זיכרונות ל-OC עבור פלטפורמת SB - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זיכרונות ל-OC עבור פלטפורמת SB


ksn1981

Recommended Posts

i5-2500K @ P67.. המעבד הולך לעבור OC.. הבנתי שהזיכרונות לא חייבים.. ואני שואל, מה אם כן?

- הולך להעלות את המתח ( לא יותר מ-1.65V).. אז ככל שאקנה עם פחות, ייתן לי יותר "מרווח" ל-OC..

- הולך להעלות את התדר.. אז ככל שאקנה עם יותר, ייתן לי נקודת התחלה טובה יותר..

- הולך להוריד את התזמונים.. אז ככל שאקנה עם פחות ייתן לי נקודת התחלה טובה יותר..

זה נכון? זהו? אין יותר שיקולים?

למעבד דואגים לקירור הולם מה לגבי הזיכרונות?

אני יכול לחשוב על מעבד מומהר.. אבל מה ייתן לי OC לזיכרונות?

תודה רבה לעונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בפלטפורמת SB המעבדים היחידים שיכולים לעבור OC הם מעבדים עם מכפלה פתוחה.

כשמבצעים OC למעבד עם מכפלה פתוחה ה-OC מתבצע על-ידי העלת המכפלה וכוונון המתח של המעבד בהתאמה. הזכרונות ותדר הבסיס של המערכת לא מושפעים ולכן אין שום משמעות לזכרונות מהבחינה הזאת ואתה לא צריך לחפש מיוחד.

אם היית מבצע OC על-ידי העלת תדר הבסיס אז כתוצאה גם תדר הזכרונות היה מושפע ובמקרה כזה אם רוצים שהזכרונות לא יגבילו יש לחשב לאיזה תדר הם יגיעו ב-OC המרבי שהמערכת יכולה להגיע אליו, ואז לקנות שנבדק כעובד בצורה יציבה בערכים האלה.

אני בכלל מציע לך לא לשחק עם התדר והתזמונים של הזכרונות מכיוון שאין לכך כל השפעה בפועל. כמו כן, בפלטפורמת SB אל תעלה את מתח שהזכרונות (במקרה שאתה מכן משחק עם התדר והתזמונים) מעל 1.55V.

לגבי מה ששאלת, התשובה היא בגדול לא. הנתונים שבהם נמכר (וכל רכיב למעשה) הם הנתונים שבהם נבדק הזכרון כעובד בצורה יציבה. ברגע שאתה עובד עם הזכרון בנתונים שונים הרי שלא ניתן לחזות בוודאות עד כמה אותו רכיב יוכל להגיע ב-OC. זה שרכיב מתחיל בערך שקרוב יותר לערך שאתה מחפש לא מבטיח כלום, אם כי בדרך כלל כששיעור ה-OC קטן יותר אפשר להגיד בצורה גסה שיש יותר סיכוי להגיע לערך היעד. בכל מקרה, זה כאמור לא ממש משנה לפלטפורמת SB, וכמו שאמרתי, אני ממליץ לך בכלל לא להתעסק עם זה כי שיפור כלשהו בפועל לא תרגיש (רק במבחני ביצועים סינתטיים).

ותערוך בבקשה את הכותרת כך שהיא תהיה מעט יותר אינפורמטיבית, לדוגמה ל-OC עבור פלטפורמת SB. תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכותרת שונתה.. תודה לך About:blank :)

אני יורד מעניין ה- OC לזיכרונות.. אבל אני חושב לקנות באותם תדר ומתח מומלצים אך עם תזמונים נמוכים יחסית.. וקשה לי לכמת את ההבדלים..

הרבה נאמר פה על חוסר השפעה (מורגשת) לתדר ולתזמונים של .. ואני לא מרגיש בטוח לגבי זה שאין מישהו/משהו (מעבר למבחנים סינתטיים) שאמור "ליהנות" מזה.. אני נוטה להאמין שמדובר בעצה שהמניע שלה הוא חיסכון בהוצאה הכספית ואולי לאחרים שמוכנים לשלם "טיפה" יותר יהיה מה להרוויח מזה.. לא כך?

כמו בהרבה דברים בחיים, תמורה ומחיר הם לא ביחס ליניארי ("שלם פי X וקבל פי X").. תמיד ישנו מחיר מסוים שנותן תמורה "הוגנת" ולאחריו כל תוספת למחיר תיתן לך פחות תמורה.. אם נתרחק מאותה קבוצה קטנה של אנשים שמוכנים (או צריכים) להוציא פי 2 בשביל לקבל עוד 5%, אני חושב שישנם עוד מקומות שניתן לרכך בהם את ההמלצות הרווחות בפורום (לא שאני בא בטענות נגד האנשים המקסימים פה).. לפחות בעניין נפח הזיכרונות המומלץ (מניסיון אישי)..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה הזה ממש לא מדובר על שולי עקומת תמורה-מחיר. אלא פשוט בעבודה שאין לתדר ולתזמונים השפעה בפועל על העבודה עם המערכת.

כשאתה קונה זכרון, הכי חשוב לדאוג לנפח מספק, כל השאר ממש לא רלוונטי והוצאה כספית על זכרון בעל נתונים טובים יותר היא מיותרת. אחוזי "שיפור" בודדים אולי תראה במבחני ביצועים סינתטיים, בפועל לא תבחין בשום יתרון. במשחקים לא תקבל יותר FPS, בקידוד זמן הפועלה לא יתקצר בעשרות שניות ולכן כל כך חבל להשקיע בזכרון יקר. אף פעם לא עשו OC לזכרון רק לשם ביצוע OC לזכרון. בפלטפורמות שבהן לא היה מעבד עם מכפלה פתוחה הזכרון עבר OC כחלק מהתהליך ה-OC של המעבד שהוא המטרה לשמה בוצע ה-OC ובגלל שבמצב כזה יש הרבה גורמים שמגבילים, אם רצית לוודא שהזכרון לא יהיה זה שיגביל אותך היית קונה שנבדק כעובד בצורה יציבה בנתונים (או כמה שיותר קרוב אליהם) שבהם חישבת שהוא יעבוד תחת ה-OC המתוכנן.

באמת שעדיף לך לחסוך את הכסף או להשקיע אותו ברכיב אחר שייתן לך תמורה ביישומים שבהם תשתמש מאשר לקנות בתדר גבוה או עם תזמונים נמוכים.

אל תשכח כמובן להקפיד לקנות במתח של לא יותר מ-1.57V ואני פשוט ממליץ לקנות בתדר 1333/1600 במתח של 1.5V.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...