מארז Antec Twelve Hundred - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מארז Antec Twelve Hundred


YairZ

Recommended Posts

מארז: (1200) Twelve Hundred

75tq1.th.jpgthpix.gif

זהו מארז Full Tower מקורר היטב, אשר נועד בעיקר לגיימרים ואחסון המוני.

גודלו כ 51.3*21.3*58.2 ס"מ (אורך*רוחב*גובה), הוא עושי מברזל ומעט חלקי פלסטיק.

נתחיל באריזה,

משני צדי המארז יש קלקרים, כדי להגן מפני רעידות ונפילות. כמו כן, המארז עטוף בשקית פלסטיק עבה וחלון הצד מכוסה בניילון להגנה מפני שריטות. להוציא את המארז מתוך האריזה זאת די בעיה, דרוש די הרבה כח כיוון שהוא שוקל 14 קילו וחצי בערך, ואין הרבה מקום לתפוס אותו ולהוציאו החוצא.

pict0153yn4.th.jpgthpix.gif

סקירה מקיפה של המארז- כאן נעבור מכל צדי המארז ונראה את מאפייניו החיצוניים והפנימיים.

קידמת המארז- בקידמת המארז יש לנו 3 מאווררי 120 מ"מ עם לד כחול, כשלכל אחד יש כפתור שאחרי על מהירות. כל מאוורר תופס כ3 מפרצים, ושלושת המפרצים הללו מרכיבים כלוב אחד. כל כלוב כזה (יש 9 מפרצים= סה"כ 3 כלובים) ניתן להוציא כחלק אחד מן המארז ויש פילטר (רשת) איכותי לסינון האבק שנכנס. את הפילטר ניתן להוציא בקלות ולנקות. שימו לב, שיש שלכל כלוב יש כ8 ברגים (4 מכל צד) ככה שאם אתם תרצו לנקות כל תקופה קצרה, מומלץ שתבריגו רק עם בורג אחד או שניים מכל צד (אין צורך במברג).

אני אישית מנקה כל חודש-חודשיים שכן די הרבה אבק נתפס בפילטרים ורק מעט ממנו נכנס לתוך המארז, לכן בתוך המארז מצטבר מעט מאוד אבק. סה"כ ניתן להכניס כ9 הרדיסקים (3 בכל כלוב) ויש כ 3 מפרצי 5.25 אינצ' (שלושת העליונים) לכוני דיסקים לדוגמא. שניים מתוך המפרצים סגורים עם ספוג כדי למנוע מאבק להכנס והעליון פתוח להכנסת כונן. כמו כן, הגיע גם מתאם לכונן דיסקטים שאותו מכניסים לאחד משלושת המפרצים הללו.

pict0160jt5.th.jpgthpix.gif

אם נסתכל יותר למעלה, נראה את החיבורים השונים:

שני חיבורי .

חיבור eSATA לחיבור הרדיסקים חיצוניים לדוגמא.

יציאה לרמקול וכניסה למקרופון.

כפתור הדלקה וכפתור ריסט, כמו כ יש לד כחול קטן (אבל חזק) שמראה פעילות ברגע הנתון.

75528421wq2.th.jpgthpix.gif

גג המארז- בגג המארז יש לנו מאוורר גדול של כ 200 מ"מ, המואר בלד כחול ואת עוצמתו ניתן לכוונן (פרטים בהמשך). ליד המאוורר, יש לנו שטח שעליו ניתן להניח כוננים חיצוניים או סתם חפצים אישיים.

pict0141ex3.th.jpgthpix.gif

דלת המארז (צד שמאל)- חלק מן הדלת הינו פרספקט שקוף, אשר דרכו ניתן לרכות את חלקי המחשב, וחלק מברזל. מאחורי הרשת יש גם פרספקט כלומר האויר לא נכנס לתוך המארז אם הוא לא מסונן. באמצע הרשת יש אפשרות לחבר בצורה קלה מאוד ללא ברגים מאוורר 120 מ"מ וגם עליו מגיע מסנן אבק עם המארז. את הדלת ניתן להסיר בקלות ע"י הוצא של 2 ברגים, שאותם ניתן להסיר עם האצבעות ולא עם מברג.

