עבור לתוכן

אלמנטים (רמקולים)

Featured Replies

פורסם

אני מחפש לקנות זוג אלמנטים לבוקסה שיש לי .. הבעיה שלי היא שלאמוכרים אלמנטים למערכות קולנוע וכזה אז חיפשתי אלמנטים של מכונית והבעיה היא שההתנגדות של אלמטים כאלו היא 4ohm ואני צריך מינימום 6ohm יש אפשרות איכשהיא להעלות את ההתנגדות של האלמנט מ4 ל6?

פורסם

ניתן לחבר בטור ולקבל 8 ohm (תצתרך 2 אלמנטים לכל ערוץ)

ניתן לחבר שנאי תיאום, אבל בהרבה מקרים האיכות קול איתו תהיה כמו של מערכת כריזה (יש בה שנאים כאלה) - תלוי באיכות ונתונים של השנאי

ניתן לחבר פילטרים שונים (כמו crossover), אבל זה ישנה את הקול

ניתן לחבר נגדי הספק של 2 ohm, לא אמור לעוות את הקול (נראה לי - לא בטוח) אל תצתרך נגדים להספק גדול מאוד אם קירור (או שיהיו בוקסות עולות באש) + זה סתם מבזבז אנרגיה של הווליום

פורסם
  • מחבר

איך אני יכול גם לחבר סאב וופר של 6 ohm לכל העסק?

מה לדעתך הדרך הכי טובה?

פורסם

חיבור בטור

+ ----[element1]----[element2]---- -

לכל שיטה יש את היתרונות שלה

אלמנטים בטור - איכות קול כנראה הכי גבוהה, ווליום קצת נמוך כי יש 8 אום במקום 6, יקר צריך לשים פי 2 יותר רמקולים

שנאי - ווליום הכי גבוה כי ניתן לקבל בדיוק 6 אום, איכות קול כנראה לא תהיה ממש טובה, דיי יקר

נגדים - הכי זול, ווליום נמוך, איכות קול בסדר עד טובה (אבל לא יודע אם טובה כמו אם השיטה של רמקולים בטור), סכנת התחממות / שריפה אם לא שמים קירור טוב

קרוס אובר - פשוט כמו נגדים, בטוח, ממש מעוות את הקול

אם המעגל חייב להישאר סימטרי (הוא כן נכון ?) תשים לסאב מגבר נפרד ותחבר ליציאת סאב / למיקס של 2/4 הערוצים דרך קרוס אובר

פורסם

אני ממליץ לך לנסות להתקשר לחנות המפעל של מורל בנס ציונה, יש שם בחור נחמד שעזר לי כשחיפשתי אלמנטים.

יש להם מבחר גדול ומחירים די הגיוניים למה שאתה מקבל.

פורסם

ממש אין בעיה למצוא בארץ כל סוג של אלמנט שאתה צריך. תן לי גודל, והספק רצוי, ואתן לך לינק.

חוץ מזה, ספר לי למה מפריע לך שהעכבה 4 אום?

פורסם
  • מחבר

תודה רבה !

לגבי האלמנטים אין לא מצאתי וחיפשתי דיי הרבה... אולי לא חיפשית טוב.. בעיקרון אני צריך זוג אלמנטים 6 אינצ' 6 ohm.. למה מפריע לי שזה 4? י רוב הרסיברים היום מגיעים עם התנגדות של 6... רק של מכוניות מגיעים עם 4.. אני רוצה להסיב אלמנטים של מכונית (שהמחירים שלהם ממש נמוכים לזוג) ולחבר אותם לרסיבר..

פורסם

לא קשור.. יש רמקולים של 4 אום, ויש של 8. רוב הרסיברים יודעים להתמודד גם עם 4. הבעיה היא תיאם העכבות ברמקול בין הוופר לשאר האלמנטים, כי הקרוס לא יבצע חלוקה טובה בעכבות שונות, ואם היה שם אלמנט של 8, לא כדאי להחליף ב4.

פורסם
  • מחבר

אם אני אחבר בטור את שני הוופרים ה שיצא 8ohm ואחבר בנפרד את הסאב של ה6ohm אל אותה הכניסה של הסאונד מה יקרה?..

הוספתי ציור להמחשה.. (הריבוע עם הפלוס ומינוס זה כיביכול החיבור של הבוקסה..)

[attachment deleted by admin]

פורסם

אתה תקבל כ 3.42 אום - נמוך מדיי למגבר

רצוי לא לחבר ככה סאב - הוא מקבל את כל ההספק של הקול אבל לא יכול להוציא טוב דברים שהם לא באסים, אז הוא סתם יתחמם ויקח עוצמה מהרמקולים האחרים. תחבר את הסאב דרך קרוס מתאים (סליל נוסף בגודל המתאים בטור לרמקול)

פורסם
  • מחבר

מה זאת אומרת קרוס?

פורסם

זה מפצל את התדרים שמגיעים אליו.

כך שאל הסאב, למשל, יגיעו רק התדרים הנמוכים.

פורסם
  • מחבר

אפשר תמונה משהו? איך זה מתחבר לכל העסק?

פורסם

בקרוס פשוט - בטור לאלמנט של הסאב יש סליל של חוט (אם או ללא ליבה מברזל) והוא מעביר רק באסים. את הגודל של הסליל ניתן למצוא בניסוי וטעיה, בדרך כלל זה כמה עשרות גלגולים של חוט חשמל

בקרוס אלקטרוני - מעגל אלקטרוני שמקבל IN מהמגבר ו OUT לאלמנט[br]פורסם בתאריך: 18.11.2010 בשעה 20:57:35


קרוס לדוגמא. יש בו סליל וקבל אבל זה עובד גם בלי קבל

[attachment deleted by admin]

פורסם

אני מציע לך בכלל לרדת מהרעיון של אלמנטים של רכב, כי הם מיועדים לעבוד בחלל פתוח ולא בתוך תיבה.

כדאי שתקבל מושג על רמקולים לפני שאתה מחליט מה לקנות, הנה קישור להתחיל ממנו:

http://www.dtown.co.il/articles/185.html

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים