עבור לתוכן

מחפש מכונית עד 20K לפי המפרט הבא

Featured Replies

פורסם

גם אם מכסים את כל הוצאות בלאי ב-10K עדיין משתלם להוסיף עוד קצת ולרכוש רכב יותר חדש ב-6 - 10 שנים.

לרכבים ישנים אין זכות קיום למעט מקרים כמו אנשים עניים מרודים שחייבים רכב ועבורם תוספת 300 ש"ח זה הבדל עצום, או אנשים שלא נוהגים הרבה ולא אכפת להם מהרכב העיקר שיביא אותם ליעד פעם בשבוע. לגטימי לחלוטין. אבל מי שנוסע הרבה ומעדיף לנהוג בגרוטאה מזוכיסט.

אני לא יודע אם יצא לך להיות סטודנט בארץ,

אבל לאוני' צריך להגיע איכשהו - לסמוך על התחבורה הציבורית בארץ זה מגוחך, כנ"ל מוניות כל יום,

העדפתי להחזיק את ה 306 בימי התואר, זה סה"כ אוטו נחמד, חסכוני וקטן.

מאשר להתחיל להתסבך עם הלוואות.

וגם עכשיו, כשאני בעלים של מיצובישי לאנסר שנת 2006, אני מעדיף בהרבה את הפיג'ו.

  • תגובות 30
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני לא יודע אם יצא לך להיות סטודנט בארץ,

אבל לאוני' צריך להגיע איכשהו - לסמוך על התחבורה הציבורית בארץ זה מגוחך, כנ"ל מוניות כל יום,

העדפתי להחזיק את ה 306 בימי התואר, זה סה"כ אוטו נחמד, חסכוני וקטן.

מאשר להתחיל להתסבך עם הלוואות.

וגם עכשיו, כשאני בעלים של מיצובישי לאנסר שנת 2006, אני מעדיף בהרבה את הפיג'ו.

מחזק!

אני מחזיק פיג'ו 306 שנת 95 (ידנית כמובן), שעושה לפחות פעמיים בשבוע חיפה-ת"א, ומשרתת אותי גם לנסיעות בעיר וגם לנסיעות ארוכות מזה (שעתיים-שלוש). הרכב מהנה לנהיגה, צורך דלק 1-12 משולב עיר\בינערוני (איזה רכב אוטומט בן פחות מ-5 עושה 1-17!?) ועונה על כל הצרכים של אדם צעיר. יחד עם השקעה של 2000 שקל ביישור קו (טיפול 10K, החלפת משאבת מים ורצועת טיימינג ועוד כמה דברים קטנים), ואחרי טסט, השקעתי ברכב פחות מ-10,000 ש"ח. כמובן ששהחוכמה היא למצוא רכב במצב מכני\פחחות טוב.

בתקציב של הבחור אפשר בקלות למצוא פיאסטה או פונטו במצב מעולה בשנתון 01-03, שייתנו לו תמורה מעולה לכסף בלי להוסיף עוד 10,000 שקל - ולא משנה איזה חשבון תעשה, אין שום סיכוי להגיע להבדלים כאלו באחזקה בין שני הרכבים.

פורסם

אכן פז'ו 306 יותר טובה פי כמה וכמה מזבאלה יפנית, לא משנה המודל. הפז'ו אולי נראית גרוטאה לעומת המיצוקקי שנראית... טוב גם היא נראית גרוטאה, אבל את ההבדל מרגישים מבפנים ובזמן הנסיעה. בארה"ב נסעתי על שברולט (דיהו) חדשה לגמריי וזה היה כזה חרא לעומת הפונטו בת 11 שלי. כל בור האוטו התפרק והכסאות היו לגמדים- הם לעולם לא ילמדו.

הכי טוב לקנות ידני - אוטומטי ישן מתקלקל - בטוח, ככה זה. ידני גם חסכוני, כיף וזול.

פנדה באמת אוטו מעולה מכל בחינה. אבל קצת לא בתקציב.

