פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים הגיע הזמן שישנו משהו... לדעתי צריך מינימום סגנון קורס טיס ללימודי נהיגה.. לא הגיוני שכלכך הרבה אוטיסטים נמצאים על הכביש.. יש פרטים? [br]פורסם בתאריך: 8.12.2010 בשעה 17:01:37 אני בכלל התחלתי על אוטומט איזה שני שיעורים ראשונים בסוף תאוריה 1. טסט 1. מי שלומד אוטומת אסור לו לנהוג בידני?
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים כן.דרך אגב, אם כבר מדברים, לפני שבוע עברתי טסט (ראשון), על ידני, ואתמול נהגתי לראשונה מאז (לקח זמן לדאוג לביטוח), וזה פשוט היה זוועה. אני מקווה שאני אתרגל מהר לאוטומט, כי כרגע אני לא נוהג כמו שצריך....איך לעזאזל אני הולך לחיות בלי גלישה?! :'((ד"א, אני לא מבין את כל אלו שעושים עניין מידני, לי מעולם זה לא הפריע, ולא נכבה לי הרכב מאז שיעור 18, וגם אז הוא נכבה בפעם השנייה מאז שהתחלתי. למה זה נחשב לכ"כ מעצבן?)
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים מחבר קנה רכב עם גיר DSG, לא תרצה לחזור לידני. ניסית פעם CVT? אתה לא יודע בכלל שאתה מחליף הילוכים, וגם זה גיר חצי ידני אם בא לך לשחק. בקיצור חברים, אני גר בצפון ואין פה איילון ושטויות, ואני מאמין שאני אסע על 90 אולי בשיעור העשירי, אז שוב תודה לכולם, שיעור הבא ביום ראשון אני יעשה שנים בשבוע, סה"כ יש מעל 3 חודשים עד ליום הולדת.
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים (ד"א, אני לא מבין את כל אלו שעושים עניין מידני, לי מעולם זה לא הפריע, ולא נכבה לי הרכב מאז שיעור 18, וגם אז הוא נכבה בפעם השנייה מאז שהתחלתי. למה זה נחשב לכ"כ מעצבן?)אם אתה נוסע בעיר עם הרבה עליות כמו חיפה, וכשאתה נוסע בעליה וכל שניה מישהו יוצא מחניה, או שאתה מגיע לכיכר, או שהתנועה זזה לאט דווקא בעלייה דיי תלולה, המשחק עם ראשון,שני, קלאצ', בלם יד כדי למנוע הדרדרות לנהג מונית שנדבק לך לתחת כאילו אתה כלבה מיוחמת - זה יכול להיות מאוד מעצבן. באוטומט לעומת זאת אתה מתאמץ פחות אם בכלל בקטע שכזה מאחר והאוטו עושה בשבילך את כל העבודה...
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים CVT פחות מוצלח. יש לו בלאי גבוה, בייחוד כשהוא משולב עם מנועים חזקים.ל DSG יש את מרבית היתרונות של גיר ידני, לרבות היכולת לבלום את הרכב בהילוכים נמוכים.
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים ^DSG זה גיר רובוטי, משמע ידני (וההבדל בינו לבין הגיר המושמץ של טויוטה הוא שהתיבה בעלת שני קלאצ'ים ולא אחד).בלימת הילוכים זה דבר שקיים בכל תיבה ידנית/אוטומטית רגילה (אני לא יודע איך בדיוק עובדת תיבה רציפה כמו ה-CVT), פשוט רבים לא משתמשים בו (כי להזיז את הידית למצב טיפטרוניק או ללחוץ על הכפתור של O/D ולהוריד להילוך שני חס וחלילה זה קשה לנהג הליסינג הממוצע).נכון בהחלט. הרבה נערים (גם בתקופה בה אני למדתי נהיגה) נכנסים לאקסטזה כאשר על השיעור הראשון המורה עולה איתם על איילון. גרוע' date=' גרוע, גרוע. זה אחד המדדים לפסילת מורה, מבחינתי.[/quote']בחיפה מורים רבים לוקחים את התלמידים בשיעור הראשון לכביש 2 עד מחלף עתלית (קטע של 10 ק"מ). אני דווקא חושב שזה טוב, זה נותן לך ללמוד את האוטו בלי הסיבוכים של נהיגה עירונית. כמובן שבאיילון, כביש שברוב שעות היום הרבה יותר עמוס מכביש 2 בקטע הזה, אני לא חושב שזה חיובי - אבל אם זה קורה חד פעמית שהכביש פתוח, יש לזה ערך לימודי לטעמי (כאשר זה קורה פעם - פעמיים במשך כל התקופה כמובן. אם זה קורה על בסיס קבוע שזה לא מחויב המציאות, זה רע מאוד).
