מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן. - עמוד 11 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן.


nineball

Recommended Posts

  • תגובות 561
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני הייתי רוצה לשמוע דברים מבאסים,תמשיך :xyxthumbs:

אבל למה לך?

אתה רוצה לשמוע שהרכבות של ה-MTA פועלות כל 10 דקות בשעות העומס וכל 20-30 דקות בשעות הפחות עמוסות? שהנסיעה מאוד מהירה ושאין כמעט עיכובים בתחנות? שהם כל-כך יעילים שאפילו אחרי פיגוע התאומים הם חזרו לפעול באופן כמעט סדיר לאחר מס' ימים בלבד - בעוד שבישראל שריפה של קרון אחד הורידה את כל הרכבת מהפסים לשבועות?

באמת למה לך?

המדינה רוצה שתקנה מכונית - כי מכל שקל שאתה מוציא 50 אגורות הולכות למשרד האוצר ועוד 10-20 לכיס של היבואן. כי היא עושה הון עצום על הדלק, הון עצום על מיסוי חלפים ועוד הון לא קטן על אגרות הרישוי. כי יש קשר הון-שלטון אימתני בין ממשלתנו החביבה למשקיעים בנתיבי האגרה ההולכים ומתרבים בארצנו. כי חכמי משרד האוצר כבר זוממים שיטות נכלוליות למסות מכוניות חשמליות (כנראה חשמל צבוע בצבע אדום עם בלו מיוחד). כי לא באמת אכפת להם שתקנה מכוניות קטנות וחסכוניות - הנוסחה של זיהום האוויר נותנת הנחות קטנות מאוד למכוניות כאלו ובעצם הייתה עוד ישראבלוף להעלאת המס העצום על מכוניות. כי למרות הקשקושים לא נראה שיש למשרד התחבורה שום כוונה לבצע ניקוי אורוות יסודי ברכבת ועוד, ועוד, ועוד....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם שאלה

במנהטן יש אחרי השעה 00:00?

כי במדינה המעפנה הזאת חוץ מתל אביב אין שום מקום כזה, מה עם אנשים שמסיימים לעבוד ב1-2 בלילה? כמוני? כמובן מונית שקורעת אותך ב 50-60 שקל כי ככה זה

או - .

בכל העיר ניו-יורק, לא רק במנהטן יש תחבור"צ כל שעות היום, כולל שבת-ראשון(שזה כמו שישי שבת כאן,

למרות שעם ההסבר הזה אני מרגיש שאני מעליב את האינטיליגנציה של 99.999% מהגולשים כאן, תמיד יש את האחד הזה :)).

אני אומר לך יותר מזה, במוסקבה יש רכבת תחתית שהיא עוד יותר בת זונה מאשר בניו-יורק, ששם יש לך הרבה קווים

שהתדירות שלהם במהלך היום יכולה להגיע גם לפעם ב-30 ד'. במוסקבה אין דבר כזה, כל 2 ד' יש רכבת לכל תחנה,

אבל בין 1 בלילה ל-5 לפנות בוקר, אין רכבות בכלל.

אבל עם כל הכבוד, ההשוואות שלך תלושות מהמציאות. כמה אנשים יש בניו-יורק ובערים ענקיות בעולם

וכמה יש כאן בישראל? כשאוכלוסיית העיר תל-אביב היא בקושי שכונה/פרבר במוסקבה/ניו-יורק.

אז כן, גם באיזה חור בטיזענאוחתוק בארה"ב, תהיה לך בעיה רצינית עם ותצטרך להתארגן על רכב

(שעולה 2000$ ודלק שעולה לך שליש מחיר :smile1:).

בקיצור, מה אתם רוצים, שאני אגיד שחרא פה? אז אני אומר, זה יעזור? לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל עם כל הכבוד, ההשוואות שלך תלושות מהמציאות. כמה אנשים יש בניו-יורק ובערים ענקיות בעולם

וכמה יש כאן בישראל? כשאוכלוסיית העיר תל-אביב היא בקושי שכונה/פרבר במוסקבה/ניו-יורק.

לא ממש - מטרופולין תל-אביב כולל כ-3 מיליון תושבים. האמירה שלך ארכאית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל למה לך?

אתה רוצה לשמוע שהרכבות של ה-MTA פועלות כל 10 דקות בשעות העומס וכל 20-30 דקות בשעות הפחות עמוסות? שהנסיעה מאוד מהירה ושאין כמעט עיכובים בתחנות? שהם כל-כך יעילים שאפילו אחרי פיגוע התאומים הם חזרו לפעול באופן כמעט סדיר לאחר מס' ימים בלבד - בעוד שבישראל שריפה של קרון אחד הורידה את כל הרכבת מהפסים לשבועות?

באמת למה לך?

