יעילות הטורבו בI5 ובI7 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יעילות הטורבו בI5 ובI7


miz

Recommended Posts

אשמח אם תוכלו לעזור לי, לגבי מעבד I5-520M כתוב שהמהירות יכולה להגיע ל2.93 בטורבו, רציתי לדעת האם זה כששני המעבדים פועלים או רק אחד. וכן אותה שאלה לגבי מעבד מרובע i7 720QM כתוב שיכול להגיע ל2.8 האם זה רק כשמעבד אחד פועל או כל הארבעה מגיעים למהירות זה, אשמח אם תוכלו להפנות אותי לאיזה מקור שדן בזה בצורה רצינית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפונקציה הזאת מאפשרת לליבות המעבד להעלות את התדר אוטומאטית עד לערך מסוים כאשר יש בכך צורך על ידי מערכת ההפעלה.

בדרך כלל התדר המרבי שמופיע הוא עבור אחת (כלומר עבור יישום שמנצל רק בודדת) וככל שיותר ליבות מעלות את התדר כל אחת מהן תגיע לתדר סופי נמוך יותר מהערך הנקוב.

כך או כך, שום דבר לא מבטיח שאכן המעבד יעלה את התדר שלו, פעילות הפונקציה תלויה במגבלות טמפ' ומתח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם אתה יודע לכמה הI5 כששני הליבות עובדות עולה?

וכן לגבי הI7 לכמה עולה כשכל ארבעת הליבות עובדות

אשמח גם לדעת מה המקור שלך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע מה הערכים המדויקים אבל אתה מוזמן לקרוא על הטכנלוגיה באתר של Intel ואם תרצה להתעמק עוד יותר (כולל הדרך בה מחשבים את התדר לכל ליבה) אתה מוזמן לעיין ב-White Paper בנושא.

מנקודת מבטי האישית הטכנולוגיה הזאת לא ממש נחוצה (וגם ככה מי שעושה OC מבטל אותה). ההשפעה שלה היא בדיוק כמו השפעה של כל OC בערכים זהים, רק שפה זה דינאמי -- משתנה כל הזמן עם כניסתן ויציאתן של הליבות והשבב הגראפי המובנה (אם קיים) לפעולה וכתלות בטמפ' המערכת וצריכת האנרגיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסתכלתי כבר באתר של , אך משום מה הם לא מנדבים יותר מדי מידע, אולי אפילו יש פה הטעיה מסוימת, הם רק כותבים לאיזה מהירות זה יכול להגיע

אך לא אם כשהליבות עובדות ביחד

הדעה הרווחת היא שכל הליבות ביחד מגיעות למהירות הזו, אך זה ממש לא ברור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כך הדעה הרווחת שגויה.

הערך הזה הזה הוא לא סכום תדרי הליבות אלא התדר המרבי עבור אחת בלבד. למעטפת המעבד יש מגבלת פליטת חום מסוימת ממנה לא ניתן לחרוג.

כאשר יש יישום שדורש שימוש בליבה בודדת הליבה או הליבות הנוספות נכבות ורק הליבה הבודדת עובדת, בעקבות כך קטנה פליטת החום של המעבד כולו וניתן להעלות להעלות את התדר של הליבה עד לערך הנקוב (כמובן כתלות בטמפ' המערכת ויכולת לספק את האנרגיה). כאשר נוספת נכנסת לפעולה יש כבר עומס גדול יותר מבחינת פליטת חום וצריכת מתח ולכן כל אחת מהליבות תעבוד בערך נמוך יותר מזה הנקוב וכך הלאה.

ככלל הייתי אומר שכאשר כל הליבות של המעבד עובדות, התדר שניתן להגיע אליו לא יהיה גבוה משמעותית (סדר גודל של 200-300 MHz ) מתדר הבסיס.

וכמו שכתבתי בהודעה הקודמת מבחינתי הטכנולוגיה הזאת לא ממש מהווה איזה שיקול לרכישת מעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם לפי מה שאתה אומר, במעבד כפול הטורבו יהיה יותר יעיל כששני ליבות עובדות מאשר מעבד מרובע כשכל 4 הליבות עובדות, וזה מכיוון שיהיה פחות חום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא. זה תלוי בתדר הסופי של המעבד וביישום. אם מדובר ביישום שתומך בריבוי ליבות אז ברור שהמעבד המרובע יהיה עדיף. אם מדובר ביישום שמנצל בודדת אז זה תלוי בתדר הבסיס ובתדר המרבי (ואני שוב מזכיר, זה לא אומר שאוטומאטית המעבד יגיע לתדר הזה, יש פה משקל לטמפ' המערכות ולצריכת האנרגיה).

בכל מקרה נוצר לי הרושם שאתה מייחס לאפשרות הזאת חשיבות גדולה מדי. האפשרות הזאת נחמדה אבל לא משנה באופן מהותי את ביצועי המעבד וגם תוספת הביצועים שנותנת (בהנחה שמדובר ביישום שמנצל בודדת ושאכן המעבד מגיע לתדר המרבי) היא לא משמעותית במיוחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...