מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן. - עמוד 10 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן.


nineball

Recommended Posts

אני יכול להגיד שכנראה אני מוותר על האוטו.. לא לגמרי, בכל זאת אי אפשר לחיות בלי אוטו

אבל לעבודה אני כנראה קונה חופשי חודשי וגורר את עצמי לתחנה.. כי עם זאת שיש לי 1.6 יוצא לי בסביבות ה800 שח דלק בחודש

רק בשביל להגיע לעבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 561
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני לא יודע איזה יש לך (נתון הפחת שתיכף אתייחס אליו) - אבל מה שאתה עושה זה "מתקן עוולה באיוולת".

יש לך הוצאות קבועות - פחת, ביטוחים, רישוי - שבמינימום זה עולה לך 1000 שח לחודש (אני אתפלא אם פחות) - אז מה שאתה עושה אתה בעצם משלם את ההוצאות הקבועות וגם הוצאות של תחב"צ - לא חכם.

אם היית מוכר את הרכב מילא (אני מכיר אנשים שעשו גם את זה - שיש להם נסיעה ארוכה הם פשוט משכירים רכב)

במאמר מוסגר אני אגיד שאני עקב ההוצאות הגדולות ירדתי גם מדו"ג (שזה בערך שליש מרכב 4 גלגלי בהוצאות) - תחב"צ עדיין נשארה האופציה הזולה ביותר (לא דיברתי על נוחות ופרקטיות - אלא על מחיר נטו).

כל טוב,

גבריאל לוי נקר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זול או לא,

זה עדיין מסריח, זו לא מדינה שיש לך אוטובוסים בלילה לאנשים שיוצאים לבלות, מוניות זה שחיטה עדיף להוציא אם כבר, והאוטובוסים נגמרים לך כמעט בכל עיר בשעה 23:00.

אז?

העיקר שיש מימון מלא כמעט לכל מי שיושב בכנסת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מתכוון לוותר על , אני עושה איתו קניות, מבקר חברים ומשפחה.. זה הניידות היחידה שיש לי.

אז אני מנסה לחסוך כמה מאות שקלים בחודש דרך נסיעות באוטובוס זה לא נורא אבל כתחבורה עיקרית בחיים לא.

אבל לפחות אני יודע שברגע שאני חוזר מהעבודה ורוצה לנסוע לקניון או לצאת לת"א אני יכול בכיף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וזה מה שהממשלה הנחמדה שלנו רוצה שנפסיק כנראה, שנתחיל ללכת בתחבורה ציבורית כי מה מעניין אותה הפנאי באמת..לצאת לטייל עם הרכב וכו', חברה חברים.

הרי באמת הם רוצים רק לטובתנו.

אני עם שקניתי עכשיו ולעבודה יומית היה הולך לי בחודש סה"כ 800-1000 שקל, שזה בערך הטיפים שאני עושה.

מבאס טיחו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וזה מה שהממשלה הנחמדה שלנו רוצה שנפסיק כנראה' date=' שנתחיל ללכת בתחבורה ציבורית כי מה מעניין אותה הפנאי באמת..לצאת לטייל עם הרכב וכו', חברה חברים.

הרי באמת הם רוצים רק לטובתנו.

אני עם שקניתי עכשיו ולעבודה יומית היה הולך לי בחודש סה"כ 800-1000 שקל, שזה בערך הטיפים שאני עושה.

מבאס טיחו.

[/quote']

הייתי בשמחה מוותר על , אם זה היה אפשרי.

סתם לדוגמה, אני מתכנן להתחיל לימודים או באוקטובר או בפברואר. המוסד שבחרתי ללמוד בו נמצא כ 22 ק"מ מפה.

ברכב הדרך הזו לוקחת 20 דקות, חצי שעה בעומס.