pict0136vp6.th.jpgthpix.gif

pict0143le3.th.jpgthpix.gif

גב המארז- גב המארז כולל 2 מאווררי 120 מ"מ המוארים בלד כחול, פתח לכניסות ויציאות של לוח האם (מגיע עם המגן), 2 פתחים קטנים המכוסים בגומי לכניסה ויציאה של מערכת מים חיצונית ופתח לספק הכח בתחתית.

75858704wa6.th.jpgthpix.gif

בחלקו העליון של גב המארז ישנם מספר סויצ'ים (כפתורים) לכיוונון מהירות המאווררים האחוריים והמאוורר העליון. ניתן לכוונן לעוצמה נמוכה, בינונית וגבוהה וניתן להדליק/לכבות את הלדים על המאוורר העליון. חשוב לציין שהמאווררים, כולל העליון מאוד עוצמתיים ובעלי דחיפת אויר טובה כשהם על עוצמה גבוהה לעומת מאווררים שמגיעים עם אחרים, ונותן דחף אויר מעולה ללא רעש גדול שמפריע לעבודה.

91301523vj9.th.jpgthpix.gif

דלת המארז (צד ימין)- כאשר מסירים את הדלת (גם כן בעזרת 2 ברגים, שאותם ניתן להויצא עם האצבעות במידה והם לא סגורים חזק), מגלים את כל הכבלים של המערכת. מאחורי המגש שעליו מוחזק לוח האם, מועברים כל כבלי החשמל של המערכת ומוחזקים ע"י אזיקונים שלא יהיו רופפים. זה מאוד מגביר את הסירקולציה במארז וכאשר מכניסים את היד לתוך המארז כשהוא דולק, ניתן להרגיש את הרוח נעה לכיוון גב המארז. לא הייתי ממליץ להוסיף מאוורר נוסף בדלת המארז גם כי אין צורך (תאמינו לי, יש יותר מדי פה) וגם כי זה יהרוס את זרימת האויר ויצור מערבולות.

11gu8.th.jpgthpix.gif

pict0156bn6.th.jpgthpix.gif

התקנת המערכת- התקנת המערכת היא די פשוטה, למרות שהמגש אינו נשלף יש מספיק מקום לחבר את לוח האם ולעבוד עם שאר החלקים בתוך המארז. במארז ניתן להכניס רק לוחות אם מסוג Micro-ATX ו ATX רגיל, שימו לב שהאקסטנדיד לא נכנס.

יש בו מספיק מקום להרכבת כרטיס מסך גדול, ואפילו הארוך ביותר שיש היום (HD4870X2) נכנס. אבל במידה ויצאו בעתיד כרטיסים גדולים ממנו, יש סיכוי טוב שהם לא יכנסו. קצת מעל כרטיס המסך ניתן להרכיב על הכלוב מאוורר 120 מ"מ, למרות שאני לא רואה צורך משום שיש שם את המאוורר הקידמי.

pict0147px6.th.jpgthpix.gif

גם אם מתקינים גדול במיוחד הוא יכנס ללא קושי. במערכת הזו לדוגמא מותקן טרמלייט אולטרה 120 אקסטרים שנחשב לקירור גדול וארוך, עדיין יש מרווח כסנטימר בערך בינו לבין הדלת הצדדית.

pict0165hk7.th.jpgthpix.gif

הספק יושב בתחתית ואם מתקינים אותו הפוך (כפי שהוא אמור להיות מורכב), אין הרבה מקום בתחתית לשאוב אויר קר לכן זהו חיסרון קטן, אבל חשוב לציין שהספק יושב על על רגליות גומי כדי שחיכוך בינו לבין המארז לא יצור שריטות ורעשים. כמו כן המארז עצמו עומד על 4 רגליות גומי שנועדו לבטל רעידות ולא שורט את פני השטח עליו המארז יושב.

