תופעות מדאיגות עם מדפסות הזרקת דיו של קנון - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תופעות מדאיגות עם מדפסות הזרקת דיו של קנון


dor123

Recommended Posts

יש לי מדפסת הזרקת דיו של קנון דגם iP5300.

אף על פי שבמובנים רבים היא מתעלה על רוב מדפסות של תקופתה, ואולי גם כמה מהדגמים הנוכחיים, יש לה חסרונות שמדאיגים אותי לאור היתרון הענקי והעיקרי של הדגם שלי ואולי מדפסות דומות אחרות של קנון, על אלו של HP: אורך חיי המדפסות (המדפסת שלי נמצאת אצלי כבר יותר משנתיים שלוש בערך ועדיין נראת ומתפקדת כחדשה, ובמהלך הזמן הזה, רוב דגמי ההזרקת הדיו של מפסיקים לתפקד, גם אם משתמשים במחסניות מקוריות לכל אורך חיי המדפסת [מנסיון עם מכשיר משולב של פוטוסמארט שיש לאמא שלי, שדפים החלו נתקעים קבוע בהדפסה מהירה, ועוד נסיונות עבר עם דסקג'טים ואופיסג'טים שראיתי]).

החסרונות שיש במדפסת שלי הם:

כיול נייר אוטומטי דורש שימוש במדיית כיול יעודית (שני דפים מסוג זה נדרשים במהלך הכיול) בעוד שב- אפשר להשתמש בדף אחד של נייר רגיל.

כיול נייר ידני מסובך וארוך בהרבה מבמדפסות הלא משולבות של HP, ודורש (גם אם משתמשים בדף אחד לשני עמודי כיול, משני הצדדים) יותר מעשרה דפים.

המדפסת שלי (כמו גם שאר הדגמים של קנון, משולבים או לא, לפי מה שראיתי באתר שלהם) לא יכולה להדפיס על שקפים, ואין חיישן נייר אוטומטי להדפסה על מדייה לא רגילה (קנון נותנת עדיפות על מדייה להדפסת תצלומים מאשר מדייה משרדית או יומיומית). כמו כן בכלל מגוון אמצעי הפלט הזמינים לקנון הוא מועט בהשוואה ל-HP וכולל בעיקר ניירות צילום.

כמוכן, לאחרונה נודע לי כי הדגמים החדשים של קנון (גם המתקדמים והיקרים שבהם) איטיים בהרבה מהדגם שלי ובכלל בהדפסת טקסט בשחור ובצבע (טיוטה), יחסית למהירות הסטנדרטית להזרקת דיו כיום (ש-HP מהווה דוגמא)(מהירות בדר"כ פחות מ-10 דפים בדקה בהדפסת שחור לבן באיכות טיוטה).

כך שאם אני ארצה שהתחזוקה שלה קלה יותר ייתכן שאאלץ בלית ברירה לעבור ל-HP, והבעייה היא שברוב המדפסות שלה נדרש כיול (אפילו אם אוטומטי) כל פעם שמחליפים מחסנית, ובמקרה של הפוטוסמרט שפוטרת בעייה זו, אם ראש ההדפסה הלך (גם ובעיקר אם בגלל סתימה שניקוי אוטומטי לא פותר אותה, וניקוי עם מטלית היה יכול לפתור, נדרש להחליף את המדפסת כולה, לא כמו במדפסת שלי, בה ראש ההדפסה הוא נשלף.

כמו כן, אורך חיים ממוצע של הזרקת דיו מתוצרת HP הוא קצר בהרבה משל קנון.

כך שאינני יודע במה אפשר לבחור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לך

שמע, זה לא כזה מסובך, בעצם :) .

ראשית, לכל חברה יש דגמים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות,

לדוגמה, דין 4500 לא כדין 6500 , שכן האחרונה טובה

בהרבה. לבטח יש הקבלה גם אצל קאנון.

לעצם העניין, עדיף ( בייחוד ברמת המחירים שיש היום ) לעבוד

שנתיים ובכיף ( יחסי ) עם - לפי מה שאתה מציין,

מלהתייסר 4 שנים עם קאנון :lol: ( שוב , לפי מה שציינת ).

לצורך העניי זה יכול להיות גם להיפך.

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נשבעתי שאני לא קונה יותר מדפסות של אחרי שגם ה-6500A שלהם התקלקלה קצת אחרי תום האחריות.

הסיבה היחידה שנשברתי וקניתי את ה-8500A היא שהם נתנו 3 שנות אחריות, ולא מצאתי אחרת עם הפיצ'רים שאני צריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למזלי, אני התקשרתי היום לקרט המייצגת את קנון בארץ, כדי לשאול האם אפשר להתעלם מהדרישה של הדריבר של המדפסת להשתמש בנייר פוטו מט (מדיית הכיול המיוחדת) במהלך הכיול האוטומטי של המדפסת ולהשתמש בנייר רגיל, והם אמרו שאפשר (כמובן שעדיין צריך לשים שני דפים ואסור על דף אחד להדפיס את שני עמודי הכיול משני צידיו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שאתה קצת נסחף. קודם כל המדפסות של הן באמת זבל שלא ראיתי כמוהו שנים. המדפסות האלה מיוצרות עם תכנון להתקלקל ואין שום דרך לתקן אותן. לא מספקת חלפים או מדריכי שירות.

בכל מקרה, צריך להשתחרר מהמחשבה שאתה קונה , מה שאתה קונה בעצם זה מחסניות דיו. עלות המדפסת היום היא מגוחכת. מה שעוד יותר מגוחך זה עלות הרכיבים כמו רשת אלחוטית או הדפסה דו צדדית שעולים ליצרן אולי 10$ ולצרכן הבדל של 200-300 שקלים בין כל דגם. למי שקנה עם שלוש שנים אחריות, אתה פשוט שילמת על שתי מדפסות מראש. אם היא תתקלקל הרווחת, אם לא, היית בזמן הזה יכול לקנות שתי מדפסות חדשות ולקבל גם מחסניות חדשות איתן.

בכל מקרה, אם אני מבין נכון הקנון עדיין עובדת, אז מה הבעיה? כמה פעמים אתה כבר מחליף מחסניות שעניין הכיול הוא כל כך בעייתי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

momi2010: במדפסת שיש לי, אין צורך לבצע כיול בעת החלפת מחסנית, כיוון שראש ההדפסה נפרד מהמחסניות.

אולם גם אז, כל כמה חודשים צריך לבצע כיול על מנת לקבל את האיכות הטובה ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...