בקשה להמלצה עבור DSLR - השאלון בפנים - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בקשה להמלצה עבור DSLR - השאלון בפנים


Mike_IL

Recommended Posts

מה התקציב הכולל למצלמה, עדשה, וכרטיס זכרון? ש"ח 5,000

האם אתה מתכוון לקנות עם אותו תקציב גם ציוד נוסף (עדשות נוספות, פלאש וכו')? מצלמה, שתי עדשות, סוללות, כרטיס (למעט SD)

האם לאחר הקנייה הראשונית יש לך כוונה לרכוש בהמשך ציוד צילום נוסף (עבור מצלמת ה-DSLR)? אם כן, איזה סכום בשנה אתה מתכוון להקצות לכך? ' כ- 1000 - חצובה, פלאש, פילטרים, עדשות, תיק, כרטיסי שאינם SD

האם יש לך נכונות לקנות ו/או ציוד משלים בשוק היד שניה? כן, תיק, חיצוני, חצובה, פילטרים (לא עדשות)

האם יש לך ציוד קודם ממצלמת DSLR או ממצלמת SLR פילם? אם כן, פרט כן, מצלמת פילם CANON EOS5000 , עם עדשה 38-76mm ומכפיל

אילו נושאים אתה מתכוון לצלם? באילו תנאי תאורה - בעיקר באור יום או גם בתנאי תאורה חלשים יותר? פורטרייט, מאקרו ( תאורת חוץ), נופים, ארועים (אנשים זזים, תאורת פנים)

האם אתה מתכוון לצלם מרחוק? ציפורים במעוף? חרקים מקרוב? כן, אך מעט

האם אתה מתכוון לצלם ספורט? אם כן, איזה ענף ובאילו תנאי תאורה? לא, ילדים - כן..

האם אתה מתכוון לצלם פורטרטים? כמה חשוב לך לקבל עומק שדה מצומצם? הרבה פורטרייטים, בעיקר בתאורת פנים, טווח הנושא יהיה עד 3 מטר, לכן, להבנתי, עדשות מיוחדות לאורך מוקד מצומצם לא יתנו תוספת משמעותית בטווחים אלו לעומת עדשות רגילות

האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? בדף הזה תוכל לקרוא על ההבדלים בין צילום ללא , צילום עם ישיר וצילום עם פלאש חיצוני (ישיר ומוקפץ) כן אור פלורסנט. קניית הפלאש תיבחן בהמשך

האם יש לך נכונות לצלם באור חלש עם חצובה? לידיעתך, חצובה הכרחית לצילום נופים ליליים. העלות של חצובה בסיסית נעה בין 200 ל-400 ש"ח, ושל חצובת שולחן בין 50 ל-150 ש"ח יש נכונות , לא מתכוון לקנות בשלב הראשון, אך חשבתי על חצובת הגורילה, כחצובה ראשונה אפשרית

האם יש לך נכונות לצלם עם פלאש חיצוני? לידיעתך, פלאש חיצוני מאפשר לצלם בקלות תחת תאורת חדר - ללא מריחות תנועה כתוצאה מרעידות היד או תנועה בנושא, ועם תוצאות הרבה יותר מחמיאות מאשר עם פלאש פנימי. העלות של פלאש כזה יד שניה נעה בין 400 ל-600 ש"ח או 1000 עד 1200 ש"ח לפלאש חדש יש כוונה, הצורך יתברר לאחר קניית המצלמה

האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? בדף הזה תוכל לראות שמדגימות את ההבדלים בין צילום ללא פלאש, צילום עם פלאש ישיר וצילום עם פלאש חיצוני (ישיר ומוקפץ) כן, למשל צילום של תינוק בתאורת פנים. כנראה לא אשתמש בפלאש כדי לא להמם אותו :)

האם אתה משתמש כיום במצלמה דיגיטלית אחרת? אם כן, מה חסר לך בה? משתמש ב- Canon sx10is סה"כ מרוצה.. חסר - צילום בתאורה נמוכה עם היד - כשנדרש ISO גדול או שווה ל- 400, חסר עומק מוקד מצומצם בצילום, קושי להגיע לתחום דינאמי רצוי (גבוה בד"כ) כך שהתחום הדינאמי יחושב עפ"י הרקע ולא עפ"י מוקד הצילום, צילום לילה - גם בחשיפה ארוכה מתקבל רעש. יש לי תחושה כי חלק מהבעיות , למעט עומק מוקד ותחום דינאמי, ניתן לפתור עם חיבור פלאש חיצוני למצלמה

האם אתה מתכוון להדפיס את התמונות או לצפות בהן על גבי מסך? אם הראשון, מהו גודל הנייר המקסימלי שאתה מעריך שתרצה להדפיס? לרוב צפייה דרך מסך, הדפסה הכי גדולה - 40/30 כפול, כלומר 80/30

מהו טווח העדשה (או העדשות) במ"מ שחשוב לך? המאמר הזה ייתן לך מושג לגבי לגבי הטווחים השונים לא יודע לומר

האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? CANON רגיל עוד מסדרת ה- PowerShot , תמיכת תוכנות, כמו חיבור פאנוראמיות עם PHOTOSTICH והעדשה הקיימת ממצלמת ה- פילם הישנה

אילו מן התכונות הבאות קריטיות לך, אילו חשובות ועל אילו אתה יכול לוותר:

קצב אש גבוה - ציין את כמות התמונות המקסימלית לשניה שדרושה לך (3, 4, 5 או יותר) 4

צילום רצפים ארוכים מ-5 מבלי שהמצלמה תעצור כדי לכתוב את התמונות לכרטיס‏ לא

מייצב תנועה מובנה במצלמה (שעובד עם כל העדשות) מול מייצב תנועה בעדשות (שמייצב גם את התמונה בעינית). על ההבדלים בין שתי השיטות תוכל לקרוא כאן

לא יודע

עינית גדולה במיוחד לא יודע

תצוגה חיה (צילום באמצעות מסך ה-LCD במקום בעינית). האם אתה מתכוון להשתמש בתצוגה החיה כדי לצלם נושאים בתנועה (כגון אנשים או בעלי חיים) או נושאים דוממים כשהמצלמה על חצובה (כגון נופים או צילומי מקרו)? ארצה מאוד תצוגת LCD , אפילו עם מסך מפרקי

נקודות פוקוס מוצלבות נוספות למרכזית לא יודע, היום אני עובד עם המרכזית, אבל הבעיה בכך היא למצוא את איזון הלבן כשהנושא אינו במרכז - לכן נקודות פוקוס נוספות כנראה חשובות , לא אדע עד שלא אתנסה

פנס עזר לפוקוס באור חלש (AF assist)‏ כן

עדשות עם מנוע פוקוס שקט כן - חשוב לצילום הוידיאו

אפשרות לגריפ לא חשוב בכלל

מסך מפרקי כן - נוח לי לעבוד איתו

מצב צילום ווידאו. שים לב שרוב מצלמות ה-DSLR לא כוללות מצב ווידאו, והמעטות שכן מוגבלות בד"כ לצילום ללא פוקוס אוטומטי חשוב מאוד

כמות פיקסלים. הקשר בין התכונה הזו לבין איכות תמונה רופף למדי ולכן עדיף להתעלם ממנה 10Mpx ומעלה יספיק

יצרן. גם התכונה הזו לא מעידה על איכות המצלמה. ישנן לפחות 8 חברות שלא כדאי לפסול על הסף - קנון, ניקון, , אולימפוס, פנטקס, , פנסוניק ופוג'י כבר אמרתי שמעדיף קנון

אחריות יבואן רשמי מול יבואן אפור עד עכשיו הייתי עם הרשמי, והייתי צריך 3 תיקונים בפרק זמן שהחלפתי 4 מצלמות, ב- 10 שנים האחרונות.

תכונות אחרות עמידות לתנאי מזג אוויר משתנים - טפטוף, שלג, חום, חול - אבק)

- יתכן כי בשלב הראשון אבחן לרכוש חצובה ופלאש חיצוני עבור ה- SX10IS ורק בשלב מאוחר יותר לרכוש DSLR. בכל מקרה - ארצה שתהיה תאימות.

- אשמח לעשות שימוש במכפיל ובעדשה הקיימים ממצלמת הפילם הישנה - 38-76 מ"מ (נתונים לא הכי, אבל זה מה יש)

- המצלמה מיועדת לי ולאישתי - אז עדיף שתהיה פחות מאסיבית (אך מספיק קשיחה)

- תכונות מיוחדות:

צילום פאנורמי

צילום SUPERMACRO

צילום וידיאו עם פוקוס משתנה

צילום סטילס תוך כדי תילום וידיאו - יתרון גדול

צילום מהיר - מעל 2 לשנייה, עדיף 3. לא חושב שצריך יותר מ- 4.

תודה על השאלון המקצועי, שמחתי לענות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? CANON בגלל שאני רגיל מסדרת ה- PowerShot , תמיכת התוכנות, כמו חיבור תמונות פאנוראמיות עם PHOTOSTICH והעדשה הקיימת ממצלמת ה- פילם הישנה

אין קשר כמעט בין powershot לסדרת ה-DSLR, העדשה הישנה שלך לא שווה יותר מדי - ואת זה אני אומר בעדינות.