פונטו ספייס לעומת זאת - דומה מאוד לפנדה מבחינה מכאנית, אבל קצת יותר ישנה. קשה מאוד למצוא פונטו שמתוחזקת כמו שצריך (מוסך מורשה - כמעט היחידים ששמים נוזל קירור פרפלו כחול, כמה שקלים יותר וזה עושה את כל ההבדל) אבל אם אתה מוצא עם ק"מ סביר ומטופל, האוטו יהיה אמין וטוב.

לפונטו ספייס יש 3 תיבות הילוכים שונות, ידני, רציף ורובוטי. הידני הכי מומלץ כמובן אבל אם אתה רוצה אוטומט אז הרציף זה אחד היותר טובים ועם הספציפי של פיאט אין בעיות מיוחדות כמו שיש בדרך כלל באוטומט של אירופאים. הרובוטי אומרים שהוא יותר סביר משל טויוטה אבל זה משהו שבכל זאת צריך להתרגל אילו.

פולו זה אופציה אם אתה רוצה יותר "פוזה" וכוח. הפיאט באמת זה לא ממש אוטו שעושה רושם מי יודע מה. אבל הפולו יותר מסובכת ובהתאם יותר מתקלקלת (אם כי לא בהבדל גדול) והחלקים הרבה יותר יקרים, והצריכת דלק יותר גבוהה. אני אישית לא הייתי קונה.

לפונטו יש דגם עם 80 כ"ס (ELX) שזה כבר חזק בשביל כזה אוטו. אבל תאמין לי שגם עם 60 כ"ס הרגיל לא חסר ממש כוח, וב60 כ"ס אם נקרע הטיימינג אז לא הולך המנוע לעומת ה80.

פורסם
  • מחבר

אין אצלי בעיה בקטע של למצוא רכב במצב טוב .. חבר טוב של המשפחה הוא שמאי רכב מיקצועי ולא פעם ופעמיים בחר למשפחה אוטו מצוין ..

אני לא רוצה לשגע אותו כל שבוע "בוא תראה את זה ובוא את זה" אני רוצה להנעל על רכב אחד ..

קראתי קצת והבנתי שהפולו עושה 1-17 בתוך העיר (ביותר ממקום אחד, וכן הדגם 1.4 16v) .. הרבה לא ממליצים על צרפתיות ואני לא אקח סקודה עם מנוע 800 ..

חשבתי על מיצובישי קולט ..

וד"א אני לא סטודנט ואני כן מעדיף ידני ואוטו קטן ..

האוטו ישמש להלוך חזור ביתספר יציאות עם החברה וכאלה..

פורסם

קולט אל תתקרב בכלל, ישן וגרוטאתי, עם עבר של ערסים באופן כמעט וודאי, וכל משטרה תעצור אותך.

1 ל 17 בתוך העיר אולי פריוס עושה. בתוך העיר תגיד תודה אם יצא לך 1 ל11. מחוץ לעיר 1 ל 17 זה מספרים שפנדה עדינה עושה, לא פולו עם 100 כ"ס.

ואין שום בעיה עם צרפתיות, זה שמועות מפגרות. אבל בכל מקרה אני לא חשוב שבתקציב שלך יש משהו צרפתי שכדאי בכלל. אולי סיטרואן סי 3, אם אתה מתחבר לעיצוב.

פורסם
  • מחבר

פג'ו 306 ?

פורסם

ב20 אלף אפשר כבר לקנות דברים הרבה יותר מודרניים מ306 או קולט. למשל הפונטו ספייס, סיטרואן c3, פולו, איביזה... הם ממש דור אחד או 2 מעל.

פורסם
  • מחבר

כל איביזה מעל 94' עולה 30+

פורסם

בסכום הזה סיטרואן קסרה יכולה להיות אפשרות מעניינת, אפשר למצוא שנתון יחסית גבוה.

כמובן שיפניות כמו: סובארו , דיהטסו, סוזוקי הכי מומלצות מהמכוניות הישנות.

כמו שכבר אמרו לפני קארספורום זה מקום טוב להתייעץ בנושא.

פורסם

ב20 אלף אפשר כבר לקנות דברים הרבה יותר מודרניים מ306 או קולט. למשל הפונטו ספייס, סיטרואן c3, פולו, איביזה... הם ממש דור אחד או 2 מעל.

הסיכוי למצוא פונטו שמורה בשנתון 01-02 שואף לאפס. בנוסף, לפונטו יש מחלה קשה בהגה כוח חשמלי. תיקון הבעיה יכול לעבור בקלות את ה-5-6K. כל האנשים שטוענים שהיה להם רכב בן 12 שאף פעם לא ראה מוסך ספרו את הסיפורים למישהו אחר. אני עדיין מחזיק בדעה שעדיף לקחת הלוואה ולקנות רכב הרבה יותר חדש, מתקדם, נוח ובטיחותי אלא אם ממש לחוצים בתקציב וכל שקל חשוב. [br]פורסם בתאריך: 24.09.2010 בשעה 05:49:25


מחזק!

יחד עם השקעה של 2000 שקל ביישור קו (טיפול 10K, החלפת משאבת מים ורצועת טיימינג ועוד כמה דברים קטנים), ואחרי טסט, השקעתי ברכב פחות מ-10,000 ש"ח. כמובן ששהחוכמה היא למצוא רכב במצב מכני\פחחות טוב.

בתקציב של הבחור אפשר בקלות למצוא פיאסטה או פונטו במצב מעולה בשנתון 01-03, שייתנו לו תמורה מעולה לכסף בלי להוסיף עוד 10,000 שקל - ולא משנה איזה חשבון תעשה, אין שום סיכוי להגיע להבדלים כאלו באחזקה בין שני הרכבים.

כמה זמן אתה מחזיק ברכב? בעיה שאתה רגיל לרכב שלך ולא מרגיש את הפגמים שלו. אני מבטיח לך שאם תנהג שבוע, על רכב מודרני אתה לא תבין איך נתנו לגרוטאה שלך לעלות על הכביש. פתאום הבלמים מרגישים חלשים, הרכב מרגיש גס, פרמטיבי, מרגישים את המכות בכביש, רעש של המנוע, המזגן לא מי יודע מה חזק. ואני לא התייחסתי לפערים העצומים בטיחות. יש לך ABS, EBD, כריות אוויר, שלדה עם אזורי קריסה? האם כל זה לא שווה עוד 10K -20K מחולקים לתקופה של מספר שנים?

[br]פורסם בתאריך: 24.09.2010 בשעה 05:52:00


העדפתי להחזיק את ה 306 בימי התואר, זה סה"כ אוטו נחמד, חסכוני וקטן.

מאשר להתחיל להתסבך עם הלוואות.

וגם עכשיו, כשאני בעלים של מיצובישי לאנסר שנת 2006, אני מעדיף בהרבה את הפיג'ו.

אין מה להסתבך עם הלוואות. זה בנק, לא משפחת פשע. לא צריך ערבויות כי הבנק משעבד את הרכב והחזר הלוואה משלמים בתשלומים קבועים. אפשר לקחת הלוואה גם ל-60 חודשים. במעמד המכירה הוא ילך עם הקונה לבנק, יסגור את הלוואה וימכור את הרכב.

פורסם
הכי טוב לקנות ידני - אוטומטי ישן מתקלקל - בטוח, ככה זה.

איזה מצחיק אתה...שמעת על קלאץ'? אותו לא צריך להחליף?

ובקשר לחסכוני - רכב אוטומטי *חסכוני* יותר בצריכת דלק בנסיעות עירוניות מאשר רכב ידני, וההפך בכביש בינעירוני.

פרסם את השאלה בפורום מכוניות ייעודי.

את רוב המידע תוכל למצוא כבר בסטיקי.

