למה רואים בדויד המלך גיבור למרות שהיה חרא של בן אדם ? - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה רואים בדויד המלך גיבור למרות שהיה חרא של בן אדם ?


stone cold

Recommended Posts

אני מסכים עם כל מילה ש-fungiman כתב.

דוד חטא, וחטא חמור למדי, ואותי די מעצבן זה שמנסים להוציא אותו כאילו הוא היה "טלית שכולה תכלת".

ומי שכתב שכל בני האדם חוטאים - אז יש חטא ויש חטא. לשכב עם אישתו של מישהו אחר ואחר כך לגרום למותו

זה לא נוראי כמו להדליק אור בשבת, לפחות לפי המוסר שלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 100
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כל השטויות שהטרולרוני מחרטט זה מה שאכילו אותו הרבנים שלו

הוא הרי היה יכול לפתוח את התנ"ך ולקרא

אני אישית לא חושב שהוא דוד פשע , הוא מלך ומותר לו , לשגל ושלוח למוות חיילים - זכותו .

הבעיה היא שתיים

האחת שהוא לא עמד בסטנדרטים שלו עצמו יעני " עאלק מה יגידו האחרים " מה קרה לדוד ? התחיל לדפוק חשבון לאנשים , כשהוא הכניס את ארון הקודש אמרו שהוא מתנהג כמו משוגע והוא לא עשה חשבון , מה קרה עכשיו? ניכנס לריגשי ? נייט , אני בטוח שהוא פחד מהקריזה של אוריה .

השניה החירטוטים שהרבנים ממציאים - אלו יורים את החץ ואז מציירים את המטרה .

אהה אני לא חושב שזה עיניין כל כך גדול האמת , מלך חרמן , מה ניהיה , קלינטון לא שיגל מהצד ומה עם קצב ?

כולם משגלים , חלקם נתפסים , זה כל העיניין , אם אלוהים לא היה רוצה את זה באמת וממש אז הוא לא היה מחרמן אותו על הכוסיה ,

"כל עכבה השכבה לטובה "

( לא הייתה לו ברירה , אם אוריה היה מגלה , היה נכנס ברבו , אוריה היה לוחם חזק , קצת טמבל אבל ג'אבר )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגובות בלי מקורות -באמת חבל.

הוספה לתגובה בדף קודם - " וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו, וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ, וְהִיא מִתְקַדֶּשֶׁת מִטֻּמְאָתָהּ, [ שלא היה כאן חטא נידה ] וַתָּשָׁב אֶל בֵּיתָהּ. וַתַּהַר הָאִשָּׁה וַתִּשְׁלַח וַתַּגֵּד לְדָוִד וַתֹּאמֶר: הָרָה אָנֹכִי". דוד המלך בדק קודם כל האם בת שבע מותרת או אסורה, האם היא אשת איש, האם היא טהורה או נידה.

כמו כן צויין קודם נתן הנביא לא הציג שום דבר המזכיר חטא אשת איש ,

"וינחם דויד את בת שבע אשתו, ויבוא אליה, וישכב עימה. ותלד בן, ותקרא את שמו שלמה, וה' אֲהֵבוֹ. וישלח ביד נתן הנביא, ויקרא את שמו ידידיה - בעבור ה'"

לַמְנַצֵּחַ, מִזְמוֹר לְדָוִד.

ב בְּבוֹא-אֵלָיו, נָתָן הַנָּבִיא-- כַּאֲשֶׁר-בָּא, אֶל-בַּת-שָׁבַע.

ג חָנֵּנִי אֱלֹהִים כְּחַסְדֶּךָ; כְּרֹב רַחֲמֶיךָ, מְחֵה פְשָׁעָי.

ד הרבה (הֶרֶב), כַּבְּסֵנִי מֵעֲו‍ֹנִי; וּמֵחַטָּאתִי טַהֲרֵנִי.

