פורסם 2010 ביוני 1215 שנים תודה על תגובותיכםעמריהאם פשוט יותר לבדוק רכיב אחד מאשר נניח לבדוק לוח אם (על הפונקציות ולפעמים מספר כרטיסי האונבורד שעליו) כאשר הוא מורכב במחשב בו התגלו הבעיות?כמובן שכאשר מדובר על בעיה לא מוגדרת במחשב בה עיתים צריך להריץ סדרת בדיקות לרכיבים שונים המצב יכול להיות יותר מסובך..כעקרון קל יותר לאתר ולתקן תקלות כאשר הלקוח מביא את המחשב למעבדה והעבודה על המחשב היא עם מע' ההפעלה שלו.אם הוא יביא לי רק כרטיס(קול לדוגמא) ואצלי זה יפעל והכל תקין אז לא עשינו בזה כמעט כלום(יכול להיות שהבעיה היא במע' ההפעלה שלו וצריך אולי לעדכן כל מיני דברים).
פורסם 2010 ביוני 1215 שנים מחבר כעקרון קל יותר לאתר ולתקן תקלות כאשר הלקוח מביא את המחשב למעבדה והעבודה על המחשב היא עם מע' ההפעלה שלו.אם הוא יביא לי רק כרטיס(קול לדוגמא) ואצלי זה יפעל והכל תקין אז לא עשינו בזה כמעט כלום(יכול להיות שהבעיה היא במע' ההפעלה שלו וצריך אולי לעדכן כל מיני דברים).תודה עמרי רוגם אני (שממש איני טכנאית מחשבים) סברתי כך.
פורסם 2010 ביוני 1215 שנים עם כל הכבוד, 120 ש"ח זה דיי מוגזם בשביל להכניס רכיב חומרה למחשב(שמוכן מראש במעבדה עבור בדיקות שכאלה) ולבדוק אותו במשך 5-10 דקות.אז זהו שזה לא הולך ככה, יש לך טעות יסודית!החיוב הוא על "זמן מעבדה", הרי בזמן שאני עובד על המחשב הנ"ל העמדה תפוסה ולא ניתן לעשות בה משהו אחר ואני נאלץ לחכות שהעמדה תתפנה או במילים יותר ברורות זמן=כסףככה עובדת השיטה הקפטליסטית!
פורסם 2010 ביוני 1215 שנים נקודה נוספת שהחנות לוקחת בחשבון היא שעצם זה שאתה משלם על בדיקה אם החלק לא תקול יגרום לך למצות את האפשרויות ולהגיע לשם רק אם אתה בטוח שהוא תקול ולא סתם על כל תקלה של וינדוס דריבר או אלוהים יודע מה....
פורסם 2010 ביוני 1215 שנים אין ספק, יותר יעיל לאבחן תקלות כשהמחשב מגיע בשלמותו.אבל נוח ומהיר יותר לאבחן תקלה ספציפית כאשר הלקוח מביא רכיב חומרה בודד שחושד שהוא תקול, מסכימים?omri_roלא ממש ירדתי לסוף דעתך, ברור לי שהחיוב הוא לשעת מעבדה אחת ושזמן שווה כסף(מה הקשר לקפיטליסטיות?).אז אם זמן שווה כסף, איך יכול להיות שבדיקה של רבע שעה ושל שעה שלמה עולה אותו הדבר?אם בדיקה ללקוח מסויים ערכה רבע שעה, זה לא נשמע לי הוגן שישלם מחיר של שעה, הרי הוא לא קיבל שירות באורך של 60 דקות.