פורסם

הסיכוי למצוא פונטו שמורה בשנתון 01-02 שואף לאפס. בנוסף, לפונטו יש מחלה קשה בהגה כוח חשמלי. תיקון הבעיה יכול לעבור בקלות את ה-5-6K. כל האנשים שטוענים שהיה להם רכב בן 12 שאף פעם לא ראה מוסך ספרו את הסיפורים למישהו אחר. אני עדיין מחזיק בדעה שעדיף לקחת הלוואה ולקנות רכב הרבה יותר חדש, מתקדם, נוח ובטיחותי אלא אם ממש לחוצים בתקציב וכל שקל חשוב. [br]פורסם בתאריך: 24.09.2010 בשעה 05:49:25


אולי קשה למצוא אבל זה בטח לא שואף ל0... לאח שלי יש כזאת, ובדקנו בסך הכל עוד 2 פונטו ספייס אחרות לפני זה. מצאנו אחת מושלמת, איפלו שהיא היתה יד 3 עם 180 אלף ק"מ - האוטו חדש פשוט.

בקשר לשטות שרשמת על ההגה החשמלי, הדבר הנכון בכל מה שרשמת זה שיש לפעמים את הבעיה. עכשיו התיקון שלה אפילו שהוא רק "יצא", עלה לא יותר מ2000, וכיום שכבר כמה עשרת מכוניות עברו אותו- מוסכים מסדרים את זה ב500 שקל כבר, זה בכלל לא רלוונטי.

ושהיה לי אונו שנת 93 ולאח שלי ג'אסטי 94 הם היו אמינות מאוד, רק קיבלו טיפול אחד של שמן, מים, פילטרים אחרי הקניה ומאז לא היו דברים גדולים בכלל.

ואפילו להפך. מכוניות בנות 10 בערך מחזיקות מעמד אם לא ממש טיפלו בהם. שהאוטו כבר בן 17- הוא הגיע לזה רק כי כן טיפלו בו, לגיל כזה כבר אי אפשר להגיע סתם ככה.

כמה זמן אתה מחזיק ברכב? בעיה שאתה רגיל לרכב שלך ולא מרגיש את הפגמים שלו. אני מבטיח לך שאם תנהג שבוע, על רכב מודרני אתה לא תבין איך נתנו לגרוטאה שלך לעלות על הכביש. פתאום הבלמים מרגישים חלשים, הרכב מרגיש גס, פרמטיבי, מרגישים את המכות בכביש, רעש של המנוע, המזגן לא מי יודע מה חזק. ואני לא התייחסתי לפערים העצומים בטיחות. יש לך ABS, EBD, כריות אוויר, שלדה עם אזורי קריסה? האם כל זה לא שווה עוד 10K -20K מחולקים לתקופה של מספר שנים?

אל תדאג לי, את תקופת המלווה שלי נסעתי בפיאט פנדה חדשה. ההבדל לא כזה ענק. ההבדל ענק במכוניות יפניות ישנות מגעילות, באירופאיות המצב לא רע בכלל כבר מתקופת האונו. הג'אסטי של אח שלי אכן הייתה פח אשפה מוטורי שלא ברור איך קנו שבאותה מדינה מכרו פיאט אונו. אבל האוטו אמין :facepalm:

כמו שאמרתי בארה"ב שכרנו שברולט קובלט - האוטו היה חלש בגלל האוטומט המעפן שלו, כל שערה על הכביש הורגשה בכסאות, הכסאות עצמם היו בטונדות קטנות, הגיר האוטומט שמר את המנוע טוב טוב עד 2500 סל"ד כי מתי שהיו עושים קיק ליותר מזה הרעש היה חזק מאוד, רק המזגן היה טוב.

הפונטו שלי יותר טובה מהחרא הזה, שאנשים קונים כחדש, ופונטו ספייס שהיא קצת יותר טובה בכל סעיף לא שונה בכלום מפנדה שתביא עכשיו מהחנות, ואם תקרא קצת ביקורות על מכוניות מיני תראה שהפנדה היא עדיין אחת המומלצות.

