Icinga vs Nagios - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Icinga vs Nagios


m1ke

Recommended Posts

כרגע אני בשלב של הקמת קופסת ניתור נוספת לכ300 נקודות . יש לי כבר שתי מכונות עם nagios ורציתי לדעת אם יש טעם להקים קופסא נוספת עם ndoutils (נאגיוס עם כתיבה לDB במקום מערכת קבצים) ואז נתקלתי בIcinga שהיא fork לnagios. אבל אני לא בטוח עד כמה הפתרון הזה בוגר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה עדיין לא אומר מה אתה מנתר, אם אתה מנתר סתם קופסאות עם 300 רשיונות אתה יכול לקבל SCOM היום בחינם(עם 10 אתה יכול) אם אתה מנתר וחויית משתמש, ביצועים, AKA כבר עשית לא מעט עבודה אתה לא יכול להחליף מערכת ניתור סתם כי בא לך.

בתור Fork של Nagios לIncigna יש בעיות תאימות עם פלאגאינים, וסקריפטים שנכתבו לנאגיוס, ה-API שלהם עבר לא מעט שינויים. אבל בכל מקרה, מה חשוב לך לנתר? איך אתה מקבל התראות? דוחות? אתה לא יכול לעשות פרוייקט נו"ב ולשאול X או Y...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מנתר שרת, תקשורת בין מכונות ומצב כללי של מכונות. אין לי צורך בדוחות, אני צריך התראות על בעיות (דואר, סמס, ממש ווב).

אתה יכול לפרט בדיוק איזה בעיות תאימות יש? לפי מה שאני רואה בdocumantation שלהם צורת העבודה הפשוטה עם check_nrpe לא השתנתה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כתבת פלאגיאינים אתה תצתרך לשכתב אותם לAPI החדש של אינצ'יגנה, שוב השאלה היא למה אם יש לך כבר תשתית ניתור קיימת אתה רוצה לעבור? לאיצ'יגנה יש ייתרונות, כמו ייתירות OOB ללא תפירות מזדיינות, וממשק הרבה יותר נוח גם למפעיל וגם למפתח, אבל אם יש לך תשתית נאגיוס שבאמת עבדו עליה ותפרו אותה ולא next next next אתה לא יכול סתם לעבור בלי להשקיע משאבים לא מעטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא שאני רוצה כ"כ לעבור כמו שאני רוצה לנסות לעבוד עם NDOUtils. להבנתי הנתונים של Nagios בבסיס נתונים יתן לי יותר ביצועים על המכונה וכמו כן צורת גיבוי הרבה יותר טובה ויכולת עתידית לעבוד בסביבה של distributed monitoring בעתיד כשארצה. זה גם סוג של ישור קו עם כל המערכת של Nagios שעושה רושם תעשה את זה לתצורה המעודפת שלהם.

ממה שראיתי ב- Icinga זה כבר חלק מהחבילה וכמו כן הממשק שהם מספקים (הקלאסיק וגם העדכני שעכשיו הם עובדים עליו) נראים הרבה יותר רעננים (כמובן שלא חסרים ממשקי צד שלישי לnagios).

כנראה שבסופו של עניין נתקין קודם כל במשרד ונתקדם משם ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוודאי שיש

http://nagios.sourceforge.net/docs/3_0/distributed.html

הוא לא תומך ב Distibuted System כלומר ש DB במקום אחד, WEB-UI במקום שני, ו בכלל במקום שלישי. אבל אם מישהו מרים כזאת סביבה אני יכול לנחש שהוא מנתר בטח איזה 5 אלף נקודות אם לא יותר...

Nagios יש לי כבר (אפילו 2).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו אז אם כבר יש לך מכונות של Nagios, ענית לעצמך על השאלה :)

למרות שנשמע לי מגניב ומאוד חסכוני במשאבים העניין של Distributed system.

אני לקראת שדרוג משמעותית בתשתיות האירגון בעצמי, אין לי ספק שאכניס לפחות מכונה אחת כזאת

שתעבוד על אחת מהמערכות לעיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אישית יש לי רק ניסיון עם וקצת centos. ובחיטוטים לתשובה על השאלה הזאת מצאתי עקרון מנחה של "התקן אותה איפה שאתה מרגיש הכי נוח לעבוד".

פדורה עד כמה שאני זוכר זה redhad/centos רק לשולחן עבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...