מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן. - עמוד 37 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן.


nineball

Recommended Posts

אני מניח שיש ברשותך ידע עצום בתעשיית הרכב, הבנה מוחלטת כיצד עובד גיר רובוטי דו מצמדי ומה ההבדל בין הגיר של VW לשאר היצרניות? אם כן, אשמח לשמוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 561
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

עד היום (גיל 25) אני מעדיף ידני, גם הרכב הבא שאני מחפש הולך להיות ידני

נכון שזה לא תמיד נוח בפקקים אבל זה שווה את זה ברוב הנסיעות.. מה שכן אם זה עבודה שנוסע כל היום בכבישים אין ספק שאוטומט הכי טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית, האסון של גרנדה פונטו היה הרבה יותר טוב מהקטסטרופה של טויוטה. שנית, אם תורידו את הרגל מהגז לפני החלפת הילוך לא תקבלו שום מכה. רובוטי זה כמו ידני רק בלי קלאץ'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגיר הרובוטי שהיה בקורולה זה לא "אסון" ולא "קטסטרופה" שעם שניהם עוד אפשר לחיות באוטו, זו פשוט פיסת זבל שמבחינתי פוסלת אוטומטית את רכישת הרכב, לא משנה עד כמה שאר המאפיינים שלו טובים.

ולגבי להוריד את הרגל מהגז לפני החלפת הילוך, איך בדיוק אתה אמור לנחש מתי הרכב רוצה להחליף הילוך? ומה עם עליות? ומה עם ירידות? ומה עם כבישים לא ישרים ולא פתוחים?

בקיצור, לא בא בחשבון, על היצרניות למצוא פתרון לעניין (ובתכל'ס, כאמור, הן מצאו)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחבר שלי יש סובארו גראנד לאונה, כשהוא רוצה להעביר הילוך הוא פשוט מרים קצת את הרגל והרכב מעביר.

אתה יכול למשוך עד הסוף, ורק כשתרים את הרגל קצת, הוא יעביר.

זה מה שהוא אמר לי.

נשמע הגיוני, ומישהו אפילו הסביר לי שזה נמצא בכמה דגמים של סובארו (אם לא בכולם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נהגתי בטויוטה המדוברת עם הגיר הרובוטי כ-שנתיים וחצי (עד לא מזמן אגב) ודי נהנתי ממנו. ברוב מוחלט של הנסיעות הייתי על

הילוך "ידני", אני מחליט מתי להעביר הילוך, עם המנופים שעל ההגה. יחסי ההעברה יחסית לאוטומט הרבי יותר טובים ונותנים שליטה

טובה יותר על האוטו. מי שבא עם גישה של אוטומט ירגיש את "חסרונות" של הגיר. מי שבא עם גישה של ידני ירגיש את היתרונות של הגיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רובוטי זה אומר שהאוטו גם אם הוא על הילוך ראשון, לא ינוע עם סיבובי המנוע לא?, כלומר בעליות תצטרך ללחוץ על הגז במקום שהאוטו יזיז עצמו או ישאיר עצמו למעלה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע איך העניין עובד בתיבות רובוטיות "מעיקות", אך בתיבות רובוטיות כפולות מצמדים (DSG) כל עוד אתה עומד ברמזור עם רגל על הבלם, המנוע מנותק מהגיר.

ברגע שאתה עוזב את הברקס לחלוטין, לוקחת רבע-חצי שניה בכדי שהעסק יתחבר בחזרה והרכב יתחיל לנוע. מרבית הנהגים שעדיין לא רגילים לתיבה יילחצו על הגז מוקדם מדי וכתוצאה מכך הזינוק מהמקום לא יהיה נעים כ"כ (בדומה להקפצת קלאץ' בגיר ידני). זה לטעמי החסרון היחיד של ה DSG, אבל זה יחסית בקטנה.

במידה והרכב מצוי בעליה, אמורה להכנס אוטומאטית לפעולה מערכת ה "Hill Hold" (לפחות ברכבי VW זה השם אאל"ט), בשביל למנוע את התדרדרות הרכב באותו שבריר השניה שלוקח לתיבה להסתנכרן מחדש עם המנוע כשעוזבים את הברקס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להפתעתי, Hill Hold עושה יותר מזה. היא לא רק מונעת את ההדרדרות אלא ממש מסיע את הרכב קדימה, כמו בגיר אוטומט.

אני חושב שזה תלוי בשנתון הרכב. בעבר היו תלונות על "מלחמות" עם הגיר בזמן תחילת נסיעה, כי בשניה הראשונה מאז שחרור הברקס הוא התעקש להחזיק את הרכב במקום. אצלי (מודל 2010) אין תופעה כזאת, והוא בנוסף להחזקה של הרכב גם מסיע אותו קדימה, משהו שבעלי DSG משנים קודמות התפלאו לראות אצלי.

אגב, יש "שיטה" לגרום ל-hill hold להיכשל.

אם אתה עומד בעליה, מחזיק ברקס, ואז משחרר אותו ממש קצת - ככה שהוא עדיין מחזיק את הרכב אבל לא לחוץ לחיצה מלאה - תוך כמה שניות זה ינטרל משום מה את ה-hill hold, ואז ברגע שתרים עוד טיפה את הרגל מהברקס - האוטו יתחיל לדרדר אחורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...