פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים נמאס מהפקקים. חלאס. לא הגיוני לעמוד שעה ורבע מצומת לב המפרץ לצומת קרית אתא.התחלתי שבוע שעבר לקחת שיעורי אופנוע (A1 עד 500 סמ"ק / 33 כ"ס) ואני מתכנן לקנות אחד בקרוב.מה אני צריך לדעת? איזה דגמים מומלצים? איזה ציוד הוא חובה? אני מניח שיש כאן חבר'ה שיוכלו לענות על השאלות הללו.אז יאללה, תנו בראש, ואולי יהייה לנו דיון אופנועים מגניב 8)
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים אתה מחפש קטנוע או אופנוע?אני אישית מחפש כבר כמה זמן קטנוע 250 סמ"ק (נסיעה יומיומית ראשון -> ת"א ובחזרה) וה"מלך" הוא כנראה ה Piaggio XEVO 250.
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים מה שאני יודע זה שלא כדאי לך לחסוך על קסדה מומלץ מאוד לקנות קסדה ומיגון איכותי
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים מה אני צריך לדעת? אתה צריך לדעת שהביטוח יקר בצורה קטסטרופלית, זה 1.אתה צריך לדעת שחלק לא קטן מקהילת רוכבי הדו"ג בארץ אלו "ילדי פשערשע" ככה שהקהילה הרוויחה לעצמה שם של דבילים שנוסעים כמו מטורפים (ואין מה לעשות, יש הרבה שבאמת עושים ככה)כפועל יוצא של הסעיף הקודם, רוב הנהגים בישראל פשוט לא סופרים רוכבי דו"ג, ככה שהייתי מציע לך לפקוח 7 עיניים בזמן הנסיעה. יש הרבה טמבלים שלא יהססו להיכנס בך עם האוטו שלהם, שבכל מקרה מליסינג אז מה איכפת.מבחינת נוחות, לפחות לדעתי, קטנוע>אופנוע. (אלא אם יש לך רשיון לא מוגבל ואתה יכול לקנות אופנועי 500 סמ"ק ומעלה, שהמושב שלהם כבר ברמה אחרת)לגבי איזה לקנות- לא התחום שלי.לגבי ציוד-ארגז טוב, קסדה איכותית (לא להתקמצן פה) וחשוב לא פחות מהקסדה לדעתי- מעיל טוב. ותשקיע על המעיל, במקרה של נפילה, חוץ מהפציעה שתקבל מהמכה עצמה, הוא יכול להיות ההבדל בין פציעה בלבד לפציעה+גוף מלא צלקות/קילופי עור/שפשופים.אפשר לקנות גם מעיל מודולרי עם בטנה נתיקה, ככה שאפשר לשים אותו גם בקיץ, ומעיל רכיבה איכותי יכיל גם שכבה עמידה לגשם. לא ממליץ על עור, זה חם בטירוף.
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים כמו שאמרו לך כאן - אל תחסוך על הקסדה (קסדה מלאה!), ז'קט ומכנסיים טובים. מומלץ גם כפפות רכיבה ומגפיים. מכיר את הדביל שרוכב על הקטנוע כמו משוגע עם קסדת חצי פתוחה, גופיה, מכנסי קצרים ופכפכפים? יופי - אל תהיה הדביל הזה.גוף מלא שפשופים זה לא רק לא נעים ומשאיר צלקות, אפשר למות מזה (לאחרונה נתקלתי במקרה כנ"ל). לעומת זאת הרבה רוכבים שהיו ממוגנים נמרחו על הכביש באופן איום ונורא ויצאו עם חבלות מזעריות ושוחררו מהמיון באותו היום.ועוד משהו לגבי המיגון - דין היאבוסה פשערשע כדין קטנוע סיני מקרטע.
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים דבר ראשון שאתה צריך לדעת זה שאני איבדתי שלושה חברים טובים, רוכבים שנהרגו מתאונות שלא היו **באשמתם, אני עברתי תאונה (גם לא **באשמתי) שכחצי שנה הייתי מושבת לחלוטין, וכשנתיים הייתי בשיקום.דבר שני שאתה צריך לדעת (חלק מתבדחים על זה, אבל זה נכון), עולם הרוכבים מתחלק לשניים, אלה שעברו תאונה, ואלה שיעברו תאונה (אני כבר לא מדבר על זה אם הם יצאו ממנה חיים/נכים/מבוהלים).דבר שלישי שאתה צריך לדעת, והחשוב מכולם - לא לחסוך בציוד מגן, אם אני הייתי חוסך בציוד מגן אז סביר להניח שלא הייתי כאן, כותב את הדברים הללו בעקבות אותה תאונה.*קסדה מלאה, שעומדת בתקני DOT ו- Snell מחברה טובה (השאר זה כבר עניין של נוחות).שים לב לתאריך הייצור של הקסדה, בארץ לא נדיר לראות קסדות שישבו 5 שנים על המדף (החומר ממנו עשויה הקסדה מתבלה) קסדה שחטפה מכה, כבר לא מגנה. *מעיל טוב (לא רשת, מומלץ עור עם פתחי איוורור, שלי היה עור צבי של AlpineStars כמו שאתה רואה על רוכבי MotoGP).*ג'ינס לא יגן עליך כשתיפול ותשייף את אבריך על האספלט החם.*מומלץ לקנות מגפיי רכיבה, נעליים, אפילו בסגנון Timberland לא יגנו עליך כשתתרסק על הכביש או שהאופנוע יפול על הרגל שלך.**בכל תאונה עם אופנוע, גם הרוכבים אשמים, האחריות שלנו כרוכבים היא גם לקחת אחריות על כל מי שמסביבך בכביש.
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים אחרי שתיישם את כל מה שאמרו לך פה, ותלמד קצת לשלוט על הכלי, ואתה באמת רוצה לדעת איך לרכב בצורה נכונה:http://www.ofnoan.co.il/http://www.alternativi.com/Pro-Riding.aspx?id=31
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים כמה דברים מהנסיון הקצר שלי:- קסדה מלאה - חובה. יצא לי לעבור תאונה עם קסדת 3/4 שהשאירה לי צלקת על הסנטר.- מעיל רכיבה - לכל הפחות עם מיגון ידיים וכתפיים. לגבי הרגליים, מהנסיון שלי במהירויות עירוניות ג'ינס דווקא כן מספיק אם לא חבל לך עליו ואם הוא לא משופשף מדי.- אם אתה רוצה בהכרח אופנוע ולא קטנוע, האופציות שלך יחסית מוגבלות אם תקציבך דוחק. קח בחשבון שהרשיון אינו עד 500 סמ"ק או 33 כ"ס כמו שכתבת בהודעה שלך, אלא עד 400 סמ"ק או 33 כ"ס. במילים אחרות, כל ה500CC המשומשים שהגיעו לארץ לפני שנכנסו כללי הרשיון החדשים הם מחוץ לתחום עבורך, גם אם הספקם נמוך מ33 כ"ס. מה זה משאיר לך? דו"שים קלים של 250-400 סמ"ק, רובם במצב על הפנים כמשומשים, או אופנועים כמו סוזוקי GN (מה שהיה לי). ניתן למצוא אותם בזול במצב סביר, וגם האחזקה מאוד זולה, אבל הביטוח...- כמו שכבר אמרו, קח בחשבון שבשבועות הראשונים תחליק כמה פעמים. בתקופה הזו מומלץ לסוע על האופנוע בשביל להתרגל אליו בסביבה מוכרת ויחסית מבוקרת (רחובות צדדיים עם מעט תנועה) ולתרגל פניות ובלימות. רוב הסיכויים שאפילו ככה תחליק כמה פעמים, אבל במהירות נמוכה וללא תנועה מסביב לא סביר שתפגע. מה שכן, אתה עשוי להדרש להחלפת וינקרים ושאר פלסטיקה בולטת מהר מאוד עקב החלקות שכאלה, לכן גם אם קנית אופנוע שדורש מעט השקעה חיצונית - אל תמהר איתה.- תמיד תזכור שבמקרה תאונה לא משנה מי אשם (לפחות עד שמגיעים לענייני התביעות) - משנה מי נפגע, וכרוכב אופנוע סביר שזה יהיה אתה. תצא מנקודת ההנחה הזו כשאתה נוהג ברחוב סואן.
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים אף אחד לא הזכיר מגני ברכיים וזה חבל. אביזר מיגון חשוב, במיוחד לנסיעות עירוניות. אם הברכיים חשובות לך
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים לפותח השירשור, אם אתה רוצה הסברים על מה מו ומי שלח לי ה"פ שאתה רוצה... ונדבר בפייס או במסנג'ר. תדע שאתה הולך להתרסק לפחות פעם אחת. הוא לא יתרסק אם הוא ילמד לא להתרסק. קח בחשבון שאם הוא יעבור לאופנוע לא יקרה מצב שהוא יהרוג משפחה שלמה. : כן... רכב לא קונים בגלל בטיחות, קונים רכב (מכונית, דו"ג ועוד...) בגלל שימושיות מסויימת, צורך הנובע ממשהו. בטיחות זו רק תכונה. אם הוא נוסע כל יום לבד, הוא לא צריך להחזיק עוד 4 מקומות ישיבה מבוזבזות.
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים פולגז, חתכת אותי היום מימין! מקסימום חתכתי אותך עם הטנק בבאטלפילד. ;D פותח השרשור, זכרונך לברכה. אתה אידיוט. דברים כאלה אפילו בצחוק לא אומרים.
פורסם 2010 בדצמבר 1214 שנים "אפילו בצחוק", אבל מותר לשחק עם החיים.חוץ מזה מה זה משנה? עדיף להגיד לו את זה עכשיו, אחרי שיקרה : תדע שאתה הולך להתרסק לפחות פעם אחת.הרי שנינו יודעים ש : עולם הרוכבים מתחלק לשניים, אלה שעברו תאונה, ואלה שיעברו תאונה (אני כבר לא מדבר על זה אם הם יצאו ממנה חיים/נכים/מבוהלים).
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.