Windows XP SP3 נדלק רק אחרי Hard Reset או ניתוק כבל רשת מהמחשב / מודם מהחשמל - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Windows XP SP3 נדלק רק אחרי Hard Reset או ניתוק כבל רשת מהמחשב / מודם מהחשמל


oren

Recommended Posts

שלום רב,

נתקלתי בבעיה מוזרה באחד המחשבים שלי:

כאשר אני מפעיל את המחשב, או מבצע "הפעלה מחדש" לאחר שעבדתי תקין ב- , המחשב עובר את מצב ה- Post, עובר גם את מסך הטעינה של ואז, ברגע שאמור להיות מוצג מסך "ברוך הבא", המסך הופך שחור ורואים את סמן העכבר, ניתן להזיז את סמן העכבר אך לא להשתמש במחשב מאחר וכאמור, המסך שחור.

ניסיתי Ctrl+Alt+Esc כדי להפעיל ידנית את ה- Explorer אך אין תגובה.

ניסיתי Ctrl+Alt+Detele - גם אין תגובה.

רק Hard Reset (אתחול למחשב מלחצן ה- Reset שעל המארז) פותר את הבעיה ומעלה את ה- תקין.

מתוך אמונה שמדובר בבעיית תוכנה, התקנתי מחדש את מערכת ההפעלה ומנהלי ההתקנים, כאשר לאחר כל שינוי הכי קל, אני מבצע הפעלה מחדש למחשב כדי לראות אם התקלה חוזרת.

נשאר מנהל התקן של כרטיס הרשת אחרון חביב להתקנה, לאחר שהתקנתי אותו והפעלתי מחדש את המחשב (וזאת, כאמור, לאחר התקנת מערכת ההפעלה מחדש) שוב אותה בעיה!!!

הבנתי שהבעיה מגיעה מכיוון לכרטיס רשת והחלטתי לנתק את כבל הרשת מהמחשב - באותו רגע מערכת ההפעלה המשיכה לעלות כרגיל !!!

המחשב מחובר באמצעות מודם מסוג D-Link 2500 וכרטיס רשת מובנה.

בתקווה שאולי המודם/כבל רשת תקולים, החלפתי את המודם והכבל רשת בחנות "בזק-סטור" אך הבעיה נמשכה (לצערי קיבלתי את אותו סוג מודם מאחר ולא היה אחר).

אציין גם כי אם אני משאיר את המודם מחובר למחשב באמצעות הכבל רשת אך מנתק אותו מהחשמל - המחשב עולה כרגיל כאילו הכבל רשת מנותק.

חשבתי גם שאולי הבעיה קשורה לקבלת כתובת IP באופן דינאמי בעת עליית מערכת ההפעלה, אז ביטלתי את רכיב ה- DHCP והפעלתי מחדש את המחשב - לא עזר.

כעת נותר להחליף כרטיס רשת ו/או לחפש מנהל התקן חדש לכרטיס רשת אך לפני כן אשמח לשמוע האם נתקלתם בבעיה כזו, אולי קיים פתרון אחר, פתרון תוכנה, או אולי באמת קיימת בעיה ידוע עם המודם הזה של , אין לי מושג.

אשמח לכל עזרה בנושא לפני המשך טיפול.

רב תודות,

אורן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשלב ראשון הייתי מעדכן לו את הדרייבר + דרייבר CHIPSET

כמו כן במידה ויש לך איזה כרטיס PCI לדחוף למחשב ולבצע מולו את העבודה יקל - תוכל לצמצם את האפשרויות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכנתי דרייבר ולא עזר, אז התקנתי כרטיס PCI וגם לא עזר, אז ביטלתי את הכרטיס On Board ועבדתי עם הכרטיס PCI ועזר.

כנראה כרטיס O/B תקול.

תודה על העזרה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיית דרייברים / firmware בכרטיס רשת - חלק מכרטיי הרשת הם כמו מעבד עצמי קטן שמריץ תוכנה משלו. התוכנה הזאת לפעמים צרובה בתוכו ולפעמים עולה מתוך מערכת ההפעלה של המחשב (היא נכללת בדרייבר של הכרטיס רשת וכשהמחשב מזהה חומרה היא עולה לכרטיס רשת והוא מתחיל לעבוד)

אם יש בעיה בדרייברים יכול להיות שבפעם השניה (כשהתוכנה כבר נמצאת בכרטיס רשת מלפניי הריסט, ועכשו מערכת ההפעלה מנסה לעלות אותה שוב מ 0) משהוא נתקע. אם הבאג בתוכנה קשור לחלק של ה DHCP למשל, תהיה בעיה רק אם מנסים תכלס להתחבר ל DHCP ולא סתם כשהכרטיס רשת עולה

לבדיקה תעלה במחשב דיסק או של לינוקס או מערכת הפעלה אחרת ותבדוק אם משם יש בעיה

בעיית חשמל בראוטר - הוא מעביר מתח (שהגיע מהחשמל או מהטלפון) לתוך הכבל רשת, והמתח הזה תוקע את המחשב (עדיין לא מובן למה רק אחריי ריסט)

כדיי לבדוק אם זה מהחשמל - תנתק מהמחשב את הכול תשאיר רק : מסך + לוח מקשים + עכבר + כבל רשת. תנתק מהמודם ראוטר את כל המחשבים האחרים תשאיר רק חשמל + + כבל רשת. תחבר את המודם בלבד ל UPS ואת המחשב + מך לחשמל רגיל, או את המחשב + מסך בלבד ל UPS ואת המודם לחשמל רגיל. תוציא את ה UPS מהחשמל ובזמן שהוא עובד אל סוללה תנסה לעבור את המקום שבו המחשב היה נתקע

כדיי לבדוק אם זה מבזק - תעשה את הריסט רגיל ואז תנתק את הכבל של מהמודם, כך שהוא עדיין נותן DHCP ברשת הפנימית ללא יציאה לאינטרנט, תבדוק אם עכשו זה נתקע

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...