יש כאלו שאומרים את זה באופן פחות עדין ---

"This is the most dreaded of the dreaded canon kit lenses. Not many people have heard of it even, and it only ever saw light of day as part of a kit with either the EOS 5000 or EOS 3000."

או לסיכום - אין לך סיבה להנעל על קנון, במיוחד שהיום לניקון יש הרבה מאוד מה להציע בתקציב שלך. זאת במיוחד שמהדרישות שלך עולה צורך לצילום בתנאי תאורה ירודים.

בכל מקרה - אם ומסך מפרקי הם "עושי עסקה" בשבילך ואתה ממש רוצה קנון - יש את ה-60D, אולם תביא בחשבון שהיא מחוץ לתקציב שלך אם אתה מוסיף עדשה (אני ממליץ לך לא להסתמך על העדשה הישנה שלך). ה-60D נופלת מהניקון המקבילות בתנאי תאורה ירודים ואין לה את הגוף הקשוח של ה-50D (שהייתה יקרה יותר).

מבחינת ניקון - אתה יכול "להסתפק" ב-D3100 שתשאיר לך הרבה תקציב פנוי ועדיין תיתן לך איכות תמונה מצוינת, היא פחות מסיבית ומקצועית לתפעול מה-60D. ה-D5000 הוותיקה מציעה איכות תמונה טובה עוד יותר ומסך מפרקי, אבל מצב יחסית בינוני המחיר הנוכחי שלה מאוד נוח. עדיין ניתן למצוא (לפחות על הנייר) את ה-D90 הוותיקה ב-3000-3500 ש"ח לגוף, חיישן דומה ל-D5000, ללא מסך מפרקי אולם תפעול מקצועי יותר, מצב הסרטה פרימיטיבי. עם הניקונים תוכל גם לרכוש את ה-18-105 המאוד וורסטלית ואם תוסיף עוד קצת גם את ה-50/1.8 שתהיה מאוד אפקטיבית לפורטרטים.

ה-D7000 עם גוף קשוח, תפעול מקצועי ואיכות תמונה מעולה - מעל התקציב שלך. אין לה מסך מפרקי.

בכל מקרה - עמידות ללחות אינה מושלמת בלי עדשה מתאימה (ויקרה).

סוני - A580 נופלת בתקציב שלך. איכות תמונה מהטובות ביותר שיש בקטגורית ה-APS-C, מסך מפרקי, מצב טוב. נציגות בארץ דלה, קשה יותר להשיג עדשות, חיבור מבזק לא סטנדרטי (שטויות של מינולטה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה,

בהחלט לא ננעל על canon, אבל למיטב ידיעתי הם בין היחידים בשוק שמציעים היום מצב הסרטה מתקדם , כמו ב- 550d של קנון.

- הסרטת וידיאו איכותי - היא פרמטר שחייב להיות כלול. אני מאוד מרוצה מההסרטה ב- SX10IS (אפילו שזה ללא HD), רק חבל שהביצועים ירודים בתאורה נמוכה.

העדשה הישנה שלך לא שווה יותר מדי

- אין בעיה - מוותר.

כל מקרה - אם ומסך מפרקי הם "עושי עסקה" בשבילך ואתה ממש רוצה קנון - יש את ה-60D, אולם תביא בחשבון שהיא מחוץ לתקציב שלך אם אתה מוסיף עדשה (אני ממליץ לך לא להסתמך על העדשה הישנה שלך). ה-60D נופלת מהניקון המקבילות בתנאי תאורה ירודים ואין לה את הגוף הקשוח של ה-50D (שהייתה יקרה יותר).

- בכמה הפרש מדובר? טרם עשיתי סקר שוק מסודר לכל חלק בנפרד, אז אם צריך - יהיה אפשר להוסיף לעדשה.

עם הניקונים תוכל גם לרכוש את ה-18-105 המאוד וורסטלית ואם תוסיף עוד קצת גם את ה-50/1.8 שתהיה מאוד אפקטיבית לפורטרטים

18-105 - מצוין, עבדתי איתה קצת על ה- D80 של ניקון.

בכל מקרה - עמידות ללחות אינה מושלמת בלי עדשה מתאימה (ויקרה).

אני התכוונתי לטיפטוף, למה אתה התכוונת?

פרמטר נוסף - הזמן: אני לא ממהר - יש לי כמה חודשים להיסגר על זה. אז אם יש משהו ששווה לחכות בשבילו - זו גם אופציה.

