האם אני באמת מתאים ל5 יח"ל במתמטיקה? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם אני באמת מתאים ל5 יח"ל במתמטיקה?


yehonatan_giladi

Recommended Posts

לפני מספר ימים קיבלתי מבחן במתמטיקה וקיבלתי ציון נכשל (רק 3 ילדים עברו בכיתה של 18 תלמידים).

רציתי להתייעץ איתכם ובבקשה תאמרו לי האם אני באמת מתאים ל5 יחידות או שססתם המורה משאיר אותי (מה שקורה עם עוד תלמיד שנכשל קבוע מתחלת שנה),הציונים שלי הם:

79

98

35

79

88

24 (המבחן האחרון שקיבלתי וגם המון נכשלו)

היו לי 2 נכשלים מתחלת שנה,זה לא שלא ידעתי את החומר טוב(פשוט הלחץ עשה את שלו).

מתאים או שלא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין שאתה בכיתה י'.

לפי הציונים שלך אתה בסדר גמור, כישלון במבחן אחד לא מעיד על כלום. יש מורים ש"קורעים" את התלמידים במבחנים ע"מ שיהיו מוכנים לבגרות. תמשיך ללמוד ובעיקר להבין איפה טעית למה. אין מה לעשות מתמטיקה ברמה של 5 יח' צריך להשקיע, במיוחד בשאלונים 006 ו007, על אחת כמה וכמה שהורידו את המיקוד.

יהיה בסדר! תשקיע עכשיו וזה ישתלם לך בעתיד!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאני למדתי בבית ספר רוב החבר'ה ב5 יח"ל נכשלו ברוב רובם של המבחנים וגירדו 70-80 כשממש-ממש התאמצו, מה לעשות - מתמטיקה ופיזיקה זה לא קל.

אתה תהייה בסדר גמור :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

R|plet, אם מה שאתה אומר נכון ומדובר במדגם מייצג של התלמידים הישראליים, מדובר בתעודת עניות למערכת החינוך.

המבחנים, לפחות מבחני הבגרות, אינם קשים אובייקטיבית, כלומר אם להשוות את הנדרש בהם ליכולת השכלית של נער ממוצע. הם עשויים להראות קשים רק עבור תלמידים שנתקלים פעם ראשונה במושגים "כוח" או "תאוצה" רק בי'-יא', או כאלה שרק בתיכון נזכרים שכדי ללמוד צריך, אתם יודעים, ללמוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסופו של דבר החישוב שלך צריך להיות די קר - אם אתה תוציא בבגרות ב4 יחידות יותר מ15 נקודות מעל הציון שתוציא ב5 יחידות תרד ל4 יחידות, אם ההפרש יהיה נמוך מזה תישאר ב4 יחידות

כמעט לאף אחד לא אכפת שעשית 4 יחידות ולא 5, יש מקומות ספורים שדורשים 5 יחידות, אבל כל אוניברסיטה דורשת ממוצע גבוה וממוצע גבוה מגיע עם ציונים גבוהים לא עם הרבה יחידות, אם ההפרש נמוך מ15 נקודות אז הבונוס שתקבל ב5 יחידות יכסה את הירידה בציון ויהיה לך שווה להישאר ב5 יחידות, אבל אם לדעתך תקבל 60 בחמש יחידות אבל אתה יכול להוציא 90 ב4 יחידות אז אין סיבה בעולם לעשות 5 יחידות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

R|plet, אם מה שאתה אומר נכון ומדובר במדגם מייצג של התלמידים הישראליים, מדובר בתעודת עניות למערכת החינוך.

המבחנים, לפחות מבחני הבגרות, אינם קשים אובייקטיבית, כלומר אם להשוות את הנדרש בהם ליכולת השכלית של נער ממוצע. הם עשויים להראות קשים רק עבור תלמידים שנתקלים פעם ראשונה במושגים "כוח" או "תאוצה" רק בי'-יא', או כאלה שרק בתיכון נזכרים שכדי ללמוד צריך, אתם יודעים, ללמוד.

תשמע, אני יכול להגיד לך שהשנה ביא' אני עושה את 006 שנחשב הכי קשה וגם ביטלו את המיקוד ככה שחייב ללמוד את כל החומר - ובקצב הזה גם התותחים מתחילים לקבל את הנכשלים שלהם..ל005 הוגשתי על 100 היה יחסית משחק ילדים והשנה קשה בטירוף פתאום..אז יכול להיות שהחומר לא בשמיים אבל יחסית מלמדים אותו מהר מהר והתרגילים במבחנים הם תרגילי בגרות שקשים יותר ממה שמתרגלים בספר וזאת התוצאה..נכשלים והרבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד כמה שאני יודע, זה שביטלו את המיקוד לא אומר שעכשיו יש יותר חומר... להיפך - מלכתחילה יש עכשיו פחות חומר, ולכן לא נשאר מה להוריד במיקוד.

