פורסם 2010 ביוני 2715 שנים אני זקוק לדיסק קשיח חדש בנפח של 1.5 TB .בסקירות שהספקתי לקרוא ראיתי שההבדלים בביצועים וברמת הרעש אינם משמעותיים (גם כך הצבא דפק לי את האוזניים, כך שכמה דציבלים נוספים לא ממש ישנו לי ).גם עניין הטמפרטורה אינו משחק מבחינתי תפקיד מפני שממילא דלת המארז אצלי פתוחה ובנוסף הדיסק יזכה לקבל ממני את הפינוק המקסימאלי שדיסק יכול לקבל מבחינת מאורר קידמי במארז שזורק עליו אוויר ישירוגם סוויטה מפנקת שבה הוא ישכב לבדו על מיטת אלומיניום משובח (גוף קירור ענקי מאלומיניום שפירקתי ממכשיר אלקטרוני שהלך לעולמו ).גרסאות ה-BLACK נהנות מאחריות מלאה למשך 5 שנים שזה כמעט פי שניים מגרסאות ה-GREEN ומהמתחרים שלהם – SAMSUNG ,SEAGATE (זמן האחריות של חלק מהדיסקים של סיגייט הוא 5 שנים אולם זאת עבודה בעיניים משום שהאחריות המלאה תופסת רק לשלוש השנים הראשונות ואילו בשנתיים הנותרות מדובר בסך הכול בזיכוי סמלי ללקוח ).אני מניח שחברת WD הוותיקה חפצת חיים ולכן היא נותנת אחריות כול כך מופלגת משום שהיא יודעת שהרכיבים שבהם היא השתמשה לייצור גרסאות ה-BLACK ,יאפשרו למרביתם לצלוח את תקופת האחריות בשלום.כך שאם אף אחד כאן לא יסתור אותי אני כנראה ארכוש דיסק כזה.היות ויש לי ניסיון מר עם דיסקים קשיחים שלא זכו לפינוק שתיארתי קודם ושהתפגרו טרם זמנם התעוררו אצלי מספר שאלות שטרם מצאתי להם תשובה :1. באילו מצבים בעצם ניתן לממש אחריות ולדרוש את החלפת הדיסק בחדש ? 2. האם BAD SECTOR בודד שמתגלה בתקופת האחריות הינו עילה מוצדקת להחלפה? 3. אם לא אז מהו מספר הסקטורים הפגומים שמאפשר החלפה ? 4. האם בעיות שמתגלות בדיסק על-ידי תוכנת הדיאגנוסטיקה של WD עצמה ,מצדיקות החלפה ?5. ישנם מספר יבואנים של WD לארץ: בנדא מגנטיק ו- TECHDATA , האם יש בנהיים הבדלים מבחינת מדיניות מימוש אחריות ?6.ישנם הבדלים לא קטנים במחירים של אותם דגמים בדיוק . האם הדבר נובע מיבוא אפור מקבילי ?7. האם KSP ואייבורי מייבאים בעצמם את הדיסקים של WD שהם מוכרים?8.האם מומלץ לרכוש דיסקים שהגיעו לארץ באמצעות יבואן או חנות מסוימת ?
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים מחבר שלום לך הרבה מהומה על לא מאומה ! איזה סיפור כתבת על דיסק קשיח מכאני, מיטת פינוקים וכו ' וכו'. סופו של כל דיסק.... תקנה מה שמומלץ בסטיקי, לכאן או לכאן, ותגבה את המידע, זה הכל. אהה, ותחשוב חיובי. כשדיסק בן מאות גיגה מתפגר לפתע זה מהומה אחול-שקשוקי גם אם הרוב מגובה,עדיין חלק לא קטן מהחומר שהצטבר לאחרונה הולך לאיבוד מפני שאף משתמש פרטי לא עושה גיבוי על בסיס יום יומי, והרוב,כולל אותי ,גם לא טורח לעשות גיבוי שבועי. מקסימום פעם בחודש וגם זה במאמץ אשמח אם החברה כאן יענו לגופו של עניין, על הסוגיות שהעלתי כאן.
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים לא יודע את התשבה לשאלות 1-8 אני מניח שאפשר למצאו את התשובות מחיפוש בגוגל+פניה לשירות הלקחות של WD וחברות נוספתו+פניה לחנויות עצמןכשדיסק בן מאות גיגה מתפגר לפתע זה מהומה אחול-שקשוקיגם אם הרוב מגובה,עדיין חלק לא קטן מהחומר שהצטבר לאחרונה הולך לאיבוד מפני שאף משתמש פרטי לא עושה גיבוי על בסיס יום יומי,והרוב,כולל אותי ,גם לא טורח לעשות גיבוי שבועי.מקסימום פעם בחודש וגם זה במאמץ על גיבוי אוטומטי ללא התערבות המשתמש לאחר הגדרה ראשונית שמעת?יש אף תוכנות שמסוגלות לגבות קובץ ברגע שנעשה שינוי וקבצים שנמצאים בשימוש על ידי אנטיגרציה shadow copy או פיתוח עצמאי (כמו של paragon)לגבי אמינות:אין סטטיסטיקה או מידע רשמי אז לא יודעיםמה שכן יודעים זה סדרות בעיתיות שכדאי להמנע מהם (כמו שהיה עם סדרה 11 של seagate)
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים אם כל כך חשוב לך גיבוי שים שני הרדיסקים בRAID 1.זה וודאי לא נעים לאבד נתונים, במיוחד בגדלים כאלו.לי כמעט אין שום דבר שאי אפשר לשחזר עם הזמן.והמעט שכן מגובה אוטומטי בין ההרדיסקים ואפילו לאינטרנט.
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים raid 1 הוא לא גיבוימידע שיהרס/ימחק/יושחת זה יקרה בשני הדיסקים, שלא לדבר על הבעיתיות של raid בשביל המשתמש הביתי, החל מבקרים משולבים חומרה/תוכנה ועד להפסקות חשמל
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים מחבר raid 1 הוא לא גיבוי מידע שיהרס/ימחק/יושחת זה יקרה בשני הדיסקים, שלא לדבר על הבעיתיות של raid בשביל המשתמש הביתי, החל מבקרים משולבים חומרה/תוכנה ועד להפסקות חשמל בתור משתמש די מנוסה ששולט באנגלית, בכל זאת נימחק לי דיסק שלם כאשר ניסיתי להקים מערך RAID 1 בעזרת כרטיס RAID מתוצרת PROMISE (מאוחר יותר החברה פירסמה הודעה שהיא מיתנצלת שההוראות למשתמש היו מטעות, אולם מבחינתי זה היה כבר מאוחר מדי......), מאז אני לא מתקרב לשום מערך RAID ,גם לא עם מקל מלבד זאת RAID1 מיועד לענות על צרכים עיסקיים\שרתים שבהם קריטי שהמערכת תמשיך לתפקד גם אם דיסק אחד נפל,מה שלא משמעותי עבור המשתמש הפרטי. RAID גם לא נותן שום פיתרון להרבה תרחישים הרסניים כמו קפיצת מתח,פגיעת מכת ברק,, וירוס ו למיטב ידיעתי גם לא תעזור במקרה של בלאי מצטבר והדרגתי של סקטורים פגומים שלא גורמים לנפילה מוחלטת של דיסק קשיח.
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים מחבר ^^^^^ טוב, אין חכם כבעל נסיון, אז מה השאלה ? 1. באילו מצבים בעצם ניתן לממש אחריות ולדרוש את החלפת הדיסק בחדש ? 2. האם BAD SECTOR בודד שמתגלה בתקופת האחריות הינו עילה מוצדקת להחלפה? 3. אם לא אז מהו מספר הסקטורים הפגומים שמאפשר החלפה ? 4. האם בעיות שמתגלות בדיסק על-ידי תוכנת הדיאגנוסטיקה של WD עצמה ,מצדיקות החלפה ? 5. ישנם מספר יבואנים של WD לארץ: בנדא מגנטיק ו- TECHDATA , האם יש בנהיים הבדלים מבחינת מדיניות מימוש אחריות ? 6.ישנם הבדלים לא קטנים במחירים של אותם דגמים בדיוק . האם הדבר נובע מיבוא אפור מקבילי ? 7. האם KSP ואייבורי מייבאים בעצמם את הדיסקים של WD שהם מוכרים? 8.האם מומלץ לרכוש דיסקים שהגיעו לארץ באמצעות יבואן או חנות מסוימת ?