יתכן כי בשלב הראשון אבחן לרכוש חצובה ופלאש חיצוני עבור ה- SX10IS ורק בשלב מאוחר יותר לרכוש DSLR. בכל מקרה - ארצה שתהיה תאימות

- רציתי שתתייחסו , בין השאר, לעיניין הפלאש: האם ניתן לרכוש בינתיים סביר ל- SX10IS, שבסבירות גבוהה יתאים למצלמה מקצועית בעתיד (בין אם זו תהיה NIKON, CANON, FUJIFILM , PENTAX או אחר?)

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על מנת שמצלמת DSLR תהיה עמידה בפני איתני הטבע היא צריכה להיות בנויה לכך - ז"א להיות עם גוף בעל איטומים רלוונטיים וכמו כן העדשות צריכות להיות אטומות אף הן. אני משער שגם מצלמה לא אטומה תעמוד בפני טפטוף קל, אבל לא הייתי מוכן להתחייב על זה.

בכל מקרה אין כמעט מצלמות בתקציב שלך שממש אטומות וגם לא עדשות. היצרן היחיד שאני מכיר שמייצר עדשות אטומות במחירים סבירים (יחסית) הוא פנטקס, אבל היום גם אין לו גופים אטומים במחיר סביר (בעבר הם יצרו את ה-K200D שהייתה הכי זולה בשוק עם גוף בעל איטומים ובכלל מצלמה נהדרת). ה-A580 מתיימרת להיות אטומה לאבק - אין לי מושג למה כוונת המשורר.

למה חשוב לך להסריט עם DSLR? לא מדובר במלאכה טריוויאלית כמו הסרטה עם מצלמה קומפקטית. הניקון D3100 והסוני A580 מציעים מצב צילום אפקטיבי למדי.

קנון הם מחלוצי ההסרטה ב-DSLR (אם כי ממש לא הראשונים) ודי שולטים בשוק, אבל הם לא השחקנים היחידים בו.

עוד אופציה שלא ציינתי לפני כן - הסוני SLT-A55 שהיא לא ממש DSLR (אין לה עינית אופטית אלא אלקטרונית) ומצטיינת עם תצוגה חיה ומצב טובים מאוד ואיכות תמונה מצוינת (אם כי מעט פחות ביחס ל-A580 כי רק 2/3 מהאור מגיע לחיישן)

לגבי מבזק - אם אתה מעוניין במבזק בעל יכולות TTL - אז הוא יתאים רק ליצרן ספציפי (אבל עדיין יוכל לעבוד עם מצלמות של יצרנים אחרים במצב AUTO או ידני). מצלמות של סוני מאותגרות עם רגלית מבזק ייחודית ולכן דרוש מתאם אם רוצים להרכיב עליהן מבזק סטנדרטי.

אם לא אכפת לך להתנסות עם מבזק ידני - אז ב-50 דולר כולל משלוחה יש את ה-YN-460 המעולה שיתאים לכל עם רגלית סטנדרטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם לא אכפת לך להתנסות עם מבזק ידני - אז ב-50 דולר כולל משלוחה יש את ה-YN-460 המעולה שיתאים לכל עם רגלית סטנדרטית

מצוין, אני אקנה אותו :xyxthumbs:

למה חשוב לך להסריט עם DSLR? לא מדובר במלאכה טריוויאלית כמו הסרטה עם קומפקטית. הניקון D3100 והסוני A580 מציעים מצב צילום אפקטיבי למדי.

היום הטכנולוגיה בשלה להכניס את שני הפיצ'רים למכשיר אחד- וששניהם יהיו טובים מאוד. השאלה מבחינתי איננה למה להסריט ? אלא למה שלא אסריט עם SLR?

מצאתי אתר נחמד שמאפשר , אחרי הכנסת כל הפרמטרים - להתאים לצורך שלך.

http://www.myproductadvisor.com/mpa/camera_/inputSummary.do

להלן התוצאות: מצורף קובץ תמונה (אף פעם לא הצלחתי לצרף כאן בפורומים את התמונה בתוך התגובה עצמה.. :kopfpatsch:)

.jpg

מה שנראה הכי מתאים כרגע הם ה- 60D וה- T3I 600D, גם כן של קנון .

בנוסף, יש שם הצעה של מצלמות מסדרת NEX-5 . בכלל לא שמעתי עליהo - גוף נראה כמו מצלמת קומפקט, ללא עינית, אך עם עדשות מתחלפות.. מישהו מכיר/ יכול להמליץ?

ה- A580 גם היא אפשרות - בסך הכל, גם צריך להתרגל לממשק . מהסתכלות בלבד, זה נראה מתאים. יחד עם זאת יש את החיסרון בתאימות של (הכל מיוחד אצלם (תקנו אותי אם אני טועה או מטעה). כמו-כן, מיקום הכפתורים נראה מאוד לא נוח/ שונה ממה שאני מכיר. אבל כמו לכל דבר צריך להתרגל.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-NEX שייכת לקטגוריה של מצלמות חיישן גדול ללא מראה ועם עדשות מתחלפות. חלוצי התחום היו אולימפוס ופנסוניק, כאשר היום יש בשוק הזה גם את וסוני.

היתרון - גוף קומפקטי, עדשות קומפקטיות, צילום שקט ושאר יתרונות מהעדר המראה.

החסרונות - גוף קומפקטי לא נוח לעבודה עם עדשות גדולות יחסית, מבחר עדשות מצומצם עדיין (אלא אם משתמשים במתאמים), עדיין האוטופוקוס והתפעול בכלל איטיים ומסורבלים יחסית ל-DSLR.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-NEX שייכת לקטגוריה של מצלמות חיישן גדול ללא מראה ועם עדשות מתחלפות' חלוצי התחום היו אולימפוס ופנסוניק, כאשר היום יש בשוק הזה גם את סמסונג וסוני.

OK, אז לא הכרתי את המשפחה הזאת בכלל.

אם כך, בהתאם לפתיחות שקבענו עם הברנדים, ולמשפחת המצלמות הקלות, שעכשיו גם אני מכיר - נכניס לדיון מצלמה של פנסוניק : G2

http://www.dpreview.co.uk/previews/PanasonicDMCG2/page2.asp

יש לה גלאי מעט קטן (4 שלישים), אך עדיין 12mp CMOS,

וידיאו HD 720p,

עדשה 14-140 מ"מ או 14-42 (שקול ל- 28-240 , ו- 28-84 בהתאמה ל- 35 ממ)

מסך מפרקי (מסך מגע - עדיין לא בטוח אם זה טוב או רע..).

עינית אלקטרונית עם 1.4mp .

האם פנסוניק טובים בסטילס כמו בוידיאו? או שעדיף להתרחק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי עכשיו את הקנון 60D. אני קניתי לצרכי בלבד ,לא לצלם איתה תמונות בכלל (אבל פה ושם אני מצלם,יש ידע רב).

קודם כל- מבחינת - היא מושלמת, טובה יותר מה 7D.

מבחינת - לא רעה בכלל, יש לה יתרונות לעומת ה7D , וחיסרונות כמו שהיא איטית יותר בצילום רציף (זה משנה לך בכלל?)

לאחי יש 550D, והיא יותר נוחה ממנה, ל550 אין אחיזה נוחה בכלל ביד, והיא קטנה ממנה.

אם אם תיקח את ה 550 לא תצטער, יש לה אותו חיישן כמו ה 60D וה7D.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה שאלון מטופש. שמישהו יסיר אותו כבר.

נכתב ע"י שוכני פורומים.

שאלה מספר אחת. למה אתה בכלל רוצה DSLR ?

לזוטות -

העדשה הישנה שלך היא לא ייתרון.

גוף פילם אפשר לקנות ב500 ש"ח, החלטה שלך אם זו סיבה מספיק טובה לדבוק בקאנון.

פנס עזר לפיקוס אין בקאנון.

אטימות למזג אוויר תהרוג את התקציב שלך, האם אתה באמת זקוק לה ?

מה הנתון הזה שציינת להדפסות ? מה זה 80/30 ? הדפסת כזה גודל, אתה מפנטז על כזה גודל ? לא ברור.

מה ומה 2 עדשות ואיזה חצובה עכשיו ? קפצת 20 צעדים קדימה. אולי תתחיל במה אתה מצלם ? מה אתה רוצה לצלם ? מה הניסיון שלך בצילום ? מה הנכונות שלך להשקיע וללמוד ?

עוד לא שמעתי על איש שהצורך שלו הוא "2 עדשות, עם אופציה לפלאש".

תתחיל בלהסביר מה אתה רוצה, ומה אתה צריך.

אנחנו נעזור לך לצמצם את רשימת הדרישות שלך למשהו אמיתי שאיתו אפשר ללכת לחנות ולבחון דגמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח הדיון - ממה שהבנתי אתה הולך להרבות בצילומי פנים (interior) בעיקר של ילדים, צילומים משפחתיים/חברים וכד'. אתה לא מתכוון להיות צלם טבע, בע"ח וציפורים וגם לא צלם אירועים, חדשות או ספורט. כמובן שאתה רוצה מערכת (מצלמה+עדשה/ות) עם יכולות מגוונות. אתה גם רוצה יכולת נלוות, אבל אתה צריך את הטופ מבחינה זאת.