ה כִּי-פְשָׁעַי, אֲנִי אֵדָע; וְחַטָּאתִי נֶגְדִּי תָמִיד.

ו לְךָ לְבַדְּךָ, חָטָאתִי, וְהָרַע בְּעֵינֶיךָ, עָשִׂיתִי: - - - דוד חטא רק כנגד ה' .

לְמַעַן, תִּצְדַּק בְּדָבְרֶךָ-- תִּזְכֶּה בְשָׁפְטֶךָ.

ז הֵן-בְּעָווֹן חוֹלָלְתִּי; וּבְחֵטְא, יֶחֱמַתְנִי אִמִּי.

ח הֵן-אֱמֶת, חָפַצְתָּ בַטֻּחוֹת; וּבְסָתֻם, חָכְמָה תוֹדִיעֵנִי.

ט תְּחַטְּאֵנִי בְאֵזוֹב וְאֶטְהָר; תְּכַבְּסֵנִי, וּמִשֶּׁלֶג אַלְבִּין.

י תַּשְׁמִיעֵנִי, שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה; תָּגֵלְנָה, עֲצָמוֹת דִּכִּיתָ.

יא הַסְתֵּר פָּנֶיךָ, מֵחֲטָאָי; וְכָל-עֲו‍ֹנֹתַי מְחֵה.

יב לֵב טָהוֹר, בְּרָא-לִי אֱלֹהִים; וְרוּחַ נָכוֹן, חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי.

יג אַל-תַּשְׁלִיכֵנִי מִלְּפָנֶיךָ; וְרוּחַ קָדְשְׁךָ, אַל-תִּקַּח מִמֶּנִּי.

יד הָשִׁיבָה לִּי, שְׂשׂוֹן יִשְׁעֶךָ; וְרוּחַ נְדִיבָה תִסְמְכֵנִי.

טו אֲלַמְּדָה פֹשְׁעִים דְּרָכֶיךָ; וְחַטָּאִים, אֵלֶיךָ יָשׁוּבוּ.

טז הַצִּילֵנִי מִדָּמִים, אֱלֹהִים-- אֱלֹהֵי תְּשׁוּעָתִי:

תְּרַנֵּן לְשׁוֹנִי, צִדְקָתֶךָ.

יז אֲדֹנָי, שְׂפָתַי תִּפְתָּח; וּפִי, יַגִּיד תְּהִלָּתֶךָ.

יח כִּי, לֹא-תַחְפֹּץ זֶבַח וְאֶתֵּנָה; עוֹלָה, לֹא תִרְצֶה.

יט זִבְחֵי אֱלֹהִים, רוּחַ נִשְׁבָּרָה:

לֵב-נִשְׁבָּר וְנִדְכֶּה-- אֱלֹהִים, לֹא תִבְזֶה.

כ הֵיטִיבָה בִרְצוֹנְךָ, אֶת-צִיּוֹן; תִּבְנֶה, חוֹמוֹת יְרוּשָׁלִָם.

כא אָז תַּחְפֹּץ זִבְחֵי-צֶדֶק, עוֹלָה וְכָלִיל;

אָז יַעֲלוּ עַל-מִזְבַּחֲךָ פָרִים.

דוד נענש כי המעשה היה מכוער [ על אף שכוונתו היית טובה -שידע ברוח קודשו שממנה יצא לו הבן שלמה - וכיוון שהקדים לה [לקח אותה מהר לעצמו ] -נענש.

טוב לפחות מה ששלחתי יהיה בשביל הקוראים בעלי יושר :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, אתה מוזמן לשקר כמה שתרצה (כי זה בדיוק מה שאתה עושה), היא הייתה נשואה

ולא משנה מה אתה או הרבני שקר שלך אומרים - היא הייתה נשואה וכך כתוב מפורשות בטקסט.