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים אם אתה נוסע בעיר עם הרבה עליות כמו חיפה, וכשאתה נוסע בעליה וכל שניה מישהו יוצא מחניה, או שאתה מגיע לכיכר, או שהתנועה זזה לאט דווקא בעלייה דיי תלולה, המשחק עם ראשון,שני, קלאצ', בלם יד כדי למנוע הדרדרות לנהג מונית שנדבק לך לתחת כאילו אתה כלבה מיוחמת - זה יכול להיות מאוד מעצבן. באוטומט לעומת זאת אתה מתאמץ פחות אם בכלל בקטע שכזה מאחר והאוטו עושה בשבילך את כל העבודה... בתור ירושלמי (=רגיל לעליות, ירידות וכבישים דפוקים ולא ברורים) אני ממש לא מסכים.נכון, זה לפעמים קצת מעצבן הידני והמשחק עם הקלאץ' אבל זה גם ככה מבוצע אצלי ללא שום מחשבהותשומת לב, זה מכני לחלוטין מבחינתי וזה מקנה לי הרבה יותר שליטה על האוטו והרבה יותר תחושתביטחון מאשר נהיגה באוטומט (אפילו בטיפטרוניק שאני יכול "להעלות" ו"להוריד" הילוכים זה עדיין ממש לא אותו הדבר)
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים בלימת הילוכים זה דבר שקיים בכל תיבה ידנית/אוטומטית רגילהנכון, רק שעם DSG הבלימה באמצעות המנוע משמעותית יותר כל עוד לא נוגעים בדוושה, בדומה לשילוב להילוך נמוך בידני ללא מגע בדוושת הגז. בתיבה אוטומאטית פרמטיבית התחושה היא שהרכב ממשיך לגלוש קדימה על ניוטראל מאשר באמת מסתייע במנוע בכדי לבלום.However, יש חסרון עיקרי אחד לטעמי (על סמך התנסות ברכב עם DSG6, אם כי גם עם DSG7 זה אמור להיות דומה) - ישנה הססנות של התיבה בזינוק מעמידה במקום אם עוזבים את הברקס ומיד לוחצים על הגז, המתבטאת ב"מכה" (בדומה ל"זריקת קלאץ'" בידני). כשהרכב בעמידה התיבה למעשה מנותקת, ועם עזיבת הברקס לחלוטין לוקחות לתיבה מס' מאיות השניה להבין שהיא צריכה להשתלב להילוך ראשון ולגלוש קדימה, ואם הרגל מצאה את מקומה במהרה על הגז, אותה מכה די בלתי נמנעת - מעט תרגול ואפשר להתגבר על זה. מבחינת העלאת/הורדת הילוכים תוך כדי נסיעה וגם במצב טיפטרוניק, התיבה מגלה גמישות ותגובה חלקה לחלוטין - הבעיה היא רק בתזוזה מהמקום, הנפתרת לאחר תרגול קל.
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים אני היחיד שעוד לא לחוץ לו ללמוד נהיגה? למי יש כסף לרכב? בשישי אני בעיקר נח אחרי שבועות מאוד עמוסים, ואם יוצאים אז זה לא רחוק מהבית + יש קווי לילה. בנוסף, הטענה המוכרת שתחבורה ציבורית הרבה יותר זולה מלהוציא דלק ועצבים, ואפשר ככה לעשות דברים באמצע (לקרוא ספר, לגלוש בלפטופ, לדבר עם אנשים בטלפון). נכון, זה קצת פחות גמיש אבל לא ביגי.
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים טוב שיהיה לך רשיון, גם אם אין באפשרותך לאפשר לעצמך כרגע רכב. אין לדעת על איזה מקום עבודה חדש תיפול, העשוי לדרוש את זה (לדוגמא).עבורי - אילו היתה תחב"צ שפויה בסופ"שים ולא רק חאפריות (מוניות שירות) שעוברות פעם ביממה, לאיזורים מוגבלים בלבד, הייתי שוקל מאוד בחיוב להיפטר מהרכב, אך לדאבוני זה לא המצב, ואני די צריך להיות נייד בסופ"ש - פעם צפון, פעם דרום, סוג של תרפיה. לשמחתי נסיעות ארוכות לא מעייפות אותי כמעט כלל... רק להתקין מונה, שלט, ולעבוד קצת על הח' והע' שלי, ויש לי אחלה הכנסה צדדית.
פורסם 2010 בדצמבר 814 שנים אני היחיד שעוד לא לחוץ לו ללמוד נהיגה? למי יש כסף לרכב? בשישי אני בעיקר נח אחרי שבועות מאוד עמוסים, ואם יוצאים אז זה לא רחוק מהבית + יש קווי לילה. בנוסף, הטענה המוכרת שתחבורה ציבורית הרבה יותר זולה מלהוציא דלק ועצבים, ואפשר ככה לעשות דברים באמצע (לקרוא ספר, לגלוש בלפטופ, לדבר עם אנשים בטלפון). נכון, זה קצת פחות גמיש אבל לא ביגי.חכה שפתאום תשים לב שאתה בן 21 ועדיין אין לך רישיון (כי מה אתה צריך רישיון בגיל 17, ובצבא מתי תעשה רישיון?) ואתה רוצה לצאת מהבית של ההורים ללמוד באוניבריסטה וכו' ועכשיו על כל זה אתה צריך להוסיף את הכאב ראש של רישיון.. ואז אחרי שסוף סוף הוצאת רישיון אתה צריך לחכות שלושה חודשים עד שתוכל לנהוג כי מי יהיה המלווה שלך?חבר שלי בן 20 עוד כמה חודשים משתחרר ועדיין אין לו רישיון, גם לא לחברה שלו.. ואני חייב לומר, זה עצוב כשהוא שואל אנשים אם הם רוצים לבוא איתו ועם חברה שלו לסרט/מסעדה וכו' ואתה יודע שאם היה לו רישיון הוא היה יוצא איתה לבד כמו בן אדם נורמלי..
פורסם 2010 בדצמבר 914 שנים זה עצוב כשהוא שואל אנשים אם הם רוצים לבוא איתו ועם חברה שלו לסרט/מסעדה וכו' ואתה יודע שאם היה לו רישיון הוא היה יוצא איתה לבד כמו בן אדם נורמלי.. FAIL אחד הדברים היותר עצובים שיצא לי לשמוע ובתור אחד, שגם בגיל 17 אמר לעצמו, "מה אני צריך רישיון לרכב? זה ים כסף על דלק, ביטוח, תחזוקה (במקרה אוטו-אמא-אבא אז לא)" ועשה רישיון לקטנוע... קניתי קטנוע. אחרי כמה החלקות.. רישיון לרכב, וסדייהטסו שרייד 93' שקניתי ב-4 אש"ח. כדי להגיע לאוני' כמו בנאדם \ לצאת עם חברים \ להרגיש מינימום עצמאות. זה אומנם היה מזמן.. אבל תאמין לי שלא הרבה השתנה מאז, תלמד מהטעויות של אחרים.
פורסם 2010 בדצמבר 914 שנים אני היחיד שעוד לא לחוץ לו ללמוד נהיגה? למי יש כסף לרכב? בשישי אני בעיקר נח אחרי שבועות מאוד עמוסים, ואם יוצאים אז זה לא רחוק מהבית + יש קווי לילה. בנוסף, הטענה המוכרת שתחבורה ציבורית הרבה יותר זולה מלהוציא דלק ועצבים, ואפשר ככה לעשות דברים באמצע (לקרוא ספר, לגלוש בלפטופ, לדבר עם אנשים בטלפון). נכון, זה קצת פחות גמיש אבל לא ביגי.זמן.זמן זמן זמן זמן זמן.כשאתה בן 17 יש לך פי 10 זמן פנוי משיהיה לך אי פעם במשך החיים שלך. אם אתה מתכנן אי פעם להוציא רשיון, גיל 17 זה הזמן לעשות את זה.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.