פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים לא נכוןברגע שהגעת ל40 קמש ואתה על הילוך שלישי אתה יכול לרדת ל30 קמשזה נקרא 30 מתון, זה משהו שהמורה שלי לימד אותי וזה עובד יופיאותו דבר כלפי הילוך רביעי ב50אבל לא להעביר להילוך 3 לפני 40 ול4 לפני 60כמובן שאם אתה בעלייה אז אתה כן צריך להוריד לשני בשביל יותר כוח אין מה לעשותאני מדבר על מצב נורמטיבי לא עליה או ירידה ששם בכלל הרכב גולשאבל זה לא נעים לנסוע 3 ב 30.. לא כיף להיות במצב דרוך
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים עזוב את המורה. נגמר. שכח את הכל. מורה לנהיגה מלמד לנהוג בצורה הכי מרובעת לפי הספר ולא באמת מלמד תלמידים לנצל את הכוח של המנוע. קח למשל את הדבר המטומטם לבלום עם הילוכים משהו שלא עשיתי מאז שיעורי נהיגה (בשביל מה יש בלמים?), לעמוד עם קלאץ לחוץ (על פי החוק הרכב תמיד חייב להיות בהילוך לכן בשיעורי נהיגה מלמדים לעמוד עם קלאץ לחוץ. בפועל זה הורס את הגיר. עצרת ברמזור -> ניוטרל. תן לרגל לנוח), להעביר הילוך כל 20 קמ"ש. גם אם תמשוך הילוך שני ל-60 לא יקרה לרכב אפילו לא הנזק הקטן ביותר. כלום. אפס. תעשה לעצמך טוב קח מספר שיעורים של נהיגה מתקדמת ותוציא את הבולשיט של מורה לנהיגה מהראש.
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים יש אנשים שמנסים לחסוך בדלק,העברת הילוכים כל 20 קמ"ש בממוצע הרבה יותר חסכונית מלמשוך הילוכים ל5-6K סלד זה לא נזק פיזי,אבל זה נזק כספי.המורה מלמד בסיס + איך לעבור טסט ..תאמין לי שאיכפת לו מהרכב שלו והוא מחפש כמה שפחות בעיותבכל זאת זה רכב עבודה שלו.
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים lev לבלום עם ההילוכים דווקא נחמד מאוד מתי שצריך, התיאור שכתבתי כמה עמודים קודם למשל בידני אתה מוריד לפני הפניה להילוך 3, הסלד עולה מ3k ל4k, נוסע קצת ובנתיים הסלד יורד ל3, שאתה ממש קרוב מוריד להילוך 2, נוסע את הסיבוב בסל"ד שבו המנוע עדיין יעיל אבל במהירות של 30-40 (אתה מגביל את עצמך לפי הרעש של הסל"ד בהילוך 2 וככה לא צריך להסתכל הלוח שעונים - או כמו שנהגים חדשים באוטומט נוטים לעשות - לעבור ב80 קמ"ש) ואז ביציאה מהפניה מכניס קצת את הגז, עולה ל4k סל"ד עובר להילוך 3 ועוקף את כולם אפילו שלך יש מנוע 1000 סמ"ק בפיאט אונו ולהם יש מאזדה לאנטיס 1800 אוטומטית. זה בדיוק בלימה עם המנוע וזה המקום הכי כיפי של העניין, יש גם מקום יותר שימושי למי שלא מסתובב רק בגוש דן - אתה בירידה , שם הילוך נמוך שהאוטו נוסע על 4-4.5k סל"ד - לא צריך לגעת בברקסים. גם בשיעורי נהיגה זה בלימת מנוע בכאילו, נותנים לסל"ד לרדת לרצפה או שבכלל לא מרימים את הקלאץ' , תנסה בלימת מנוע ברמזור של כביש מהיר זה דווקא נחמד שעושים את זה כמו שצריך, אבל נכון שממש לא חשוב ולא תורם הרבה . מה שאני רוצה להגיד זה שאם מישהו נוסע על ידני ולא מנצל את האופציות שלו (למשל לנסוע רק עם הילוכים 2 ו5 כמו שמישהו כתב....) או לא לעשות דברים בסיסים כמו לזחול במהירות קבועה בפקק במקום להתקרב כל כמה שניות לאוטו שלפניך, או לפחות להנות בנסיעה מהירה בכביש לא ישר שבו יש יתרון להעברה ידנית, אז אין פלא שאוטומטי יראה לאותו בנאדם הרבה יותר הגיוני, הרי ההבדל בצריכת דלק לא כזה גדול ושלא מנצלים שום יתרון מתחילים לחשוב "למה אני צריך את זה?". אני נהנה לנהוג, אפילו שיש לו בסך הכל פיאט פונטו עם 60 כ"ס ולפני זה היתה לי אונו עם 45 כ"ס ו4 הילוכים שעליה למדתי הכל על גיר ידני (ולא מהמורה נהיגה חח), אם היה לי אוטומט הנהיגה היתה סתם שעמום, כזה בעסה כמו לנסוע באוטובוס, אני רק מחכה שיגידו לי לנסוע למקומות מחוץ לעיר
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים יש אנשים שמנסים לחסוך בדלק,העברת הילוכים כל 20 קמ"ש בממוצע הרבה יותר חסכונית מלמשוך הילוכים ל5-6K סלד זה לא נזק פיזי,אבל זה נזק כספי.המורה מלמד בסיס + איך לעבור טסט ..תאמין לי שאיכפת לו מהרכב שלו והוא מחפש כמה שפחות בעיותבכל זאת זה רכב עבודה שלו. צודק לחלוטין, אבל אנשים רבים חושבים שאם מושכים הילוך מעל 2500 סל"ד המנוע יתפוצץ. גם זה בגלל אוטומט, אגב. לא סתם שעון סל"ד מגיע ל-7. מנוע בנזין מגיע להספק מירבי ב-6. אל תפחדו למשוך הילוכים. זה לא עושה שום נזק. להפך. על הכיול האיטלקי שמעתם? liorwohl אתה צודק לגמרי. אני התכוונתי לשיטה המפגרת להתחיל לבלום עם הילוכים קילומטר לפני הרמזור כמו שמלמדים בשיעורי נהיגה. מה שאתה עושה זה להתאים את ההילוך למהירות כדי לשמור על טווח אפקטיבי וזה מצויין. אני לא יכול לעשות את זה כי הקלאץ' שלי די גמור (עברו 100,000 מאז שהחלפנו בפעם האחרונה) ואם אני לא נמצא בדיוק במהירות המתאימה (כלומר אני לא יכול להוריד מ-3 ל-2 אם הרכב נוסע מעל 40 קמ"ש) הילוך לא נכנס. אין לי כוונה להחליף את הקלאץ' כי אני גם ככה רוצה להחליף רכב. תודה למר לוי יצחק ולעדר הישראלי שמאפשרים לי לרכוש פיאט פנדה 2006 במחיר של מאזדה שנת 2001.
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים lev אני נהנה לנהוג, אפילו שיש לו בסך הכל פיאט פונטו עם 60 כ"ס ולפני זה היתה לי אונו עם 45 כ"ס ו4 הילוכים שעליה למדתי הכל על גיר ידני (ולא מהמורה נהיגה חח), אם היה לי אוטומט הנהיגה היתה סתם שעמום, כזה בעסה כמו לנסוע באוטובוס, אני רק מחכה שיגידו לי לנסוע למקומות מחוץ לעיר גם לי היתה פונטו ולפני זה אוטוביאנקי Y10 שזה אונו עם 45 כ"ס, איפה לא נסעתי איתה.
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים מה שאבא שלי עושה לפני רמזור זה להוריד את הרגל מהגז, ולתת להילוך הרביעי לעצור את האוטו, ברגע שהוא כמעט עוצר, קלאץ'-ניוטרל-ברקס וזהו. אני אישית פשוט לפני הרמזור זורק אותה לניוטרל, ונותן לה לשייט עם טיפה בלמים. ככה אתה מגיע לרמזור והעצירה חלקה בצורה שאף אחד באוטו לא מרגיש אותה אמרו פה על לתת למנוע לבלום את האוטו - בירידות לים המלך עשינו את זה, תענוג לנהוג בלי גז וברקס על שני או שלישי. הדבר היחיד ששומעים זה בק-פיירים מהמנוע.
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים צודק לחלוטין, אבל אנשים רבים חושבים שאם מושכים הילוך מעל 2500 סל"ד המנוע יתפוצץ. גם זה בגלל אוטומט, אגב. לא סתם שעון סל"ד מגיע ל-7. מנוע בנזין מגיע להספק מירבי ב-6. אל תפחדו למשוך הילוכים. זה לא עושה שום נזק. להפך. על הכיול האיטלקי שמעתם? הרכב שלי בערך ב5800 בשיא שלוהעברת הילוך בשלב הזה מנצלת הכי טוב את המנוע והמהירות מטפסת כמו שצריךאחרי 6000 המנוע מאבד את שיא המומנט והמהירות עולה הרבה יותר לאט הבעיה היא שאנשים מנסים כל מיני שטויות וחושבים שאם הם יעבירו הילוכים בלי לעזוב את הגז הם יסעו יותר מהראו שיקפיצו באמצע את הקלאץ' בשביל "בוסט" אלה גם דברים שהורסים .להאט עם הילוכים זה הרבה יותר קל ונעים, גם הברקסים פחות נישחקים (רואים פחות מוסך)יש אוטומטיות שעם לחיצת דוושת הברקס הרכב מוריד הילוכים בצורה אוטומטית וככה עוזר לו לבלום יותר טובברנו מגאן 2008-9 מרגישים את זה יותר מידי (לפעמים זה כאב)
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים אני באוטומט, לפני רמזור מעביר לניוטרל, הרכב מיד נבלם, נשאר עומד בניוטרל ואז כשרואה את האור של הולכי הרגל מתחילף לאדום מעביר ל-D
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים מחבר שני דברים בקשר לבלימת מנוע:זה עוזר לשחוק פחות את הברקסים כי אתה לא צריך להאט רק איתם (לא תמיד זאת עצירה לגמרי, לפעמים פתאום התנועה מתחילה שוב להתקדם ואז אתה יכול להמשיך לנסוע)וזה כיףאם אתה אומר שלא צריך לעשות את זה אז באמת שכבר לא נשאר שום דבר כיפי בידני
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים כבר ציינתי בשלבים מוקדמים הרבה יותר של הת'ראד הזה שעם מעט תרגול והכרה של הרכב שלך, גם עם גיר אוטומאטי ניתן להיעזר בבלימה, אפילו לא פחות טוב מאשר עם גיר ידני.
פורסם 2010 באוגוסט 115 שנים בלימה באמצעות הגיר האוטומטי פחות טובה לרכב מאשר עם הברקסיםברקסים אפשר להחליף אבל שיפוץ גיר יקר
פורסם 2010 באוגוסט 215 שנים יש סיבה אחת עיקרית להשתמש בבלימת מנוע - הברקסים. אבל הבעיה היא לא שחיקה לטווח ארוך, אלא חימום לטווח קצר.אם כל הירידות לים המלח בולמים בצורה כמעט רציפה, אז לקראת הסוף הברקסים כבר יהיו חמים מדי, וברקסים חמים מדי לא מתפקדים.בגלל זה בתנאים קשים (הרבה ירידות, או מרוצים מסויימים, לצורך הענין) צריך להיעזר הרבה כדי לשמור על הברקסים בטמפ' סבירה.זה מאד לא נעים להגיע לאיזה ירידה+סיבוב קיצוני ולגלות שהברקס בקושי עושה משהו...כמובן שהברקסים נשחקים יותר, אבל זה פחות קריטי לדעתי.
פורסם 2010 באוגוסט 215 שנים פשוט נועלים את הגיר על הילוך 3/2 ובולמים עם הכוח של המנוע בלי לגעת בדוושות. כנ"ל לגבי אוטומט.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.