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים 1. באילו מצבים בעצם ניתן לממש אחריות ולדרוש את החלפת הדיסק בחדש ?כשהוא לא תקין.
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים מחבר תרשה לי להוסיף אם כן - האם זה משנה ? לפי מיטב הבנתי - ברגע ש - SMART מודיע על תקלה שמחייבת החלפת דיסק - גם אם הוא יוצר ונקנה לפני שבוע וגם אם נשאר שבוע לתפוגת האחריות - כולם יחליפו את הדיסק, מנסיון . עכשיו, סקטור אחד או 5 או שד יודע מה, והדיסק שמיש ואין לו דברים חריגים ( רעש, התחממות חריגה - על עף מיטת הפינוק וכו' ) - לא נראה לי שיבואו לקראתך, כי בסופו של דבר הכל מתגלגל לייצרן, לא משנה באיזה מסלול. העניין הוא שדיסק יכול להיות "שמיש" ועדיין לסבול מ-DATA corruption ראה לדוגמא את התמונה בלינק למטה שמאוד דומה למה שקרה לתמונות שלי שניפגעו באזורים בהם הופיעו סקטורים פגומים: http://en.wikipedia.org/wiki/Data_corruption כמו כן תוכנות SMART מדווחות על כל מיני שגיאות וסטיות בערכים המקובלים ועדיין הדיסק יעשה BOOT ויעלה. כשקונים לדוגמא מסך אצל יצרן שמכבד את עצמו, אפשר לברר מה מדיניות ההחלפה שלו במקרה של פיקסלים פגומים . השאלה היא מה המדיניות,אם יש כזאת בכלל לגבי BAD SECTORS או הודעות שגיאה מסויימות של תוכנת SMART מבית היצרנית עצמה שלגביהם WD מתחייבת להחליף את הדיסק הקשיח.
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים התשובה היא מאוד פשוטה.אם זה משהו חריג אז כולם יחליפו לך.אם זה 5 סקטורים פגומים ושום בעיה אחרת אז אתה בעצמך תבזבז זמן אם תלך להחליף רק בגלל זה.אני תמיד קונה ומאמין שמה שמגיע לי אני יקבל.ואם מגיע לי אני תמיד מקבל.כשהצדק איתי ואני נלחם שום דבר לא עומד בפני.אז במקום לבזבז זמן ואנרגיה בלדאוג למשהו שעוד לא קרה, לך תקנה ובמידה ויהיה צורך אז תדאג.
פורסם 2010 ביוני 2715 שנים מחבר מה לא ברור כאן ?השאלה היא מה הם השגיאות המדוווחות על ידי תוכנת SMART שמחייבות את היצרנית בהחלפה?האם תוכנת ה-SMART פשוטה מודיעה לך משהו כמו :" REPLACE YOUR HARD DISK NOW "ועוד שאלה :חיפשתי באתר של WD תוכנה שתעלה יחד עם מערכת ההפעלה ותעבוד ברקע כל הזמןכך שאם מצב הדיסק מידרדר אז אני אוכל לקבל התרעה מוקדמת ככול האפשר,אולם לא מצאתי תוכנה שכזו.יש אומנם תוכנות צד שלישי שעושות זאת ,אולם אני מעדיף להסתמך על התוכנה של היצרנית עצמה מפני שהיא אמורה להיות יותר אמינה לכאורה.פיתרונים ??
פורסם 2010 ביוני 2815 שנים אין חיוב, אבל בד"כ לא יעשו בעיות. בקשר לBAD SECTORS - לכונן יש מקום פנוי "ספייר" שמיועד להחליף סקטורים פגומים. הכונן עושהזאת בצורה שקופה בלי שהמשתמש רואה. כאשר מספר הסקטורים הפגומים עובר THRESHOLD מסויים הSMART ותוכנת הבדיקה שלהיצרן מתריעות על זה. במצב הזה יחליפו לך כונן בלי בעיות.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.