זה שחלק לא מבוטל מהמורים בארץ לא יודעים ללמד, ושתוכנית הלימודים בנויה כך שאנשים לא באמת לומדים משהו לפני התיכון, זה כבר כמובן סיפור אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדבר היחיד שה9 שנים לפני התיכון אמורים לתת לך זה את הידע איך ללמוד (טוב ואם יצאת עם טיפה אנגלית ומתמטיקה בסיסית יש לך מזל), הבעיה היא שאף אחד לא סיפר את זה למשרד החינוך וכל הכשלונות שנמצאים שם, אז תלמידים שיכולים להיות מצויינים שבמשך 9 שנים קיבלו ציונים מעולים בלי ללמוד שניה אחת בכל הזמן הזה של היסודי/חטיבה מגיעים לתיכון ומקבלים ומתחילים להילחץ.. כי בתיכון צריך ללמוד טיפה, את התיכון הם עוד מסיימים די בהצלחה וגם בלי ללמוד יותר מידי, כי בכל זאת הרמה לא בשמיים ואז הם מסיימים תיכון, מגיעים לפסיכומטרי ואין להם מושג איך בכלל אפשר להתחיל לשבת ללמוד את כל החרא הזה כי שם כבר צריך לחרוש - מה שהם לא עשו 12 שנה בבית ספר, עוברים איכשהו את ה]סיכומטרי ועם קצת מזל מגיעים לאוניברסיטה, ואז? טוב, לשלב הזה עדיין לא הגעתי, אני עדיין בשלב של לנסות להבין איך אפשר לחרוש כל כך הרבה בשביל הפסיכומטרי המזויין הזה אבל אני די בטוח שאני יכול לנחש מה יהיה ההרגשה שלי כל שנה א... ואם אני לא טועה לא מזמן היה כאן בחור שסיים סמסטר א ופרסם כאן הודעה שאני כבר רואה איך אני נכנס לנעליים שלו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד כמה שאני יודע, זה שביטלו את המיקוד לא אומר שעכשיו יש יותר חומר... להיפך - מלכתחילה יש עכשיו פחות חומר, ולכן לא נשאר מה להוריד במיקוד.

זה שחלק לא מבוטל מהמורים בארץ לא יודעים ללמד, ושתוכנית הלימודים בנויה כך שאנשים לא באמת לומדים משהו לפני התיכון, זה כבר כמובן סיפור אחר.

זה נכון במקצועות אחרים כמו פיזיקה ששם הורידו לנו הרבה יחסית מהחומר, אבל במתמטיקה הורידו כמה זהויות של TAN סתם משהו חארטה כדי להגיד הנה הורדנו וזהו..ככה שבתכלס לומדים הכל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

R|plet, אם מה שאתה אומר נכון ומדובר במדגם מייצג של התלמידים הישראליים, מדובר בתעודת עניות למערכת החינוך.

המבחנים, לפחות מבחני הבגרות, אינם קשים אובייקטיבית, כלומר אם להשוות את הנדרש בהם ליכולת השכלית של נער ממוצע. הם עשויים להראות קשים רק עבור תלמידים שנתקלים פעם ראשונה במושגים "כוח" או "תאוצה" רק בי'-יא', או כאלה שרק בתיכון נזכרים שכדי ללמוד צריך, אתם יודעים, ללמוד.

זאת הבעיה. שהתלמידים נתקלים בפעם הראשונה במושג "תאוצה" בכיתה י'. עד אז הם בקושי לומדים מהחומר שצריך לבגרות. התמלידים לא אשמים, מערכת החינוך כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגיל, להאשים את כולם חוץ מעצמכם.

נניח שמשרד החינוך (ואני לא אומר שלא) לא מחלק את הכלים הדרושים ללמוד כמו שצריך (תוכנית לימוד, ומורים).

יש מספיק דרכים להתגבר על זה, בין אם זה לקחת מורה פרטי, ללמוד איך ללמוד (יש ספרים וקורסים כאלה), להשקיע יותר זמן, ללמוד עם חברים, סרטונים ביוטיוב וכו'.

ואם זה לא בראש שלך, אז מי אשם? משרד החינוך עדיין?

דעתי? תישאר ב5 יחידות ותילחם ^^, לוותר שקשה זאת תכונה גרועה. את הבגרות תוכל לשפר אחר כך, אבל לשנות תכונה אישיותית כמו כניעה, הרבה יותר קשה לשנות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגיל, להאשים את כולם חוץ מעצמכם.

נניח שמשרד החינוך (ואני לא אומר שלא) לא מחלק את הכלים הדרושים ללמוד כמו שצריך (תוכנית לימוד, ומורים).

יש מספיק דרכים להתגבר על זה, בין אם זה לקחת מורה פרטי, ללמוד איך ללמוד (יש ספרים וקורסים כאלה), להשקיע יותר זמן, ללמוד עם חברים, סרטונים ביוטיוב וכו'.

ואם זה לא בראש שלך, אז מי אשם? משרד החינוך עדיין?

אי אפשר לצפות שילד בבי"ס ילמד יותר מכפי הנדרש ממנו ומכפי המועבר בשיעורים. אני לא מדבר כרגע על תלמידים שפשוט זורקים זין, ולהם באמת לא משנה מה תהיה תוכנית הלימודים עד שהם יקבלו, בבית, חינוך לכך שצריך ללמוד... אבל מי שכן מגיע לבית הספר כדי ללמוד, לא יכול. גם בגלל שרוב השיעור המורה עסוק בלהרגיע את מופרעי הכיתה (ונשארים לו פחות ופחות כלים לכך) וגם בגלל שחומר הלימוד בנוי כך שתלמידים יצליחו במבחנים ויציגו את מערכת החינוך באור חיובי, ולא שבהכרח ידעו משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...