המדינה רוצה שתקנה מכונית - כי מכל שקל שאתה מוציא 50 אגורות הולכות למשרד האוצר ועוד 10-20 לכיס של היבואן. כי היא עושה הון עצום על הדלק, הון עצום על מיסוי חלפים ועוד הון לא קטן על אגרות הרישוי. כי יש קשר הון-שלטון אימתני בין ממשלתנו החביבה למשקיעים בנתיבי האגרה ההולכים ומתרבים בארצנו. כי חכמי משרד האוצר כבר זוממים שיטות נכלוליות למסות מכוניות חשמליות (כנראה חשמל צבוע בצבע אדום עם בלו מיוחד). כי לא באמת אכפת להם שתקנה מכוניות קטנות וחסכוניות - הנוסחה של זיהום האוויר נותנת הנחות קטנות מאוד למכוניות כאלו ובעצם הייתה עוד ישראבלוף להעלאת המס העצום על מכוניות. כי למרות הקשקושים לא נראה שיש למשרד התחבורה שום כוונה לבצע ניקוי אורוות יסודי ברכבת ועוד, ועוד, ועוד....

מה זה MTA?

ואני רוצה לשמוע כי אין לי שמץ של מושג איך העסק מתנהל שם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה ברכבת שבשנים האחרונות הייתה עלייה חדה מאוד במספר הנוסעים. התשתיות המיושנות לא מסוגלות להתמודד עם הגידול. הרכבת מתפתחת יפה מאוד בתקופה האחרונה, אבל הזנחה של עשרות שנים לא ניתן לתקן ברגע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ממש - מטרופולין תל-אביב כולל כ-3 מיליון תושבים. האמירה שלך ארכאית.

לא ארכאית ולא נעליים, אתם משווים איזור שלם שהוא חצי ממדינת לערים,

שהן לבדן כעיר מכילות פי 2-3 יותר תושבים מאוכלוסיית מדינת כולה.

מצד אחד אני לא מצדיק את ההתנהלות של התחבור"צ בישראל, אבל מן הסתם שהרבה יותר רווחי

להפעיל תחבור"צ מתפקדת במגה-פוליסים כמו שציינתי לעיל מאשר בקו אשדוד-תל אביב. עם כל הכבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ארכאית ולא נעליים, אתם משווים איזור שלם שהוא חצי ממדינת לערים,

שהן לבדן כעיר מכילות פי 2-3 יותר תושבים מאוכלוסיית מדינת כולה.

מצד אחד אני לא מצדיק את ההתנהלות של התחבור"צ בישראל, אבל מן הסתם שהרבה יותר רווחי

להפעיל תחבור"צ מתפקדת במגה-פוליסים כמו שציינתי לעיל מאשר בקו אשדוד-תל אביב. עם כל הכבוד.

ראשית

מטרופולין תל-אביב (גוש דן) הוא ממש לא חצי ממדינת - אלא 1500 קמ"ר בלבד - צפיפות אוכלוסין של 2000 אנשים לקמ"ר. כאשר כמובן שיש שטחים פתוחים פה ושם (לא יותר מדי) כמו בין רשל"צ לאשדוד ובין הרצליה ונתניה.

שנית

תחבורה ציבורית היא לא רווחית כמעט בשום מקום בעולם.

ה-MTA לדוגמא מכניס בערך 6 מיליארד דולר בשנה מהתעריפים השונים שהוא גובה. ההוצאה השנתית היא בערך 13 מיליארד. עירית ניו-יורק ומדינת ניו-יורק מעבירים כל שנה לרשות התחבורה העירונית סכומי עתק ועדיין הרשות מסיימת עם גרעונות אדירים באופן כרוני שדורשים תשלומי העברה, קיצוצים והעלאות תעריפים שזוכות לביקורות נוקבות.

לא רק ששירותי לרוב גובים תעריפים מתחת לעלות הנסיעה הנומינלית הם גובים אפלילו פחות מאוכלוסיות מוחלשות כשהוגדרו כן על ידי הרשויות - ב-MTA, כמו בישראל, בני 65 ומעלה והסובלים מנכויות נוסעים בתעריף מוזל (חצי מחיר), כמובן שלארגון הפועל למטרות רווח בלבד לא תהיה שום כוונה להעניק הנחות מפליגות שכאלו באופן גורף לאוכלוסיות שלמות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית

מטרופולין תל-אביב (גוש דן) הוא ממש לא חצי ממדינת - אלא 1500 קמ"ר בלבד - צפיפות אוכלוסין של 2000 אנשים לקמ"ר. כאשר כמובן שיש שטחים פתוחים פה ושם (לא יותר מדי) כמו בין רשל"צ לאשדוד ובין הרצליה ונתניה.

אשדוד עד עמק חפר זה לא חצי מדינה? תעשה לי טובה, אם לא בשטח טריטוריאלי, אז לפחות בצפיפות האוכלוסין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלו הנתונים, אין לך מה להתווכח איתם - 3 מיליון תושבים על 1500 קמ"ר. 2000 תושבים לקמ"ר. פשוט מאוד.

1500 קמ"ר זה בערך עשירית מדינה.

הצפיפות בכל גוש-דן לא אכן מאוד מרשימה ביחס למטרופולינים הגדולים בעולם, אבל אני לא מצפה שכל האיזור ירושת ברכבות תחתיות, אלא רק בלב הגוש (תל-אביב וגרורותיה) עם קווים מקשרים בתדירות נמוכה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...