למעשה לפנדה יש 3 כוכבי בטיחות בעוד שלספייס יש 4... וזה גם מוריד את הטיעון המפגר שלך על הבטיחות, 4 כוכבי בטיחות זה מכובד מאוד, בטח לאוטו שיצא בשנת 2000.

ועכשיו טענת הסיום כדי לסיים את כל החרטא שאתה פולט - תכנס לקארזפורום ותחפש שאלות דומות מהתקופה האחרונה, אני מבטיח לך שהמליצו על ספייס.

איזה מצחיק אתה...שמעת על קלאץ'? אותו לא צריך להחליף?

ובקשר לחסכוני - רכב אוטומטי *חסכוני* יותר בצריכת דלק בנסיעות עירוניות מאשר רכב ידני, וההפך בכביש בינעירוני.

פרסם את השאלה בפורום מכוניות ייעודי.

את רוב המידע תוכל למצוא כבר בסטיקי.

איזה מצחיק אתה, קלאץ' עולה להחליף כמה מאות שקלים, ולתקן גיר עולה יותר בכיוון של ה5000₪.

ואם אתה כותב שאוטומט יותר חסכוני, איפהשהוא, זה רק מראה עם מי יש עסק פה.. זה המשפט הכי לא נכון והכי לא הגיוני שיכול להיות. שלא יודעים על מה מדברים לא כותבים בכזה בטחון. מישהו עוד עלול להאמין לך.

באוטומט יש ממיר מומנט, לך תקרא עליו קצת בוויקיפדיה. זה למה אוטומט לא חסכוני כמו ידני.

פורסם

אולי קשה למצוא אבל זה בטח לא שואף ל0... לאח שלי יש כזאת, ובדקנו בסך הכל עוד 2 פונטו ספייס אחרות לפני זה. מצאנו אחת מושלמת, איפלו שהיא היתה יד 3 עם 180 אלף ק"מ - האוטו חדש פשוט.

בקשר לשטות שרשמת על ההגה החשמלי, הדבר הנכון בכל מה שרשמת זה שיש לפעמים את הבעיה. עכשיו התיקון שלה אפילו שהוא רק "יצא", עלה לא יותר מ2000, וכיום שכבר כמה עשרת מכוניות עברו אותו- מוסכים מסדרים את זה ב500 שקל כבר, זה בכלל לא רלוונטי.

ושהיה לי אונו שנת 93 ולאח שלי ג'אסטי 94 הם היו אמינות מאוד, רק קיבלו טיפול אחד של שמן, מים, פילטרים אחרי הקניה ומאז לא היו דברים גדולים בכלל.

ואפילו להפך. מכוניות בנות 10 בערך מחזיקות מעמד אם לא ממש טיפלו בהם. שהאוטו כבר בן 17- הוא הגיע לזה רק כי כן טיפלו בו, לגיל כזה כבר אי אפשר להגיע סתם ככה.

אל תדאג לי, את תקופת המלווה שלי נסעתי בפיאט פנדה חדשה. ההבדל לא כזה ענק. ההבדל ענק במכוניות יפניות ישנות מגעילות, באירופאיות המצב לא רע בכלל כבר מתקופת האונו. הג'אסטי של אח שלי אכן הייתה פח אשפה מוטורי שלא ברור איך קנו שבאותה מדינה מכרו פיאט אונו. אבל האוטו אמין :facepalm:

כמו שאמרתי בארה"ב שכרנו שברולט קובלט - האוטו היה חלש בגלל האוטומט המעפן שלו, כל שערה על הכביש הורגשה בכסאות, הכסאות עצמם היו בטונדות קטנות, הגיר האוטומט שמר את המנוע טוב טוב עד 2500 סל"ד כי מתי שהיו עושים קיק ליותר מזה הרעש היה חזק מאוד, רק המזגן היה טוב.

הפונטו שלי יותר טובה מהחרא הזה, שאנשים קונים כחדש, ופונטו ספייס שהיא קצת יותר טובה בכל סעיף לא שונה בכלום מפנדה שתביא עכשיו מהחנות, ואם תקרא קצת ביקורות על מכוניות מיני תראה שהפנדה היא עדיין אחת המומלצות.

