החל ממחר - אוקטן 95 יעלה לנו רק 6.62 ש"ח לליטר. אין על ישראל! - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החל ממחר - אוקטן 95 יעלה לנו רק 6.62 ש"ח לליטר. אין על ישראל!


ALÞHA

Recommended Posts

  • תגובות 51
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

YANIK, אתה אולי לא מכיר את מאיר אבל דעותיו הכלכליות נוטות לקפיטליזם כמעט טהור (אם לא יותר מזה), כלומר כל כסף שהולך למדינה שהוא יותר מהמינימום הדרוש לקיום שלה הוא גניבה של המדינה ותו לא (ומאיר, האר את פני אם אני טועה - ורק כדי להבהיר, זה לא נאמר כביקורת אלא כעובדה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

.אם בודדים עושים את זה בשביל "ההרגשה האישית" אז זה באמת לא יעזור. אבל אם כולם יעשו את זה בשביל "ההרגשה האישית" משהו פה אולי יוכל לזוז.

כבר הוכח כלא נכון עובדתית.

הצבעתם ליכוד, לא? קיבלתם מביבי את הכלכלה שהוא הבטיח? הורדות מיסים? הקלות לאזרחים?

הצבעתם ליברמן, לא? מפלגה ימנית קיצונית אנטי חרדית, לא? קיבלתם החלשת כוחם של החרדים? מישהו בכלל חשב שכשהוא יצביע לליברמן הוא יקבל אותו כיסא ליד כיסא עם ש"ס בממשלה? מישהו דמיין שמשרד החוץ, אחד משלושת התיקים הכי חשובים בממשלה יהפוך להיות משרד קיקיוני, מיותר וחסר משמעות שלא יקבל אף משימה אמיתית? מישהו דמיין שקצבאות החרדים ימשיכו לגדול? שהם יקבלו תיקים מרכזיים וחשובים יותר מליברמן? מישהו דמיין שנצא למו"מ עם הפלסטינאים על רקע הקפאת הבנייה? כשליברמן בממשלה???

אז מה עזרה ההצבעה שלך? איזה שינוי ההצבעה שלך עשתה לעומת ממשלות קודמות? חוץ מההרגשה הטובה שלך כמובן...

באופן כללי להוסיף קצת דלק למדורה, אנשים מתרעמים על עליית מחירי הדלק כי בעולם עולה מחיר הדלק, מה יגידו כאשר ב2011 יתייקר הדלק ב40 אג' כי הממשלה ייקרה את מס הבלו? :nixweiss:

תיארתי לעצמי שמישהו יעלה על הבלוף בסופו של דבר. ;)

העניין הוא לא העלאת מחיר הדלק בנקודה הספציפית הזו בזמן. אם תסתכל אחורה בשנים אתה תראה את אותו הטריק לאורך לא מעט שנים: הורדה של מחיר הדלק ב 1-5 אג' ולאחר זמן קצר העלאתו בהרבה יותר. מחיר הדלק עולה בהתמדה והוא הפך להיות קורבן קל לשיני האוצר. לא מדובר רק במחירי הדלק, גם מחירי הדיור עושים את אותה הדרך: הסתכלות של 30 שנה אחורה תראה לך קו מגמה מאוד ברור של עלייה במחירי הדירות - שוב, מורכב בעיקר ממיסים. בימים אלו אנחנו מדברים גם על עלייה במחירי החלב ומוצרי יסוד נוספים.

שוב חוזרים לאותה נקודה שעולה כמעט בכל כותרת: למדינה שלנו לא איכפת מה יקרה בעוד 10 שנים, איכפת מה יקרה עכשיו וכמה כסף נקבל עכשיו. תשתיות, הורדת מחירי הדיור ומלחמה אמיתית בתאונות הדרכים ל(לצורך הדוגמה) תביא לעלייה בהכנסה ממיסים (יבנו יותר דירות -> ישלמו יותר ארנונה, יקנו יותר מכוניות -> ישלמו יותר מיסים על המכוניות ועל הדלק וכו') והורדה בהוצאות (פחות תאונות דרכים -> פחות פיצויים לנפגעים, פחות ביטוח לאומי ודמי סעד וכו').

אבל את ביבי לא מעניין מה יקרה בעתיד או איך תיראה הקדנציה שלו במבט של 10 שנים קדימה/אחורה, מה שאיכפת זה מה קורה ממש עכשיו ואיך מעבירים עוד כספים לש"ס שחלילה לא תנטוש את הקואליציה (אין סיכוי שזה יקרה ממילא). מה יהיה מחר? למי איכפת, נחצה את הגשר הזה כשנגיע אליו... :facepalm:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופן כללי להוסיף קצת דלק למדורה, אנשים מתרעמים על עליית מחירי הדלק כי בעולם עולה מחיר הדלק, מה יגידו כאשר ב2011 יתייקר הדלק ב40 אג' כי הממשלה ייקרה את מס הבלו? :nixweiss:

[/quote

אנשים יקנו רכבים קטנים וחסכוניים. מי שימשיך לנהוג בבהמה ישלם יותר. זה מה שיקרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בולשיט.

מה תגיד לאלו שמחזיקים קטנוע? "אתם משלמים יותר אבל עדיין משתלם לכם"?

מה תגיד לאלו שרוצים לרכוש היברידי? "נכון, אתם משלמים יותר, המס יותר גבוה מאשר על רגיל, משמע הרכב יותר יקר מאשר רגיל אבל היי, תקנו היברידי"?

רוצה להפחית את כמות הבהמות על הכביש? את כמות המכוניות באופן כללי (פחות זיהום)? פתח תשתיות לרכבים חשמליים, תן תמריצים לרכישת רכבים היברידיים, פתח תשתיות לאופניים, אל תעשה כ"כ הרבה בלאגן בתחום הקורקינטים החשמליים ועוד הרבה רעיונות נוספים ופשוטים יחסית לביצוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה תגיד לאלו שמחזיקים קטנוע? "אתם משלמים יותר אבל עדיין משתלם לכם"?

זה בדיוק מה שאני אגיד. לא מתאים להם שיעברו למכונית.

רכב היברידי/חשמלי לא מזהם פחות. זה בולשיט שיווקי. עלות רכישה גבוהה יותר מתקזזת עם צריכת דלק נמוכה יותר. ככל שנוסעים יותר הכדאיות בעבר להיבריד עולה בדיוק כמו ברכב דיזל שעולה יותר בהשוואה לבנזין במעמד הרכישה, אבל מי שנוסע הרבה יחסוך אלפי שקלים בשנה במעבר לדיזל. אופניים לא אמצעי תחבורה פרקטי לשימוש יומיומי במיוחד במדינה חמה כמו . אנשים במשרות מכובדות לא רוצים להגיע לעבודה מזיעים ומסריחים. מה תגיד לאנשים שחיים 20 ק"מ ממקום העבודה? סעו על קורקינט? מכוניות קטנות וחסכוניות זה הפיתרון הכי פרקטי נכון להיום.

יש לך עוד הצעות איך מצד אחד אפשר לסגור את החור בתקציב ומצד שני לפגוע מעט ככל הניתן ברווחת התושבים או שאתה רק יודע לזרוק משפטים באוויר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאיר צודק.

ההתרעמות על תקצוב הסקטור החרדי מגוחכות לחלוטין כאשר ישנם מגזרי ענק שלוקחים לא פחות כסף מאיתנו(משלמי המיסים) מהמגזר החרדי.

רק היום קיבלנו לכך דוגמא כאשר כל עובדי המגזר הציבורי - החל מאנשי הנמלים ועד עובדי רכבת ומס הכנסה - שקיבלו כולם עוד כסף לא על ידי עבודה קשה, או התמדה, או הצטיינות - אלא על ידי החזקת המדינה כולה ערובה לבטחונם הכלכלי שלהם.

הם קיבלו כולם תוספת של 6% למשכורת + מענק "אל תהרגו את המדינה" בסך 2000 שח.

להתרעם על 1000 השקלים שאברך מקבל בחודש ולמלא את הפה מים כאשר בנמל אשדוד מרוויח בין 30 ל70 אלף שח בחודש - זה נאיבי במקרה הטוב ומפגר במקרה הרע.

לא המפלגות החרדיות מייקרות את חיינו - אלא השיטה הסקטוריאלית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז המדינה גורמת שרק לעשירים יהיו חיים טובים? למה אנשים שמרוויחים 6-8 בחודש לא יוכלו להחזיק רכב? אני חייב להסתפק במנוע קטן?

אם היום ג'יפים הם לעשירים אז בעתיד משפחתית 1.6 תהיה לעשירים.. אנחנו חוזרים לשנות ה80..

אנחנו רק יודעים להאשים לאן הכסף הולך ולמי.. במקום לריב מי לא יקבל צריכים לריב על זה שאנחנו גם נקבל ולא רק יקחו מאיתנו!

ברגע שהעם ידרוש גם אוטומטית הכסף לא יספיק להם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה תגיד לאלו שמחזיקים קטנוע? "אתם משלמים יותר אבל עדיין משתלם לכם"?

זה בדיוק מה שאני אגיד. לא מתאים להם שיעברו למכונית.

רכב היברידי/חשמלי לא מזהם פחות. זה בולשיט שיווקי. עלות רכישה גבוהה יותר מתקזזת עם צריכת דלק נמוכה יותר. ככל שנוסעים יותר הכדאיות בעבר להיבריד עולה בדיוק כמו ברכב דיזל שעולה יותר בהשוואה לבנזין במעמד הרכישה, אבל מי שנוסע הרבה יחסוך אלפי שקלים בשנה במעבר לדיזל. אופניים לא אמצעי תחבורה פרקטי לשימוש יומיומי במיוחד במדינה חמה כמו . אנשים במשרות מכובדות לא רוצים להגיע לעבודה מזיעים ומסריחים. מה תגיד לאנשים שחיים 20 ק"מ ממקום העבודה? סעו על קורקינט? מכוניות קטנות וחסכוניות זה הפיתרון הכי פרקטי נכון להיום.

יש לך עוד הצעות איך מצד אחד אפשר לסגור את החור בתקציב ומצד שני לפגוע מעט ככל הניתן ברווחת התושבים או שאתה רק יודע לזרוק משפטים באוויר?

מישהו פה מתרגז... :nono:

טוב, אז סתם בשביל השעשוע נזרוק עוד כמה משפטים באוויר:

מדוע אתה רוצה להוריד בהמות מהכביש? או שאולי לא הבנתי אותך וזה ממש לא מטריד אותך ואז תגובה הקודמת שלך חסרת כל טעם וריח (והשימוש במילה "בהמות" הופך להיות אווילי).

אם אתה אכן מעוניין להוריד בהמות מהכביש מסיבות של זלילת דלק = זיהום אוויר / עומסי תנועה אז החטאת את המטרה לחלוטין בהעלאת המיסים כי אדם שיש לו משפחה כבר לא יקנה קטנוע כי אחד לפחות הוא חייב להחזיק ואם קודם הוא החזיק קטנוע לנסיעות קצרות יחסית שהרי כעת זה כבר לא משתלם.

מצד שני אם לא מעניין אותך נושא זיהום האוויר אז בוא נתמקד לפחות בעומסי התנועה: קטנועים וכלים קלים נוספים משחררים פקקים. עובדה. אם אתה לא בגיל שבו אתה נוסע לעבודה כל יום או לחילופין לא נוסע לעבודה כל יום בגוש דן אזי אין לנו על מה לדבר כי אין לך מושג איך זה לחיות כך יום-יום. לדבר מהצד זה מאוד קל.

בתור אחד שכן נוסע לעבודה בפקקים כל יום (טוב, כמעט כל יום - הסבר בהמשך) אני לא אומר את מה שאתה אומר כי... טוב, כמו שאמרת - זו זריקת משפטים לאוויר.

