עזרה בקניית טלוויזיה חדשה "42-"46 1080P - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בקניית טלוויזיה חדשה "42-"46 1080P


reggaewithdoli

Recommended Posts

שלום לכולם,

עד כה הנני חסר טלוויזיה חדישה, והחלטתי שהגיע הזמן לקנות אחת וליהנות קצת מהחיים.

שימושים: סרטים HD, שידורים דיגיטליים(לא חובה built in), משחקים - אולי חיבור לקונסולה בהמשך.

מרחק צפיה: עד 3 מטר.

תקציב: ~5K

בינתיים חשבתי על :

טלויזיה LA46C530

טלויזיה KDL46EX402

אבל אני פתוח להצעות.

אשמח גם על המלצות לחנויות וכדו.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://reviews.cnet.co.uk/tvs/sharp-aquos-le600-lc40le600e-review-49303787/

שארפ LE600, היתרון שלה הוא תאורת LED אחורית דינמית שמשפרת רבות את הניגודיות ואיכות התמונה. אם נדייק יותר - היא כוללת את הטכנולוגייה הזו בתקציב סופר משתלם. שים לב שזה לא LED צידי רגיל שנפוץ בטלווזיות בתקציב הזה.

השאלה עד כמה איכות תמונה חשובה לך אל מול אופציות אחרות, כי התקציב שלך טוב מאוד ל 42" (גבולי ל 46) ויש מגוון רחב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעיון בפורומים שונים יצא לי הרושם ש42" הוא די גבולי בעבור 3 מטר צפיה ולכן כתבתי על התחום הנ"ל.

אולי אני מערבב פה תחומים אבל תאורת LED היא לא יחסית גימיק כמו במסכים מחשב -בהם יש עדיפות לפאנל ולא לתאורה?

בכך מקרה האיכות כן חשובה והדברים שאני מוכן לוותר עליהם הם פיצ'רים כמו DVBT חיבור וכדו -אותם אפשר להשיג מHTPC.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל עוד מדובר בסרטים - גם אני אוהב מסכים גדולים. דווקא הנטייה במרחק 3 מטר היא להעדיף מסך 37 עד 42 גג ככה שזה מוזר לי שזה מה שקראת. אולי אלו היו תגובות של בני נוער צעירים בסגנון "בית"ר ירושלים הכי טובים" בלי הרבה פירוט ולא ממש תגובות מלומדות הכוללות שימוש במחשבונים והתבססות על מחקרים.

בכל מקרה עד כאן לגודל - זה מאוד סובייקטיבי וזו כבר החלטה שלך התלוייה בשימושים שלך (האח הגדול על 60 אינטש יכול להציק לדוגמה, אבל אוואטר על 60 אינטש זה כבר משהו אחר).

לגבי תאורת LED זה תחום ארוך שכבר פירטתי עליו בפורום הזה ויש עליו המון מידע מקצועי ברשת ותצטרך לחפש. בעקרון יש הרבה סוגים ושילובים של תאורת LED: יש 4 קבוצות שונות כש 2 מהן הן די גימיק, אחת מהן נותנת שיפור נחמד והאחרונה היא טכנולוגייה שנותנת שיפור אדיר - כמובן כתלות של איך מיישמים אותה, כל מסך יראה אחרת.

כאן מדובר על הרבה מנורות LED שיושבות מאחורי המסך וכל אחת מאירה בעוצמה שונה (עד כדי כיבוי) באיזור שלה לפי תוכן התמונה שיושבת מולה. יש המון קטעי וידאו ביוטיוב שמתארים זאת וחייבים לציין שהטכנולוגייה הזו די מדהימה ומשפרת דרסטית את הניגודיות ורמת השחור. הטכנולוגייה הזו נקראת LOCAL DIMMING מסוג DIRECT LIGHT (או ההפך אם בא לך :) ). כדאי להבין שהטכנלוגייה הזו בקומבינצייה שציינתי יושבת במסכי הTOP END ואני מאוד מופתע לראות אותה בדגם תקציבי במחיר של 4500 ש"ח בארץ (גם בחו"ל היא נחשבת מציאה). זה מה שנקרא מקדם מכירות ומקדם מותג ל שכנראה מצבה בשוק הטלווזיות נהיה לא משהו ולמי שחשובה מאוד איכות וניגודיות מדובר פה בהזדמנות שמאוד שווה בדיקה.

98 אחוז ממסכי הLED שאתה רואה בארץ (ולא רק) הם בעלי LED צידי שיושב סביב המסגרת והתאורה שלו משפיעה על כל או רוב התמונה ולא על איזורים ספציפים כמו בטכנולוגייה שציינתי.

מה שיפה בלד הדינמי האחורי זה שבאיזורים שחורים לגמריי המנורות מכובות ואפשר לקבל שחור ממש טוב יחסית לשאר הטכנולוגיות של תאורת LCD. האיכות תלוייה במספר האיזורים במסך (למעשה מספר מנורות הLED) ובמעבד והתוכנה ששולטים בהם. היתרון של LED הוא שהוא יכול לשנות את העוצמה שלו בקצב מאוד מהיר לכן מקבלים תאורה דינמית טבעית ואיכותית.

הנה שמדגים את הטופ של 2010: מנגנון הCELL של עם 512 איזורים (נורות LED) וזה די מרשים - כרגע הTOP ובמחיר מאוד גבוה. בעתיד הקרוב אני מאמין שיגיעו לאלפים. הוא גם מסביר שם על הטכנולוגייה.

וידאו מצויין שמדגים את היתרון, מאוד כהה עם המון איזורים שחורים, שם רואים בבירור את היתרון של תאורה מקומית. הורידו שם את מפזר האור לחצי מסך (דיפיוזר) ככה שאפשר לראות בבירור את המנורות ואיך הן נידלקות רק איפה שיש תמונה בהירה ומשנות את הבהירות לכל חלקיק מסך (שוב זו הטושיבה עם 512 איזורים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק תן לי לחדד - שיכנעתי אותך לבדוק אפשרות מאוד כדאית שלא רבים יודעים עליה או מכירים, לא בטוח שזה המכלול של המאפיינים של מה שאתה מחפש פשוט היא מציעה משהו מתקדם מבחינת איכות התמונה שקצת חסר לאחרות אבל תהיה חייב לבחון מספר אופציות לפני שאתה מוציא סכום נכבד של כסף. תרחרח קצת, תעשה מחקר קטן, תקרא ביקורות ותמשיך לבקש המלצות ולבחון אפשרויות, זה לפחות מה שאני הייתי עושה ;).

בהצלחה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן שאני צריך לבדוק לפני הקניה...

רק צריך מיקוד לפני שאני מאבד כיוון עם כל המגוון שיש.

ותודה שניצקי, אבל אני קיווית להצעות יותר ממוקדות, אני מודע לקיומם של מסכי פלזמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...