בעיית ניהול צבעים ב-Windows 7 (נדמה לי) - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיית ניהול צבעים ב-Windows 7 (נדמה לי)


Milford Cubicle

Recommended Posts

היי,

נתקלתי בבעיה משונה.

בתוכנות של אדובי (lightroom 3, photoshop cs5) כאשר אני פותח קובץ CR2 (קובץ תמונה בפורמט RAW), הצבעים שבתמונה נראים ממש רע. מעברי גוונים נראים פשוט נורא, כאילו שהתמונה מרונדרת ב-256 צבעים או משהו בסגנון (אני מקצין..).

ברגע שאני עושה לאותו קובץ בדיוק EXPORT לפורמט "רגיל", התמונה מסתדרת ונראית מצויין. ניסיתי גם JPG וגם PNG, שניהם נראים מעולה.

מבחינת ניהול צבעים, אני עובד עם sRGB בכל מקום. כמו כן ניסיתי להמיר/לשנות/לשחק עם זה במיליון מקומות ואפשרויות.. כלום לא עזר.

והנה תוספת משעשעת:

רציתי להכין screen shot בשביל להראות את ההבדלים, אז עשיתי printscreen על החלון של הפוטושופ כאשר הוא מציג את התמונה מצורה מעוותת.

העתקתי את זה (את ה-printscreen!) למסמך פוטושופ חדש, עשיתי קרופ לחלק הרלוונטי, ושמרתי כ-JPG... ברגע ששמרתי כ-JPG - התמונה נשמרה בצבעים הנכונים! (וניסיתי גם PNG, אותה תוצאה)

כלומר לכאורה אני לא הייתי מסוגל אפילו להראות את הפגיעה בצבעים, כי אפילו כשאני רואה אותה בעיניים ועושה צילום מסך - וממשיך לראות את הפגיעה אחרי שאני עושה paste לתוך הפוטושופ - ברגע שאני שומר את הקובץ כ-JPG , הכל מסתדר כמו קסם.

בסוף כן הצלחתי לתעד את הפגיעה בצבעים, בעזרת כלי ה-snippet tool של חלונות 7.

כלומר לסיכום: אני מסתכל על תמונת RAW בלייטרום / בפוטושופ. הצבעים נראים רע. אני שומר אותן כ-JPG, הצבעים נראים טוב.

אני מסתכל על חלון הפוטושופ (עם הצבעים הרעים) ועושה PRINTSCREEN, עושה paste לחלון פוטושופ חדש - הצבעים נראים רע. שומר כ-JPG, הצבעים נראים טוב.

מצורפים שני קבצים. אלו קרופים 100% ואני מניח שאין בעיה לזהות מי התקין ומי התקול.

יש למישהו מושג מה קורה פה?

http://d-spot.co.il/forum/uploads/monthly_06_2010/post-19290-127707163633.jpg

http://d-spot.co.il/forum/uploads/monthly_06_2010/post-19290-12770716436.jpg

תודה

עדכון:

אני מסתכל על שתי הדוגמאות שהעלאתי בדפדפן פיירפוקס, שעובד עם ניהול צבעים, ורואה תופעה מאוד מוזרה - התמונה שהיתה אמורה להיראות טוב, נראית רע. והתמונה שהיתה אמורה להיראות רע, נראית עוד יותר רע!

כשאני מבטל את ניהול הצבעים בפיירפוקס (דרך about:config, ביטול של gfx.color_management.mode) התמונות נראות כפי שהן אמורות להיראות (אחת טוב ואחת רע).

כלומר זה ממש כאילו הופעלה "שיכבה" של "קילקול" על התמונות, שקילקלה את הטובה וקילקלה "פעמיים" את זאת שהיתה מקולקלת פעם אחת...

המסקנה שלי מהאירוע הזה בדפדפן היא שהבעיה אכן נובעת מניהול צבעים כלשהו. אבל..מה הבעיה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, אין לי מושג מה שיניתי אבל בדיוק כמו שהתופעה התחילה פתאום לפני מספר ימים, כך היא גם נעלמה ממש בזה הרגע.. לא ממש ברור לי איך זה קרה, אבל עכשיו פתאום הכל חזר לעצמו והצבעים נראים בסדר בכל התוכנות, כולל בדפדפן (שנמצא עם ניהול צבעים פעיל, מה שקודם גרם ל"קילקול כפול"). מוזר.... טפו טפו טפו.

אני משאיר את הדיון הזה בחיים, למקרה שיש למישהו הסבר בשבילי על מה שקרה פה :)

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא שנכנסתי לפני דקה לאתר הזה:

http://www.gballard.net/psd/go_live_page_profile/embeddedJPEGprofiles.html

ושיחקתי קצת עם התמונות להדגמה (עכבר בחוץ, עכבר בפנים, עכבר לוחץ), ראיתי שיש הבדל ואז הפעלתי מחדש את ניהול הצבעים של הדפדפן וראיתי שהצבעים זהים.. ואז הצצתי שוב בחלון של lightroom ופתאום גם שם הכל היה טוב.

ממש כאילו היה בניהול הצבעים של מערכת ההפעלה משהו "תקוע" והמשחק הזה "שחרר" אותו.. אני יודע שזה נשמע מפגר (וכנראה שזה באמת לא קשור) אבל בכל אופן זה היה הדבר האחרון שעשיתי לפני שהצבעים חזרו לעצמם.. תעלומה.

אני מאוד מקווה שהכל ישאר ככה תקין :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...