עד כאן הדרישות - תקן אותי אם טעיתי.

לידיעתך - מצלמת DSLR, גם קטנה - היא עניין מסורבל יחסית לנשיאה ולתפעול (עם יותר מעדשה אחת ועם מבזק אז בכלל). היא גם דורשת יכולות על-בסיסיות על מנת להוציא ממנה את המיטב.

הדרך הטובה ביותר לדעת אם DSLR היא מה שאתה רוצה, או שאולי אתה מחפש קופקטית איכותית או לחילופין מצלמת חיישן גדול קומפקטית עם עדשות מתחלפות (כגון ה-NEX), היא להתנסות. אם כבר יש לך ניסיון עשיר עם SLR פילם, זה אמור להקל לך על ההתלבטות. אם לא - תנסה להשיג DSLR מחבר לפחות ל-100-200 קליקים לפני שאתה מחליט מה אתה צריך/רוצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה שאלון מטופש. שמישהו יסיר אותו כבר. נכתב ע"י שוכני פורומים

זה השאלון שמתבקשים למלא (מופיע ב- FAQ).

מה הנתון הזה שציינת להדפסות ? מה זה 80/30 ? הדפסת כזה גודל, אתה מפנטז על כזה גודל ? לא ברור.

זו הדפסה באלבום "פאנורמי", ללא כפל באמצע. כמו דף A3 כפול.

עוד לא שמעתי על איש שהצורך שלו הוא "2 עדשות, עם אופציה לפלאש"

פלאש אחד התכוונצתי לרכוש כבר עכשיו עבור ה- SX10IS וקיויתי שתהיה לו תאימות ל DSLR . ככה"נ יהי פלאש ידני (YN460) ולכן בהמשך אקנה פלאש אחר

פותח הדיון - ממה שהבנתי אתה הולך להרבות בצילומי פנים (interior) בעיקר של ילדים, צילומים משפחתיים/חברים וכד'. אתה לא מתכוון להיות צלם טבע, בע"ח וציפורים וגם לא צלם אירועים, חדשות או ספורט. כמובן שאתה רוצה מערכת (מצלמה+עדשה/ות) עם יכולות מגוונות. אתה גם רוצה יכולת וידאו נלוות, אבל אתה צריך את הטופ מבחינה זאת.

עד כאן הדרישות - תקן אותי אם טעיתי.

התרשמתי שיש אי הבנה של הצורך - לוקח את האשמה על עצמי! ולכן אבהיר:

נכון להיום השתמשתי כמעט אך ורק במצלמות פוינט אנד שוט. לאחרונה (כשנה) משתמש בסופרזום SX10IS. שימוש כלל את כל מרחב האפשרויות שהמצלמה נותנת (M AV TV P ) בעיקר בצילומי חוץ בטבע (פאנורמי ומאקרו), צילומי פנים של ארועים ומשפחה )

כיום אנחנו (אני ובחל"תי) רוצים להתקדם - כלומר DSLR . לקחת קורס מקצועי וכ"ו

מה חסר לעומת מה שקיים?

עיקר הפערים, לעומת הציוד שמשמש אותי כיום, הוא בצילומים באור חלש, אז כמו שכתבתי -

צילומים מעל ISO 400

רצון בתחום דינאמי רחב יותר , הן באמצעות RAW והן באמצעות מדידת חשיפה משופרת

שליטה טובה יותר על עומק המוקד

כוח אש - לא ראיתי צורך במעל 3 תמונות לשנייה (אולי מחוסר ניסיון), אלא בעיקר כשניסינו לתפוס פריים טוב של איזה עלה מתנפנף ברוח או ציפור שלא מפסיקה לזוז (אבל זה לעיתים רחוקות)

מטרה: לקנות DSLR שתשמש אותנו לעוד שנים ארוכות - הן לסטילס והן לוידיאו.

ניסיון: לא התנסיתי עם SLR פילם. אבל התנסיתי קצת עם D80, של ניקון - אז אני מאמין שההר לא כזה תלול , במיוחד אם יש רצון עז ללמוד ולהתפתח.

בינתיים אני נעזר הן בהמלצות כאן והן בביקורות של DPREVIEW.COM - והיום הבחירה היא כאילו בין טוב-מאוד לבין מעולה .

