שפכו את כל המידע הידוע לכם על כונני הssd - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שפכו את כל המידע הידוע לכם על כונני הssd


eran256

Recommended Posts

אני רואה שאני לא היחיד שמתעניין בכונני ,

לכן אני חושב שראוי שיהיה דיון מסודר על הצדדים החיוביים ועל הצדדים השליליים של הכוננים הנ"ל.

אז הגיע הזמן שכל אחד "ישפוך" את המידע הידוע לו על כונני הSSD חסרונות ויתרונות.

נא לא לרשום מידע שאתם אינו בטוחים בו, וגם לא בניסוחים של "נראה לי" וכו'.

תודה מראש ערן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היכולת חיפוש בפורום ממש שימושית . אני גם ככה חוזר על עצמי כמו תוכי בנושא :lol: קח בחשבון שזאת תגובה מחולקת לשניים במקור

היתרון העיקרי של כל על דיסק קשיח מכני הוא זמני הגישה הנמוכים מאוד שאומר שבRANDOM ACCESS אפילו דיסק און קי גנרי יכול לנצח דיסק קשיח מהיר (מספר פעולות הIO לשניה גבוה בערך פי 100). היתרון השני הוא שהSSD מורכב מרכיבים אלקטרונים והם די קטנים פיזית והם בנויים על bus 8 ביט. אפשר לקחת הרבה מאוד רכיבים במקביל כמו raid 0 . נגיד שאתה עושה בקר של 128 ביט ומהירות הקריאה מכל רכיב היא 20 מגה לשניה אז עם הבקר הזה אתה מקבל מהירות קריאה של 320 MB לשניה שזה קצת יותר מ SATA2 . נגיד שאתה רוצה לעשות דיסק עוד יותר מהיר אז אתה מיצר PCB עם 4 בקרי 128 ביט והרבה מאוד רכיבי FLASH אפילו על DIMM מחבר את כל הכוננים האילו לבקר RAID שהוא גם על הPCB ואותו אתה יכול לקנות מחברה אחרת ויש לך דיסק שעובד 1.2GB לשניה. יש גם סיכוי שאפשר להכניס כזה דיסק לקופסא של 3.5" אבל לרוב שמים אותם על PCIE. כל זה גם מראה לך שאתה לא צריך להיות גאון אלקטרוניקה בשביל ליצר כזה דבר אתה יכול לקנות הרבה רכיבים מוכנים לחבר אותם ביחד ולמכור אותם מה שאומר הרבה תחרות . דיסקים קשיחים קצת יותר קשה ליצר.

אין פשוט גבול למהירויות שאתה יכול להגיע אליהם אבל המחיר לגיגהבייט יקר מאוד יחסית לדיסקים מכנים. יש גם אפליקציות שדיסק SSD מבוסס פלאש לא מספיק להם כמו ממסדי נתונים ויש פתרון בשבילם. אם SSD מבוסס פלאש עושה כ 10000 פעולות IO לשניה (דיסק רגיל זה בערך 100 ) אז דיסק מבוסס יכול להגיע ל80000 פעולות IO לשניה. דיסקים מבוססי הם לרוב יקרים יותר מSSD והם גם לרוב מגובים ע"י ודיסק קשיח רגיל/SSD

אין להם חלקים נעים ודיסקים קשיחים זה מכניקה מאוד עדינה ותלתולם בזמן עבודה לא בריא. בגלל זה הSSD נחשבים להרבה יותר עמידים. עדיין יכול להשרף כמו כל מכשיר אלקטרוני אחר. לאורך זמן ה מנצח כי הוא לא מכני.

אני חושב לקנות אחד בשביל משחקים שאני קונה בsteam גם ככה אני משחק במשחק אחד או שניים כל פעם ולפעמים זמני הטעינה עצבניים (למשל בX3 ) ובגלל שאני מפסיד הרבה זה יכול לעצבן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...