האם בחירת נתב 1Gb היא הנכונה עבורי [פרטים בפנים] - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם בחירת נתב 1Gb היא הנכונה עבורי [פרטים בפנים]


ksn1981

Recommended Posts

שלום לכולם,

לניהול עסק:

- מחשב "ראשי" מחזיק מסד נתונים..

- מחשב "משני" ניגש גם הוא למסד הנתונים (כמובן בתנאי שהראשי דלוק)..

- שני המחשבים אמורים להיות מחוברים לאינטרנט..

- ומדפסת (רשת) משותפת לשניהם..

- אני מעוניין בתקשורת מהירה (1Gb) ואמינה..

[לא יהיה לי אף שימוש ב-WiFi וכל החיווט הוא Cat.6 מסוכך FTP].

----------------------------------

ההיגיון גורם לי לחשוב על SWITCH (במיוחד שאני לא צריך WiFi בכלל!)..

מתג 1Gb שמצאתי עולה יותר מפי 1.5 מנתב 1Gb, מה עוד שלנתב יש FireWall ו-DHCP שיחסוך התערבות המחשב הראשי בגישה לאינטרנט ולמדפסת.. ואולי גם יתרונות נוספים..

הנתב המדובר הוא TL-WR1043ND שלא זר לי (יש לי גם בבית).. ולאור זה שיש לו כל כך הרבה יתרונות אלחוטיים שלא יהיו בשימוש אף פעם, אני שואל האם השיקול שלי עדיין נכון?

תודה רבה לעוזרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הswitch של גיגה ממש לא זול למרות אבל אני די בטוח שמרווחים עליו טוב. בשביל לעשות switch גיגה קונים ג'וק, כמה מחברים ושמים אותם על PCB . אתה אומר לswitch לעבוד בdefault ונגמר הסיפור. בשביל לעשות נתב זה לא כזה קשה כשיש לך switch אבל אתה צריך לתכנת מעבד בשביל זה.

לקחת switch של גיגה ולחבר לנתב פשוט של 100 מגה זה הגיוני אבל אני לא בטוח כמה תחסוך בזה בעיקר אם תקנה את שניהם. אתה יכול פשוט לקנות switch גיגה ולמצוא איזה נתב פשוט בחינם באגורה או לקבל מבזק. הנתב יטפל בכל מה שקשור לאינטרנט (זה לרוב רמת ה IP מחוץ לסגמנט) והמחשבים ידברו דרך הswitch . בגדול היתרון הגדול של נתב גיגה שהוא עובד בקצב מקסימאלי של 125MB לשניה שמאפשר לך לעבוד במהירות של הדיסק הקשיח. ההבדלים בזמני התגובה זניחים ביותר אלא אם כן אתה מחפש זמני תגובה במיקרו שניות . ממסדי נתונים גם ככה צריכים לעבד SQL אבל היום זה לא כזה נורא. אם יש רק צרכן אחד לממסד נתונים זה לא כזה נורא אבל תלוי מה אתה מעביר. סרטי 1080P אפשר לראות גם ברשת של 100 מגה .

יש גם נתבים עם . אם הבנתי נכון אם מתקינים עליהם DDWRT אפשר אפילו לשים את הממסד נתונים על הנתב כי זה סוג של לינוקס(תקנו אותי אם אני טועה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה..

- בממיוחד ושמדובר בעסק, לא הייתי מהמר על פיתרון "תוצרת הבית"..

- פיתרון של שלושה מכשירים (מודם+נתב+מתג) לא יתאים לי אסתטית..

1. אני לא יודע למה, אבל אני לא אוהב את הרעיון של משולב מודם.. חשבתי שיהיה לי מודם מבזק, אליו אחבר מתג/נתב 1Gb משלי.. הגיוני?

2. הפרש המחירים בין מתג/נתב 1Gb זניח עבורי.. אבל.. יתרונות הנתב האלחוטיים כלל לא יהיו בשימוש.. אז האם אני מתבלבל או שעדיין ישנן יתרונות לנתב?

אני מדבר על זה שהמחשב המשני יתחבר לאינטרנט/למדפסת ללא תלות במחשב הראשי.. לשני המחשבים ולמדפסת יהיו הגדרות "אוטומטיות".. ההגדרות והפעולות ישבו בנתב ללא תלות במחשב/ים.. יהיה לי FireWall על הרשת.. אולי עוד..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...