עכשיו אני נוטה לכיוון ה- 600D של קנון, המכונה גם T3I.

http://www.dpreview.com/previews/canoneos600d/

למרות שכל אחד מהבאים נראה רלוונטי : - D90 D5000 D3100 60D 550D K-r K-x SLT-A55 SLT-A580 ואפילו G-2 (פנאסוניק) .

אשמח להמלצות שיקחו בחשבון גם את הוידיאו (פעולה שקטה שליטה על בהירות ומיקוד במהלך הקלטה), השקעה ארוכת טווח (לפחות 5 שנים), מחירים (עד 1000 דולר לגוף), תמיכה ושירות בארץ, תפעול נוח ומהיר יחסית (למשל פונקציה ה- A+ בקנון החשים), וכל מי שיש לו אחד הדגמים ומאוד מרוצה (כמו ערוץ 10 צילום והפקות עם ה- 60D)

מקווה שהסברתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההר בכלל לא תלול. רק צריך רצון ללכת כלפי מעלה אחרת אין טעם להתחיל בכלל.

בוא נשים רגע את עניין הפלאש והתאורה החיצונית בצד. זה עולם ומלואו. אלא אם אתה בטוח שאתה רוצה להיכנס לזה.

בהדפסות בגודל הזה רזולוציה כן נכנסת למשחק. מקובץ בודד, אתה צריך רזולוציה של ~ 40 מגה פיקסל. בשביל זה השאלה.

אלא אם אתה נכנס למשחק של מרחק צפיה או אינטרפולציה או פסיפס של קבצים וכו'.

לכן שאלתי האם זה מעוגן במציאות כצורך או שזו משאלת לב.

האם הקומפקטיות של המצלמה חשובה לך ? משקל ?

מצלמות קטנות וקלות יותר (דגמי הכניסה) הן גם זולות יותר, ובאותה כמות כסף תוכל לרכוש חיישן חדש וטוב יותר.

יש לזה מחיר בכמות הכפתורים והגלגלות, ובחלק מהיכולות של המצלמה.

בניקון אין מנוע פוקוס לעדשות הישנות בדגמי הפתיחה. אם אתה חושב שעם הזמן אתה תאסוף לך עדשות ותרחיב את התחביב, מומלץ להתחיל מדרג הביניים ומעלה. (D90)

אין צורך ביותר מ3 תמונות בשניה למי שלא מצלם דרך קבע אקשן (ספורט, מרוצים, כאלה שאתה לוחץ ומקווה שתפסת משהו)

דגמי הביניים הם קנייה ארוכת טווח טובה. (D90, D7000 בניקון, והמקבילות הקאנוניות) הן יספקו אותך להרבה מאוד זמן.

אפשר להתפשר קצת בגוף כדי להשקיע קצת יותר בעדשות. תעשה שיקולי תקציב לאורך זמן.

עדשות הן החלק הארי של ההשקעה הכספית בDSLR, רצוי להבין את זה. הן גם ילוו אותך בהמשך הדרך בניגוד לגוף.

עם זאת, אני ממליץ להתחיל בעדשה אחת כדי להבין טוב יותר מה הצרכים שלך לפני קניות מיותרות.

מאקרו הוא תחום יקר. עדשות יעודיות עולות הרבה. האם אתה מוכן לשלם עליו ? (סדר גודל של 2000 ש"ח לעדשה)

יש פתרונות זולים ל"עניים" אם מעגלים פינות (איכות / פוקוס / נוחות עבודה)

בצילומי פנים בד"כ יש בעיית תאורה, מה שאומר לצלם על ISO גבוה ולהתפשר באיכות, לצלם עם (פנימי או חיצוני), או לקנות עדשה מהירה (צמצם פתוח) ולשלם על כך.

tamron 17-50 תהיה לא רעה, ותשמש אותך גם בהמשך. הפוקוס שלה לא כזה מהיר (אבל אין לך דרישות למהירות פוקוס תובענית), אבל היא גם יחסית לא יקרה כל כך. אני מציע שתתחיל איתה.

אם מוותרים על הצמצם הפתוח, עדשה כללית בניקון יש את ה 18-105 הנהדרת עם טווח מאוד שימושי, או שאפשר להתחיל בעדשת הקיט ולראות מי נגד מי ולדחות את הקניות המאסיביות עד שיהיה לך יותר מושג למה אתה זקוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוכל גם לקנות עדשת קנון 50 ממ 1.8, שעולה גרושים ונותנת תוצאות מדהימות.

