עבור לתוכן

חומרת physics בכרטיסי מסך של ATI

Featured Replies

פורסם

שלום,

חיפשתי תשובה לשאלה ב-FAQ אבל לא מצאתי.

במרבית הדיונים שראיתי, אחד היתרונות של כרטיסי NV הוא חומרת ה-physics שלהם, שנתמכת כיום בצורה חלקית במספר משחקים. אבל, בתיאורים של חלק מכרטיסי ATI מצוין שגם להם יש חומרה יעודית לאפליקציות פיזיקליות (נדמה לי ש-Havoc או משהו שקשור לזה?). הבנתי שזה פשוט לא תחת שם המותג ®PhysX, אלא משהו אחר.

אז השאלה - האם כרטיסי ATI מסוגלים לבצע חישובים פיזיקליים, ומה שחסר זה רק הדרייבר המתאים? או שאין להם שום יכולת כזו? זה פשוט נראה לי כמו פיצ'ר חשוב מדי מכדי ש-ATI יוותרו עליו ויתנו ל-NV את השליטה המוחלטת בו.

פורסם

קודם כל לא מדובר באיזה שבב יעודי או חומרה מיוחדת, אלא ניצול של הארכיטקטורה הקיימת - CUDA

בעצם מדובר ביכולת תוכנתית באותה המידה, כי עקרונית ניתן היה לכתוב את הקוד גם ל-OpenCL, DirectCompute, ATI Stream וכו'...

ל-CUDA יש את הייתרונות שלו, אבל זה לא שאי אפשר לעשות את זה אחרת.

ATI בזמנו יצאו בהצהרות לגבי האצת חומרה למנוע הפיזיקה Havok, אבל הפיתוח נעצר בשלב כלשהו, לאחר ש-Havok ניקנו ע"י אינטל.

כבר ראינו הדגמות האצת חומרה ל-Havok גם מבית ATI וגם מ NVIDIA.

לאחרונה AMD/ATI הכריזו כי תומכים בפיתוח האצת חומרה מבוססת OpenCL למנוע הקוד הפתוח - Bullet.

לפרוטוקול, Bullet כבר תומך CUDA מאז 2008.

כמות המשחקים שפותחו בשימוש Bullet היא מזערית עד אפסית לעומת Havok ו-PhysX, כאשר היוצא מן הכלל הוא GTA 4 שעושה בו שימוש.

פורסם

אגב מעשית שימוש בטכנולוגיית הPHYSX של NV יכול להתבצע על כרטיסי ATI אבל אין מפתח שיעשה את זה מאחר והאחרון שניסה נקנה על ידי NV וגם לא קיבל מספיק שיתוף פעולה מAMD.

פורסם
  • מחבר

תודה על התגובות.

ממה שרשמתם אני מבין שמבחינה חומרתית, שני השבבים מסוגלים לתמוך במנועים פיזיקליים. העניין הוא תוכנתי.

עדיין מוזר לי ש-ATI לא נותנים לזה מענה רציני, כשהם יודעים שהם מפסידים לא מעט לקוחות בשל כך. הם לא למדו לקח מהשם הרע שיצא לדרייברים שלהם?

אולי זה עניין של זכויות יוצרים, ואסור להם לספק דרייבר שתומך ב-®PhysX...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים