החל ממחר - אוקטן 95 יעלה לנו רק 6.62 ש"ח לליטר. אין על ישראל! - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החל ממחר - אוקטן 95 יעלה לנו רק 6.62 ש"ח לליטר. אין על ישראל!


ALÞHA

Recommended Posts

תקראו לי מפונק אבל לנסוע באופניים?

או שחם והשמש הורגת או שקר והגשם שותף אותך או מכוניות שנוסעות לידך, זה גם מאמץ שלא כולם מסוגלים אליו וגם אם כן נראה אתכם נוסעים באופניים באחד הימים שאתם קצת חולים אבל עדיין צריכים להגיע לעבודה..

אני לא אקרא לך מפונק, אבל למה לא בעצם? אני מעדיף לשרוף קלוריות מאשר דלק, נשמע לי הרבה יותר אטרקטיבי. מועיל לבריאות, טוב לטווח ארוך (מגיעים לגיל 50-60 עם שרירים הרבה יותר חזקים וסיבולת לב-ריאה לא רעה) ובהחלט הרבה יותר זול, שלא לדבר על ההרגשה הטובה בסוף היום. ;)

לגבי החום זה פחות בעיה מכיוון שביום רגיל ממילא אתה לא יוצא לעבודה בשעה 10 אלא בשעה 6-8 ובשעות האלו יחסית קריר והשמש לא קופחת עדיין. בכל מקרה לא אמרתי שאני רוכב כל יום, ניסיתי גם את זה וגיליתי שבסוף השבוע אני מאוד עייף. לכן אני משתדל לנסוע כמה שיותר באופניים ועושה השלמות עם הרכב כשצריך. לחילופין אם אני חולה או שיש אובך בחוץ ורמת זיהום האוויר גבוהה מדי אז אני אסע עם האוטו. יחד עם זאת העדיפות תמיד תהיה האופניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מצד שני אם לא מעניין אותך נושא זיהום האוויר אז בוא נתמקד לפחות בעומסי התנועה: קטנועים וכלים קלים נוספים משחררים פקקים. עובדה. אם אתה לא בגיל שבו אתה נוסע לעבודה כל יום או לחילופין לא נוסע לעבודה כל יום בגוש דן אזי אין לנו על מה לדבר כי אין לך מושג איך זה לחיות כך יום-יום. לדבר מהצד זה מאוד קל.

בתור אחד שכן נוסע לעבודה בפקקים כל יום (טוב, כמעט כל יום - הסבר בהמשך) אני לא אומר את מה שאתה אומר כי... טוב, כמו שאמרת - זו זריקת משפטים לאוויר.

לא נכון. הם תופסים את אותו מרווח בדיוק (מכונית שומרת מרחק מדו"ג). דו"ג משחררים פקקים רק אם הם הופכים לעברייני תנועה וזו בעיה בפני עצמה. אני שמח שהעלו את תעריף הביטוח. לאט לאט נחסל דו"ג כמו זבובים. וכן, אני נוסע כל יום אז אל תשחק אותה כאילו אתה הגדול שעובד ומסביר את דרך החיים לילד הקטן.

מעבר לדיזל אינו זול יותר. עובדה.

היה פעם, כן. עד שהמדינה ראתה שדיזל הוא טרנד שתופס תאוצה ואז תעריפי הביטוח, טסט, מיסוי לרכב חדש ובעיקר המיסוי על הדלק השתנה. היום ההבדל הוא זניח. לראייה חברות שמחזיקות ציי בעלי קילומטרז' גבוה כמעט ואינן מחזיקות רכבי דיזל. אני גם מכיר אנשים שמחזיקים רכבי דיזל כולל אנשים שעברו לרכבי דיזל לצרכי עבודה.

ציי רוכשים מכוניות לפי הטעם של הצרכן הישראלי בלבד. זה השיקול היחיד. דיזל מגיע בדרך כלל במכונית אירופאית עם גיר ידני שזה כמו קריפטונייט לישראלים ובנוסף הציבור מחזיק בדעות קדומות רבות על דיזל. זו הסיבה היחידה שציי רוכשים משפחתית יפנית-קוריאנית אוטומטית בנזין 1600 סדאן. אין קשר לצריכת דלק, זיהום אוויר, אמינות או כל שיקול היגיוני אחר.

בנוגע לאגרת רישוי: תבדוק עובדות. בעבר אגרת רישוי של דיזל הייתה הרבה יותר יקרה והדיזל עצמו יותר זול. בשיטה הישנה דיזל השתלם רק לאנשים שנהגו מעל 30,000 בשנה ויותר. נתניהו בתפקיד שר אוצר עשה דבר מאד חכם. מצד אחד העלה את המיסוי על הדיזל והשווה אותו לבנזין ומצד שני הוריד משמעותית את אגרת הרישוי על רכבי דיזל והשווה אותה לרכבי בנזין. בזכות נתניהו אחזקת דיזל הפכה למשתלמת כבר מק"מ ראשון. מספר שנים מאוחר יותר נכנסה לתוקף רפורמת מס ירוק פגעה בכדאיות של רכבי דיזל, אבל הם עדיין משתלמים למי שנוהג הרבה.

הגענו לדובדבן שבקצפת... נושא האופניים והקורקינט החשמלי.

אם כבר מדברים על זריקת משפטים לאוויר אז הפעם זרקת לי משהו ישר לדאנק. :xyxthumbs:

נעים להכיר, אני רוכב על אופניים. אני רוכב על אופניים בשעות הפנאי וגם רוכב לעבודה מספר פעמים בשבוע. אני רוכב לעבודה מעל 20 ק"מ (אפילו מעל 30 אם אתה מתעקש). פרט טריוויה מעניין: הרבה יותר קל לרכב לעבדה בקיץ מאשר בחורף (ע"ע זריקת משפטים לאוויר). נחש מה? אני לא היחיד שעושה את זה במקום עבודתי. נחש מה? יש אפילו יותר משני אנשים כאלו.

קבל הפתעה מטורפת: יש גם מי שמגיע על קורקינט חשמלי ממרחק של יותר מ-10 ק"מ ומטעין את הקורקינט בעבודה שיספיק גם לנסיעה חזרה. פשוט מטורף! :screwy:

קבל עוד משהו לא הגיוני: אנשים בעלי עבודות מכובדות מחזיקים מקלחת במקום העבודה! עוד יותר לא הגיוני: חברות רבות מחזיקות מלתחות ומקלחות במקום העבודה אפילו אם אין לך משרה מכובדת! באמת! :screwy:

Go figure...

מה אתה רוצה? שקל? "קבל הפתעה" עאלק. בעבר רכבתי על אופניים לעבודה. עד שקיבלתי רישיון וקניתי רכב כמו בן אדם נורמלי, כמובן. אופניים לא מתאימות לכל אחד. אופניים לא מתאימות לכל מסלול. אופניים לא מתאימות לכל מזג אוויר. אם אתה רוצה להתקלח בעבודה שיהיה לך לבריאות. אני רוצה להגיע לעובדה רענן כחול מעוצמת המזגן. אני לא רוצה לסחוב איתי בגדים להחלפה. אני לא רוצה לסחוב ציוד רחצה. אתה לוקח אמצעי תחבורה שמהווה תחליף פרקטי לרכב רק לאחוז זניח מכלל ציבור העובדים ומציג אותו כאילו גילית את אמריקה. צא מהסרט שלך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אקרא לך מפונק, אבל למה לא בעצם? אני מעדיף לשרוף קלוריות מאשר דלק, נשמע לי הרבה יותר אטרקטיבי. מועיל לבריאות, טוב לטווח ארוך (מגיעים לגיל 50-60 עם שרירים הרבה יותר חזקים וסיבולת לב-ריאה לא רעה) ובהחלט הרבה יותר זול, שלא לדבר על ההרגשה הטובה בסוף היום. ;)

לגבי החום זה פחות בעיה מכיוון שביום רגיל ממילא אתה לא יוצא לעבודה בשעה 10 אלא בשעה 6-8 ובשעות האלו יחסית קריר והשמש לא קופחת עדיין. בכל מקרה לא אמרתי שאני רוכב כל יום, ניסיתי גם את זה וגיליתי שבסוף השבוע אני מאוד עייף. לכן אני משתדל לנסוע כמה שיותר באופניים ועושה השלמות עם הרכב כשצריך. לחילופין אם אני חולה או שיש אובך בחוץ ורמת זיהום האוויר גבוהה מדי אז אני אסע עם האוטו. יחד עם זאת העדיפות תמיד תהיה האופניים.

אני האחרון שצריך לשרוף קלוריות (אני משתדל לשמור עליהן כמה שיותר בגוף)

נסיעה באופניים מסוכנת הרבה יותר מרכב.. במקרה של תאונה בעיר אפשר להפצע (מהירות נמוכה +פקקים) כשבאופניים אפשר אף למות..

זה נהפך לעדר באמת כל עיניין של האיכות סביבה ואנשים מוצאים סיבות לקחת על זה יותר כסף.. כל דבר שנתפס כמזהם התייקר בלי שום סיבה אחרת שלא תמיד בצדק.

אפשר לשכנע עם גם אבל לשאוף גזים של מכוניות, אוטובוסים ומשאיות לאורך כל הדרך לא מריח לי בריא במיוחד.. הרבה יותר סגור.

גיסי מכר את הג'יפ (סמוראי) ועבר לאופניים..מאז הוא נוסע רק באופניים לעבודה, הוא מעשן כבד ד"א ולקח לו כמה חודשים להסתגל

הוא לא עשה את זה בשביל איכות סביבה, אולי קצת בשביל שרירים, אבל בעיקר בשביל שיוכל להשקיע בתחביבים היקרים שלו(מסוקים, אקווריום ..מה שעולה לכם בראש)

ויש להם שני כי אחותי לא ממש יכולה לקחת את הילדים לגנים\ב.ספר באופניים או לכל נסיעה אחרת אם זה לבקר את המשפחה או לטייל בקניון..

אלה החיים ואי אפשר בלי בישראל..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבר הוכח כלא נכון עובדתית.

הצבעתם ליכוד, לא? קיבלתם מביבי את הכלכלה שהוא הבטיח? הורדות מיסים? הקלות לאזרחים?

הצבעתם ליברמן, לא? מפלגה ימנית קיצונית אנטי חרדית, לא? קיבלתם החלשת כוחם של החרדים? מישהו בכלל חשב שכשהוא יצביע לליברמן הוא יקבל אותו כיסא ליד כיסא עם ש"ס בממשלה? מישהו דמיין שמשרד החוץ, אחד משלושת התיקים הכי חשובים בממשלה יהפוך להיות משרד קיקיוני, מיותר וחסר משמעות שלא יקבל אף משימה אמיתית? מישהו דמיין שקצבאות החרדים ימשיכו לגדול? שהם יקבלו תיקים מרכזיים וחשובים יותר מליברמן? מישהו דמיין שנצא למו"מ עם הפלסטינאים על רקע הקפאת הבנייה? כשליברמן בממשלה???

אז מה עזרה ההצבעה שלך? איזה שינוי ההצבעה שלך עשתה לעומת ממשלות קודמות? חוץ מההרגשה הטובה שלך כמובן...

האמת שזה רק מחזק את הטענה שלי. אני לא יודע איך מתפלג הציבור שלא מצביע, אבל אני מניח שמדובר בכמות גדולה מאוד של חילוניים בין היתר. אם יותר היו מצביעים למפלגות חילוניות (וחס וחלילה מפלגות שמאל חברתי - למרות שלרוב זה הולך עם שמאל מדיני - אבל היי, היא המדינה היחידה בעולם שהעניים מצביעים ימין כלכלי והחזקים לשמאל), לדתיים היה פחות כוח בכנסת. תסובב את זה איך שאתה רוצה, זה נכון. במקום מספלגות דתיות שמגיות ביחד לאוזר ה-30 מנדטים, הם היו מגיעות ל-15-20 מנדטים ביחד (סתם זרקתי מספרים אבל אני חושב שזה הכיוון הכללי), הרבה פחות כוח ובוודאי שלא קריטיות לקואלציה. כמובן שיש פה נושא של פוליטקה פנימית, מה שמתחבר להמשך הפוסט הזה - אם ביבי וקדימה היו הולכים יחד, אולי אפילו ברוטציה, והיו מצרפים את העבודה הייתה קואליציה חילונית שלא זקוקה לדתיים ולא תלויה בגחמות הקיצוניים (ובאופן עקרוני זה לא משנה אם מדובר בשמאל או ימין קיצוני).

מישהו פה מתרגז... :nono:

טוב, אז סתם בשביל השעשוע נזרוק עוד כמה משפטים באוויר:

מדוע אתה רוצה להוריד בהמות מהכביש? או שאולי לא הבנתי אותך וזה ממש לא מטריד אותך ואז תגובה הקודמת שלך חסרת כל טעם וריח (והשימוש במילה "בהמות" הופך להיות אווילי).

אם אתה אכן מעוניין להוריד בהמות מהכביש מסיבות של זלילת דלק = זיהום אוויר / עומסי תנועה אז החטאת את המטרה לחלוטין בהעלאת המיסים כי אדם שיש לו משפחה כבר לא יקנה קטנוע כי אחד לפחות הוא חייב להחזיק ואם קודם הוא החזיק קטנוע לנסיעות קצרות יחסית שהרי כעת זה כבר לא משתלם.

מצד שני אם לא מעניין אותך נושא זיהום האוויר אז בוא נתמקד לפחות בעומסי התנועה: קטנועים וכלים קלים נוספים משחררים פקקים. עובדה. אם אתה לא בגיל שבו אתה נוסע לעבודה כל יום או לחילופין לא נוסע לעבודה כל יום בגוש דן אזי אין לנו על מה לדבר כי אין לך מושג איך זה לחיות כך יום-יום. לדבר מהצד זה מאוד קל.

בתור אחד שכן נוסע לעבודה בפקקים כל יום (טוב, כמעט כל יום - הסבר בהמשך) אני לא אומר את מה שאתה אומר כי... טוב, כמו שאמרת - זו זריקת משפטים לאוויר.

עכשיו לנושא ההיברידיות, זיהום, אופניים וכו'.

אם תחפש בסבלנות תגובות שכתבתי בעבר בנושא הזה אז תמצא תגובה יחסית מפורטת שלי שמסבירה מדוע מכוניות היברידיות רק מזיזות את זיהום האוויר ולא מפחיתות אותו. במילים אחרות - אתה משכנע את המשוכנע. אמרתי את מה שאמרתי כי

א. המיתוס של היברידיות שמפחיתות זיהום כ"כ חזק שלפעמים אני "זורם עם הזרם"

ב. גם אם הזיהום לא יקטן יש יתרון בהזזת הפיח מעל גוש דן לצורך העניין. קוראים לזה "בריאות"

מעבר לדיזל אינו זול יותר. עובדה.

היה פעם, כן. עד שהמדינה ראתה שדיזל הוא טרנד שתופס תאוצה ואז תעריפי הביטוח, טסט, מיסוי לרכב חדש ובעיקר המיסוי על הדלק השתנה. היום ההבדל הוא זניח. לראייה חברות שמחזיקות ציי בעלי קילומטרז' גבוה כמעט ואינן מחזיקות רכבי דיזל. אני גם מכיר אנשים שמחזיקים רכבי דיזל כולל אנשים שעברו לרכבי דיזל לצרכי עבודה.

Go figure...

אתה לא מדייק גם בנושא ההיברידיות וגם בנושא הדיזל.

1. מכוניות היברידיות הרבה יותר חסכוניות בדלק והרבה פחות מזהמות נקודה. נכון, יצור הבטריות (ומחזורן - עוד יתרון של , למרות שהוא גם די מזהם - למעשה כל תהליך של מחזור הוא מזהם - אבל הרבה פחות מאשר אם לא היינו ממחזרים כלל) די מזהם, אבל זה מתקזז עם צריכת דלק הרבה יותר טובה, מנועים יותר קטנים שהרבה פחות מזהמים, מנוע חשמלי הרבה יותר יעיל וכו'. גם אם ההבדל בזיהום האוויר בסה"כ אחרי כל השקלולים הוא רק אחוז לטובת ההיברידיות, בסה"כ ובמספרים אבסולוטיים מדובר בחיסכון עצום בזיהום. אתה יכול לטעון אותו דבר גם לגבי חשמלי - אבל בסופו של דבר לייצר אנרגיה בתחנת כוח (ובמנוע חשמלי באופן כללי) הרבה יותר יעיל והרבה פחות מזהם מבמנוע בערה פנימית.

2. על דיזל, כמו שלב אמר, יש המון סטיגמות - לא אמין, רועש, מזהם וכו'. מנועי דיזל מודרניים אמינים מאוד, הרבה פחות רועשים מבעבר ולגבי זיהום האוויר - היו מנועי דיזל מזהמים כמו בנזין אם לא פחות (ובטח שלא יותר). אגרת רישוי אאל"ט עולה 400 שקל יותר ותאורטית ליטר דיזל עולה הרבה יותר מבנזין, אבל מעשית תחנת דלק שמתמחרת ליטר דיזל בהרבה יותר מבנזין פשוט לא תמכור. אם אתה נוסע יותר מ-25K ק"מ בשנה אין שום הצדקה כלכלית להחזיק בנזין. לצערי לארץ מביאים כמעט ורק מסחריות עם מנועי דיזל, אבל באירופה כמעט לכל רכב יש גרסת דיזל והם מוכרים כמו אם לא יותר מגרסאות הבנזין, וחוסכות המון דלק (כי לנסוע 300-400 ק"מ בכבישים מהירים במנוע דיזל בריא זה 25 ליטר דלק :) )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אוהב אנשים שמתעצבנים מויכוח בפורום וירטואלי.

אני אשתדל לענות רק לדברים החשובים שממש עיצבנו אותך. sign0008.gif

לא נכון. הם תופסים את אותו מרווח בדיוק (מכונית שומרת מרחק מדו"ג). דו"ג משחררים פקקים רק אם הם הופכים לעברייני תנועה וזו בעיה בפני עצמה. אני שמח שהעלו את תעריף הביטוח. לאט לאט נחסל דו"ג כמו זבובים. וכן, אני נוסע כל יום אז אל תשחק אותה כאילו אתה הגדול שעובד ומסביר את דרך החיים לילד הקטן.

כן נכון וכן נכון!

צא ומדוד: פורד פוקוס, מאזדה 3, סיטרואן, רנו... אין אף מכונית בקטגוריה הזאת שאורכה שווה לקטנוע ואלו, כידוע לך (כי אתה הרי איש גדול שנוסע לעבודה) הן המכוניות הכי נפוצות כיום על הכביש. אלא אם כן אתה רוצה להתווכח עם מספרים או עם שיטת המדידה המטרית או סתם להפוך מספרים לבינאריים או לבסיס 2. גם אם כן - לך על זה. ;)

"לאט לאט נחסל דו"ג כמו זבובים"... אתה בהחלט נשמע כמו איש סביר וסבלן שאין בו טיפה של שינאה כלפי אנשים אחרים בכביש, בטח שלא כלפי רוכבי דו"ג. בטח תענוג לנסוע לצידך באיילון. דרך אגב, נשמע שאתה מאוד דואג לבטיחות בדרכים (ממש מרגישים את זה מהציטוט האחרון) ולכן אתה לא רוצה שאף רוכב דו"ג יעבור על החוק (אולי זה בגלל שיותר קל "לחסל אותם כמו זבובים" בדרך הזו?). מצד שני אני בטוח שאתה מאוד סבלן כלפי קטנועים 50 סמ"ק שעומדים באמצע הנתיב ברמזור ותופסים מקום של שלם. אין סיכוי שזה מרגיז אותך. sign0095.gif

מעניין גם איך הפקקים ייראו אם כל הדו"ג ייסעו לפי החוק כמו שאתה רוצה.

באשר להערה השנייה אז מראש האפשרויות היו או שאתה לא בגיל שבו אתה נוסע לעבודה כל יום או לחילופין לא נוסע לעבודה כל יום בגוש דן. אמרתי זאת מכיוון שעבודתי הקודמת הייתה באזור הדרום, שם פקקי תנועה הם מושג וירטואלי הלקוח מתוך הדיווחים של גלגל"צ ודיונים מהסוג הזה ממש לא הזיזו לי. כיום המצב שונה ולכן אני יודע לתת את הפרספקטיבה משני הצדדים.

אבל לפחות למדתי שאתה איש גדול ובוגר שנוסע כל יום לעבודה. אה, וגם לא אוהב שמלמדים אותו דברים. גם זה משהו אני מניח. :xyxthumbs:

נושא הבא:

ציי רוכשים מכוניות לפי הטעם של הצרכן הישראלי בלבד. זה השיקול היחיד. דיזל מגיע בדרך כלל במכונית אירופאית עם גיר ידני שזה כמו קריפטונייט לישראלים ובנוסף הציבור מחזיק בדעות קדומות רבות על דיזל. זו הסיבה היחידה שציי רוכשים משפחתית יפנית-קוריאנית אוטומטית בנזין 1600 סדאן. אין קשר לצריכת דלק, זיהום אוויר, אמינות או כל שיקול היגיוני אחר.

Big no no.

אולי אנחנו מדברים על שני דברים שונים אז אני אבהיר: ישנן חברות שרוכשות ציי ואלו הן לרוב למטרות עבודה. לדוגמה, טכנאים של הוט/בזק, אנשי מכירות, סוכנים שונים וכו' שנוסעים לכל מקום במהלך היום. הרכב הוא רכב עבודה לכל דבר ועניין ואת החברה שרוכשת את צי הרכב לא מעניין דבר וחצי דבר באשר להעדפות שלך. מה שמעניין את החברה זה ההעדפות שלה שנובעות משיקול כלכלי.

ישנן חברות שנותנו לעובדים שלהן רכבי ליסינג, במקרה הזה הרכבים כלל לא שייכים לחברה אלא לחברת הליסינג. כאן כבר יש עניין ברור של העדפה.

אבל בעצם למה אני מספר לך את זה? אתה הרי איש גדול שנוסע לעבודה כל יום, נכון? ואנשים גדולים שנוסעים לעבודה כל יום כבר יודעים הכל ולא אוהבים שמלמדים אותם דברים. הנה, לפחות למדתי משהו. רגע, האם זה אומר שאני לא איש גדול שנוסע לעבודה כל יום?! מעניין... confused0006.gif

מה אתה רוצה? שקל? "קבל הפתעה" עאלק. בעבר רכבתי על אופניים לעבודה. עד שקיבלתי רישיון וקניתי רכב כמו בן אדם נורמלי, כמובן. אופניים לא מתאימות לכל אחד. אופניים לא מתאימות לכל מסלול. אופניים לא מתאימות לכל מזג אוויר. אם אתה רוצה להתקלח בעבודה שיהיה לך לבריאות. אני רוצה להגיע לעובדה רענן כחול מעוצמת המזגן. אני לא רוצה לסחוב איתי בגדים להחלפה. אני לא רוצה לסחוב ציוד רחצה. אתה לוקח אמצעי תחבורה שמהווה תחליף פרקטי לרכב רק לאחוז זניח מכלל ציבור העובדים ומציג אותו כאילו גילית את אמריקה. צא מהסרט שלך

האמת? כן! אני רוצה שקל. וכמה שיותר.

בגדול יש לי עבודה, אבל זה רק תחביב, המקצוע האמיתי שלי הוא איסוף שקלים, זו הסיבה האמיתית שאני הולך לעבודה כל יום (כי אני איש גדול) וממשיך ללכת עד סוף החודש כל חודש.

באשר להיותי לא נורמלי כי אני רוכב לעבודה אפילו שיש ברשותי רכב... טוב, כזה אני. לא נורמלי. באשר לסחיבה של ציוד רחצה ובגדים אתה בהחלט צודק, ה-Overweight הוא עניין מטורף אבל אני מוכן לקחת על עצמי את העול הכבד הזה (תרתי משמע) של הכנסת חולצה ומכנסיים לתיק. המשקל המטורף שזה מוסיף לנסיעה הופך אותה להרבה יותר מאתגרת. ממש מסע כומתה. אבל כבר סיכמנו את העניין - אני לא נורמלי.

אבל יש משהו שאתה באמת צודק בו - אופניים לא מתאימים לכל אחד ואני לא מצפה שכל עם ירכב על אופניים. גם לא ניסיתי לשכנע אף אחד להחליף את הרכב הממוזג באופניים, רק ניסיתי להוכיח שטענתכם לא נכונה. מה שאתה לא צודק בו הוא שאופניים לא מתאימים לכל מזג אוויר כי הם נוסעות בכל מזג אוויר וכמעט בכל תוואי שטח, בהחלט כזה שמוביל אותך למקום העבודה שלך (אלא אם כן אתה מטפס צוקים בשביל להגיע לשם).

דרך אגב, אופניים מתאימים לאחוז הרבה יותר גדול מאוכלוסיית העובדים ממה שאתה חושב ובטח שלא זניח. קח את כל האנשים שנוסעים מרחק של 20 ק"מ סה"כ ביום ותראה שמדובר באחוז די ניכר. אבל שוב, לא מצפה שזה מה שכולם יעשו.

לגבי הסרט בו אני חי... למה לי לצאת ממנו? אני דווקא די מבסוט ממנו. ;D

ועכשיו לתגובה יותר שפויה:

אני האחרון שצריך לשרוף קלוריות (אני משתדל לשמור עליהן כמה שיותר בגוף)

נסיעה באופניים מסוכנת הרבה יותר מרכב.. במקרה של תאונה בעיר אפשר להפצע (מהירות נמוכה +פקקים) כשבאופניים אפשר אף למות..

זה נהפך לעדר באמת כל עיניין של האיכות סביבה ואנשים מוצאים סיבות לקחת על זה יותר כסף.. כל דבר שנתפס כמזהם התייקר בלי שום סיבה אחרת שלא תמיד בצדק.

אפשר לשכנע עם גם אבל לשאוף גזים של מכוניות, אוטובוסים ומשאיות לאורך כל הדרך לא מריח לי בריא במיוחד.. רכב הרבה יותר סגור.

אלה החיים ואי אפשר בלי רכב בישראל..

בגדול אנחנו מסכימים, במדינת אי אפשר להסתדר בלי רכב. גם לגבי נסיעה בעיר אנחנו מסכימים לגמרי (לא חסרים לי מקרים של "כמעט ונפגע") אבל יחד עם זאת גם למדתי שרוכבי האופניים לא פחות מסכנים את עצמם מאשר הנהגים מסכנים אותם. משום מה רוכבי אופניים לא אוהבים לעצור גם כשהרצמזור אדום וגם אם המדרכה פנויה לגמרי הם לא יעלו עליה.

אפילו בנושא הבריאות אני מסכים איתך ואני מתחבט לא מעט ביני לבין עצמי האם יותר בריא לנסוע באופניים על כל המשתמע מזה או פחות בריא כי אני נושם אגזוזים. המסקנה שלי הייתה אחרת לגמרי: הארכתי את מסלול הנסיעה שלי בכ-8 ק"מ נוספים אבל בתמורה אני רוכב בדרכי עפר מחוץ לעיר, חוצה פרדסים, מקבל אוויר נקי ונהנה מהנביעה. על הדרך גם למדתי שאני כנראה האחרון לחשוב על זה כי אי אפשר לנסוע שם בלי לפגוש רוכבים אחרים.

אבל שוב, זה מתאים לי אישית כי אני יכול להרשות לעצמי לנסוע את המרחק, לי קל יחסית לצאת מהעיר ואני לא חייב להיות בעבודה בשעה מוגדרת. אני מניח שלרוב האנשים אין את השילוב של כל הפרמטרים האלו ולכן לא לכולם זה מתאים. מצד שני אני גם מכיר מספר לא מבוטל של אנשים שגרים בתוך ת"א ועובדים במרחק של 20-30 דק' הליכה ועדיין מגיעים לעבודה עם רכב כל יום. אז מהצד השני של הסקאלה גם האנשים הללו קיימים.[br]פורסם בתאריך: 2.11.2010 בשעה 16:03:13


האמת שזה רק מחזק את הטענה שלי. אני לא יודע איך מתפלג הציבור שלא מצביע, אבל אני מניח שמדובר בכמות גדולה מאוד של חילוניים בין היתר. אם יותר היו מצביעים למפלגות חילוניות (וחס וחלילה מפלגות שמאל חברתי - למרות שלרוב זה הולך עם שמאל מדיני - אבל היי, היא המדינה היחידה בעולם שהעניים מצביעים ימין כלכלי והחזקים לשמאל), לדתיים היה פחות כוח בכנסת. תסובב את זה איך שאתה רוצה, זה נכון. במקום מספלגות דתיות שמגיות ביחד לאוזר ה-30 מנדטים, הם היו מגיעות ל-15-20 מנדטים ביחד, הרבה פחות כוח ובוודאי שלא קריטיות לקואלציה. כמובן שיש פה נושא של פוליטקה פנימית, מה שמתחבר להמשך הפוסט הזה - אם ביבי וקדימה היו הולכים יחד, אולי אפילו ברוטציה, והיו מצרפים את העבודה הייתה קואליציה חילונית שלא זקוקה לדתיים ולא תלויה בגחמות הקיצוניים (ובאופן עקרוני זה לא משנה אם מדובר בשמאל או ימין קיצוני).

אתה לא מדייק גם בנושא ההיברידיות וגם בנושא הדיזל.

התעייפתי מהתגובה הקודמת אז סלח לי אם אני אפספס משהו.

אני מסכים, סביר להניח שרוב האנשים שלא מצביעים הם חילוניים, אבל לא הבנתי את ההקשר בין ימני-שמאלני לבין נטייה כלכלית.

1. מכוניות היברידיות הרבה יותר חסכוניות בדלק והרבה פחות מזהמות נקודה. נכון, יצור הבטריות (ומחזורן - עוד יתרון של , למרות שהוא גם די מזהם - למעשה כל תהליך של מחזור הוא מזהם - אבל הרבה פחות מאשר אם לא היינו ממחזרים כלל) די מזהם, אבל זה מתקזז עם צריכת דלק הרבה יותר טובה, מנועים יותר קטנים שהרבה פחות מזהמים, מנוע חשמלי הרבה יותר יעיל וכו'. גם אם ההבדל בזיהום האוויר בסה"כ אחרי כל השקלולים הוא רק אחוז לטובת ההיברידיות, בסה"כ ובמספרים אבסולוטיים מדובר בחיסכון עצום בזיהום. אתה יכול לטעון אותו דבר גם לגבי מנוע חשמלי - אבל בסופו של דבר לייצר אנרגיה בתחנת כוח (ובמנוע חשמלי באופן כללי) הרבה יותר יעיל והרבה פחות מזהם מבמנוע בערה פנימית.

2. על דיזל, כמו שלב אמר, יש המון סטיגמות - לא אמין, רועש, מזהם וכו'. מנועי דיזל מודרניים אמינים מאוד, הרבה פחות רועשים מבעבר ולגבי זיהום האוויר - היו מנועי דיזל מזהמים כמו בנזין אם לא פחות (ובטח שלא יותר). אגרת רישוי אאל"ט עולה 400 שקל יותר ותאורטית ליטר דיזל עולה הרבה יותר מבנזין, אבל מעשית תחנת דלק שמתמחרת ליטר דיזל בהרבה יותר מבנזין פשוט לא תמכור. אם אתה נוסע יותר מ-25K ק"מ בשנה אין שום הצדקה כלכלית להחזיק רכב בנזין. לצערי לארץ מביאים כמעט ורק מסחריות עם מנועי דיזל, אבל באירופה כמעט לכל רכב יש גרסת דיזל והם מוכרים כמו אם לא יותר מגרסאות הבנזין, וחוסכות המון דלק (כי לנסוע 300-400 ק"מ בכבישים מהירים במנוע דיזל בריא זה 25 ליטר דלק :) )

1. לא מכיר אף מחקר או עבודה שבוצעה בנושא הזה ולכן זו קביעה שאין לה בסיס. ברור לנו מאידך, שמכוניות היברידיות לא מבטלות את הזיהום ונראה שאנחנו גם מסכימים על העניין הזה. ישנם דברים נוספים שאתה לא מכניס למשוואה הזו כגון הספינות שמובילות את המצברים, מונעות באמצעות דלק גולמי וצורכות לא מעט. אבל זה סתם בתור דוגמה, אני בטוח שישנם דברים נוספים שלא חשבנו עליהם. לשאלה האם מנוע בערה פנימית יעיל יותר מתחנת כוח - אני לא יודע את התשובה לעניין הזה, אולי אתה צודק אבל הייתי בכ"ז מעדיף לראות מספרים.

2. אין לי שום סטיגמות לגבי רכבי דיזל. כל הרכבים ששכרתי עד היום באירופה (אני איש גדול שהולך לעבודה כל יום, את זה כבר ציינתי?) היו דיזל וכמו שציינתי אני מכיר מספר אנשים שיש להם רכבי דיזל למטרות עבודה כולל משאיות קלות כך שאני מכיר את נושא הרעש וכו'. לא בזה עסקינן. השאלה הייתה כלכלית נטו, לא בהקשר של זיהום סביבתי.

אני לא פוסל את האפשרות שאני טועה, ייתכן שרכבי דיזל אכן זולים יותר לתחזוקה למי שנוסע מעל כמות ק"מ מסויימת (עכשיו כשאני חושב על זה רוב המוניות הן רכבי דיזל כך שזה תומך בטענה הזו), אבל כמדומני שמראש היה מדובר פה על רכב פרטי, הרי ממילא מי שמתדלק בדלקן, פזומט וכו' (שאלו בעיקר רכבי עבודה ורכבי חברות) לא משלם את אותם תעריפים כמוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אוהב אנשים שמתעצבנים מויכוח בפורום וירטואלי.

אני משקיע בכל תגובה מילים ספורות בלי עלבונות אישיים, התחכמויות ומשחקי מילים. אתה כן.

אני אשתדל לענות רק לדברים החשובים שממש עיצבנו אותי

צא ומדוד: פורד פוקוס, מאזדה 3, סיטרואן, רנו... אין אף מכונית בקטגוריה הזאת שאורכה שווה לקטנוע ואלו, כידוע לך (כי אתה הרי איש גדול שנוסע לעבודה) הן המכוניות הכי נפוצות כיום על הכביש. אלא אם כן אתה רוצה להתווכח עם מספרים או עם שיטת המדידה המטרית או סתם להפוך מספרים לבינאריים או לבסיס 2. גם אם כן - לך על זה. ;)

אני לא מדבר על אורך הרכב. אני מדבר על מרחק שצריך לשמור בלי קשר לסוג הרכב. אני שומר על מרחק בכל מצב. (בעצם מדו"ג יותר) מבחינתי אין שום הבדל אם מדובר בדו"ג או לנד קרוזר.

"לאט לאט נחסל דו"ג כמו זבובים"... אתה בהחלט נשמע כמו איש סביר וסבלן שאין בו טיפה של שינאה כלפי אנשים אחרים בכביש, בטח שלא כלפי רוכבי דו"ג. בטח תענוג לנסוע לצידך באיילון.

תודה אני שומר מרחק, מאותת, נוהג לפי חוק, לא מדבר בטלפון. בעצם לא קיבלתי קנס אחד. אפילו לא דו"ח חנייה. להבדיל מדו"ג כמובן. בהדרגה מיסים יחסלו את הכלי המיותר הזה

מעניין גם איך הפקקים ייראו אם כל הדו"ג ייסעו לפי החוק כמו שאתה רוצה.

שלא יסעו על דו"ג או ישאו בתוצאות.

נושא הבא: Big no no.

אולי אנחנו מדברים על שני דברים שונים אז אני אבהיר: ישנן חברות שרוכשות ציי ואלו הן לרוב למטרות עבודה. לדוגמה, טכנאים של הוט/בזק, אנשי מכירות, סוכנים שונים וכו' שנוסעים לכל מקום במהלך היום. הרכב הוא עבודה לכל דבר ועניין ואת החברה שרוכשת את צי הרכב לא מעניין דבר וחצי דבר באשר להעדפות שלך. מה שמעניין את החברה זה ההעדפות שלה שנובעות משיקול כלכלי.

דיברנו על דברים שונים.

באשר להיותי לא נורמלי כי אני רוכב לעבודה אפילו שיש ברשותי ... טוב, כזה אני. לא נורמלי. באשר לסחיבה של ציוד רחצה ובגדים אתה בהחלט צודק, ה-Overweight הוא עניין מטורף אבל אני מוכן לקחת על עצמי את העול הכבד הזה (תרתי משמע) של הכנסת חולצה ומכנסיים לתיק. המשקל המטורף שזה מוסיף לנסיעה הופך אותה להרבה יותר מאתגרת. ממש מסע כומתה. אבל כבר סיכמנו את העניין - אני לא נורמלי.

יופי. מתאים לך, לא מתאים לי. רוצה להמשיך בויכוח המיותר הזה?

אבל יש משהו שאתה באמת צודק בו - אופניים לא מתאימים לכל אחד ואני לא מצפה שכל עם ירכב על אופניים. גם לא ניסיתי לשכנע אף אחד להחליף את הרכב הממוזג באופניים, רק ניסיתי להוכיח שטענתכם לא נכונה. מה שאתה לא צודק בו הוא שאופניים לא מתאימים לכל מזג אוויר כי הם נוסעות בכל מזג אוויר וכמעט בכל תוואי שטח, בהחלט כזה שמוביל אותך למקום העבודה שלך (אלא אם כן אתה מטפס צוקים בשביל להגיע לשם).

בכיף, גבר. תמשיך לרכב בכל תנאי מזג אוויר ושטח. אחרי הכל מה זה רוח, גשם, ברד, שלוליות ובוץ. אני אשב ברכב עם חימום ואשמע נעימה. רכיבה נעימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לב27 מה אני אגיד לך, בוא נחסל גם את כל המכוניות בארץ כי הן מזהמות והן רוצחות הולכי רגל על ימין ושמאל... :kopfpatsch:

הלוואי שכל הדו"ג ירדו מהכבישים, ותשב עוד שעתיים בפקק, לא מספיק ה200 אלף מכוניות שעלו לכבישים מתחילת השנה, גם כאלה שחוסכים חניה ומקומות בפקק רוצים להוריד.... זאת אומרת, אתה רוצה להוריד, ואתה כ"כ צדיק, זה שלא קיבלת קנס ואתה חושב שאתה נהג זהיר, לא עושה אותך לכזה, מניסיון.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...