אני גם חשבתי לקנות את ה 600D אבל ירדתי ממנה, לא מצאתי שום יתרון על ה 60D (בכלל ה 600 יקרה יותר).

ה 600 כמו ה 550 קטנה יותר, הגריפ שלה לא נוח מנסיון. אחי שעובד חצי שנה עם ה 550 החזיק את ה60 שלי והתלהב מהאחיזה,מהירות, ובכלליות- מוצלחת ותר.

אם הוידאו שלה מעולה?

תשמע,אני צלם ועורך במקצוע שלי(חדשות,הפקות,קליפים ועוד) אני קניתי אותה למטרת בלבד, לא לסטילס- אז תבין לבד את התשובה.

קח בחשבון - לוידאו זה לא כמו מצלמת - צריך לדעת לצלם.אין זום כמו שאתה רגיל, והכל ידני. פשוט הכל (וטוב שככה),

הטמרון 17-50 2.8 באמת טובה, יש לך גם 18-50 2.8 של סיגמא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדפסות בגודל הזה רזולוציה כן נכנסת למשחק. מקובץ בודד, אתה צריך רזולוציה של ~ 40 מגה פיקסל.

33.4 מגה פיקסל עבור 300ppi. אבל אני מסתפק ב 200ppi להדפסה (22.3 מגה פיקסל). וכמו שציינת, לרוב התמונה מורכבת מקולאז' או פאנורמי של 3-4 שכ"א כ- 10 מגה.

האם הקומפקטיות של המצלמה חשובה לך ? משקל ?

חשיבות נופלת לעומת כל שאר הפרמטרים שציינתי. חשובה יותר איכות הבנייה והקשיחות (עמיד לאבק וגשם).

מה שכן, אני נזכר שאישתי ניסתה את 5DMII עם עדשה 24-70 (הכל ביחד קצת מעל קילו) והיה לה כבד זו הסיבה שוויתרנו על ה- 5DMII ;)

בניקון אין מנוע פוקוס לעדשות הישנות בדגמי הפתיחה. אם אתה חושב שעם הזמן אתה תאסוף לך עדשות ותרחיב את התחביב, מומלץ להתחיל מדרג הביניים ומעלה. (D90)

האם לדרגי הפתיחה לעדשות של קנון יש מייצב? תוכל לתת דוגמה למחיר של פתיחה לניקון לעומת ביניים בעדשות?

מאקרו הוא תחום יקר. עדשות יעודיות עולות הרבה. האם אתה מוכן לשלם עליו ?

כנראה שלא, אסתפק בטבעות התיאום.

NEX שייכת לקטגוריה של מצלמות חיישן גדול ללא מראה ועם עדשות מתחלפות.

ירדתי מה- NEX לגמרי

בצילומי פנים בד"כ יש בעיית תאורה, מה שאומר לצלם על ISO גבוה ולהתפשר באיכות, לצלם עם (פנימי או חיצוני), או לקנות עדשה מהירה (צמצם פתוח) ולשלם על כך

OK, איך זה עוזר לבחור מצלמה?

אני גם חשבתי לקנות את ה 600D אבל ירדתי ממנה, לא מצאתי שום יתרון על ה 60D (בכלל ה 600 יקרה יותר)

3 יתרונות שאני רואה ב- 600D על ה- 60D

- קלה ב- 25%

- יש לה ZOOM דיגיטאלי

- אני מניח שהמחיר היקר הוא רק בגלל שהיא יצאה לשוק רק בפברואר השנה ואני מעריך שהמחיר יגיע לרמה של 550D בתוך כמה חודשים - אז היא תהיה זולה יותר

כמו שניתן לראות, ביחס לפרמטרים החשובים באמת - מהירות צילום, איכות הVIEWFINDER , איכות הבנייה ==> ה- 60D באמת עדיפה. אצתרך ללכת לחנות ולבדוק..

אשמח אם מישהו יתייחס למחירים ותמיכה של ציוד שמתאים ל PENTAX/SONY

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. קלה ב 25%? גם מצלמת כיס קלה ב50%, נו אז...? היא קלה כי היא קטנה ולא נוחה ליד, אמרתי לך.

2. זום דיגטילי הוא לא זום. זה קרופ של החיישן, משמע שאתה מקבל זום בדיוק כמו שאתה לוחץ על כפתור "זכוכית מגדלת" בצפייה בתמונה...

רק שבוידאו זה ממש מגעיל, כי הפריים קטן. (עשית פעם זום לתמונה במכשיר פלאפון ישן?)

היא לא תרד כמו ה 550, היא תעלה יותר כי היא טובה יותר מה 550.

במחיר הזה ה 60 עדיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...