עכשיו לנושא ההיברידיות, זיהום, אופניים וכו'.

אם תחפש בסבלנות תגובות שכתבתי בעבר בנושא הזה אז תמצא תגובה יחסית מפורטת שלי שמסבירה מדוע מכוניות היברידיות רק מזיזות את זיהום האוויר ולא מפחיתות אותו. במילים אחרות - אתה משכנע את המשוכנע. אמרתי את מה שאמרתי כי

א. המיתוס של היברידיות שמפחיתות זיהום כ"כ חזק שלפעמים אני "זורם עם הזרם"

ב. גם אם הזיהום לא יקטן יש יתרון בהזזת הפיח מעל גוש דן לצורך העניין. קוראים לזה "בריאות"

מעבר לדיזל אינו זול יותר. עובדה.

היה פעם, כן. עד שהמדינה ראתה שדיזל הוא טרנד שתופס תאוצה ואז תעריפי הביטוח, טסט, מיסוי לרכב חדש ובעיקר המיסוי על הדלק השתנה. היום ההבדל הוא זניח. לראייה חברות שמחזיקות ציי בעלי קילומטרז' גבוה כמעט ואינן מחזיקות רכבי דיזל. אני גם מכיר אנשים שמחזיקים רכבי דיזל כולל אנשים שעברו לרכבי דיזל לצרכי עבודה.

הגענו לדובדבן שבקצפת... נושא האופניים והקורקינט החשמלי.

אם כבר מדברים על זריקת משפטים לאוויר אז הפעם זרקת לי משהו ישר לדאנק. :xyxthumbs:

נעים להכיר, אני רוכב על אופניים. אני רוכב על אופניים בשעות הפנאי וגם רוכב לעבודה מספר פעמים בשבוע. אני רוכב לעבודה מעל 20 ק"מ (אפילו מעל 30 אם אתה מתעקש). פרט טריוויה מעניין: הרבה יותר קל לרכב לעבדה בקיץ מאשר בחורף (ע"ע זריקת משפטים לאוויר). נחש מה? אני לא היחיד שעושה את זה במקום עבודתי. נחש מה? יש אפילו יותר משני אנשים כאלו.

קבל הפתעה מטורפת: יש גם מי שמגיע על קורקינט חשמלי ממרחק של יותר מ-10 ק"מ ומטעין את הקורקינט בעבודה שיספיק גם לנסיעה חזרה. פשוט מטורף! :screwy:

קבל עוד משהו לא הגיוני: אנשים בעלי עבודות מכובדות מחזיקים מקלחת במקום העבודה! עוד יותר לא הגיוני: חברות רבות מחזיקות מלתחות ומקלחות במקום העבודה אפילו אם אין לך משרה מכובדת! באמת! :screwy:

Go figure...

לסיום: כן, יש לי עוד הצעות איך אפשר לסגור את החור בתקציב בלי לפגוע ברווחת התושבים. למעשה, אפילו לסגור את החור בתקציב ולהגדיל את רווחת התושבים. אבל זה לא קשור בהכרח לנושא המדובר. מעוניין לשמוע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תקראו לי מפונק אבל לנסוע באופניים?

או שחם והשמש הורגת או שקר והגשם שותף אותך או מכוניות שנוסעות לידך, זה גם מאמץ שלא כולם מסוגלים אליו וגם אם כן נראה אתכם נוסעים באופניים באחד הימים שאתם קצת חולים אבל עדיין צריכים להגיע לעבודה..

אופנוע זה בהחלט אחד הדברים היותר נוחים, מהיר יותר וזריז יותר, יש מדינות שלאנשים יש בעיקר אופנועים אבל פה במדינתנו חוסמים אותך מכל הכיוונים..

גם אוטובוס לא כזה זול.. בתקווה שהוא מגיע בזמן ולא עמוס מידי .

במידה והייתה פה תשתית של תחבורה רצינית טובה וזולה זה עוד יכל להיות הגיוני, אבל הם רק לוקחים ולא נותנים שום מענה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...