למעשה לפנדה יש 3 כוכבי בטיחות בעוד שלספייס יש 4... וזה גם מוריד את הטיעון המפגר שלך על הבטיחות, 4 כוכבי בטיחות זה מכובד מאוד, בטח לאוטו שיצא בשנת 2000.

ועכשיו טענת הסיום כדי לסיים את כל החרטא שאתה פולט - תכנס לקארזפורום ותחפש שאלות דומות מהתקופה האחרונה, אני מבטיח לך שהמליצו על ספייס.

ידידי, התיקון רק כשיצא עלה קרוב ל-5-6K כי ידעו לתקן את הבעיה רק על ידי החלפה של כל המערכת. התיקונים של 2000 - 3500 ש"ח הופיעו הרבה שנים אחרי. אין כזה דבר לתקן הגה חשמלי של פיאט ב-500 ש"ח. אפשר אם הבעיה רק במנוע וגם אז מדובר בשיפוץ עם אחריות לחצי שנה. תערבב מישהו אחר, לא אותי... תקרא קצת בקארספורום. מדהים כמה מידע שימושי יש שם.

בקארספורום ממליצים בדיוק מה שאני אומר. הלוואה כי בסופו של דבר יוצא אותו כסף. בנוסף, ממליצים על פנדה אם לא צריך אקסטרה מקום. ראית אותך משתתף שם בויכוחים טוען שפונטו שלך זה פאר היצירה המוטורית. צא מהסרט. כנ"ל לגבי כל השטויות שאתה פולט על רכבים יפנים. אי אפשר להגיד לגיל 17 בלי תחזוקה? כנס לשכונה של חרדים ותראה איך מכוניות מגיעות לגיל 17 בלי תחזוקה ועדיין נוסעות. אבל יש לנסוע ויש לנסוע.

באירופאיות המצב לא כזה רע מתקופת האונו? ספר את זה למהנדסים של פיאט. הם יתגלגלו על הרצפה. זו הסיבה שאונו זה אחד הרכבים הכי נגרטים באירופה. כי הוא כזה טוב. ::)

פנדה ופונטו זה אותו רכב? מעניין למה פנדה נמצאת במקום ה-3 מתוך 32 בסטטיסטיקת התקלות של מועדון הרכב הגרמני ופונטו נמצאת במקום 13. למה בסקר שביעות רצון של טופ גיר פנדה הגיע למקום ה-8 מתוך 152 ופונטו במקום 138? זה אותו רכב, לא?

דרך אגב, באותה תקופה רכבים יפנים התעלו על פיאט כמעט בכל פרמטר. אני נוהג בפיאט טיפו 95 שמורה ומלוקקת. הרכב נמצא במשפחה מעל עשר שנים. השקעתי ברכב קרוב ל-8K. שבוע נהגתי בפיאט דובלו 2005 והחלטתי לזרוק את הטיפו לכל הרוחות. הפערים היו כל כך עצומים בנוחות וכוח שקיבלתי חום. אנחנו מדברים על מסחרית ספרטנית עם מתלים עלים. אני מפחד לחשוב על הפערים בין משפחתית נורמלית.

פורסם

שיקנה לו איזה גאסטי או שרייד משנת 92 ככה לא תעלה הרבה אמינות מאוד קטנון וחסכוניות (גיר ידני ) חלקים לא יקרים

פורסם

אין מה להסתבך עם הלוואות. זה בנק, לא משפחת פשע. לא צריך ערבויות כי הבנק משעבד את הרכב והחזר הלוואה משלמים בתשלומים קבועים. אפשר לקחת הלוואה גם ל-60 חודשים. במעמד המכירה הוא ילך עם הקונה לבנק, יסגור את הלוואה וימכור את הרכב.

התכוונתי שאתה גם ככה סטודנט שמכניס בקושי כמה גרושים בחודש,

עוד להתחייב להלוואות, פשיטת רגל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים