור?

פורסם
מה שמדאיג אותי יותר שהנהגים שמתחילים את הפניה מספר מטרים מהפניה מאטים את כל התנועה, במיוחד בכבישים עירוניים עם מהירות 70 קמש, כשיש רמזור ירוק בכיוון ישר, תמיד ימצא איזה אידיוט שיחליט לפנות ובכך יאט את כל התנועה (וזה יכול גם לגרום לתאונות)

אכן. הפתרון הפשוט הוא לשמור מרחק ולצפות את התנהגות הדבילים האלה מראש (רובם גם לא טורחים לאותת). :bash:

פורסם

כמה שטויות בדיון אחד...

א.נהגי ראלי לא בולמים עם רגל שמאל,הם משתמשים בטכניקה שנקראת heel to toe,רגל שמאל נותנת קונטרה בכדי שהם יהיו יותר יציבים.

ב.זה טיפשי לבלום עם רגל שמאל,גם בידני וגם באוטומט,המדרס שיש בצד שמאל הוא לא ליופי,הוא לתמיכה של הגוף בכיסא,חס וחלילה יקרה מצב שתאבדו שליטה ברכב, הרגל אמורה לספק תמיכה לגוף שלא תזוזו יותר מידי בכיסא ויהיה יותר קל לחזור לשליטה.

פורסם

הטכניקה הזאת מוכרת ושימושית, אבל:

א) במכונית ראלי לא תמיד יש קלאץ'.

ב) במכונית פורמולה תמיד אין קלאץ'.

לכן רגל שמאל לרוב פנויה.

בנוסף:

במכונית פורמולה אין מדרס לרגל שמאל (בראלי אמור להיות) כי אין מקום לזה בכלל. הרגליים יושבות 100% מהזמן על הדוושות. וכן, בפורמולה בהחלט בולמים עם רגל שמאל (תגגל שומאכר ו-left foot braking).

כשאתה מנסה לגלח זמנים והמקצוע שלך הוא נהג מרוץ יש בהחלט מקום לבלימה עם רגל שמאל. זה מועיל, זה מהיר יותר וזה בהחלט איך שהדברים נעשים.

אבל, כמו שאמרתי קודם - אם אתה לא נהג מרוץ וגילוח שניות הוא לא המטרה שלך (ואני מאד מקווה שעל הכביש הציבורי זה לא המטרה של אף אחד פה) אז אין לרגל שמאל מה לחפש על הברקס, חוץ מצרות.

פורסם

לא לא לא ...

בסרטון מה שמוצג זה העלאת הטורים בזמן הורדת הילוך בכדי שלא תהיה מכת התנגדות בלימה מהגיר וההילוך היכנס ביתר קלות.

וזה בעיקר טוב בסיבובים כדי שהרכב לא יקבל זווית.

רק עכשיו הבנתי מה התכוונתם לנהגי ראלי ורגל שמאל חחח בלבלתם דברים סתם.

עוד תשובות פה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe

נהגי פורמולה מקצועיים משתמשים ברגל שמאל בבלם כי הדוושה שם קשה כמו המצמד, ובכלל אי אפשר להשוות ישיבה ונהיגה בפורמולה לנהיגה ברכב

רגיל, אז אם שומאכר עושה את זה כנראה שאתם לא צריכים לעשות את זה, כל עוד אתם לא נוסעים בפורמולה ומנסים לגרד את מאיות השניה.

סתם בשביל הקטע,

אם בא לכם לנסות עוד שטויות:

פורסם

הסיני הזה ממש אבל ממש מטומטם וחבל שהוא הורס את הגיר של המיני קופר שלו!!!

היה לי מקרה דומה בחורף שנסעתי לחרמון נכנסתי לשלולית שכיסתה כמע חצי אוטו והרטיבה לי את כל המערכת של הקלאץ'

אז ככה שלא יכולתי להעביר הילוכים כרגיל.

מצב כזה מאוד פשוט !!!

מכניסים לראשון כשהאוטו מכובה לוחצים פול גז ומתניעים !!!

אחר כך בשביל להעביר הילוך אתה צריך לדלג כלומר מ 1 לשלישי ...

בשביל להוריד אותו עיקרון!!!

מזל שהיה לי את כביש 6.

בבוקר המים התנקזו והכל הסתדר.\

ונוהגים באוטומט ברגל ימין בלבד !!!!!

טגןן בולמים בימין בלבד!!!!

פורסם

!

אחר כך בשביל להעביר הילוך אתה צריך לדלג כלומר מ 1 לשלישי ...

בשביל להוריד אותו עיקרון!!!

למה צריך לדלג?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים