שאלה לגבי קניית HD חדש בסכום 1K - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי קניית HD חדש בסכום 1K


kaywolfson

Recommended Posts

שלום.

הייתי רותה לדעת בבקשה מהו ההבדל בין SATA 3 לSATA 2 (אני יודע על זה שSATA 3 = SATA 6.0GB/S אך אני פשוט לא מבין למה הוא לא מעביר בכזאת מהירות כפי שמצויין). האם התקנה של הWINDOWS על SATA 3 ב-RAID0 תגביר את מהירות הפעולה של הWINDOWS? זה יעשה אותו מהיר יותר? האם משתלם לעשות את כל העבודה הזאת והכסף המושקע בכדי שתיהיה מהירות גבוהה יותר?

ניסיתי לקרוא על כך באינטרנט, אבל כל פעם שאני מתחיל לקרוא משהו אני נתקע במושג אחר שמחזיר אותי כמה צעדים אחורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התשובה פשוטה- דיסקים קשיחים לא מגיעים למהירויות הללו, כלומר הממשק לא מגביל אותם ולכן (ומן הסתם) שרוחב פס גדול יותר בממשק החיבור ללוח לא יתן שום תוספת ביצועים. ב- לעומת זאת הביצועים הרבה יותר טובים והממשק כן מגביל בחלק מהמקרים. במילים אחרות- הדיסק לא מעביר במהירות של הממשק (SATA 6.0Gb/s) כי זו המהירות של הממשק ולא המהירות של הדיסק הקשיח (אשר איטית משמעותית).

לשאלתך השנייה- אם זה Windows או כל דבר אחר שתתקין, לא תקבל שום תוספת ביצועים מעצם העובדה שהדיסק הקשיח (בין אם הוא בעצמו בממשק SATA 6.0Gb/s או לא) מחובר לממשק SATA 6.0Gb/s. שני כוננים ב-RAID0 עם בקר סביר יתנו ביצועים טובים יותר בקצבי העברה מתמשכים אך לא יתנו שום תוספת ביצועים בזמני הגישה (אפילו יגרעו מעט תאורטית). אז לא, למערכת ההפעלה שנהנית בעיקר מזמני גישה RAID0 לא יתן שום דבר מועיל ואילו ממשק SATA 6.0Gb/s לא יתן כלום (לא למערכת ההפעלה ולא בשום ישום אחר מהסיבה שציינתי קודם שהדיסק הקשיח אינו מספיק מהיר בלי קשר לממשק שאליו הוא מחובר).

אם אתה מחפש נטו שמערכת ההפעלה תרגיש הרבה יותר טוב אז מה שאתה מחפש זה ולא דיסק קשיח ב-RAID או בממשק טוב יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב-1000 שקלים ואף פחות יש אחלה , למרות שלא המלצתי שיקנה אלא רק אמרתי שבשביל מערכת ההפעלה זה יועיל הרבה.

וכמו שאמרתי קודם RAID0 לא יתן שום דבר למערכת ההפעלה, אז אתה יכול להעדיף את זה אם מתחשק לך אבל זה לא אומר שזה יתן משהו בפועל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות, עזרתם לי הרבה.

כרגע אני חושב שאני אשאר עם מה שיש לי, מאחר ואם SATA 6.0GB/S לא נותן לי תוספת ביצועים אין לי צורך בSATA 3.

לגבי כונני ה-, אני מעוד מעוניין לגביהם אבל קראתי מספר מאמרים שאמרו כי בזמן של קפיצת חשמל פתאומית או הפסקת חשמל יכול כל המידע להימחק ממנו ולכן יש צורך בסוללה, ואני פשוט השקעתי כבר הרבה מכספי במחשבים ולהוציא עוד 2000 שקל זה פשוט יותר מידי בשבילי :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...