83905906rj8.th.jpgthpix.gif

pict0146ba1.th.jpgthpix.gif

חום, רמת רעש ואיוורור- כאשר המחשב פעול על עוצמת מאווררים נמוכה, הוא חירשי. בקושי ניתן לשמוע אותו עובד ובהחלט ניתן לישון איתו בלילה. כאשר המאווררים על מצב בינוני-גבוה ניתן לשמוע את המאווררים עובדים, אבל הרעש הוא כמו של מזגן שפועל בחדר, למרות שניתן לשמוע את המארז אני נרדם בקלות כשהמארז סה"כ כמטר ממני. מה שכן, חשוב לדעת את ההבדל בין מארז שקט למשתיק- זה מארז שקט. אם החומרה בפנים לא תהיה שקטה, המארז לא ישתיק כיוון שהוא לא כולל שום מבודדים (כמו P183 לדוגמא) וחלק גדול ממנו פתוח, עם מסנני-אבק כמובן.

הקירור מאוד חזק ויש המון מאווררים איכותיים וחזקים אשר מקררים את הרכיבים בצורה מעולה. להלן טמפרטורות לאחרי מספר שעות לא קטן שבו המחשב פועל, אני לא יודע עד כמה התוכנה אמינה, אבל להלן הטמפרטורות שנבדקו ע"י אברסט.

tempcg3.th.jpgthpix.gif

חשוב לציין כי המעבד באוברקלוק של 3.6 ג'יגהרץ, וכרטיס המסך גם כן באוברקלוק לא קטן. (מפרט המחשב בצד) והתוצאות הללו הם מספר דקות לאחר משחק ששיחקתי כחצי שעה בערך.

להלן היתרונות והחסרונות של המארז:

יתרונות:

-מארז גדול.

-יציב מאוד.

-מורכב אך ורק מחלקים איכותיים.

-באנדל מעולה (אקסטרה אזיקונים, כלוב המתאם לחיבור כונן דיסקטים, חוברת הדרכה, פאנל לחיבור מאוורר נוסף וברגים נוספים).

-מוכן למערכת מים חיצונית.

-הרבה שטח עבודה.

-המון פילטרים איכותיים.

-גיוון בחיבורים הקידמיים.

-קירור וסרקולצית אויר מעולה.

-מאווררים איכותיים וחזקים, כולל שליטה מוחלטת על כל אחד מהם בנפרד.

-מארז שקט מאוד יחסית למארז עם כ"כ הרבה מאווררים ועוד Full Tower.

-המארז נראה טוב, בעיקר בחושך ורואים שזהו מארז יוקרתי.

חסרונות:

-עשוי ברובו ברזל, לכן כבד מאוד- 14 קילו וחצי ללא מערכת מותקנת.

-היו צריכים להאריך את המארז עוד קצת כדי שכרטיסי מסך גדולים שיצאו בעתיד יוכלו להכנס- תקף כמעט לכל מארזי אנטק.

-מהחיר הגיוני אבל עדיין קצת יקר- בין 1200 ל 800 ש"ח, תלוי בחנות.

-ב500-650 שקלים ניתן להשיג כיום את האנטק 900 גרסא שניה (902), הייתי ממליץ עליו כי לפי דעתי משתלם יותר.

לסיכום, המארז מאוד אלגנטי, אך עם זאת נראה יציב. אם אתם רוצים מארז פחות "מצועצע" מרוב המארזים של טרמלטק, אך יותר מעוצב מליין-לי, זהו המארז המושלם. שקט, נראה טוב, מרווח ומקורר היטב.

אני מקווה שעזרתי לרענן קצת פרטים לגביו ולעזור לאנשים שיש להם התלבטויות בין מספר והמארז הזה כלול ברשימה.

במידה ויש שאלות, בקשות או הערות אתם מוזמנים לשאול בדיון- http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=368751.0

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...