באוטובוס? הסטודנט שבוחר ללמוד באותו מוסד צריך 2 אוטובוסים, אחד מהם מסיים את הדרך שלו אחרי חצי שעה או עד 3/4 בעומס, צריך לחכות במקום 15-20 דקות בלי לזוז, ואז לקפוץ על השני, שלוקח עוד רבע שעה עד שמגיע ליעד. וזה פלוס הליכה של 10 דקות לתחנה.

כלומר, שעה וחצי או טיפה יותר במקום נסיעה של 25 דקות. שמדובר בדרך חזרה הביתה זה שטויות, אז מגיעים קצת יותר מאוחר. שמדובר על שעה פחות של שינה בבוקר לפני הלימודים, זה כבר הרבה יותר חשוב, ויכול להשפיע על הישגים.

"אז הולכים לישון יותר מוקדם" חלק מהאנשים בטח רוצים להגיב. נזכיר שבמידה ואותו אדם בוחר באוטובוס, הוא יאלץ גם להגיע הביתה שעה וחצי מאוחר יותר (או יותר במידה ולוח הזמנים של האוטובוסים לא תואם את שלו), ובתכל'ס, לא נשארים לו חיים.

אם כל זה לא מספיק, הנסיעה באוטובוסים יוצאת יקרה יותר מלשלם דלק לרכב, ובהפרש לא קטן.

כל זה בלי להזכיר שבהרבה מקומות (כולל פה באיזור) האוטובוסים לא סדירים, מאחרים, מדי פעם לא מגיעים, שהם מגיעים הם עמוסים, צפופים ומסריחים, עד לרמה שדבר פשוט כמו נסיעה באוטובוס הופך לטראומה.

חוסר ההשקעה של המדינה בתחבורה ציבורית ראויה לשמה הפך פרטי להכרח, ממש לא למותרות. וכל הכתוב למעלה זה על סטודנטים, במידה של עבודה? בלי חלק מהמקומות בכלל לא פוזלים לכיוון שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעייה היא לא "חוסר השקעה" של המדינה בתחבורה ציבורית. המדינה נותנת סובסידיות נדיבות מאוד לחברות האוטובוסים. היא גם העיפה (הם קוראים לזה "הסדירה") את רוב מוניות השרות כדי שלא יתחרו חס וחלילה עם אגד ודן. ויש גם את הדגנרטים במשרד התחבורה שקבעו קווים לפני עשרות שנים, וזה שמרכזי המגורים והתעסוקה השתנו לא צריך לגרום לקווים להשתנות, ההפך, תתאימו אתם את עצמכם לקווים. כדי שיהיו מוניות זולות העלו את המחיר ל "מספר ירוק" ל 200 אלף שקל...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי בשמחה מוותר על , אם זה היה אפשרי.

סתם לדוגמה, אני מתכנן להתחיל לימודים או באוקטובר או בפברואר. המוסד שבחרתי ללמוד בו נמצא כ 22 ק"מ מפה.

ברכב הדרך הזו לוקחת 20 דקות, חצי שעה בעומס.

באוטובוס? הסטודנט שבוחר ללמוד באותו מוסד צריך 2 אוטובוסים, אחד מהם מסיים את הדרך שלו אחרי חצי שעה או עד 3/4 בעומס, צריך לחכות במקום 15-20 דקות בלי לזוז, ואז לקפוץ על השני, שלוקח עוד רבע שעה עד שמגיע ליעד. וזה פלוס הליכה של 10 דקות לתחנה.

כלומר, שעה וחצי או טיפה יותר במקום נסיעה של 25 דקות. שמדובר בדרך חזרה הביתה זה שטויות, אז מגיעים קצת יותר מאוחר. שמדובר על שעה פחות של שינה בבוקר לפני הלימודים, זה כבר הרבה יותר חשוב, ויכול להשפיע על הישגים.

"אז הולכים לישון יותר מוקדם" חלק מהאנשים בטח רוצים להגיב. נזכיר שבמידה ואותו אדם בוחר באוטובוס, הוא יאלץ גם להגיע הביתה שעה וחצי מאוחר יותר (או יותר במידה ולוח הזמנים של האוטובוסים לא תואם את שלו), ובתכל'ס, לא נשארים לו חיים.

אם כל זה לא מספיק, הנסיעה באוטובוסים יוצאת יקרה יותר מלשלם דלק לרכב, ובהפרש לא קטן.

כל זה בלי להזכיר שבהרבה מקומות (כולל פה באיזור) האוטובוסים לא סדירים, מאחרים, מדי פעם לא מגיעים, שהם מגיעים הם עמוסים, צפופים ומסריחים, עד לרמה שדבר פשוט כמו נסיעה באוטובוס הופך לטראומה.

חוסר ההשקעה של המדינה בתחבורה ציבורית ראויה לשמה הפך פרטי להכרח, ממש לא למותרות. וכל הכתוב למעלה זה על סטודנטים, במידה של עבודה? בלי חלק מהמקומות בכלל לא פוזלים לכיוון שלך.

אבל זה בדיוק הקטע, אני שנה הבאה מתכוון ללמוד, כרגע אני גר בראשל"צ וחי אצל הדודה שלי שעוד איכשהו זה חוסך לי המון כסף על דירה.

אז כן על הרכב לעבודה יש לי הרבה הוצאות של כמעט אלפייה בחודש! זה משוגע אבל מה אפשר לעשות? אם היתי משכיר דירה וחי עם הרכב, לא היתי יכול לשרוד כנראה.

בטח לא ממשכורת של 6-5500 בחודש.

המדינה הזו לאט לאט הופכת עצמה למדינה של 2 דרגים - עשירים ועניים, זהו, אין באמצע, ההוכחה לזה היא שהראש ממשלה החמוד שלנו הרי הוא עשיר ומפוצץ, דואג לחבריו, מעלה את המשכורות לאנשים שיש להם יותר, ונותן שקלים בודדים לאלו שיש פחות, איפה ההגיון? אני לא יודע מה להגיד לך, אבל למדינה שמייחסת עצמה לעולם ראשון / שני, מה שרואים בפנים זה רק מדינת עולם שלישית בטח עם ההתנהגות המיסים והשאיבת כספים מכל התושבים.

העיקר יפי נפש נותנים את הכסף שלנו לפליטים ולאנשים לא יהודיים שמגיעים לגור במדינה או מסתננים.

נכון נתתי פה נושא ללא קשר לדלק (חלקית), אבל בעניין הדלק, גם אני מוכן לסבול נסיעת אוטובוס ולקום שעה מוקדם, אין מה לעשות כי זו המדינה שלנו שמכריחה אותנו לעשות את זה, לא כל אחד יכול לגור ליד האוניברסיטה שלו, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו נסיעות אוטובוס, בטח לא אחד כמוני שגדל ללא שקל מההורים כי מה לעשות, אני לא ילד שמנת ואת הכסף שלי הרווחתי בעצמי, ורוב האנשים במדינה הם כאלו שמגרדים שקל שקל בשביל לימודים, בשביל לחיות כמו בן אדם.

אני בא מעיר קטנה בדרום, בקצב שהמדינה שמה ז**ן על הדרום והאיזור הזה לא פלא שרוב המקום הזה הוא ללא תעודות בגרות וללא לימודים אקדמאים, יש המון המון אנשים שמגיעים מהצפון והמרכז ללמוד בבן גוריון זה אתם יודעים...

אני יושב וחושב לאן הם עוד רוצים להגיע, הכי מצחיק הוא שכשהיתי חייל ושמעתי על כל מה שעושים לסטודנטים כל הגזרות וכל המיסים האלו תמיד אמרתי בטח עד שאני יגיע לזה זה ישתנה..לצערי לא. רק יותר גרוע, והרבה יותר.

המדינה הזו הפכה למדינת עשירים, מי שיש לו כסף ישב וילמד ויקבל אוטו מההורים ויקבל גם דלק ודירה אם צריך.