שמואל ב', פרק יא', פסוק ג':

"וישלח דוד וידרש לאשה ויאמר הלוא זאת בת שבע בת אליעם אשת אוריה החתי"

שם, פסוק יא':

(מתוך דברי אוריה) "... אבוא אל ביתי לאכול ולשתות ולשכב עם אשתי חיך וחי נפשך אם אעשה את הדבר הזה"

שם, פסוק כו':

"ותשמע אשת אוריה כי מת אוריה אישה ותספד על בעלה"

להמשיך לטעון שבת שבע לא הייתה נשואה ולכן לא היה חטא בכך ששכב עימה זה שקר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין מה רוני היה אומר אילו זו הייתה אישתו של הרבי שלו נלקחת להיטחן קלות לביתו של ראש הממשלה :lol:

:lol: :lol: :lol:

השטויות שאתה מוסיף .

כמו שאמרתי , הוא מלך חרמן ומניוקי - זה הכל .

אני גנוב על דוד המלך , כותב יפה , איזה ספר זה תהילים , הבן אדם היה פלצפן , ערס ומשורר .

ואללה , מלך :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה ומדוע רוב התגובות כאן נדרשות לעניין היותה של בת שבע נשואה או לא כשדוד שכב עמה...

האם לא חמורה בהרבה העובדה שהוא שלח את אוריה החיתי לחזית בתקוה שיהרג?

עבירה הקרובה מאד לרצח,לעניות דעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא היה בתקווה שהוא יהרג - הוא ממש גרם לו לההרג.

התנ"ך לא לידי כרגע, ולכן אני לא מביא ציטוט מדויק, אבל הוא ממש אמר לאנשיו שלא יבואו לעזרתו של אוריה כשיהיה בחזית

לדעתי זה לא קרוב לרצח, זה פשוט רצח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק שדוד המלך חטא בסיפור הזה. נתן הנביא מוכיח אותו על זה בהמשך.

אבל מכאן עד לצאת בהצהרות של 'חרא של בן אדם' יש דרך ארוכה. אני גם חושב שיש הבדל בעוצמת הפיתויים העומדים מול שני סוגי בני אדם שונים לחלוטין, נניח אחד מלך שעומד לרשותו כוח בלתי מוגבל, ומה לעשות כוח עלול לעוור אדם, והשני הוא גנן בן מעל 30 שגר עם ההורים וכותב כמו ילד אוטיסט בן 4.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, אך לא על אשת איש אלא שנהג לא כשורה שמיהר לקחת אותה .

למה ומדוע רוב התגובות כאן נדרשות לעניין היותה של בת שבע נשואה או לא כשדוד שכב עמה...

האם לא חמורה בהרבה העובדה שהוא שלח את אוריה החיתי לחזית בתקוה שיהרג?

עבירה הקרובה מאד לרצח,לעניות דעתי.

דוד דווקא נהג ברחמנות כלפיו , כיוון שאמר לאוריה ללכת לביתו והוא לא הקשיב למלך, אחר כך שוב דוד ביקש ואוריה השיב לו - "וַאדֹנִי יוֹאָב וְעַבְדֵי אֲדֹנִי עַל פְּנֵי הַשָּׂדֶה חֹנִים, וַאֲנִי אָבוֹא אֶל בֵּיתִי...? חַיֶּךָ וְחֵי נַפְשֶׁךָ אִם אֶעֱשֶׂה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה".

"וַאדֹנִי יוֹאָב", נחשב אוריה כמורד במלכות, כיון שהזכיר את אדונו יואב לפני המלך, ועל כך חייב מיתה. אוריה שהיה אחד הגיבורים אשר לדוד אומר בעצם לדוד המלך: אתה לא יכול לומר לי מה לעשות, כי אדוני - הוא יואב. אמרו חז''ל: מה היה חטאו של דוד המלך? שלא הרג את אוריה בסנהדרין אלא הוא עשה זאת בדרכי חתחתים. הוא היה צריך להעמיד את אוריה לדין בעוון מרידה. ומדוע דוד המלך לא העמיד את אוריה למשפט? כיון שרצה לעשות הכל בשקט מבחינה חינוכית, שיכול לצאת חילול ה' וזה ילָמד את העם התנהגות לא ראויה. בניגוד ללוט, יהודה, רות ונעמי ואפילו בועז שהיו אנשים פרטיים, דוד היה מלך וכל העם מביט במלך. מצד שני היה ברור לדוד המלך שזוהי ההזדמנות להביא את המשך השושלת של משיח ה', והוא ראה ברוח הקודש שמבת-שבע תמשך שושלת משיח ה'. דוד המלך הכריע בכיוון של משיח ה', למרות שהיה צריך להכריע בצד החינוכי, וזה היה חטאו של דוד: שלא הכריע בצד החינוכי. ולכן מדגיש דוד המלך בתהלים נ''א שרק הוא יודע מה החטא, ואחרים אינם יודעים: בְּבוֹא אֵלָיו נָתָן הַנָּבִיא כַּאֲשֶׁר בָּא אֶל בַּת שָׁבַע. חָנֵּנִי אֱלֹקִים כְּחַסְדֶּךָ כְּרֹב רַחֲמֶיךָ מְחֵה פְשָׁעָי, הֶרֶב כַּבְּסֵנִי מֵעֲוֹנִי וּמֵחַטָּאתִי טַהֲרֵנִי - כִּי פְשָׁעַי אֲנִי אֵדָע... הוא מדגיש שרק לה' הוא חטא בחילול ה': לְךָ לְבַדְּךָ חָטָאתִי... ולמה? לְמַעַן תִּצְדַּק בְּדָבְרֶךָ תִּזְכֶּה בְשָׁפְטֶךָ - רציתי לעשות לשם שמים: כדי להביא את המלך הבא לכיוון משיח ותיקון העולם.

....

מי שעבר על ההודעה בדף 4 .

"בלשון המקרא אישה נקראת "אשת בעלה" גם אחרי מותו וגם אחרי שנישאה לאחר, דוגמת אביגיל אשת דוד שהנביא מכנה "אשת נבל הכרמלי" שנים אחרי מות נבל ונישואיה לדוד שמואל ב', פרק ג', פס' ג'. ובמקומות נוספים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"לך לבדך חטאתי ?"

הוא נואף ורוצח - שתי עברות דרך אגב מתורת משה והוא חמד את אישתו של אוריה - בום , עבירה שלישית מהתורה בפירוש !

ההימור שלי שהוא גם שקרן ! ( למזלו זה לא בעשרת הדיברות )

אתה קשקשן מיסיונר מעוות תורת משה .

אתם מפרשים את התורה כפי שנוח לכם וכפי שזה משרת את השטויות שלכם .

הממ אבשלום שגל את הנשים של אבא שלו , של דוד המלך - או ממש משפחה על הכייפק :lol:

שיגולים על ימין ועל שמאל רציחות - ממש אופרת סבון .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תפסיק אתה ואחרים לקשקש , מי שהוא מקומו של עולם ואין העולם מקומו מחל לו

וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל-דָּוִד, גַּם-יְהוָה הֶעֱבִיר חַטָּאתְךָ--לֹא תָמוּת.

http://www.mechon-mamre.org/i/t/t08b12.htm

גם זה פירוש ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז הוא חטא !

וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל-דָּוִד, גַּם-יְהוָה הֶעֱבִיר חַטָּאתְךָ--לֹא תָמוּת.

למי הוא העביר את החטא ?

וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל-דָּוִד, גַּם-יְהוָה הֶעֱבִיר חַטָּאתְךָ--לֹא תָמוּת.

מי עוד העביר את החטא ?

וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל-דָּוִד, גַּם-יְהוָה הֶעֱבִיר חַטָּאתְךָ--לֹא תָמוּת.

שקרן - כי בסוף הוא מת !

וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל-דָּוִד, גַּם-יְהוָה הֶעֱבִיר חַטָּאתְךָ--לֹא תָמוּת.

מה שמראה שכולה דוד פחד שאוריה יהרוג אותו . ( כמו שפרשתי בהודעות הקודמות )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, כל מי שטוען שדוד חטא רק בגלל שהוא "הקדים את המאוחר" הוא שקרן לחלוטין.

הציטוטים מהטקסט מראים ללא צל של ספק שהיא הייתה נשואה, וכל מי שטוען אחרת טיפש מוחלט, שקרן מוחלט או שלא יודע לקרוא:

שמואל ב', פרק יא', פסוק ג':

"וישלח דוד וידרש לאשה ויאמר הלוא זאת בת שבע בת אליעם אשת אוריה החתי"

שם, פסוק יא':

(מתוך דברי אוריה) "... אבוא אל ביתי לאכול ולשתות ולשכב עם אשתי חיך וחי נפשך אם אעשה את הדבר הזה"

שם, פסוק כו':

"ותשמע אשת אוריה כי מת אוריה אישה ותספד על בעלה"

כלומר, דוד למעשה עבר על אחת מעשרת הדברות - "לא תנאף".

ואם מחשיבים את זה שהוא גרם לאוריה למות בתור רצח הוא גם עבר על "לא תרצח".

חרא בן אדם? תלוי בסטנדרטים שלך.

אישית, לא הייתי נותן לו לעשות בייביסיטר לילדים שלי.

עריכה:

והנה ציטוט שמראה למה דוד אחראי למותו של אוריה:

שמואל ב', פרק יא', פסוקים יד' וטו':

"וַיְהִי בַבֹּקֶר, וַיִּכְתֹּב דָּוִד סֵפֶר אֶל-יוֹאָב; וַיִּשְׁלַח, בְּיַד אוּרִיָּה."

" וַיִּכְתֹּב בַּסֵּפֶר, לֵאמֹר: הָבוּ אֶת-אוּרִיָּה, אֶל-מוּל פְּנֵי הַמִּלְחָמָה הַחֲזָקָה, וְשַׁבְתֶּם מֵאַחֲרָיו, וְנִכָּה וָמֵת"

עריכה 2:

מתוך דברי נתן אל דוד, שמואל ב', פרק יב', פסוקים ט' וי':

"מַדּוּעַ בָּזִיתָ אֶת-דְּבַר יְהוָה, לַעֲשׂוֹת הָרַע בעינו (בְּעֵינַי), אֵת אוּרִיָּה הַחִתִּי הִכִּיתָ בַחֶרֶב, וְאֶת-אִשְׁתּוֹ לָקַחְתָּ לְּךָ לְאִשָּׁה; וְאֹתוֹ הָרַגְתָּ, בְּחֶרֶב בְּנֵי עַמּוֹן."

"וְעַתָּה, לֹא-תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ--עַד-עוֹלָם: עֵקֶב, כִּי בְזִתָנִי, וַתִּקַּח אֶת-אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי, לִהְיוֹת לְךָ לְאִשָּׁה. "

כלומר, גם לפי דבריו של נתן, אשר להזכירכם, היה נביא אמת של אלוהים, לא רק שדוד לקח את אשתו של אוריה, הוא גם אחראי למותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה ...השם יתברך מוחל לו ...הזוהר אומר שכל המעשה הזה רק כדי לתת פתחון פה לרשעים שיעשו תשובה .

אבל DAVID ואינפר לא מוחלים ...נו שיהיה במילא בעצת האדם לא יתחשב כלל .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

White Rhino, אפשר לצמצם את כל התגובה שלך לזה:

בדיוק. כלום

אתה מדבר ומדבר ומדבר ולא כותב דבר וחצי דבר בעל תוכן רק מילים ריקות ממשמעות וחצאי משפטים חסרי כל היגיון.

על פי אמות מידה סטנדרטיות, מקומך בבית משוגעים, עם כל שאר הפסיכיים ששומעים קולות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...