פורסם 2010 ביוני 1215 שנים מחבר נקודה נוספת שהחנות לוקחת בחשבון היא שעצם זה שאתה משלם על בדיקה אם החלק לא תקול יגרום לך למצות את האפשרויות ולהגיע לשם רק אם אתה בטוח שהוא תקול ולא סתם על כל תקלה של וינדוס דריבר או אלוהים יודע מה....תודה על התשובה, Trexזו הסיבה שכתבתי שאני מבינה את העניין אבל לדעתי ראוי להפעיל יותר שיקול דעת היות ו..1. לקוחות רבים (כמוני) לפני שיביאו מחשב לבדיקה במעבדה, מדוייק יותר לפני שאפילו יתקשרו לחנות לנסות לפתור את הבעיה טלפונית ינסו לפתור (או לאבחן אותה) בהרבה דרכים אחרות.2. לקוחות רבים לא ימהרו להביא את המחשב למעבדה (ואפילו לא רק חלק ממנו) בגלל שלרוב המעבדה לא מתחת לבית / לעבודה וכל הטרטור הזה הינו בזבוז זמן. בנוסף, כאשר מביאים את המחשב למעבדה לרוב האיבחון / תיקון אינו נעשה במקום ויש להשאיר את המחשב שם למשך מספר ימים לפחות. ימים בהם המחשב שכנראה נצרך (אחרת לא היה נקנה) מושבת. לכן, מבחינת אנשים רבים היה וניתן לפתור את הבעיה בבית (ואפילו אם זה דורש מעט השקעה) הדבר כנראה יהיה עדיף.3. כמובן שיש את אלה שבאמת מתעניינים (כמו רבים מהחברים באתר זה) ומבחינת חלקם אפילו אם הטכנאי היה מתחת לבית והבדיקה היה נעשית על המקום (ובחינם), אם ניתן לאבחן / לפתור את הבעיה בעצמם (אפילו חלקית) ובכל מקרה ללא צורך בכך שתעבור במעבדה זה יהיה עדיף. לגבי אלה שלא מבינים דבר (ונראה שגם לא ממש מנסים), שבאים כל שני וחמישי עם בעיות מפגרות, שהילדים שלהם מעמיסים מליון צרות על המחשב או שלא מבינים את ההבדל בין רושעות שונות (שבמקרים רבים דיי ברור שהן כאלה ואם לא לרוב ניתן להריץ בדיקות כדי לברר), דרייבר חסר ותקלות מסוגים אחרים. וכן אלה שסתם משחקים אותה מומחים ומציקים / מנסים לדרוש דברים לא הגיונים וכיו"ב כנראה מהם הגיוני יותר לדרוש דמי בדיקה כדי למנוע הצפה מוגזמת בשטויות ובנדנודים.[br]פורסם בתאריך: 13.06.2010 בשעה 00:16:07אז זהו שזה לא הולך ככה, יש לך טעות יסודית!החיוב הוא על "זמן מעבדה", הרי בזמן שאני עובד על המחשב הנ"ל העמדה תפוסה ולא ניתן לעשות בה משהו אחר ואני נאלץ לחכות שהעמדה תתפנה או במילים יותר ברורות זמן=כסףככה עובדת השיטה הקפטליסטית!לא בדיוק. השיטה הקפיטליסטית אומרת שזמן =כסף אבל גם אומרת שניתן למכור ללקוח דברים נוספים לבד מהמוצר עצמו. למשל הרגשה, חוויה, שירות.והרי כולנו יודעים שדווקא רבות מהחנויות המומלצות כאן בפורומים נמצאות לא בגלל שהן בהכרח נותנות תמיד את המחיר הטוב ביותר, אלא נותנות מעבר (וכאשר הן לא הן לרוב מפסיקות להיות מומלצות). המעבר זה גם המקצועיות, גם היחס ללקוח, גם העובד שלא טוחנים לו את הנשמה ויש לו זמן וסבלנות, גם בנכונות לעזור ללקוח אפילו במקרים יותר גבוליים או בעייתים (למשל מול היבואן או היבואן שנעלם), אבל בהחלט גם במעבדה. ויש לא מעט מקרים בהם זה שאתה נותן עוד מעט, הולך עוד כמה צעדים לקראת או לא מחייב על כל מיני דברים קטנים או יחסית נדירים (לקוח שבא עם תקלה פעם ב- 3 שנים) רק יועיל לך לשורת הרווח בטווח הרחוק.
פורסם 2010 ביוני 1215 שנים ... אני גם דיי נגד החיובים המיותרים האלו וגם בתור מוכר זה אפילו לפעמים קצת מרגיש מגוחך לגבות כסף על איפוס ביוס או סתם על בדיקה ... העניין הוא שאם החנות תתחיל להתעסק עם המחשב היה במעבדה 10 דקות או חצי שעה או שעה ... או אם זה היה רק עדכון ביוס או רק כבל שהשתחרר בטעות ... אז יוצא שהחנות כבר מבזבזת זמן עכשיו לא על בדיקה אלא על לוגיסטיקה ועל הזמן הזה את יחייבו את הלקוח ... אז במקום כל זה פשוט מיישרים קו על עלות בדיקה בין אם זה 10דקות או שעה ובין אם זה היה ביוס או כבל או כל שטות אחרת...
פורסם 2010 ביוני 1215 שנים יש הגיון מסויים ב"עמלה" הזו, אבל עם כמה סייגים:- כשמפרסמים אחריות על מוצר מסויים, אלא אם נאמר במפורש אחרת האחריות היא עבודה+חלקים. בעל חנות לא יכול לפרסם "שנה אחריות" ואז לדרוש כסף על בדיקה (כאן הכוונה היא לבדיקה שבאמת צריך, ולא בדיקה "סתם").- לא ברור מהי בדיוק "תקלה" במקרה הנ"ל, ולא ברור איך הלקוח יכול לוודא שאכן היה מדובר בתקלה\לא תקלה. נניח שהמחשב עושה בעיות כי הסוללה של הביוס גמורה, וזה לא עלה בדעתו של הלקוח. הסוללה נמכרת יחד עם לוח האם, מורכבת מראש. האם מדובר ב"תקלה" במסגרת האחריות? אני מניח שלא. האם מדובר במוצר "תקין" שהוחזר ללא כל סיבה? גם לא. האם יש לחנות זכות לדרוש מהלקוח להיות טכנאי בעצמו, ולאבחן בוודאות מוחלטת תקלות לפני שהוא מביא את המחשב לתיקון?- לפחות לחנות אחת (ואני דווקא לא חושש להזכיר את שמה - פנדה) קיימת מדיניות שכזו גם אם מדובר ברכיב שאם יתברר שהוא אכן תקול, אין להם כוונה לעזור לך. נניח והבאת רכיב שהיבואן שלו התחלף בינתיים? דבר ראשון הם בודקים במעבדה שלהם, ואם הוא תקין גובים ממך כסף על בדיקה סתם. אם הוא אכן תקול, לעומת זאת, הם מחזירים אותו אליך עם פתק "האחריות הייתה של היבואן, לא שלנו. להתראות!". כמובן שזה לא מוזכר במילה מראש, כשמחתימים אותך על הטופס הזה שבו מוזכרת העמלה על "בדיקה סתם".בקיצור, לדעתי מדובר במדיניות מטומטמת וספק-חוקית. אתם מכירים תחום אחר כלשהו, מלבד שוק המחשבים, שבו הבאת מוצר תקין שחשבתם לתקול לחנות תעלה לכם כסף?
פורסם 2010 ביוני 1215 שנים אתה לא יכול להשוות מוצר חשמלי "דבילי" שלוקח דקה וחצי לבדוק למחשב מתוחכם שבדיקה שלו יכולה לקחת גם כמה שעות.
פורסם 2010 ביוני 1315 שנים מחבר ... אני גם דיי נגד החיובים המיותרים האלו וגם בתור מוכר זה אפילו לפעמים קצת מרגיש מגוחך לגבות כסף על איפוס ביוס או סתם על בדיקה ... העניין הוא שאם החנות תתחיל להתעסק עם המחשב היה במעבדה 10 דקות או חצי שעה או שעה ... או אם זה היה רק עדכון ביוס או רק כבל שהשתחרר בטעות ... אז יוצא שהחנות כבר מבזבזת זמן עכשיו לא על בדיקה אלא על לוגיסטיקה ועל הזמן הזה את יחייבו את הלקוח ... אז במקום כל זה פשוט מיישרים קו על עלות בדיקה בין אם זה 10דקות או שעה ובין אם זה היה ביוס או כבל או כל שטות אחרת... אני מבינה אותך , Trex ולכן לפי דעתי ייתכן ומומלץ לנקוט באחת משתי דרכים 1. להחליט שכחלק מהמוצר אקסטרה כן נותנים שירות ללא תשלום ולפרסם זאת 2. להחליט שבאופן עקרוני נותנים שירות ללא תשלום אולם עם סייגים (נניח מהסוג שציינתי מעלה) אבל במקרה זה לא לפרסם זאת (מעט קשה לפרסם סייגים) כך כאשר מגיע לקוח מהסוג שבאמת בא כל שני וחמישי עם קשקוש חדש וכיוב (לא תקלה מתמשכת או מחשב שבאמת עושה צרות) לגבות ממנו תשלום, אבל מאחרים לא. במקרה זה לגבי רבים מהלקוחות (ובחלק מהמקרים דווקא הלקוחות היותר כבדים) עניין התשלום ישאר על תקן סעיף לא ממומש בתקנון. סעיף בתקנון בערך כמו המדבקה כאשר השירות הטוב והאקסטרה שאותה חנות נותנת יעבור מפה לאוזן וסביר שגם יגיע לפורומים כשלנו שיביאו לחנות עוד לקוחות. [br]פורסם בתאריך: 13.06.2010 בשעה 09:59:49 יש הגיון מסויים ב"עמלה" הזו, אבל עם כמה סייגים: - כשמפרסמים אחריות על מוצר מסויים, אלא אם נאמר במפורש אחרת האחריות היא עבודה+חלקים. בעל חנות לא יכול לפרסם "שנה אחריות" ואז לדרוש כסף על בדיקה (כאן הכוונה היא לבדיקה שבאמת צריך, ולא בדיקה "סתם"). - לא ברור מהי בדיוק "תקלה" במקרה הנ"ל, ולא ברור איך הלקוח יכול לוודא שאכן היה מדובר בתקלה\לא תקלה. נניח שהמחשב עושה בעיות כי הסוללה של הביוס גמורה, וזה לא עלה בדעתו של הלקוח. הסוללה נמכרת יחד עם לוח האם, מורכבת מראש. האם מדובר ב"תקלה" במסגרת האחריות? אני מניח שלא. האם מדובר במוצר "תקין" שהוחזר ללא כל סיבה? גם לא. האם יש לחנות זכות לדרוש מהלקוח להיות טכנאי בעצמו, ולאבחן בוודאות מוחלטת תקלות לפני שהוא מביא את המחשב לתיקון? - לפחות לחנות אחת (ואני דווקא לא חושש להזכיר את שמה - פנדה) קיימת מדיניות שכזו גם אם מדובר ברכיב שאם יתברר שהוא אכן תקול, אין להם כוונה לעזור לך. נניח והבאת רכיב שהיבואן שלו התחלף בינתיים? דבר ראשון הם בודקים במעבדה שלהם, ואם הוא תקין גובים ממך כסף על בדיקה סתם. אם הוא אכן תקול, לעומת זאת, הם מחזירים אותו אליך עם פתק "האחריות הייתה של היבואן, לא שלנו. להתראות!". כמובן שזה לא מוזכר במילה מראש, כשמחתימים אותך על הטופס הזה שבו מוזכרת העמלה על "בדיקה סתם". בקיצור, לדעתי מדובר במדיניות מטומטמת וספק-חוקית. אתם מכירים תחום אחר כלשהו, מלבד שוק המחשבים, שבו הבאת מוצר תקין שחשבתם לתקול לחנות תעלה לכם כסף? תודה על התגובה, ויק. לומר לך שאיני מסכימה איתך? נו ברור שאני מסכימה אתה לא יכול להשוות מוצר חשמלי "דבילי" שלוקח דקה וחצי לבדוק למחשב מתוחכם שבדיקה שלו יכולה לקחת גם כמה שעות. כשישפאר שלחו אלי עד הבית טכנאי לבדוק משהו בטלויזיה שלבסוף הם טענו שלפחות מצדם אין כל בעיה הם בהחלט בזבזו זמן טכנאי (עזוב השהיה היחסית קצרה אצלי, הנסיעות) ולא גבו ממני אף לא שקל. מצד שני על הבדיקה הקצרצרה הכנראה דיי פשוטה וכמו שמשהו כאן טען,סביר שמעט חסרה של כרטיס הקול שלי. בדיקה שלכבודה הבאתי, השבתי והייתי כמה ימים ללא המחשב, גבו ממני (לפחות בתחילה) 120 ש"ח.
פורסם 2010 ביוני 1315 שנים המחשב הקודם שלי היה בעייתי על ההתחלה אחרי הקנייההוא נתקע הרבה וגיליתי שהבעיה היתה בזכרונות הודות לממטסטהחליפו לי בלי בעיהאחרי כמה חודשים התחילו להופיע לי כתמים ירוקים על המסךהיה לי די ברור שזה הכרטיס מסך לאחר בדיקותשלחתי אליהם אותו ולאחר שבוע וחצי חזרו אלייהטכנאי אמר:הרצתי כמה לופים של 3DMARK ועוד תוכנות (יעני יסודי)זה יכול להיות קשור להרבה דבריםבסופו של דבר החלפתי את הכרטיס מסך ומדהים הבעיה נפתרהמאז אני לא מזמין משם חומרה.זה שהמחשב בעייתי על ההתחלה קורה אבל במקרה הזה מדובר או בשקר או חובבנותלא לקחו ממני תשלום על הבדיקה
פורסם 2010 ביוני 1315 שנים ... אני גם דיי נגד החיובים המיותרים האלו וגם בתור מוכר זה אפילו לפעמים קצת מרגיש מגוחך לגבות כסף על איפוס ביוס או סתם על בדיקה ... העניין הוא שאם החנות תתחיל להתעסק עם המחשב היה במעבדה 10 דקות או חצי שעה או שעה ... או אם זה היה רק עדכון ביוס או רק כבל שהשתחרר בטעות ... אז יוצא שהחנות כבר מבזבזת זמן עכשיו לא על בדיקה אלא על לוגיסטיקה ועל הזמן הזה את יחייבו את הלקוח ... אז במקום כל זה פשוט מיישרים קו על עלות בדיקה בין אם זה 10דקות או שעה ובין אם זה היה ביוס או כבל או כל שטות אחרת... בתור מוכר אתה צריך גם להבין שזה שהטכנאי שלך הצליח לאבחן ולתקן תקלה בזמן יחסית קצר זה לא בא לו מהשמיי וגם הוא השקיע בשביל הידע הזה ועל זה הלקוח משלם יותר מאשר על הפעולה עצמה.רופא שיניים שעקר לך שן ב10 דקות, על מה בדיוק אתה משלם לו(וזה בטוח לא על השן שהוא לקח)?!?....
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.