מי שאין לו יצטרך לקרוע תתחת שלו פי שלושה כדי להגיע לרבע מזה.

הנהגת ביבי מנסה איכשהו לגרום לך לצאת מהבית לעבוד, אבל העובדות מדברות בעד עצמן, שלאלו שיש יותר כסף כמובן שילמדו יותר, מוסדות טובים יותר, ומחייה טובה יותר, כי אין מה לעשות הם קיבלו את זה כמותרות כי יש להם, ולאלו שאין את האמצעים האלו רואים, שבאחוז גבוה יותר בהרבה מצליחים פחות, למה? כי אין להם את האמצעים.

וזהו כתבתי יותר מדי עד שכואב לי הראש. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועדיין זה לא נתפש שבמנהטן יש רק 25 מכוניות ל-1000 איש, המספר הנמוך ביותר בעולם המערבי. אפשר לקנות שם מוסטנג

בפחות מ-20K דולר אבל הם מעדיפים .

כי מנהטן היא מקום חריג בכל מובן שהוא.

חניה צמודה במנהטן עולה מאות אלפי ש"ח, שכירת מקום חניה בחניון עולה 30-80 ש"ח לשעה או 2000 ש"ח ויותר לחודש.

כי התחבורה הציבורית במנהטן היא משהו שאפשר רק לחלום עליו בישראל ותושבי מנהטן גם מספיק אמידים בשביל להעזר במוניות בכל עת שיחפצו.

כי חלק גדול מהתושבים שם לא טורחים לצאת מהעיר אלא אם זה בטיסה.

במצב כזה, מי צריך מכונית?

לעומת זאת בישראל --

מקום חניה עדיין הוא לא כל כך יקר.

התחבורה הציבורית מזוויעה ושובתת בכל שבוע משישי בצהרים ועד שבת בלילה.

כי לרוב האנשים אין כסף להעזר במוניות על בסיס קבוע.

בישראל יש הרבה יותר משפחות עם ילדים מאשר במנהטן שזאת עיר עם מעט מאוד ילדים.

כי בארץ מקובל יותר ליסוע מחוץ לעיר - ושוב פעם, התחבורה הציבורית הופכת את החוויה חמפוקפקת אם אתה מחליט להעזר בה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם שאלה

במנהטן יש תחבורה ציבורית אחרי השעה 00:00?

כי במדינה המעפנה הזאת חוץ מתל אביב אין שום מקום כזה, מה עם אנשים שמסיימים לעבוד ב1-2 בלילה? כמוני? כמובן מונית שקורעת אותך ב 50-60 שקל כי ככה זה

או - .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצערי הרב אני נאלץ לקנות מכונית, בזאת אני מודיע על פטירתה של המשכורת שלי. נשברתי אחרי שנשרפו הקרונות והשביתו את הרכבת להוד השרון, דבר שבא בערך שבוע אחרי שהשביתו את הרכבת לרחובות. לקח לי רק 3 שעות להגיע עם הביתה. מהצד החיובי, עוד שלוש וחצי שנים אני עוזב את המדינה, כלומר, את חלם, טעות שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במנהטן יש אחרי השעה 00:00?

בקווים ותחנות עיקריות יש שירות 24/7.

חופשי חודשי לכל שירותי ה-MTA עולה 400 ש"ח (שזה - בהתחשב בשירות שכולל גם אוטובוסים ורכבות ומכסה שטח עצום, בהחלט "בלבד" וזה עוד לפני שנכניס לשיקול את כוח הקניה החזק יותר של האמריקאי הממוצע).

למרות ריבוי היהודים בכלל והחרדים בפרט בניו-יורק אין הפרדה בין אברכים ובתולות, גם בקווים שעוברים בברוקלין, הם אפילו עובדים בשבעס, ירחם השם.

רוצה לשמוע עוד דברים מבעסים או שנעצור כאן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...